Pierw kontrolka spirali później samochód z kluczykiem.
- mikus1989
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra III h GTC
- Silnik: 1.9 cdti 150km
- Województwo: mazowieckie
Pierw kontrolka spirali później samochód z kluczykiem.
Witam, na początek chciałbym się ze wszystkimi przywitać gdyż jestem tutaj nowy a "6tys.km" wcześniej nabyłem swój pierwszy samochód astrę III h Gtc R4 150km 1.9 cdti.
Mam kilka pytań i problemów odnośnie mojej astry i mam nadzieję, że postaracie się udzielić mi odpowiedzi.
Pierwsze pytanie odnośnie dźwięku popukiwania na jałowym biegu a po wciśnięciu sprzęgła na 2-5cm ciągłe chrobotanie - czy to wysprzęglik czy już koło dwumasowe ? może jeszcze coś innego ? jeżeli nie wszystko naraz, to czy wymieniać wszystko czy tylko wołającą o serwis część.
Asterka ma 180tys przebiegu i ze względu, że dopiero ją nabyłem lada dzień będzie wymieniany rozrząd.
Pytanie odnośnie rozrządu: czy zestaw firmy skf włącznie z pompą wody jest ok, czy pasek rozrządu gates jest ok ?
Następny problem jaki wyniknął przedwczoraj: wieczorem przy temp ok -10st.C chciałem pokazać znajomemu na czym polega system IDS+. Włączyłem sport, wcisnąłem pedał gazu, uzyskaliśmy pożądany efekt (twardsze zawieszenie, więcej mocy etc.) i po chwili ujrzałem drażniącą moje oko migającą na pomarańczowo kontrolę spiralki. Pomyślałem, że coś ze świecami. Szukałem w internecie w czym tkwi problem. Ludzie wypowiadali się na temat filtra cz. stałych, radzili aby przegonić astrę na wysokich obrotach (3-4tys obr/min) gdyż zwykły proces wypalania nie przynosił rezultatów. Tak też (przed dwiema godzinami) zrobiłem, gdy podjeżdżałem pod dom, zaczął się proces wypalania i ku mojemu zaskoczeniu faktycznie musiało się wszystko z filtra wypalić gdyż kontrolka przestała migać. Niestety nie minęła minuta i pojawił się problem kolejny: pomarańczowa "kontrolka samochodu z kluczem". Zapala się ona zaraz po przekręceniu kluczyka i świeci dalej podczas jazdy. Ze względu na fakt, że stało się to przed chwilą nie miałem okazji sprawdzić jak to się przekłada na dalszej jeździe ale stojąc już pod domem, kręcąc na wysokich obrotach wszystko brzmiało tak jakby się nic nie stało. Czy ktoś kiedyś miał podobny problem ? Czy jeden błąd z drugim ma coś wspólnego ? Czy kosztem filtra cząstek i tego że kręciłem na wysokich obrotach mogło się coś poważnego stać ? Czy potrzebne są kody błędów aby wszystko się wyjaśniło ?
Proszę was o pomoc. Zdaję sobie sprawę z tego, że gdzieś na forum, w google może być to wszystko opisane ale ja chciałbym się poradzić was. Problem jest świeży, jutro rano muszę wsiąść do samochodu i pojechać załatwiać swoje sprawy tylko chciałbym się dowiedzieć czy nie będzie to szkodziło autku.
Mam kilka pytań i problemów odnośnie mojej astry i mam nadzieję, że postaracie się udzielić mi odpowiedzi.
Pierwsze pytanie odnośnie dźwięku popukiwania na jałowym biegu a po wciśnięciu sprzęgła na 2-5cm ciągłe chrobotanie - czy to wysprzęglik czy już koło dwumasowe ? może jeszcze coś innego ? jeżeli nie wszystko naraz, to czy wymieniać wszystko czy tylko wołającą o serwis część.
Asterka ma 180tys przebiegu i ze względu, że dopiero ją nabyłem lada dzień będzie wymieniany rozrząd.
Pytanie odnośnie rozrządu: czy zestaw firmy skf włącznie z pompą wody jest ok, czy pasek rozrządu gates jest ok ?
Następny problem jaki wyniknął przedwczoraj: wieczorem przy temp ok -10st.C chciałem pokazać znajomemu na czym polega system IDS+. Włączyłem sport, wcisnąłem pedał gazu, uzyskaliśmy pożądany efekt (twardsze zawieszenie, więcej mocy etc.) i po chwili ujrzałem drażniącą moje oko migającą na pomarańczowo kontrolę spiralki. Pomyślałem, że coś ze świecami. Szukałem w internecie w czym tkwi problem. Ludzie wypowiadali się na temat filtra cz. stałych, radzili aby przegonić astrę na wysokich obrotach (3-4tys obr/min) gdyż zwykły proces wypalania nie przynosił rezultatów. Tak też (przed dwiema godzinami) zrobiłem, gdy podjeżdżałem pod dom, zaczął się proces wypalania i ku mojemu zaskoczeniu faktycznie musiało się wszystko z filtra wypalić gdyż kontrolka przestała migać. Niestety nie minęła minuta i pojawił się problem kolejny: pomarańczowa "kontrolka samochodu z kluczem". Zapala się ona zaraz po przekręceniu kluczyka i świeci dalej podczas jazdy. Ze względu na fakt, że stało się to przed chwilą nie miałem okazji sprawdzić jak to się przekłada na dalszej jeździe ale stojąc już pod domem, kręcąc na wysokich obrotach wszystko brzmiało tak jakby się nic nie stało. Czy ktoś kiedyś miał podobny problem ? Czy jeden błąd z drugim ma coś wspólnego ? Czy kosztem filtra cząstek i tego że kręciłem na wysokich obrotach mogło się coś poważnego stać ? Czy potrzebne są kody błędów aby wszystko się wyjaśniło ?
Proszę was o pomoc. Zdaję sobie sprawę z tego, że gdzieś na forum, w google może być to wszystko opisane ale ja chciałbym się poradzić was. Problem jest świeży, jutro rano muszę wsiąść do samochodu i pojechać załatwiać swoje sprawy tylko chciałbym się dowiedzieć czy nie będzie to szkodziło autku.
- kobe24la
- Posty: 798
- Rejestracja: 14 sty 2011, 13:32
- Imię: Marcin
- Auto: Astra K
- Silnik: 1.6 200KM
- Rocznik: 2018
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
Co do pierwszej części twojej wypowiedzi, to wszystko jest na forum, kilka minut szukania i znajdziesz odpowiedzi. Mogę tylko ci powiedzieć, że powinieneś przygotowywać się pomału na wymianę dwumasy i sprzęgła prawdopodobnie też. Resztę możesz sobie doczytać, ewentualne pytania zadać w poszczególnych tematach.
Co do błędów to nikt nie wywróży z fusów. Sprawdź co ci wyskoczyło i dopiero zadawaj pytania w odpowiednim dziale.
Co do błędów to nikt nie wywróży z fusów. Sprawdź co ci wyskoczyło i dopiero zadawaj pytania w odpowiednim dziale.
- mikus1989
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra III h GTC
- Silnik: 1.9 cdti 150km
- Województwo: mazowieckie
Znalazłem Interfejs diagnostyczny OPEL-T, który obsługuje wszystkie modele Opla wyprodukowane w latach 1990-2010. Jego koszt to 299zł. Posiada on wtyk OBD II i obsługuje linię CAN.
Czy ktoś zna ten produkt ? W opisie nie ma nic napisane, że to tech2 czy op-com.
Chciałbym nabyć jakiś lepszy interfejs do zdiagnozowania swojej Astry. Jeżeli ten, który wymieniłem się nie nadaje to czy ktoś może mi podać inny ?
Czy ktoś zna ten produkt ? W opisie nie ma nic napisane, że to tech2 czy op-com.
Chciałbym nabyć jakiś lepszy interfejs do zdiagnozowania swojej Astry. Jeżeli ten, który wymieniłem się nie nadaje to czy ktoś może mi podać inny ?
- kobe24la
- Posty: 798
- Rejestracja: 14 sty 2011, 13:32
- Imię: Marcin
- Auto: Astra K
- Silnik: 1.6 200KM
- Rocznik: 2018
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
Tylko Op-com, cena bardzo podobna. Jest cały dział o nim na forum. BTW możesz też "wypedałować" błędy. Naciskasz gaz i hamulec jednocześnie i przekręcasz kluczy tak aby zapaliły się kontrolki. Następnie odczytujesz błędy jakie wyświetlają ci się na wyświetlaczu między zegarami.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 10 gru 2011, 15:03
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra G Caravan 1,7 CDTI
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Na ebayu kupiłem miesiąc temu klona op-coma, kosztował poniżej 170 zł z przesyłką.
Do tego dostałem link do oprogramowania, wszysko poszło bez problemów.
Nie znam tego interfejsu (OPEL-T) i z jakim oprogramowaniem działa.
Jeżeli jest na LM327 to wiele nie zdziałasz na nim.
Do tego dostałem link do oprogramowania, wszysko poszło bez problemów.
Nie znam tego interfejsu (OPEL-T) i z jakim oprogramowaniem działa.
Jeżeli jest na LM327 to wiele nie zdziałasz na nim.
Astra G 2007 Caravan 160 tys. km - 1.7CDTI+RedBox od GCS Tuning (paliwo: ON + [External Link Removed for Guests] w proporcji 1:200)
Nikogo nie namawiam, ani nie zachęcam, do dodawania oleju do 2T (dwusuwów) do ON !!!
Nikogo nie namawiam, ani nie zachęcam, do dodawania oleju do 2T (dwusuwów) do ON !!!
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 22 mar 2011, 10:39
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H 1.3 CDTI
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Cześć.
Na początek - witaj na forum.
Odniosę się do pierwszej części, tzn problemem z chrobotaniem. Mialem identycznie jak u Ciebie - chrobotanie po wćiśnięciu lekko sprzęgła i pukanie. U mnie okazało się,że to dwumasa i wysprzęglik. Ja wumieniałem całość - dwiumasa, tarcza, docisk, wysprzęglik, mimo iż tarcza o docisk były w dobrym stanie. Niestety, nie są to małe koszta. Poszukaj w internecie i spróbuj znaleźć czesci jak najtaniej. Jest też jedna firma z Poznania, która regeneruje dwumasy. Aha - polecam komplet od tego samego producenta. Ja mam LUK'a.
Co do kontrolek. Tu raczej niewiele pomomóc można bez kodu błedu. Jaknie masz interfejsu (polecam op-com) to popróbuj metoda gaz-hamulec (instrikcje znajdziesz na forum).
Kontrolka z kluczylkiem moze wskazywac na EGR albo na Turbine, albo na cokolwek innego.
Zapodaj numery bledow na forum, na pewno ktos Ci napisze co oznaczają i nakieruje na usterkę.
Pozdr!
Na początek - witaj na forum.
Odniosę się do pierwszej części, tzn problemem z chrobotaniem. Mialem identycznie jak u Ciebie - chrobotanie po wćiśnięciu lekko sprzęgła i pukanie. U mnie okazało się,że to dwumasa i wysprzęglik. Ja wumieniałem całość - dwiumasa, tarcza, docisk, wysprzęglik, mimo iż tarcza o docisk były w dobrym stanie. Niestety, nie są to małe koszta. Poszukaj w internecie i spróbuj znaleźć czesci jak najtaniej. Jest też jedna firma z Poznania, która regeneruje dwumasy. Aha - polecam komplet od tego samego producenta. Ja mam LUK'a.
Co do kontrolek. Tu raczej niewiele pomomóc można bez kodu błedu. Jaknie masz interfejsu (polecam op-com) to popróbuj metoda gaz-hamulec (instrikcje znajdziesz na forum).
Kontrolka z kluczylkiem moze wskazywac na EGR albo na Turbine, albo na cokolwek innego.
Zapodaj numery bledow na forum, na pewno ktos Ci napisze co oznaczają i nakieruje na usterkę.
Pozdr!
Kto ma Opla ten ma hopla
- mikus1989
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra III h GTC
- Silnik: 1.9 cdti 150km
- Województwo: mazowieckie
Błędy, które wyskoczyły po wciśnięciu pedału hamulca i gazu:
ENC 050074
ENC 190202
ENC 190057
Czy w dalszym ciągu potrzebne jest podłączenie do komputera ?
Nie mam za bardzo wyjścia bo muszę pojechać za na egzaminy, czy coś się poważniejszego może stać ?
ENC 050074
ENC 190202
ENC 190057
Czy w dalszym ciągu potrzebne jest podłączenie do komputera ?
Nie mam za bardzo wyjścia bo muszę pojechać za na egzaminy, czy coś się poważniejszego może stać ?
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
1902 wskazuje że sie skończył drugi czujnik temperatury spalinmikus1989 pisze: ENC 190202
ENC 190057
1900 wskazuje że sie mógl również pierwszy czujnik skończyć ale jest to również błąd kilkukrotnego przerwania procedury wypalania DPFa i jest to bardziej prawdopodobne bo jest symptom 57. Po skasowaniu błędu może nie wrócić.
Zła wiadomość jest taka że chyba nie ma zamienników czujników a oryginał coś koło 7 paczek kosztuje . Za sztukę...
Imho trza jechać na kompa , skasować błedy i zobaczyć czy wrócą. Strzelam że 190057 pewnie nie wróci a zostanie 1902 i bedzie czujnik drugi do wymiany. Filtr DPF będzie pewnie masakrycznie zapełniony bo z awarią czujnika spalin procedura wypału nie ruszy
pzdr
zbigor
zbigor
- mikus1989
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sty 2012, 22:01
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra III h GTC
- Silnik: 1.9 cdti 150km
- Województwo: mazowieckie
przed chwilą zaszła bardzo dziwna sytuacja otóż zaczął się proces wypalania (wskazówka obrotów pływała w granicy 1tys. obr/min). trwał on z 15 min na postoju. Dodam, że to już któryś z kolei w ostatnich dniach (bodajże trzeci raz się wypala).
W każdym razie po skończonym procesie sprawdziłem błędy i został tylko ten
ENC 050074
kontrolka samochodu z kluczem zaczyna się palić od razu po przekręceniu kluczyka i podczas jazdy nie chce zgasnąć. ktoś wie co to jest ?
Czy jeżeli nie ma tamtych dwóch błędów to problem z czujnikami może być zakończony ?
W każdym razie po skończonym procesie sprawdziłem błędy i został tylko ten
ENC 050074
kontrolka samochodu z kluczem zaczyna się palić od razu po przekręceniu kluczyka i podczas jazdy nie chce zgasnąć. ktoś wie co to jest ?
Czy jeżeli nie ma tamtych dwóch błędów to problem z czujnikami może być zakończony ?
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 22 mar 2011, 10:39
- Imię: Tomek
- Auto: Astra H 1.3 CDTI
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Hej,
Poszperaj w googlach ECN 050074 to bład czujnika prędkości własnej pojazdu. Może się pojawić gdy zmienisz rozmiar kół.
Teoretycznie istnieje kilka zamienników kombinacji felga/opona, ale wielu użytkowników ma podobny porblem.
Trzeba wówczas zaprogramować tech-em lub op-comem nowy rozmiar kół. Sprawdź ten trop
Pozdr.!
Poszperaj w googlach ECN 050074 to bład czujnika prędkości własnej pojazdu. Może się pojawić gdy zmienisz rozmiar kół.
Teoretycznie istnieje kilka zamienników kombinacji felga/opona, ale wielu użytkowników ma podobny porblem.
Trzeba wówczas zaprogramować tech-em lub op-comem nowy rozmiar kół. Sprawdź ten trop
Pozdr.!
Kto ma Opla ten ma hopla