Skrzynia automat 6T40 z A14Net

Skrzynia GM hydra-matic, 6 biegowa + R, ostatnie cyfry to oznaczenie obciążenia od 175 do 380 Nm
jezyktor

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
Auto: Zafira C
Silnik: A14NET LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

Skrzynia automat 6T40 z A14Net

#1

Nieprzeczytany post autor: jezyktor »

Mam taki zestaw napędowy. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy większym obciążeniu zanim skrzynia zmieni bieg zaczyna wyć. Poza tym na razie biegi przełącza płynnie. Wycie mogę wymusić, ustawiając ma sztywno np. 4 czy 5 bieg i gaz w podłogę. Wyje i jęczy ale jedzie. Przy ruszaniu do tyłu i do przodu pełzanie jest. Auto ma 72 kkm przebiegu i olej był zmieniany dynamicznie na oryginał przy 50 kkm. Cz ktoś z szanownych miła już taka przygodę i ewentualnie ile tysiaków przygotować ;). Ja podejrzewamy konwerter momentu obrotowego. Tylko dlaczego tak szybko padł :/

Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

Ciężko stwierdzić przy tak małym przebiegu, moja ma 141tys i odpukac działa jak należy.
1. Czy objaw nastąpił tuż po wymianie oleju w skrzyni? czy po czasie się to stało ?
2. Używasz N podczas postoju na światłach np. ?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2020, 17:37 przez Astroholik, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]

jezyktor

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
Auto: Zafira C
Silnik: A14NET LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: jezyktor »

Astroholik pisze:Ciężko stwierdzić przy tak małym przebiegu, moja ma 141tys i odpukac działa jak należy.
1. Czy objaw jest tuż po wymianie oleju w skrzyni, czy po czasie się to stało ?
2. Używasz N podczas postoju na światłach np. ?
Po wymianie oleju wszystko było Ok. Wymiana czysto prewencyjna. Wiem, że na N skrzynia nie ma smarowania więc nigdy tego nie robię. Od nowości zawsze po wbiciu na D czy R lekko telepało budą ale uważałem że tak musi być. Nie dodałem jeszcze tego w opisie. Generalnie ze skrzynią obchodzę się jak z jajkiem aby właśnie nie mieć problemów a tu masz ...

Awatar użytkownika
Astroholik

Astro-maniak
Posty: 708
Rejestracja: 01 maja 2019, 15:12
Imię: Dariusz
Auto: Szkoda Octavia
Rocznik: 2021
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań - miasto doznań :)
Wdzięczny: 39 razy
Pomocny: 36 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Astroholik »

Wysyłam Ci wiadomość na PW.
[External Link Removed for Guests]

Zicobi

Astro-maniak
Posty: 245
Rejestracja: 20 lut 2019, 22:12
Imię: Zbigniew
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 14NET
Rocznik: 2011
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 23 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Zicobi »

Jak zdiagnozujesz usterkę, proszę żebyś napisał co to.
W mojej astrze przy 144 tys pękł słynny pierścień podobno znany temat. (Kupiłem Astrę już po naprawie więc nie wiem jak wyglądała ta usterka)
Astra F /Astra G / Astra H / Astra J
Omega V6/ Zafira C

jezyktor

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
Auto: Zafira C
Silnik: A14NET LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: jezyktor »

Zicobi pisze:Jak zdiagnozujesz usterkę, proszę żebyś napisał co to.
W mojej astrze przy 144 tys pękł słynny pierścień podobno znany temat. (Kupiłem Astrę już po naprawie więc nie wiem jak wyglądała ta usterka)
Jak się okarze uszkodzona skrzynia a nie konwerter hydrokinetyczny to nawet nie będę naprawiał gruza. Sprzedam z uszkodzoną skrzynią.

Awatar użytkownika
Mike85

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 08 wrz 2019, 7:19
Imię: Mike
Auto: Astra j
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: Mike85 »

Witam wszystkich
Ja mam taki sam zestaw napędowy, kupiłem auto z uszkodzoną skrzynią przy przebiegu 147000 km(oczywiście pękł pierścień)Po kompletnej naprawie i kilku dniach jazdy u mnie również wystąpiło dziwne wycie i szum w skrzyni.Po kontakcie z gościem który to naprawiał usłyszałem że wszystko musi się ułożyć i odpowietrzyc.Kazal pojeździć z otwartym korkiem wężyka odpowietrzającego skrzynie.Po paru dniach wszystko się uspokoiło i póki co śmiga od wakacji-chociaz szału nie ma w jej pracy ale taki ich urok.Generalnie 6t40 to porażka ja mam 3 generację niby poprawiona a pierścień i tak się rozleciał,poza tym na wciśniętym hamulcu i D trzęsie lekko budą i co do jej zmiany biegów to czasami robi to w dziwnym momencie

jezyktor

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
Auto: Zafira C
Silnik: A14NET LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 2 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: jezyktor »

Mike85 pisze:Witam wszystkich
Ja mam taki sam zestaw napędowy, kupiłem auto z uszkodzoną skrzynią przy przebiegu 147000 km(oczywiście pękł pierścień)Po kompletnej naprawie i kilku dniach jazdy u mnie również wystąpiło dziwne wycie i szum w skrzyni.Po kontakcie z gościem który to naprawiał usłyszałem że wszystko musi się ułożyć i odpowietrzyc.Kazal pojeździć z otwartym korkiem wężyka odpowietrzającego skrzynie.Po paru dniach wszystko się uspokoiło i póki co śmiga od wakacji-chociaz szału nie ma w jej pracy ale taki ich urok.Generalnie 6t40 to porażka ja mam 3 generację niby poprawiona a pierścień i tak się rozleciał,poza tym na wciśniętym hamulcu i D trzęsie lekko budą i co do jej zmiany biegów to czasami robi to w dziwnym momencie
Budą trzęsie u mnie od nowości, ale szumy od 2kkm. Jak bym miał uszkodzony pierścień to nie miałbym 4,5,6 biegu. U mnie wyje na wszystkich. Muszę to zdjagnozować jak znajdę chwilę. Na szczęście mam inne auto i to może leżeć odłogiem.

Zicobi

Astro-maniak
Posty: 245
Rejestracja: 20 lut 2019, 22:12
Imię: Zbigniew
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 14NET
Rocznik: 2011
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 23 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Zicobi »

Mike85 pisze:
20 lut 2020, 11:12
Witam wszystkich
Ja mam taki sam zestaw napędowy, kupiłem auto z uszkodzoną skrzynią przy przebiegu 147000 km(oczywiście pękł pierścień)Po kompletnej naprawie i kilku dniach jazdy u mnie również wystąpiło dziwne wycie i szum w skrzyni.Po kontakcie z gościem który to naprawiał usłyszałem że wszystko musi się ułożyć i odpowietrzyc.Kazal pojeździć z otwartym korkiem wężyka odpowietrzającego skrzynie.Po paru dniach wszystko się uspokoiło i póki co śmiga od wakacji-chociaz szału nie ma w jej pracy ale taki ich urok.Generalnie 6t40 to porażka ja mam 3 generację niby poprawiona a pierścień i tak się rozleciał,poza tym na wciśniętym hamulcu i D trzęsie lekko budą i co do jej zmiany biegów to czasami robi to w dziwnym momencie
Po naprawie zrobiłem ponad 20tys, skrzynia nie szarpie nie szumi jest ok, serwis który to naprawiał dał zalecenie co 60tys wymiana oleju.
Astra F /Astra G / Astra H / Astra J
Omega V6/ Zafira C

Awatar użytkownika
Mike85

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 08 wrz 2019, 7:19
Imię: Mike
Auto: Astra j
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: Mike85 »

Może zacznij od porządnej diagnostyki komputerowej skrzyni-zrob na nowo adaptację z przyuczeniem,może coś się poprawi.Proponuje też sprawdzić poziom oleju a przy okazji zlać go trochę i zobaczyć czy nie ma w nim opiłków i czy nie śmierdzi spalenizną.

ODPOWIEDZ