Astra GSi vs. Golf VR6

testy i porównania
venom

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 18 lis 2007, 14:41
Imię: Michael
Auto: V850
Silnik: B5252S
Województwo: śląskie
Lokalizacja: MCE
Kontakt:

#41

Nieprzeczytany post autor: venom »

Ventura pisze:ale fakt faktem jest ze wiekszosc ludzi jara sie tematem VR6 ze to takie nie wiadomoco jak dobre jest, a tak naprawde... szału bez :lol:
"kultura pracy", wciskasz pedał i jedziesz, bez kręcenia :)
Obrazek

Matyjas

Astro-maniak
Posty: 72
Rejestracja: 28 paź 2007, 20:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#42

Nieprzeczytany post autor: Matyjas »

romjan pisze:to mnie wyśmiał że GSI to mu może.
I miał rację... może mu... dotrzymać tempa!
romjan pisze:trza by mu nosa utrzeć skoro mówicie że się da, choć biorąc pod uwagę dane to powinno się teoretycznie nie dać, większa moc i moment, nie wiem...
Nikt nie pisze, żę się da, ale to, że jak przy 100km/h jest metr dalej to nie ma się czym szczycić... Zwiększ o 40% pojemność w XE i pomyśl, co by się działo z takim VR-em

Maman!! Odpal tego VR6 do paczki, przy 140 się zrównacie i luzz... ja to tak widzę ;)
venom pisze:"kultura pracy", wciskasz pedał i jedziesz, bez kręcenia :)
Jak nie lubisz kręcić, to bierzesz TDi 130KM, w takim MK3 nie jest wiele wolniejszy od VR6 i pali połowę tego co tamten...

PiJey88

#43

Nieprzeczytany post autor: PiJey88 »

Matyjas pisze:Jak nie lubisz kręcić, to bierzesz TDi 130KM, w takim MK3 nie jest wiele wolniejszy od VR6 i pali połowę tego co tamten...
Nie było 130 konnych klekotów w MK3


Tak sobie czytam i nie rozumiem o czym tu dyskutować. Porównanie jest bez sensu, ani pojemność, ani moc podobna. Powinno być porównanie GTI 16V do GSI
Nie wiem jakie GSI mają moce w jakich wersjach i wasze oznaczenia silników tez mi dużo nie mówią, ale GTI w MK3 3 były 3 rodzaje:
2.0 8V 115 kuca
2.0 16V 150 kuca
1.9 TDI 110 kuca w klekocie
a VrR-y dwa:
2.8 VR6 174 kuca
2.9 VR6 190 kuca SYNCRO czyli 4x4

Tak poza tym to chyba nie ma sensu żebym się wypowiadał bo to oczywiste że będę bronił VW, ale osobiście uważam ze VR-ka zjada GSI bezproblemowo, może początkowo lecą podobnie ale powyżej 120 to Golfik już leci sam.
VR-ki tak na prawdę nie były wielkim szałem, większość VW-maniaków woli dwu litrówki, na przyśpieszenie idą podobnie, ale wydaje mi się ze GTI było bardziej dopracowane i bardziej bezawaryjne.

A i ktoś tam pytał gdzie były wkładane jeszcze VR-y.
Golf/Vento (MK3)
Pasek B4
no i oczywiście Corrado VR6
bywały też w T4 czyli transporterach

Pozdrawiam, Pijey88!

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#44

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

PiJey88, broń swojego, znaczy, że lubisz to co masz, jak my i fajnie, że w normalnej atmosferze to piszesz :)

Co do dopracowania GTi i jego bezawaryjności - GSi i GTi są właściwie prawie tak samo zbudowane z tego co wiem, także myślę, że jest na tym samym poziomie. Ja muszę spróbować się z vrką jakąś sam, żeby tak nie pleść głupot skoro się sam nie przekonałem :)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

Matyjas

Astro-maniak
Posty: 72
Rejestracja: 28 paź 2007, 20:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#45

Nieprzeczytany post autor: Matyjas »

PiJey88 pisze:Nie było 130 konnych klekotów w MK3
Oczywiście, że nie... Z tego co mi wiadomo, to 90 oraz 110 w GTi... ale za 1200zł (program) ma się z tego te 130... tak czy nie?
PiJey88 pisze:Tak sobie czytam i nie rozumiem o czym tu dyskutować. Porównanie jest bez sensu, ani pojemność, ani moc podobna. Powinno być porównanie GTI 16V do GSI
Nie zgadzam się...

MK3 z ABF'em ma 150KM i 180Nm... waży ok 1164kg... przyspieszenie do setki jakieś 8,6s średnio podawane...

GSi16V ma 150KM i 197Nm, waży ok 1090kg... przyspieszenie do setki jakieś 8,2s średnio podawane...

MK3 VR6 ma 174KM i 235Nm, waży ok 1285kg... przyspieszenie do setki jakieś 7,8s średnio podawane...

Patrząc na stosunek mocy/momentu do masy, a dalej na osiągi katalogowe, widzę większe możliwości dogonić VR'kę astrą GSi niż astrę GTI'kiem....

Masz dobry egzemplarz GSi, wywalasz kanapy, trafiasz na przymulonego VR6 (nie mylić z zepsutym) albo słabego kierownika - i jesteś z przodu... o takich sytuacjach jest temat... Do 120km/h prawie bez różnicy nawet przy serii...

Podjazd natomiast GTI do GSi zawsze kończy się łomotem dla Golfa...

Chodzi o to, że mniejsza jest różnica między osiągami VR'ki a XE niż między ABF'em a XE.... A to, że jest po 120km/h przewaga Golfa to oczywiste - nigdy nie pisałem, że jest inaczej...

Wiele niemieckich starych gazet umieszczało porównania VR6 z C20XE - raczej nie zamieszcza się w gazetach testów aut z dwóch różnych półek, bo po co?? To ma być PORÓWNANIE, a nie jakiś kabaret....

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

To jest tak jak porownywanie procesorow Intela i AMD

Pierwszy jest SZYBKI drugi WYDAJNY.

I to ze ze VW musi dac wiecej zeby miec tyle samo to jest tylko i wylacznie ich zmartwienie

Pozdro

Usunięty użytkownik 3235

#47

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Może doleję trochę oliwy do ognia, ale powiem że Żelazko D16A9 (130KM) radzi sobie z GSI, to samo VTI EG9. Pierwsze widziałem na własne oczy, VTI tylko słyszałem, więc nie dam sobie za to ręki uciąć :P

Nie mniej VR6 zwyczajnie słabo jedzie, jakby się mogło wydawać.

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#48

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

analyzer64, tylko co to dla ciebie zelazko :)

Jak CRX to terz trzeba zwrocic uwage na wage ... kanciaki waza grubo ponizej 1T a z tego co pamietam jak qzyn mial CRX`e 1,6 130KM ( dokaldnie z silnikiem nie dam sobie łapek uciac) to ona miala 860kg w dowodzie a to masz 200 kg na niekorzysc GSi

Pozdro

Usunięty użytkownik 3235

#49

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Żelazko to Honda Civic IVgen. (EE9/ED7 itd.)

CRX idzie jeszcze lepiej, skrzynia jest inaczej zestopniowana.

Waga jest na korzyść Hondy. VTI 6gen o ile mi wiadomo jest cięższe od GSki a idą albo równo albo na niewielką korzyść H.

Wasyl

Astro-maniak
Posty: 959
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#50

Nieprzeczytany post autor: Wasyl »

Ale z Kadettem GSi 16v żelazko może mieć niezły problem ~900kg i 150-156km i to i to i to seryjne :)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - Colin Mcrae [*]

ODPOWIEDZ