Skrzypienie ,ocieranie w układzie kierowniczym
- Reydoku
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 cze 2018, 22:55
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: małopolskie
Skrzypienie ,ocieranie w układzie kierowniczym
Pacjent Astra K 1.4 150 km , przebieg 75 tys .
Problemem jest uciążliwy dźwięk przy kręceniu kierownicą w ciepłe dni +-30 st C ,gdy temperatura otoczenia spada poniżej 20 st C nic nie słychać (no może ledwo słyszalne ) . Ktoś doradzi bo to pewnie pierdoła a mechanik rozkłada ręce (pewnie mu się nie chce ) a ja średnio ogarniam mechanikę. [External Link Removed for Guests]
Problemem jest uciążliwy dźwięk przy kręceniu kierownicą w ciepłe dni +-30 st C ,gdy temperatura otoczenia spada poniżej 20 st C nic nie słychać (no może ledwo słyszalne ) . Ktoś doradzi bo to pewnie pierdoła a mechanik rozkłada ręce (pewnie mu się nie chce ) a ja średnio ogarniam mechanikę. [External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Reydoku
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 cze 2018, 22:55
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: małopolskie
Psikałem wd40 ,smarem pod gumę przy podłodze ,ale raczej nic to nie dało ...
- Reydoku
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 cze 2018, 22:55
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: małopolskie
Tez ale tam trudny dostęp jest a nie mam pojęcia jak się odkręca obudowę kolumny kierowniczej
-
- Posty: 6126
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 132 razy
Z reguły są 3 śrubki od dołu i 2 za kierownicą, jak skręcisz kiere, to zobaczysz z lewej i prawej, przynajmniej tak jest od corsy b do astry H.
I wtedy dolna połówka obudowy powinna spaść na kolana.
I wtedy dolna połówka obudowy powinna spaść na kolana.
- Reydoku
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 cze 2018, 22:55
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: małopolskie
No właśnie jak skręcę kierownica to tych śrubek nie ma tak jak przy wersji H
-
- Posty: 6126
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 132 razy
No to YT i szukaj.
Raczej musi coś być, bo to niemożliwe, że na przykład dostać się do kostki stacyjki, to trza kierownicę ściągać.....
Chyba, że PSA tak wykombinowała....
Raczej musi coś być, bo to niemożliwe, że na przykład dostać się do kostki stacyjki, to trza kierownicę ściągać.....
Chyba, że PSA tak wykombinowała....
-
- Posty: 1197
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 62 razy
No tu masz takie coś
Brzmi jak jakiś luz gdzieś, jakby między elektrykiem a maglem, a może to wcale nie to.
A badałeś w ogóle luz na końcówkach/drążkach kierowniczych ?
Bo może to wycie i miauczenie jest po luzach na drążkach czy końcówkach.
W sensie, jak nie ma luzu to i nie ma tego efektu a jak jest luz to to słychać.
Najprościej podjechać na stacje diagnostyczną i tam to obadać.
Dodano po 17 minutach 54 sekundach:
"przebieg 75 tys"
No to już czasz wielki obadać zawias i układ kierowniczy ( końcówki i drążki, ale drążki to 3 x razy tyle)
Brzmi jak jakiś luz gdzieś, jakby między elektrykiem a maglem, a może to wcale nie to.
A badałeś w ogóle luz na końcówkach/drążkach kierowniczych ?
Bo może to wycie i miauczenie jest po luzach na drążkach czy końcówkach.
W sensie, jak nie ma luzu to i nie ma tego efektu a jak jest luz to to słychać.
Najprościej podjechać na stacje diagnostyczną i tam to obadać.
Dodano po 17 minutach 54 sekundach:
"przebieg 75 tys"
No to już czasz wielki obadać zawias i układ kierowniczy ( końcówki i drążki, ale drążki to 3 x razy tyle)
- Reydoku
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 cze 2018, 22:55
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: małopolskie
mechanik powiedział ze wszystko ok po stronie końcówek i stabilizatorów