Czy to egr??

rafalg1

Astro-maniak
Posty: 799
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
Imię: Ralph
Auto: Kia
Silnik: GDI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Czy to egr??

#1

Nieprzeczytany post autor: rafalg1 »

witam,
mam problem, kilka dni temu pojawił mi się błąd 04005A i przed odpaleniem kontrolka samochodziku z kluczem nie gasła, dopiero ze 3 sekundy po odpaleniu. dziś odpalam auto a ono jakoś dziwnie trzęsię i tak jakby przerywało, próbuje ruszyć i nie chce, ledwie wyjechałem spod domu. po kilku minutach jak samochód się rozgrzał nawet zaczą jechać ale przy ok. 3 tys. obrotów zapalił się check (ikonka silnika), ogólnie auto pow. 2 tys jechało chyba normalnie. dochałem do celu i sprawdziłem błędy. ecn 227956. czy do wymiany jest egr
Minęło 5 godzin od rana i samochód odpalił raczej normalnie, zrobiłem rundke i chodzi normalnie, żeby nie to że check się pali i nadal te dwa błędy . chciałem wyjąć egr i go przeczyścić niestety śruby są tak mocno dokręcone że boje się coś urwać, chyba będzie trzeba pozbyć się kilku zł na nowy egr. Auto mam od niedawna i wiem że wcześniej jeździło na zwykłym ON a ja ostatnio (jakieś 150 km przed pokazaniem się 04005a) zalałem go do pełana v-powerem na shellu, może to ma coś z tym wspólnego??

wozny83

#2

Nieprzeczytany post autor: wozny83 »

daj sobie kolego autko do jakiegoś mechaniora i niech ci przeczyści egra ja dziś wyciscilem i powiem ci całkiem inne auto a jeszcze do tego najlepiej go zaślepić

rafalg1

Astro-maniak
Posty: 799
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
Imię: Ralph
Auto: Kia
Silnik: GDI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#3

Nieprzeczytany post autor: rafalg1 »

A czy u Ciebie też pojawiły się te błędy lub podobne do opisywanych przezemnie objawów czy poprostu profilaktycznie wyczyściłeś?? ja sam bym go wyjął ale no tak te śróby imbusowe (wejście i wyjście) są dokręcone że nawet niedrgną że nie wspomnę o tych od spodu.

tadekfo

Astro-maniak
Posty: 527
Rejestracja: 28 wrz 2008, 16:36
Imię: Tadeusz
Auto: Astra H Kombi Astra K kombi 1,6CDTI
Silnik: Z1,9DTL 1,6CDTI
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Kartuzy
Pomocny: 6 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: tadekfo »

Ja w swojej Astrze też miałem te błędy. Czyszczenie nie pomogło. Kupiłem nowy za 410zł i sam wymieniłem. Trzeba mieć dobre klucze by odkręcić EGR-a. Ciężko, ale po wymianie pełna satysfakcja.
Jak wyczyścić EGR-a.
[External Link Removed for Guests]

rafalg1

Astro-maniak
Posty: 799
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
Imię: Ralph
Auto: Kia
Silnik: GDI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#5

Nieprzeczytany post autor: rafalg1 »

No właśnie obawiam się że czyszczenie nie pomoże, bo chyba błąd 04005a to błąd elektroniki a 2279 to mechanika.

rafalg1

Astro-maniak
Posty: 799
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:31
Imię: Ralph
Auto: Kia
Silnik: GDI
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#6

Nieprzeczytany post autor: rafalg1 »

No i znowu :x . o 20-ej odpaliłem samochód i checka nie ma a po kilku sekundach poczułem jakby samochód nie chodzil na jednym cylindrze (poprzednio miałem benzyniaka i jak cewka zapłonowa pękła nie chodził na trzecim cylindrze i było identycznie), jak próbowałem ruszyć jeszcze gorzej, przerywal, zero mocy, raz zgasł, postałem 10 minut aż złapał temperatury i ledwo, ledwo pojechałem (check się nie palił :/ ), po 5 km check sie zapalił :evil: , przejechałem 12 km i troche lepiej ale turbo się nie załączało, nawet do 100 km/h się rozbujał. 15 minut postoju bez gaszenia, ruszam-bez zmian. przejechał może z 500 m i turbo zaczęło działać, normalnie jedzie ale check się pali. Wkurza mnie to mówiąc delikatnie bo samochód mam od miesiąca i już coś nie tak. Korci mnie jutro serwis i wymiana EGRa ale jak to nie to?? (błędy te same). czy op-com pokarze to samo co tech2??obok mnie gość po taniości sprawdza błędy i je kasuje to może skorzystać? boje się że zapcha się DPF bo podobno przy checku nie zainicjuje wypalania (wypalał się 150 km temu).

Burza

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 14 sty 2011, 20:25
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.9 CDTI
Województwo: śląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Burza »

A ja mam taki mały problem. Dziś jechałem asterką i zauważyłem ze przy obrotach ok 2500 zaczyna mi samochód troche dusić, tak jakby brakowało paliwka. Turbina działa dobrze ciskałem ją dziś i nic nie zauważyłem. Czy to może być objaw zapchanego EGR-a??? lub złego paliwa, bo Przez ostatnie pół roku tankowałem tylko Gold-a na Statoil-u a teraz w poniedziałem zatankowałem zwykłe ON na Bp :>

szczenka

Astro-maniak
Posty: 163
Rejestracja: 14 sty 2011, 10:47
Imię: Piotrek
Auto: Astra H Caravan
Silnik: z17DTH
Województwo: lubelskie

#8

Nieprzeczytany post autor: szczenka »

ja mam lekkie szarpniecie kolo 2200-2300 obrotów. idzie jak burza, nie kopic, pali na dotyk. narazie to olewam

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#9

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

Burza pisze:przy obrotach ok 2500 zaczyna mi samochód troche dusić, tak jakby brakowało paliwka.
Wymiana EGRa i fiatowska blaszka załatwia sprawę. Czyszczenie nie zawsze pomaga ale warto od tego zacząć i koniecznie zablaszkowac.
pzdr
zbigor

Burza

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 14 sty 2011, 20:25
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.9 CDTI
Województwo: śląskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Burza »

A czy to zapchanie się EGR to może nastąpić w ciągu jednego dnia?? Jeszcze wczoraj jechałem i nie było takich objawów i był git :) Czy zapchanie Egr nie powinno być sygnalizowane kontrolką Check Engine??

ODPOWIEDZ