6T40 przeciąganie dwóch biegów

Skrzynia GM hydra-matic, 6 biegowa + R, ostatnie cyfry to oznaczenie obciążenia od 175 do 380 Nm
Awatar użytkownika
asterkaj2015

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2023, 12:40
Imię: mati
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Rocznik: 2015
Województwo: mazowieckie

6T40 przeciąganie dwóch biegów

#1

Nieprzeczytany post autor: asterkaj2015 »

Witam,
To mój pierwszy post na tym forum (od niedawna jestem posiadaczem Astry J, aktualny przebieg 142000 i do 120000 był serwisowany w ASO, ostatnia zmiana oleju w skrzyni była przy 80000 w ASO)). Po zakupie auta okazało się, że zaczęły się problemy z olejem w intelcoolerze i kolektorze ssącym - został wymieniony kolektor, pokrywa zaworów, przewód odmy(oryginalne części GM) oraz świece i rdzeń turbiny. Po tych zabiegach auto zyskało mocy i zaczęły się problemy z automatyczną skrzynią biegów (6T40 5CIW - nie wiem co oznacza 5CIW), mianowicie czuć poślizg na 3 i 4 biegu (reszta zmienia się idealnie) zazwyczaj jak przeciągnie 3 bieg to 4 już nie i odwrotnie(jak się wyczuje moment kiedy ma przełączyć i puści się gaz to też przełączy normalnie). Na zimnym silniku prawie tego nie czuć, dopiero czym bardziej rozgrzany tym bardziej czuć. Wczoraj wymieniłem olej z płukanką (zużyto 11L oleju) ale póki co efektów nie widać, może spotkał się ktoś z podobnym problemem? Panowie, którzy wymieniali olej wycenili wstępnie remont takiej skrzyni na ~6k, może ktoś poleci jakiś sprawdzony warsztat w mazowieckim w celu diagnozy problemu? Czytałem też że można zrobić adaptacje tej skrzyni ale nie znalazłem żadnych postów na ten temat (jak to się robi)

opelek89

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 07 lip 2023, 14:46
Imię: Jan
Auto: Astra G
Województwo: opolskie

#2

Nieprzeczytany post autor: opelek89 »

Tak naprawdę może być dużo powodów, jednak obstawiałbym zerwanie taśmy, która jest odpowiedzialna za bieg wsteczny, nieprawidłowy olej zalany do przekładni lub zużycie sprzęgł/tarczek

ODPOWIEDZ