Golf V czy ASTRA III

testy i porównania
Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3680
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

Golf V czy ASTRA III

#41

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

 zobaczysz.....
zobaczyłem, ze jest daleko za focusem, mazda 3 jak i również astra ;) golf V ma bardzo niska ocenę nawet wśród miłośników marki.

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#42

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

Jak tam chcesz...

Usunięty użytkownik 7781

#43

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 7781 »

nismo pisze:

Kod: Zaznacz cały

 zobaczysz.....
zobaczyłem, ze jest daleko za focusem, mazda 3 jak i również astra ;) golf V ma bardzo niska ocenę nawet wśród miłośników marki.
Nismo - Astra III w stosunku do Foki czy Golfa wypada co najmniej przeciętnie. Użytkowałem i jednego i drugiego i mogę powiedzieć że w mało czym to auto wygrywa o ile w ogóle. Myślę że samochodem ze stajni opla który mało odstawał to była astra II w stosunku do golfa IV. Te modele były na prawie jednym poziomie (no może poza silnikami diesla pod maską). Ale Golf V odjechał Oplowi mega daleko. Swoja drogą niektóre technologie które Opel wprowadził w nowym modelu Astry K , Golf stosował już w V-tce, a nie których rzeczy do dzisiaj nie ma. Prędzej bym się pokusił że astra J może rywalizować z golfem VI, choć i tu masa tej pierwszej i belka z tyłu robi swoje. Ale ogólnie auto dość udane i porównywalne.
A poza tym siedzę tez na forum Golfa i akurat piątka nie jest aż tak słabo oceniania. Miała swoje problemy z TSI (choć tą technologie wprowadzali jako pierwsi) i 2.0 TDI, ale astra za to ma problemy z M32. Myślę że mieszane uczucia jak już to budzi Golf VII.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3680
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kazdy ma prawo do swojego zdania ale, po to ten watek powstał ;) ale co do technologi to niemiecka juz poszła w takim kierunku ze Astra H jest ostatnim niemieckim autem które kupiłem.

K360

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 12 wrz 2015, 17:08
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: mazowieckie

#45

Nieprzeczytany post autor: K360 »

SEAMAN pisze:QR_BBPOST
nismo pisze:

Kod: Zaznacz cały

 zobaczysz.....
zobaczyłem, ze jest daleko za focusem, mazda 3 jak i również astra ;) golf V ma bardzo niska ocenę nawet wśród miłośników marki.
Nismo - Astra III w stosunku do Foki czy Golfa wypada co najmniej przeciętnie. Użytkowałem i jednego i drugiego i mogę powiedzieć że w mało czym to auto wygrywa o ile w ogóle. Myślę że samochodem ze stajni opla który mało odstawał to była astra II w stosunku do golfa IV. Te modele były na prawie jednym poziomie (no może poza silnikami diesla pod maską). Ale Golf V odjechał Oplowi mega daleko. Swoja drogą niektóre technologie które Opel wprowadził w nowym modelu Astry K , Golf stosował już w V-tce, a nie których rzeczy do dzisiaj nie ma. Prędzej bym się pokusił że astra J może rywalizować z golfem VI, choć i tu masa tej pierwszej i belka z tyłu robi swoje. Ale ogólnie auto dość udane i porównywalne.
A poza tym siedzę tez na forum Golfa i akurat piątka nie jest aż tak słabo oceniania. Miała swoje problemy z TSI (choć tą technologie wprowadzali jako pierwsi) i 2.0 TDI, ale astra za to ma problemy z M32. Myślę że mieszane uczucia jak już to budzi Golf VII.
Możesz rozwinąć dlaczego mieszane uczucia budzi Golf VII ?

Usunięty użytkownik 7781

#46

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 7781 »

Ogólnie największy problem sprawiają amorki z tyłu. Przy wolnych przejazdach potrafią stukać. Nie jest to jakiś odosobniony przypadek, a raczej reguła. Przód jest cichszy ale to też nie to. Ci co przesiedli się z poprzednich modeli to na ich głośność mocno narzekają. Teraz pojawiły się zamienniki bilsteina i sporo ludzi je wymienia na własny koszt i cieszy się w końcu cisza. Jak na nowe auto które czasami do tysiąca jeszcze nie doleciało to takie rzeczy to trochę kwas. Sama wymiana w ASO też nic daje bo problem powraca.

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#47

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

Passat ma tez ten problem

Usunięty użytkownik 7781

#48

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 7781 »

Z tymi amorami to cała grupa VAG ma problem. W Skodzie Octavii, Seacie Leonie to samo. W fabryce montowali Saschy gazowe. Poźniej je poprawili, ale to też loteria.

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#49

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

Boli, ale no co wpadki sie zdarzają .Choc VW z silnikami w latach od 2005 to mial mnóstwo wpadek.Zaskakujaco dużo. ...

Usunięty użytkownik 7781

#50

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 7781 »

Z TDi to sie dziwie bo po 1.9 to był dramat co sie tam działo. TSi jako pierwsi wprowadzali więc jak to nowość. Zauważ że Opel dopiero teraz ma wtrysk bezpośredni. To samo DSG. W tamtych latach VW bardzo duzo nowych rzeczy wprowadził. Popatrz na MQB. Teraz nie wiem czy Toyota czegos takiego nie wprowadziła, albo pracuje jeszcze nad tym. Spawane laserowo dachy - nawet Fabia II juz to miała, a Opel dopiero w Atrze K to wprowadził. Odchudzona karoseria. To tez już było w tamtych latach.
Ojca Golf V z 1.9 na żeliwnym bloku i wielowachaczem z tyłu wazy 1325 kg. Myśle że nowa Astra z 1.6 będzie miała niewiele mniej, a jest wykastrowana nawet z regulacji wysokości pasów, czy tłumika końcowego, a do tego belka na tyle.
Nie zmienia to jednak faktu że VW też mocno spuścił z tonu. Karoserie potrafią rdzewieć szybciej jak stare golfy II. Do tego afera ze spalinami. Moim zdaniem, choć cenie tą markę to za jawne oszustwo powinni nie tylko w USA, ale i UE dostać solidna kare.

ODPOWIEDZ