Olej do silnika 1.4T 150 KM

Awatar użytkownika
Grabek85

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2019, 14:13
Auto: Astra K 1.4 SRI NAV TURBO
Silnik: D14XFT
Rocznik: 2017
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 3 razy

Re: Olej do silnika 1.4T 150 KM

#41

Nieprzeczytany post autor: Grabek85 »

Tu nie o to chodzi. Tylko o tu, że instrukcja jedno a serwis drugie.

Kuba2020

Astro-maniak
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#42

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Grabek85 pisze:
23 gru 2021, 9:41
Tu nie o to chodzi. Tylko o tu, że instrukcja jedno a serwis drugie.
Trzymaj się specyfikacji producenta samochodu a nie serwisu! Serwis zalewa olejami w zależności z kim podpiszę umowę (aby było dla nich jak najtaniej) Serwis ma zarobić! Utrzymać się! Dla nich awaria to zysk!

Awatar użytkownika
Grabek85

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2019, 14:13
Auto: Astra K 1.4 SRI NAV TURBO
Silnik: D14XFT
Rocznik: 2017
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 3 razy

#43

Nieprzeczytany post autor: Grabek85 »

Też jestem tego zdania. Ale instrukcja mówi, że 5w30, poprzedni serwis lał 5w30 a na korku napisane 0w20. To mnie ciekawi.

Kuba2020

Astro-maniak
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Grabek85 pisze:
23 gru 2021, 9:49
Też jestem tego zdania. Ale instrukcja mówi, że 5w30, poprzedni serwis lał 5w30 a na korku napisane 0w20. To mnie ciekawi.
Powtarzam trzymaj się specyfikacji producenta a nie to co jest napisane na korku!

Awatar użytkownika
Grabek85

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2019, 14:13
Auto: Astra K 1.4 SRI NAV TURBO
Silnik: D14XFT
Rocznik: 2017
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 3 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: Grabek85 »

Nie unoś się tak. Taki mam zamiar. Tylko nie rozumiem postępowania producenta. Wprowadzili zamieszanie.

Kuba2020

Astro-maniak
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#46

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Masz to auto od nowości? a może sobie ktoś kiedyś zmienił korek?

Ja w VW miałem napisane CASTROL [External Link Removed for Guests] na korku czyli mogę i muszę tylko zalewać CASTROL ? a co jak zaleję olejem np Liqui Moly to korek się obrazi?

Awatar użytkownika
Grabek85

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2019, 14:13
Auto: Astra K 1.4 SRI NAV TURBO
Silnik: D14XFT
Rocznik: 2017
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 3 razy

#47

Nieprzeczytany post autor: Grabek85 »

Pytalem ostatnio w serwisie o co chodzi z tą zmianą. Podobno dostali wytyczne z góry, żeby taki lać. Ze niby na jakiś testach im wyszlo, że ten 0w20 lepszy. Ale w czym lepszy, to już nie wiedzą...

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5116
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 310 razy

#48

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Grabek85 pisze:
30 sty 2022, 10:28
Pytalem ostatnio w serwisie o co chodzi z tą zmianą. Podobno dostali wytyczne z góry, żeby taki lać. Ze niby na jakiś testach im wyszlo, że ten 0w20 lepszy. Ale w czym lepszy, to już nie wiedzą...
Z sieci: ,,Paliwooszczędność – olej 0W20 określany bywa jako „rzadki niczym woda”. Minimalny opór, jaki stawia w silniku, sprawia, iż wyraźnie przyczynia się do zmniejszenia spalania paliwa. ... Czyszczenie silnika – doskonała baza olejowa i wysokiej jakości dodatki zapewniają olejowi 0W20 dobre właściwości czyszczące." --- Warto przeczytać: [External Link Removed for Guests] Ppzdrawiam.

Dodano po 6 minutach 42 sekundach:
Gdybym mieszkał na Syberii to najprawdopodobniej zdecydowałbym się na zastosowanie w silniki oleju 0W20, na pewno nie w naszym klimacie, .....

Awatar użytkownika
Grabek85

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2019, 14:13
Auto: Astra K 1.4 SRI NAV TURBO
Silnik: D14XFT
Rocznik: 2017
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 3 razy

#49

Nieprzeczytany post autor: Grabek85 »

Też zostałem przy 5w30. Ale ciekawe wytłumaczenie tego "zjawiska".

SACZI

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 05 gru 2022, 10:19
Auto: Astra K
Województwo: podkarpackie
Pomocny: 6 razy

#50

Nieprzeczytany post autor: SACZI »

Cześć
Oleje, szczególnie w Astrach K to mój "konik".

Jeżeli chodzi o zmianę oleju z Dexos1 gen2 5w30 na 0w20 i ta nowa norma 0HVxxxxx, to moim zdaniem jest tu kilka kwestii:
1. Opel jest własnością PSA, więc francuzi narzucili swoje normy, żeby nie płacić za licencje Dexos GM'owi.
Przecież są oleje Dexos1 gen2 w lepkości 0w20 ...
2. Wprowadzenie GPF'a do silników benzynowych i wycofanie w 2018r wersji 1.6T 200KM - czyli nowe normy emisji spalin.
GPF wymaga oleju o obniżonej popiołowości, więc "nowy" 0w20 już spełnia ACEA C5, czyli wszystko się zgadza.
Oszczędność paliwa, jaką generuje zmiana 5w30 na 0w20 sięga 1-1.5%, co jest do wykazania TYLKO na stanowiskach pomiarowych.
Wynika to z faktu zmniejszenia lepkości dynamicznej HTHS, która w pewnym sensie jest miarą oporów wewnętrznych oleju.
3. Kwestia trwałości silnika na oleju o niższej lepkości.
Olej 0w20 ma lepkość kinematyczną w 100C od 6.3 cSt do 9.3cSt i HTHS od 2.6 do 2.9 mPa*s.
(dla 5w30 Dexos1 to odpowiedni 9.3-12.5, hths 2.9-3.5).
Tak 90% silników spalinowych jest w stanie pracować na olejach, których ww parametry to lepkość kinematyczne 4-5 cSt i HTHS 2.
Więc mamy tutaj nawet przy 0w20 znaczny zapas lepkości kinematycznej i HTHS.
Inną kwestią jest fakt, że oleje 0w16/0w20 to najnowsze generacje środków smarnych, posiadające zupełnie inne dodatki przeciwzużyciowe niż "tradycyjne" 5w30, czy 5w40.
Pewnie wielu się zdziwi, że tzw tribofilm, który wytwarza olej 0w16, może być grubszy i mocniejszy niż ten z 5w40. Jest to zasługa właśnie nowych dodatków (np organicznych modyfikatorów tarcia, alkilowanych naftalenów, związków tytanu, czy cyrkonu).
Więc kwestia doboru lepkości oleju to nie jest tak, że 5w30 i żaden inny. Jest minimalna dopuszczana lepkość, poniżej które pojawia się znaczne zużycie mechaniczne silnika, przedział lepkości optymalnych i powyżej pewnej granicy oleje mają lepkość zbyt dużą, np podczas rozruchu.
Sam przy przebiegu 97500 wlałem do swojego silnika 0w20, gdzie mam oficjalne zalecenie 5w30 i silnik pracuje bez zmian.

ODPOWIEDZ