elektryczny ręczny
- Dickies
- Posty: 796
- Rejestracja: 08 paź 2015, 20:53
- Auto: Inne
- Silnik: 2.0/2.2
- Województwo: zachodniopomorskie
- Pomocny: 1 raz
elektryczny ręczny
Podobno jak w astrze z elektrycznym recznym padnie bateria po wzięciu na hol, wyciągania na lawete po kilku sekundach ręczny odpuszcza.
Jeden gość upiera się,że w kombi pod podłogą bagażnika jest coś co uwalnia ręczny....
Jeden gość upiera się,że w kombi pod podłogą bagażnika jest coś co uwalnia ręczny....
Kiedyś Astra H 1.6 16v XER 2009' technical grey
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Uniemożliwi i to skutecznie jadąc i zaciskając ręczny, automatycznie zmniejszana jest moc silnika. Wyłączenie TC/ECS nic tu nie zmienia. Zresztą całkowite wyłączenie TC/ECS jest możliwe tylko w wersji OPC. W każdym innym modelu/silniku wyłączenie TC/ECS powoduje tylko zmniejszenie czułości/progu zadziałania tych systemów. Całkowitego wyłączenia w J nie ma. To też jest opisane w instrukcji. Reasumując, z elektrycznym ręcznym bączków nie pokręcisz na śnieguprozor pisze:QR_BBPOST Czy umożliwi to kręcenie bączków na śniegu tego nie wiem, być może trzeba będzie wyłączyć TC/ESC?
Jeszcze jedna uwaga, jadąc z prędkością powyżej 40 km/h po uruchomieniu hamulca ręcznego system hamuje hamulcem zasadniczym na wszystkie 4 koła. Także można nawet przy 150 km/h bezpiecznie włączyć hamowanie ręcznym. Dopiero poniżej 40 km/h włączenie przycisku powoduje zaciągnięcie tylnych hamulców za pomocą linki (w przypadku astry J) lub za pomocą silniczków w zaciskach (w przypadku astry K)
- Dickies
- Posty: 796
- Rejestracja: 08 paź 2015, 20:53
- Auto: Inne
- Silnik: 2.0/2.2
- Województwo: zachodniopomorskie
- Pomocny: 1 raz
Każdym autem seryjnym przy 150kmh można ciągnąć ręczny, nie zablokuje tylnych kół, nie ma szans. Specjalnie przygotowane do motorsportu z hydrolapa tak,ale nie cywilne auto
Sprawdzałem
Sprawdzałem
Kiedyś Astra H 1.6 16v XER 2009' technical grey
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Pisząc bezpiecznie nie miałem na myśli blokowania kół, bo to jakby oczywiste Bezpiecznie, tzn na wszystkie 4 koła i równomiernie. Czuć, że auto hamuje. Przy ręczny zwykłym na linkę raz, że zazwyczaj nierównomiernie hamulce działają na prawe i lewe koło, poza tym zaczyna hamować sam tył co może powodować utratę kierunku jazdy.
Jak zauważyłeś, nigdzie w mojej wypowiedzi nie ma słowa o blokowaniu kół
Jak zauważyłeś, nigdzie w mojej wypowiedzi nie ma słowa o blokowaniu kół
- prozor
- Posty: 309
- Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 49 razy
- Pomocny: 11 razy
No proszę, ciekawych rzeczy człowiek się dowiaduje
No to kolejny plus hamulca sterowanego elektrycznie - znam przypadek gdzie pewne małżeństwo jadąc samochodem pokłócili się, on kierował, ona zażądała, żeby on natychmiast się zatrzymał (bo miała go dość czy coś w tym stylu...), on odmówił z jakiegoś powodu (raczej sensownego), ona w odpowiedzi podciągnęła dźwignię hamulca ręcznego i w efekcie wylądowali w rowie na dodatek dachując, samochód do kasacji.
Powyższe dotyczy tylko hamulca elektrycznego? Bo raczej wersje ze standardowym hamulcem uruchamianym linką tego bajeru chyba nie mają?KaMYk pisze:QR_BBPOST Jeszcze jedna uwaga, jadąc z prędkością powyżej 40 km/h po uruchomieniu hamulca ręcznego system hamuje hamulcem zasadniczym na wszystkie 4 koła. Także można nawet przy 150 km/h bezpiecznie włączyć hamowanie ręcznym.
No to kolejny plus hamulca sterowanego elektrycznie - znam przypadek gdzie pewne małżeństwo jadąc samochodem pokłócili się, on kierował, ona zażądała, żeby on natychmiast się zatrzymał (bo miała go dość czy coś w tym stylu...), on odmówił z jakiegoś powodu (raczej sensownego), ona w odpowiedzi podciągnęła dźwignię hamulca ręcznego i w efekcie wylądowali w rowie na dodatek dachując, samochód do kasacji.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Oczywiście, że dotyczy tylko elektrycznego
Przy ręcznym mechanicznym zaciągając dźwignię, linki ciągną zaciski, nie ma tu cudu techniki, który by odłączał liki a uruchamiał pompę ABS
Przy ręcznym mechanicznym zaciągając dźwignię, linki ciągną zaciski, nie ma tu cudu techniki, który by odłączał liki a uruchamiał pompę ABS
- notchbacklpg
- Posty: 541
- Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 12 razy
Kamyk też Cię podziwiam za posiadaną wiedzę. Moge jeszcze tylko dodać że jak nie ma prądu, albo padnie silniczek to da się odblokować ręczny.
Trzeba wtedy odkręcić silniczek od zacisku i imbusem cofnąć tloczek hamulca ręcznego. Imbus wchodzi w miejsce trzpienia od silniczka. Tak się robi w VW, a kolega pisał że to ten sam system.
Trzeba wtedy odkręcić silniczek od zacisku i imbusem cofnąć tloczek hamulca ręcznego. Imbus wchodzi w miejsce trzpienia od silniczka. Tak się robi w VW, a kolega pisał że to ten sam system.
[External Link Removed for Guests]
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Tak, taka procedura oczywiście zadziała ale to już bardziej warsztatowa procedura chyba chodziło bardziej o jakaś procedurę awaryjną pod blokiem, jak aku padnie w zimę lub z innego powodu padnie aku. Na szczęście nie są to jakieś częste przypadki i osobiście nie czytałem na forach, aby ktoś pytał co zrobić, bo prądu nie ma a ma ręczny zaciągnięty
- Vexator
- Posty: 431
- Rejestracja: 04 kwie 2018, 15:32
- Imię: Marcin
- Auto: Insignia B
- Silnik: B20DHT
- Rocznik: 2018
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
a tak trochę z innej beczki lecz nadal w temacie: [External Link Removed for Guests], jaśli komuś nie chce się odsiewać plew od treści, to pytanie jest o elektryczny ręczny, który jest ON/OFF, co kłóci się z przepisami* w których mowa jest o dozowaniu siły hamowania
co o tym myślicie? Skoro ma homologację to jest ok, nawet jeśli kłóci się z innymi przepisami? Jaka w sumie jest hierarchia przepisów w tym przypadku?
* rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
co o tym myślicie? Skoro ma homologację to jest ok, nawet jeśli kłóci się z innymi przepisami? Jaka w sumie jest hierarchia przepisów w tym przypadku?
* rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
nie znam się, więc się wypowiem
- Budus
- Posty: 204
- Rejestracja: 19 lut 2011, 10:50
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra K HB
- Silnik: B16SHT
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
też to czytałem
jak dla mnie skoro jest homologacja to jest OK. widać jak polskie prawo jest w tyle za techniką
podobnie jest z dziennymi - przy dziennych nie powinien Ci się świecić tył, ale są auta z homologacją co jednak tył się świeci razem z dziennymi
jak dla mnie skoro jest homologacja to jest OK. widać jak polskie prawo jest w tyle za techniką
podobnie jest z dziennymi - przy dziennych nie powinien Ci się świecić tył, ale są auta z homologacją co jednak tył się świeci razem z dziennymi
[External Link Removed for Guests]