Ograniczona moc silnika - Astra K Sports Tourner+(2019), 1.6 CDTi (110KM) z AdBlue

Awatar użytkownika
Yoni

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:07
Auto: Astra K
Silnik: 1.6 CDTi
Rocznik: 2019
Województwo: podkarpackie

Ograniczona moc silnika - Astra K Sports Tourner+(2019), 1.6 CDTi (110KM) z AdBlue

#1

Nieprzeczytany post autor: Yoni »

Cześć,
Mam problem z samochodem, pojawia się komunikat - Ograniczona moc silnika!
Rzeczywiście, samochód nie pozwala mi na gwałtownie przyspieszenia - jest powolne i jednostajne; samochód zawsze odpala i nie gaśnie (no jeździ jak jeździł). Poza tym nie słyszę różnicy w pracy silnika. W autoryzowanym serwisie Opla wg. komputera wykazali mi błąd odnośnie (jakiejś) sondy od AdBlue, a przede wszystkim stwierdzili, że muszę wymienić pompę oleju (4 tys. zł za cały serwis co chodzi o pompę oleju bez AdBlue).
Czy ktoś spotkał się może z podobnym problemem?
Nie ukrywam, że chodzi mi oczywiście o pozbycie się problemu, jakie to mogą być usterki, no wiadomo ze względu na koszty. Nie sztuką jest wywalić 4000 zł, a problemu nie rozwiązać.
Oczywiście rozumiem, że przede wszystkim trzeba to naocznie mechanicznie sprawdzić, ale chciałbym się zorientować jakie mogą być przyczyny.
Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
etac

ex-Staff
Posty: 434
Rejestracja: 26 gru 2020, 17:43
Imię: Krzysztof
Auto: Astra
Silnik: A16XHT
Rocznik: 2014
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 31 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: etac »

Jakie konkretnie błędy?

Awatar użytkownika
Yoni

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2022, 16:07
Auto: Astra K
Silnik: 1.6 CDTi
Rocznik: 2019
Województwo: podkarpackie

#3

Nieprzeczytany post autor: Yoni »

Przepraszam, długo mnie nie było.
(samochód ma przejechane 108 tys., silnik B16DTE)
Błędy, które się pojawiły to P0521, P06DD do tego były jeszcze 2 inne (może ktoś ma coś do czynienia), P11CC (tego się już pozbyłem - wymiana czujnika tlenów azotu) oraz P20F8 - działanie obwodu sterującego zaworu regulacyjnego kanału ssącego kolektora dolotowego (test pomyślny - nieudany). Czy ktoś miał może do czynienia z ostatnim?
Wracając do pierwszych dwóch. Pogadałem poszukałem, w serwisie BOSH po przeprowadzeniu badań stwierdzono finalnie, że pompa straciła wydajność... Ja - laik, zleciłem wymianę i już. czekałem ze 3 tygodnie aż przyjedzie pompa (koszt ok. 1900 zł - co jak się później okazało była to cena o 300 zł mniejsza od oryginalnej pompy. 4 tys. wyłożyłem, podziękowałem, nara.
Jeżdżę tydzień i słyszę tłuczenie w silniku po odpaleniu. Po kolejnym tygodniu zdarzało się, że tłuczenie się utrzymuje, a dalej idąc w pewnych momentach jadąc na nie do końca jeszcze rozgrzanym silniku zrobiło się to bardzo głośne. Wróciłem do serwisu, powiedziałem co i jak, chyba coś pogrzebali, bo na 1,5 tygodnia tłuczenie ustało. Obecnie nadal tłucze, już trzeci tydzień od serwisu.
W ASO stwierdzili, że to rozrząd. W BOSH-u powiedzieli również, że to rozrząd - koszta naprawy 6 tys. zł.

Pytanie po tej sytuacji jest takie:
Czy żeby dokonać wymiany pompy oleju serwisant musiał rozebrać rozrząd, czy dałby rade - na odwal się... zrobić to bez dodatkowego wysilania się?

ODPOWIEDZ