Zawor EGR 1.7 CDTI
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 07 maja 2011, 9:29
- Imię: KUbek
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: 1.7 CDTi
Zawor EGR 1.7 CDTI
Witam
Czy ktoś mógłby mi pomoc i opisać gdzie mogę znaleźć zawór egr w silniku 1.7 cdti 80KM. Znalazłem tylko opisy do 1.9 CDTI. Potrzebuje opisu lub zdjęcia z zaznaczeniem gdzie ten zawór się znajduje. Chce go wymontować i wyczyścić. Czy trzeba go całego wymontować czy tylko częściowo. I czym najlepiej go czyścic ?
Czy ktoś mógłby mi pomoc i opisać gdzie mogę znaleźć zawór egr w silniku 1.7 cdti 80KM. Znalazłem tylko opisy do 1.9 CDTI. Potrzebuje opisu lub zdjęcia z zaznaczeniem gdzie ten zawór się znajduje. Chce go wymontować i wyczyścić. Czy trzeba go całego wymontować czy tylko częściowo. I czym najlepiej go czyścic ?
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 07 maja 2011, 9:29
- Imię: KUbek
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: 1.7 CDTi
-
- Posty: 630
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:55
- Auto: ASTRA H
- Silnik: 1.7cdti
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Z tym EGR to znajduje się zaraz przy przepustnicy .Jest chyba 5 razy większy niż w 1.9 i sto razy gorzej go wyjąć A wyczyścić to już mordęga .Ja to robiłem u siebie kiedy auto miało 156tyś i EGR jeszcze nie był taki zasyfiony EGR jest taki sam w 80KM co w 100KM.Widziałem gdzieś opisy dotyczące AG z tym samym silnikiem .
Ja już wiem że już nigdy za EGR w 1.7 się nie wezmę Po całej operacji nic się nie zmieniło a roboty cały dzień .
Po wyczyszczeniu EGR trzeba jechać na TECH by go skalibrować bo będzie nie równo pracował .OP-com nie da rady .Po całej operacji odpalenie auta trwa jakieś 20minut ale jak załapie to już pali na dotyk .Znajdę fotki to wrzucę
tak wygląda EGR
[External Link Removed for Guests]
Ja już wiem że już nigdy za EGR w 1.7 się nie wezmę Po całej operacji nic się nie zmieniło a roboty cały dzień .
Po wyczyszczeniu EGR trzeba jechać na TECH by go skalibrować bo będzie nie równo pracował .OP-com nie da rady .Po całej operacji odpalenie auta trwa jakieś 20minut ale jak załapie to już pali na dotyk .Znajdę fotki to wrzucę
tak wygląda EGR
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 07 maja 2011, 9:29
- Imię: KUbek
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: 1.7 CDTi
Aż tak ciezko jest ?
Auto mi szarpie przy gwałtownym puszczaniu gazu na niższych biegach. Poduszki sa ok, koło dwumasowe też. Myslałem ze przyczyna jest w EGR
Auto mi szarpie przy gwałtownym puszczaniu gazu na niższych biegach. Poduszki sa ok, koło dwumasowe też. Myslałem ze przyczyna jest w EGR
-
- Posty: 630
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:55
- Auto: ASTRA H
- Silnik: 1.7cdti
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Jak masz 80KM to nie masz dwumasy Zdejmij wąż co idzie do przepustnicy weź latarkę i przyświeć sobie na dole zaraz za przepustnicą powinny być 2 wyloty jak zapchane to do czyszczenia .Lepiej odkręcić całą przepustnicę 5 śrubek i w tedy widać jak na dłoni czy zapchany czy nie
- krrafi
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 sty 2011, 20:30
- Imię: Rafał
- Auto: Astra H 17cdti cosmo
- Silnik: Z17DTL
- Lokalizacja: Sieradz
Kolego, zrobiłem 2 fotki z położeniem EGR i 2 fotki mojego EGR po przelocie 130tys.km. Mam ten sam silnik co Ty, tak więc myślałem, że pewnie troszkę Ci pomogę - ale nie potrafię ich wrzucić na forum. Jak się uda to je wrzucę później. Ogólnie rozkręcenie tego zaworu to troszkę dłubania, u mnie cała robota z wyjęciem, czyszczeniem i skręcenie trwała kilka godzin tj. 6-7. Przy okazji wyczyszczono kolektor. Za wszystko zapłaciłem 100 zł, autko śmiga pięknie
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 21:51
- Imię: Walenty
- Auto: Astra H Combi
- Silnik: Z 17 DTH
- Województwo: mazowieckie
Jak wyczyścić mechanicznie, to chyba każdy wie kto ogarnia klucze do odkręcania śrub i troszkę myśli.
Ale poradźcie mądre głowy, jak postępować z rozbiórką urządzenia i demontażem przepustnicy, żeby po złożeniu pracowało normalnie, bez falowania obrotów i koniecznej kalibracji tych urządzeń. Czyli bez konieczności jechania do serwisu.
Bo chyba tego, najbardziej się obawiam po zakończonej robocie.
Ale poradźcie mądre głowy, jak postępować z rozbiórką urządzenia i demontażem przepustnicy, żeby po złożeniu pracowało normalnie, bez falowania obrotów i koniecznej kalibracji tych urządzeń. Czyli bez konieczności jechania do serwisu.
Bo chyba tego, najbardziej się obawiam po zakończonej robocie.
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
- Imię: Waldemar
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 DTH
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Witam
Panowie raz na jakiś czas rozbieram u siebie cały dolot i go dokładnie czyszczę , nigdy nie musiałem niczego kalibrować , po takim czyszczeniu wolne obroty nigdy nie falowały , zawsze stoją w miejscu , poza tym odłączyłem odmę od ssącej strony turbiny , dzięki temu w całym dolocie za turbiną jest NIEPORÓWNYWALNIE mniej syfu , króciec od odmy w dolocie został dokładnie zaślepiony co by lewego powietrza nie łapać, latam tak już ponad 1.5 roku , teraz w dolocie to prawie nie ma co czyścić.
Panowie raz na jakiś czas rozbieram u siebie cały dolot i go dokładnie czyszczę , nigdy nie musiałem niczego kalibrować , po takim czyszczeniu wolne obroty nigdy nie falowały , zawsze stoją w miejscu , poza tym odłączyłem odmę od ssącej strony turbiny , dzięki temu w całym dolocie za turbiną jest NIEPORÓWNYWALNIE mniej syfu , króciec od odmy w dolocie został dokładnie zaślepiony co by lewego powietrza nie łapać, latam tak już ponad 1.5 roku , teraz w dolocie to prawie nie ma co czyścić.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 kwie 2011, 20:52
- Imię: DAREK_79
- Auto: ASTRA H
- Silnik: Z17DTH+wirus
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
hej kolego waldzior czy mógłbyś mniej więcej wyjaśnić w którym miejscu tą odmę zaślepiałeś i czym i czy to zdrowo dla silnika ?, bo ja u siebie egr czyściłem jakieś 1000 km temu i znowu faluje wskazówka.
Pozdrawiam:
DAREK
Pozdrawiam:
DAREK
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
- Imię: Waldemar
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 DTH
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Odmy nie wolno zaślepiać bo możesz uszkodzić uszczelnienia na wale korbowym , ja odłączyłem odmę od ssącej strony turbiny, wyjście odmy puszczone zostało za pomocą węża gumowego na dół silnika , zrobiłem prosty separator olejowy co by ewentualne kropelki oleju nie kapały mi na ulice , króciec który został w dolocie zaślepiłem żeby lewe powietrze nie było zasysane , dla silnika nie jest to szkodliwe bo po co ma zasysać mgłę olejową i przedmuchy ze skrzyni korbowej , to samo zawór EGR nic dobrego dla silnika nie robi a wręcz przeciwnie , w silniku 1.7 zaślepić się go całkowicie nie da i dlatego jestem na etapie maksymalnego zmniejszenia przelotu spalin przez ten zawór , jest to wymysł zakichanych ekologów bo z wydechu górskie powietrze ma lecieć