Astra H - nierówna praca silnika
- gacek45
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 gru 2023, 10:41
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Rocznik: 2004
- Województwo: pomorskie
Astra H - nierówna praca silnika
Witam,
po odpalenia auta i dodaniu bardzo delikatnie gazu, auto nierówno pracuje.
[External Link Removed for Guests]
Tryb tej nierównej pracy występuje chwilowo, czasem potrafi trwać przez kilka sekund.
Co było robione w aucie...płukanka silnika + nowy olej z filtrem, wymiana filtra kabinowego, paliwa i powietrza. Wtryski przepłukane Liqui Moly. Dolot, klapa gasząca i EGR wyczyszczone. Po zdjęciu części elektrycznej EGR, grzybek swobodnie porusza się, nie przycina się.
Auto odpala bez problemu, dziś przy minus 9 zaskoczyło od strzała. Problem miałem z odpalaniem tylko, jak czyściłem EGR i klapę gaszącą, bo wtedy kilka razy, długo go kręciłem zanim zaskoczył.
W chwili obecnej pomysły mi się kończą, co może być przyczyną tej dziwnej pracy silnika.
Jeżeli chodzi o przyspieszanie, nie ma problemu, auto ma moc. Przy dodawaniu gazu, auto wchodzi na obroty bez problemu. Problem jest tylko przy dodaniu bardzo delikatnym gazu poniżej 1000obr/min.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
po odpalenia auta i dodaniu bardzo delikatnie gazu, auto nierówno pracuje.
[External Link Removed for Guests]
Tryb tej nierównej pracy występuje chwilowo, czasem potrafi trwać przez kilka sekund.
Co było robione w aucie...płukanka silnika + nowy olej z filtrem, wymiana filtra kabinowego, paliwa i powietrza. Wtryski przepłukane Liqui Moly. Dolot, klapa gasząca i EGR wyczyszczone. Po zdjęciu części elektrycznej EGR, grzybek swobodnie porusza się, nie przycina się.
Auto odpala bez problemu, dziś przy minus 9 zaskoczyło od strzała. Problem miałem z odpalaniem tylko, jak czyściłem EGR i klapę gaszącą, bo wtedy kilka razy, długo go kręciłem zanim zaskoczył.
W chwili obecnej pomysły mi się kończą, co może być przyczyną tej dziwnej pracy silnika.
Jeżeli chodzi o przyspieszanie, nie ma problemu, auto ma moc. Przy dodawaniu gazu, auto wchodzi na obroty bez problemu. Problem jest tylko przy dodaniu bardzo delikatnym gazu poniżej 1000obr/min.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Wygląda to jak wypadanie zapłonów. Sprawdzałeś korekty na wtryskiwaczach?
Wtryski nie mają przedmuchu przypadkiem? Były wyjmowane jakoś niedawno?
Wtryski nie mają przedmuchu przypadkiem? Były wyjmowane jakoś niedawno?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- gacek45
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 gru 2023, 10:41
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Rocznik: 2004
- Województwo: pomorskie
Auto mam od 2 miesięcy. Podejrzewam, że wtryski nie były robione, bo poprzedni właściciel nic nie robił w silniku. Korekty wynoszą 0,2, -0,05, -0,77, 0,63. Wtryski mogą mieć przedmuch, jak ta nierówna praca jest tylko w zakresie biegu jałowego, po bardzo delikatnym dodaniu gazu?
Czy ciśnienie paliwa, może mieć wpływ na taka pracę (chodzi o sama pracę czujnika ciśnienia paliwa na listwie Cr lub regulatora ciśnienia paliwa)?
Czy ciśnienie paliwa, może mieć wpływ na taka pracę (chodzi o sama pracę czujnika ciśnienia paliwa na listwie Cr lub regulatora ciśnienia paliwa)?
- gacek45
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 gru 2023, 10:41
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Rocznik: 2004
- Województwo: pomorskie
Filmik z nierównej pracy silnika + parametry
[External Link Removed for Guests]
Korekcje wtryskow podczas nierównej pracy silnika zatrzymują się i nie zmieniają się.
[External Link Removed for Guests]
Korekcje wtryskow podczas nierównej pracy silnika zatrzymują się i nie zmieniają się.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Nie znam algorytmu wyliczenia korekt w tym konkretnym motorze, ale generalnie to korekty liczone są na wolnych obrotach. Czyli tak aby silnik stał jak stół podczas wolnych obrotów, silnik sprawdza to na wieńcu czujnika wału korbowego oraz czujnika spalania stukowego, jeżeli występuje.
Ale mi to wygląda jak gruby temat.
Płukanka silnika plus olej z filtrem, proszę cię, ja rozumiem że jest ogólny tręd olejowy i jak dbasz to masz ale tego się nie naprawi ani płukanką silnika ani płukanką wtrysków.
Zweryfikuj, czy te wartości korekt są poprawne nie wiem co to za jednostka za tym idzie bo przecież nie procenty i zerknij do ciśnienia na szynie CR czy jest poprawne odczytane z czujnika.
poszukałbym też powietrza w paliwie, do tego pomiędzy pompą CR a filtrem trzeba by wrzucić kawałek przezroczystego igielitu i będzie widać.
Ale mi to wygląda jak gruby temat.
Płukanka silnika plus olej z filtrem, proszę cię, ja rozumiem że jest ogólny tręd olejowy i jak dbasz to masz ale tego się nie naprawi ani płukanką silnika ani płukanką wtrysków.
Zweryfikuj, czy te wartości korekt są poprawne nie wiem co to za jednostka za tym idzie bo przecież nie procenty i zerknij do ciśnienia na szynie CR czy jest poprawne odczytane z czujnika.
poszukałbym też powietrza w paliwie, do tego pomiędzy pompą CR a filtrem trzeba by wrzucić kawałek przezroczystego igielitu i będzie widać.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
- Imię: andb
- Auto: astra h
- Silnik: z17dtj
- Województwo: Zagranica - UE
mozna wtyczke egr zdjac i tez zobaczyc cczy wystepuje ten dzwiek
- gacek45
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 gru 2023, 10:41
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Rocznik: 2004
- Województwo: pomorskie
Wtyczka z EGR była ściągana i nie było poprawy. Test przelewowy wykazał następujące wartości: 1cyl - 26ml, 2cyl - 24ml, 3cyl - 35ml, 4cyl - 23ml. Cisnienie na szynie wg czujnika około 24MPa, podczas tej pracy, gdzie silnik kuleje zbytnio się nie zmienia.
Ps. Płukankę robiłem silnika i wtrysków zaraz po zakupie auta, nie miało to rozwiązać nierównej pracy, bo silnik pracował wtedy ok.
Dziś przy nierównej pracy silnika, odpięłem wtyczkę wtrysku nr 3 i stukanie ustało, podobnie na wtrysku nr 4. Na cylindrze 1 i 2 bez zmian, stuka dalej.
Dodano po 8 minutach 49 sekundach:
Po podpięciu obd, błędów brak. Auto po odpaleniu na zimnym kopci. Przy mocnym przyspieszaniu też mocno kopci. Dym jest koloru szarego.
Ps. Płukankę robiłem silnika i wtrysków zaraz po zakupie auta, nie miało to rozwiązać nierównej pracy, bo silnik pracował wtedy ok.
Dziś przy nierównej pracy silnika, odpięłem wtyczkę wtrysku nr 3 i stukanie ustało, podobnie na wtrysku nr 4. Na cylindrze 1 i 2 bez zmian, stuka dalej.
Dodano po 8 minutach 49 sekundach:
Po podpięciu obd, błędów brak. Auto po odpaleniu na zimnym kopci. Przy mocnym przyspieszaniu też mocno kopci. Dym jest koloru szarego.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Wtryski leją, ropa niespalona. Przypadkiem wtryski nie do roboty? Trzeba sie przyjrzeć bo jak wtrysk będzie lał to i tłok będzie do wyjęcia. Przy robocie wtrysków zatem sugerowałbym zweryfikować kompresję i korelację stanu wtrysku vs cylindra
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:48
- Imię: andb
- Auto: astra h
- Silnik: z17dtj
- Województwo: Zagranica - UE
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Smutny los tych silników. Widzę, że już nie ma nowych wtrysków dostępnych.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.