elektryczny ręczny

Awatar użytkownika
Dickies

Astro-maniak
Posty: 796
Rejestracja: 08 paź 2015, 20:53
Auto: Inne
Silnik: 2.0/2.2
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 1 raz

elektryczny ręczny

#11

Nieprzeczytany post autor: Dickies »

Podobno jak w astrze z elektrycznym recznym padnie bateria po wzięciu na hol, wyciągania na lawete po kilku sekundach ręczny odpuszcza.

Jeden gość upiera się,że w kombi pod podłogą bagażnika jest coś co uwalnia ręczny....
Kiedyś Astra H 1.6 16v XER 2009' technical grey

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

prozor pisze:QR_BBPOST Czy umożliwi to kręcenie bączków na śniegu tego nie wiem, być może trzeba będzie wyłączyć TC/ESC?
Uniemożliwi i to skutecznie :) jadąc i zaciskając ręczny, automatycznie zmniejszana jest moc silnika. Wyłączenie TC/ECS nic tu nie zmienia. Zresztą całkowite wyłączenie TC/ECS jest możliwe tylko w wersji OPC. W każdym innym modelu/silniku wyłączenie TC/ECS powoduje tylko zmniejszenie czułości/progu zadziałania tych systemów. Całkowitego wyłączenia w J nie ma. To też jest opisane w instrukcji. Reasumując, z elektrycznym ręcznym bączków nie pokręcisz na śniegu :)

Jeszcze jedna uwaga, jadąc z prędkością powyżej 40 km/h po uruchomieniu hamulca ręcznego system hamuje hamulcem zasadniczym na wszystkie 4 koła. Także można nawet przy 150 km/h bezpiecznie włączyć hamowanie ręcznym. Dopiero poniżej 40 km/h włączenie przycisku powoduje zaciągnięcie tylnych hamulców za pomocą linki (w przypadku astry J) lub za pomocą silniczków w zaciskach (w przypadku astry K)

Awatar użytkownika
Dickies

Astro-maniak
Posty: 796
Rejestracja: 08 paź 2015, 20:53
Auto: Inne
Silnik: 2.0/2.2
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 1 raz

#13

Nieprzeczytany post autor: Dickies »

Każdym autem seryjnym przy 150kmh można ciągnąć ręczny, nie zablokuje tylnych kół, nie ma szans. Specjalnie przygotowane do motorsportu z hydrolapa tak,ale nie cywilne auto :)

Sprawdzałem ;)
Kiedyś Astra H 1.6 16v XER 2009' technical grey

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Pisząc bezpiecznie nie miałem na myśli blokowania kół, bo to jakby oczywiste :) Bezpiecznie, tzn na wszystkie 4 koła i równomiernie. Czuć, że auto hamuje. Przy ręczny zwykłym na linkę raz, że zazwyczaj nierównomiernie hamulce działają na prawe i lewe koło, poza tym zaczyna hamować sam tył co może powodować utratę kierunku jazdy.
Jak zauważyłeś, nigdzie w mojej wypowiedzi nie ma słowa o blokowaniu kół :)

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: prozor »

No proszę, ciekawych rzeczy człowiek się dowiaduje :)
KaMYk pisze:QR_BBPOST Jeszcze jedna uwaga, jadąc z prędkością powyżej 40 km/h po uruchomieniu hamulca ręcznego system hamuje hamulcem zasadniczym na wszystkie 4 koła. Także można nawet przy 150 km/h bezpiecznie włączyć hamowanie ręcznym.
Powyższe dotyczy tylko hamulca elektrycznego? Bo raczej wersje ze standardowym hamulcem uruchamianym linką tego bajeru chyba nie mają?
No to kolejny plus hamulca sterowanego elektrycznie - znam przypadek gdzie pewne małżeństwo jadąc samochodem pokłócili się, on kierował, ona zażądała, żeby on natychmiast się zatrzymał (bo miała go dość czy coś w tym stylu...), on odmówił z jakiegoś powodu (raczej sensownego), ona w odpowiedzi podciągnęła dźwignię hamulca ręcznego i w efekcie wylądowali w rowie na dodatek dachując, samochód do kasacji.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Oczywiście, że dotyczy tylko elektrycznego :)
Przy ręcznym mechanicznym zaciągając dźwignię, linki ciągną zaciski, nie ma tu cudu techniki, który by odłączał liki a uruchamiał pompę ABS :)

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

Kamyk też Cię podziwiam za posiadaną wiedzę. Moge jeszcze tylko dodać że jak nie ma prądu, albo padnie silniczek to da się odblokować ręczny.
Trzeba wtedy odkręcić silniczek od zacisku i imbusem cofnąć tloczek hamulca ręcznego. Imbus wchodzi w miejsce trzpienia od silniczka. Tak się robi w VW, a kolega pisał że to ten sam system.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Tak, taka procedura oczywiście zadziała :) ale to już bardziej warsztatowa procedura :) chyba chodziło bardziej o jakaś procedurę awaryjną pod blokiem, jak aku padnie w zimę :) lub z innego powodu padnie aku. Na szczęście nie są to jakieś częste przypadki i osobiście nie czytałem na forach, aby ktoś pytał co zrobić, bo prądu nie ma a ma ręczny zaciągnięty :)

Awatar użytkownika
Vexator

Astro-maniak
Posty: 431
Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:32
Imię: Marcin
Auto: Insignia B
Silnik: B20DHT
Rocznik: 2018
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 6 razy
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: Vexator »

a tak trochę z innej beczki lecz nadal w temacie: [External Link Removed for Guests], jaśli komuś nie chce się odsiewać plew od treści, to pytanie jest o elektryczny ręczny, który jest ON/OFF, co kłóci się z przepisami* w których mowa jest o dozowaniu siły hamowania

co o tym myślicie? Skoro ma homologację to jest ok, nawet jeśli kłóci się z innymi przepisami? Jaka w sumie jest hierarchia przepisów w tym przypadku?

* rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
nie znam się, więc się wypowiem

Awatar użytkownika
Budus

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 19 lut 2011, 10:50
Imię: Łukasz
Auto: Astra K HB
Silnik: B16SHT
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: Budus »

też to czytałem :)
jak dla mnie skoro jest homologacja to jest OK. widać jak polskie prawo jest w tyle za techniką :)

podobnie jest z dziennymi - przy dziennych nie powinien Ci się świecić tył, ale są auta z homologacją co jednak tył się świeci razem z dziennymi
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ