Olej do silnika 1.4T 150 KM
- Grabek85
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2019, 14:13
- Auto: Astra K 1.4 SRI NAV TURBO
- Silnik: D14XFT
- Rocznik: 2017
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 3 razy
Re: Olej do silnika 1.4T 150 KM
Tu nie o to chodzi. Tylko o tu, że instrukcja jedno a serwis drugie.
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 113 razy
- Pomocny: 26 razy
Trzymaj się specyfikacji producenta samochodu a nie serwisu! Serwis zalewa olejami w zależności z kim podpiszę umowę (aby było dla nich jak najtaniej) Serwis ma zarobić! Utrzymać się! Dla nich awaria to zysk!
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 113 razy
- Pomocny: 26 razy
Masz to auto od nowości? a może sobie ktoś kiedyś zmienił korek?
Ja w VW miałem napisane CASTROL [External Link Removed for Guests] na korku czyli mogę i muszę tylko zalewać CASTROL ? a co jak zaleję olejem np Liqui Moly to korek się obrazi?
Ja w VW miałem napisane CASTROL [External Link Removed for Guests] na korku czyli mogę i muszę tylko zalewać CASTROL ? a co jak zaleję olejem np Liqui Moly to korek się obrazi?
- Grabek85
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2019, 14:13
- Auto: Astra K 1.4 SRI NAV TURBO
- Silnik: D14XFT
- Rocznik: 2017
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 3 razy
Pytalem ostatnio w serwisie o co chodzi z tą zmianą. Podobno dostali wytyczne z góry, żeby taki lać. Ze niby na jakiś testach im wyszlo, że ten 0w20 lepszy. Ale w czym lepszy, to już nie wiedzą...
- heinrich12
- Posty: 5116
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 310 razy
Z sieci: ,,Paliwooszczędność – olej 0W20 określany bywa jako „rzadki niczym woda”. Minimalny opór, jaki stawia w silniku, sprawia, iż wyraźnie przyczynia się do zmniejszenia spalania paliwa. ... Czyszczenie silnika – doskonała baza olejowa i wysokiej jakości dodatki zapewniają olejowi 0W20 dobre właściwości czyszczące." --- Warto przeczytać: [External Link Removed for Guests] Ppzdrawiam.
Dodano po 6 minutach 42 sekundach:
Gdybym mieszkał na Syberii to najprawdopodobniej zdecydowałbym się na zastosowanie w silniki oleju 0W20, na pewno nie w naszym klimacie, .....
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 05 gru 2022, 10:19
- Auto: Astra K
- Województwo: podkarpackie
- Pomocny: 6 razy
Cześć
Oleje, szczególnie w Astrach K to mój "konik".
Jeżeli chodzi o zmianę oleju z Dexos1 gen2 5w30 na 0w20 i ta nowa norma 0HVxxxxx, to moim zdaniem jest tu kilka kwestii:
1. Opel jest własnością PSA, więc francuzi narzucili swoje normy, żeby nie płacić za licencje Dexos GM'owi.
Przecież są oleje Dexos1 gen2 w lepkości 0w20 ...
2. Wprowadzenie GPF'a do silników benzynowych i wycofanie w 2018r wersji 1.6T 200KM - czyli nowe normy emisji spalin.
GPF wymaga oleju o obniżonej popiołowości, więc "nowy" 0w20 już spełnia ACEA C5, czyli wszystko się zgadza.
Oszczędność paliwa, jaką generuje zmiana 5w30 na 0w20 sięga 1-1.5%, co jest do wykazania TYLKO na stanowiskach pomiarowych.
Wynika to z faktu zmniejszenia lepkości dynamicznej HTHS, która w pewnym sensie jest miarą oporów wewnętrznych oleju.
3. Kwestia trwałości silnika na oleju o niższej lepkości.
Olej 0w20 ma lepkość kinematyczną w 100C od 6.3 cSt do 9.3cSt i HTHS od 2.6 do 2.9 mPa*s.
(dla 5w30 Dexos1 to odpowiedni 9.3-12.5, hths 2.9-3.5).
Tak 90% silników spalinowych jest w stanie pracować na olejach, których ww parametry to lepkość kinematyczne 4-5 cSt i HTHS 2.
Więc mamy tutaj nawet przy 0w20 znaczny zapas lepkości kinematycznej i HTHS.
Inną kwestią jest fakt, że oleje 0w16/0w20 to najnowsze generacje środków smarnych, posiadające zupełnie inne dodatki przeciwzużyciowe niż "tradycyjne" 5w30, czy 5w40.
Pewnie wielu się zdziwi, że tzw tribofilm, który wytwarza olej 0w16, może być grubszy i mocniejszy niż ten z 5w40. Jest to zasługa właśnie nowych dodatków (np organicznych modyfikatorów tarcia, alkilowanych naftalenów, związków tytanu, czy cyrkonu).
Więc kwestia doboru lepkości oleju to nie jest tak, że 5w30 i żaden inny. Jest minimalna dopuszczana lepkość, poniżej które pojawia się znaczne zużycie mechaniczne silnika, przedział lepkości optymalnych i powyżej pewnej granicy oleje mają lepkość zbyt dużą, np podczas rozruchu.
Sam przy przebiegu 97500 wlałem do swojego silnika 0w20, gdzie mam oficjalne zalecenie 5w30 i silnik pracuje bez zmian.
Oleje, szczególnie w Astrach K to mój "konik".
Jeżeli chodzi o zmianę oleju z Dexos1 gen2 5w30 na 0w20 i ta nowa norma 0HVxxxxx, to moim zdaniem jest tu kilka kwestii:
1. Opel jest własnością PSA, więc francuzi narzucili swoje normy, żeby nie płacić za licencje Dexos GM'owi.
Przecież są oleje Dexos1 gen2 w lepkości 0w20 ...
2. Wprowadzenie GPF'a do silników benzynowych i wycofanie w 2018r wersji 1.6T 200KM - czyli nowe normy emisji spalin.
GPF wymaga oleju o obniżonej popiołowości, więc "nowy" 0w20 już spełnia ACEA C5, czyli wszystko się zgadza.
Oszczędność paliwa, jaką generuje zmiana 5w30 na 0w20 sięga 1-1.5%, co jest do wykazania TYLKO na stanowiskach pomiarowych.
Wynika to z faktu zmniejszenia lepkości dynamicznej HTHS, która w pewnym sensie jest miarą oporów wewnętrznych oleju.
3. Kwestia trwałości silnika na oleju o niższej lepkości.
Olej 0w20 ma lepkość kinematyczną w 100C od 6.3 cSt do 9.3cSt i HTHS od 2.6 do 2.9 mPa*s.
(dla 5w30 Dexos1 to odpowiedni 9.3-12.5, hths 2.9-3.5).
Tak 90% silników spalinowych jest w stanie pracować na olejach, których ww parametry to lepkość kinematyczne 4-5 cSt i HTHS 2.
Więc mamy tutaj nawet przy 0w20 znaczny zapas lepkości kinematycznej i HTHS.
Inną kwestią jest fakt, że oleje 0w16/0w20 to najnowsze generacje środków smarnych, posiadające zupełnie inne dodatki przeciwzużyciowe niż "tradycyjne" 5w30, czy 5w40.
Pewnie wielu się zdziwi, że tzw tribofilm, który wytwarza olej 0w16, może być grubszy i mocniejszy niż ten z 5w40. Jest to zasługa właśnie nowych dodatków (np organicznych modyfikatorów tarcia, alkilowanych naftalenów, związków tytanu, czy cyrkonu).
Więc kwestia doboru lepkości oleju to nie jest tak, że 5w30 i żaden inny. Jest minimalna dopuszczana lepkość, poniżej które pojawia się znaczne zużycie mechaniczne silnika, przedział lepkości optymalnych i powyżej pewnej granicy oleje mają lepkość zbyt dużą, np podczas rozruchu.
Sam przy przebiegu 97500 wlałem do swojego silnika 0w20, gdzie mam oficjalne zalecenie 5w30 i silnik pracuje bez zmian.