Skrzypienie ,ocieranie w układzie kierowniczym

Awatar użytkownika
Reydoku

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2018, 22:55
Imię: Andrzej
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: małopolskie

Skrzypienie ,ocieranie w układzie kierowniczym

#1

Nieprzeczytany post autor: Reydoku »

Pacjent Astra K 1.4 150 km , przebieg 75 tys .
Problemem jest uciążliwy dźwięk przy kręceniu kierownicą w ciepłe dni +-30 st C ,gdy temperatura otoczenia spada poniżej 20 st C nic nie słychać (no może ledwo słyszalne ) . Ktoś doradzi bo to pewnie pierdoła a mechanik rozkłada ręce (pewnie mu się nie chce ) a ja średnio ogarniam mechanikę.🤷‍♂️ [External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Rozumiem, że o plastiki osłony nie trze? - zaglądałeś?

Awatar użytkownika
Reydoku

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2018, 22:55
Imię: Andrzej
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: małopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Reydoku »

Psikałem wd40 ,smarem pod gumę przy podłodze ,ale raczej nic to nie dało ...

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Plastiki tuż pod kierownicą?

Awatar użytkownika
Reydoku

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2018, 22:55
Imię: Andrzej
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: małopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Reydoku »

Tez ale tam trudny dostęp jest a nie mam pojęcia jak się odkręca obudowę kolumny kierowniczej

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Z reguły są 3 śrubki od dołu i 2 za kierownicą, jak skręcisz kiere, to zobaczysz z lewej i prawej, przynajmniej tak jest od corsy b do astry H.
I wtedy dolna połówka obudowy powinna spaść na kolana.

Awatar użytkownika
Reydoku

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2018, 22:55
Imię: Andrzej
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: małopolskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Reydoku »

No właśnie jak skręcę kierownica to tych śrubek nie ma tak jak przy wersji H

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

No to YT i szukaj.

Raczej musi coś być, bo to niemożliwe, że na przykład dostać się do kostki stacyjki, to trza kierownicę ściągać.....
Chyba, że PSA tak wykombinowała....

Foton

Astro-maniak
Posty: 1197
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 62 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Foton »

No tu masz takie coś

Obrazek

Brzmi jak jakiś luz gdzieś, jakby między elektrykiem a maglem, a może to wcale nie to.

A badałeś w ogóle luz na końcówkach/drążkach kierowniczych ?

Bo może to wycie i miauczenie jest po luzach na drążkach czy końcówkach.

W sensie, jak nie ma luzu to i nie ma tego efektu a jak jest luz to to słychać.

Najprościej podjechać na stacje diagnostyczną i tam to obadać.

Dodano po 17 minutach 54 sekundach:
"przebieg 75 tys"

No to już czasz wielki obadać zawias i układ kierowniczy ( końcówki i drążki, ale drążki to 3 x razy tyle)

Awatar użytkownika
Reydoku

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 03 cze 2018, 22:55
Imię: Andrzej
Auto: Astra H
Silnik: Z19DTH
Województwo: małopolskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Reydoku »

mechanik powiedział ze wszystko ok po stronie końcówek i stabilizatorów

ODPOWIEDZ