Zawor EGR 1.7 CDTI

diego77

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 07 maja 2011, 9:29
Imię: KUbek
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi

Zawor EGR 1.7 CDTI

#1

Nieprzeczytany post autor: diego77 »

Witam

Czy ktoś mógłby mi pomoc i opisać gdzie mogę znaleźć zawór egr w silniku 1.7 cdti 80KM. Znalazłem tylko opisy do 1.9 CDTI. Potrzebuje opisu lub zdjęcia z zaznaczeniem gdzie ten zawór się znajduje. Chce go wymontować i wyczyścić. Czy trzeba go całego wymontować czy tylko częściowo. I czym najlepiej go czyścic ?

diego77

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 07 maja 2011, 9:29
Imię: KUbek
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi

#2

Nieprzeczytany post autor: diego77 »

Nikt nie wie ? Super

Lolopolozo

Astro-maniak
Posty: 630
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:55
Auto: ASTRA H
Silnik: 1.7cdti
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Lolopolozo »

Z tym EGR to znajduje się zaraz przy przepustnicy .Jest chyba 5 razy większy niż w 1.9 i sto razy gorzej go wyjąć :( A wyczyścić to już mordęga .Ja to robiłem u siebie kiedy auto miało 156tyś i EGR jeszcze nie był taki zasyfiony :lol: EGR jest taki sam w 80KM co w 100KM.Widziałem gdzieś opisy dotyczące AG z tym samym silnikiem .
Ja już wiem że już nigdy za EGR w 1.7 się nie wezmę :lol: Po całej operacji nic się nie zmieniło a roboty cały dzień .
Po wyczyszczeniu EGR trzeba jechać na TECH by go skalibrować bo będzie nie równo pracował .OP-com nie da rady .Po całej operacji odpalenie auta trwa jakieś 20minut ale jak załapie to już pali na dotyk .Znajdę fotki to wrzucę
tak wygląda EGR
[External Link Removed for Guests]

diego77

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 07 maja 2011, 9:29
Imię: KUbek
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi

#4

Nieprzeczytany post autor: diego77 »

Aż tak ciezko jest ?

Auto mi szarpie przy gwałtownym puszczaniu gazu na niższych biegach. Poduszki sa ok, koło dwumasowe też. Myslałem ze przyczyna jest w EGR

Lolopolozo

Astro-maniak
Posty: 630
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:55
Auto: ASTRA H
Silnik: 1.7cdti
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Lolopolozo »

Jak masz 80KM to nie masz dwumasy :D Zdejmij wąż co idzie do przepustnicy weź latarkę i przyświeć sobie na dole zaraz za przepustnicą powinny być 2 wyloty jak zapchane to do czyszczenia .Lepiej odkręcić całą przepustnicę 5 śrubek i w tedy widać jak na dłoni czy zapchany czy nie

Awatar użytkownika
krrafi

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 16 sty 2011, 20:30
Imię: Rafał
Auto: Astra H 17cdti cosmo
Silnik: Z17DTL
Lokalizacja: Sieradz

#6

Nieprzeczytany post autor: krrafi »

Kolego, zrobiłem 2 fotki z położeniem EGR i 2 fotki mojego EGR po przelocie 130tys.km. Mam ten sam silnik co Ty, tak więc myślałem, że pewnie troszkę Ci pomogę - ale nie potrafię ich wrzucić na forum. Jak się uda to je wrzucę później. Ogólnie rozkręcenie tego zaworu to troszkę dłubania, u mnie cała robota z wyjęciem, czyszczeniem i skręcenie trwała kilka godzin tj. 6-7. Przy okazji wyczyszczono kolektor. Za wszystko zapłaciłem 100 zł, autko śmiga pięknie

widaw

Astro-maniak
Posty: 164
Rejestracja: 14 kwie 2011, 21:51
Imię: Walenty
Auto: Astra H Combi
Silnik: Z 17 DTH
Województwo: mazowieckie

#7

Nieprzeczytany post autor: widaw »

Jak wyczyścić mechanicznie, to chyba każdy wie kto ogarnia klucze do odkręcania śrub i troszkę myśli.
Ale poradźcie mądre głowy, jak postępować z rozbiórką urządzenia i demontażem przepustnicy, żeby po złożeniu pracowało normalnie, bez falowania obrotów i koniecznej kalibracji tych urządzeń. Czyli bez konieczności jechania do serwisu.
Bo chyba tego, najbardziej się obawiam :( po zakończonej robocie.

waldzior

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 DTH
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: waldzior »

Witam
Panowie raz na jakiś czas rozbieram u siebie cały dolot i go dokładnie czyszczę , nigdy nie musiałem niczego kalibrować , po takim czyszczeniu wolne obroty nigdy nie falowały , zawsze stoją w miejscu , poza tym odłączyłem odmę od ssącej strony turbiny , dzięki temu w całym dolocie za turbiną jest NIEPORÓWNYWALNIE mniej syfu , króciec od odmy w dolocie został dokładnie zaślepiony co by lewego powietrza nie łapać, latam tak już ponad 1.5 roku , teraz w dolocie to prawie ;) nie ma co czyścić.

DAREK_79

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 07 kwie 2011, 20:52
Imię: DAREK_79
Auto: ASTRA H
Silnik: Z17DTH+wirus
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

#9

Nieprzeczytany post autor: DAREK_79 »

hej kolego waldzior czy mógłbyś mniej więcej wyjaśnić w którym miejscu tą odmę zaślepiałeś i czym i czy to zdrowo dla silnika ?, bo ja u siebie egr czyściłem jakieś 1000 km temu i znowu faluje wskazówka.
Pozdrawiam:
DAREK

waldzior

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 DTH
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: waldzior »

Odmy nie wolno zaślepiać bo możesz uszkodzić uszczelnienia na wale korbowym , ja odłączyłem odmę od ssącej strony turbiny, wyjście odmy puszczone zostało za pomocą węża gumowego na dół silnika , zrobiłem prosty separator olejowy co by ewentualne kropelki oleju nie kapały mi na ulice , króciec który został w dolocie zaślepiłem żeby lewe powietrze nie było zasysane , dla silnika nie jest to szkodliwe bo po co ma zasysać mgłę olejową i przedmuchy ze skrzyni korbowej , to samo zawór EGR nic dobrego dla silnika nie robi a wręcz przeciwnie , w silniku 1.7 zaślepić się go całkowicie nie da i dlatego jestem na etapie maksymalnego zmniejszenia przelotu spalin przez ten zawór , jest to wymysł zakichanych ekologów :evil: bo z wydechu górskie powietrze ma lecieć :lol:

ODPOWIEDZ