[Astra G] Problem z centralnym zamkiem.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 lip 2008, 10:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Morąg
- Kontakt:
[Astra G] Problem z centralnym zamkiem.
Witam.
Zacznę od tego, że jestem tu nowy i witam wszystkich gorąco.
Od piątku jestem posiadaczem Astry G w wersji sportive (3 drzwiowa). Autko sam przywiozłem z Niemiec.
Jest kilka rzeczy do dopieszczenia, ale ogólnie są to duperelki.
Jedną z tych rzeczy jest centralny zamek. Problem polega na tym, że wszystko działa tak jak powinno być, ale niestety jedne drzwi (strona pasażera) nie otwierają się ani nie zamykają, ani z kluczyka ani z pilota. Za co mam się w pierwszej kolejności zabrać ?? Rozebrałem boczek i wszystko wygląda, że jest ok. Siłownik jest, kabelki w dobrym stanie. Niestety siłownik nie wydaje z siebie żadnego dźwięku. Ktoś polecił mi aby zresetować centralny zamek, ale obawiam się, że to może być coś innego i nie chce niepotrzebnie wydawać kasy. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc.
Poprawiłem tytuł i ort
Thomas87
Zacznę od tego, że jestem tu nowy i witam wszystkich gorąco.
Od piątku jestem posiadaczem Astry G w wersji sportive (3 drzwiowa). Autko sam przywiozłem z Niemiec.
Jest kilka rzeczy do dopieszczenia, ale ogólnie są to duperelki.
Jedną z tych rzeczy jest centralny zamek. Problem polega na tym, że wszystko działa tak jak powinno być, ale niestety jedne drzwi (strona pasażera) nie otwierają się ani nie zamykają, ani z kluczyka ani z pilota. Za co mam się w pierwszej kolejności zabrać ?? Rozebrałem boczek i wszystko wygląda, że jest ok. Siłownik jest, kabelki w dobrym stanie. Niestety siłownik nie wydaje z siebie żadnego dźwięku. Ktoś polecił mi aby zresetować centralny zamek, ale obawiam się, że to może być coś innego i nie chce niepotrzebnie wydawać kasy. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc.
Poprawiłem tytuł i ort
Thomas87
Ostatnio zmieniony 18 sty 2009, 15:44 przez olsiu, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 lip 2008, 10:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Morąg
- Kontakt:
Niestety szyby są w korbce i to mnie bardzo zniecheciło do zakupu, no ale wyszło jak wyszło (ważne że klima jest). Pomeczę się z nimi bo autko mi się podoba, jezeli chodzi o lusterka to są elektryczne i podgrzewane i regulacja działa i jednym i w drugim. Próbowałem wczoraj zsynchronizować kluczyk, ale klapa. Nie udało się.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
Jak tylko jeden zamek nie dziala a w tych drzwiach dziala el. lusterko to zamek masz do wymiany. Kup sobie uzywke na allegro. Samemu powienienes bez problemu zamontowac.
A elektryczne szyby mozesz zrobic samemu. Koszt elementow do tego to okolo 250-300 zl uzywanych w pelni sprawnych.
A elektryczne szyby mozesz zrobic samemu. Koszt elementow do tego to okolo 250-300 zl uzywanych w pelni sprawnych.
MOJA ASTRA:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- kletk
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lip 2008, 9:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Giżycko
- Kontakt:
Witam!
Z wymianą modułu warto uważać. Ja mam podobny problem. Centralny nie działa (elektryczne szyby i lusterka OK). Moduł ewidentnie spalony. pojechałem do warsztatu, żeby sprawdzić instalację. Sprawdzili powiedzieli, że jest dobra, wsadziłem nowy moduł, który zaraz poszedł z dymem. (oczywiście warsztat nie poczuwa sie do odpowiedzialności, bo twierdzą, że to nie centralny tylko gdzie indziej jest zwarcie). No więc zacząłem grzebać. Mostek(jedyny na płytce sterownika)i pin 8 jest mocno przegrzany.Wyszło mi wg Schematów z "Astra i Zafira sam naprawiam" że po włączeniu zapłonu, gdy przyciski zamykania drzwi sa w górze pojawia się 12V a gdy się je wciśnie robi sie zwarcie na stykach 7-8 mniejszego gniazda, czyli w Multitimerze i zarazem zasilaniu siłowników. rezystancja siłowników 500 Ohm z kawałkiem, więc chyba ok. Tyle, że wg tych samych schematów zasilanie jest na stykach 3-4, a do tych styków, żadne przewody nie dochodzą.
Jak by ktoś miał jakieś rady, jak to ma działać, to byłbym wdzięczny
Z wymianą modułu warto uważać. Ja mam podobny problem. Centralny nie działa (elektryczne szyby i lusterka OK). Moduł ewidentnie spalony. pojechałem do warsztatu, żeby sprawdzić instalację. Sprawdzili powiedzieli, że jest dobra, wsadziłem nowy moduł, który zaraz poszedł z dymem. (oczywiście warsztat nie poczuwa sie do odpowiedzialności, bo twierdzą, że to nie centralny tylko gdzie indziej jest zwarcie). No więc zacząłem grzebać. Mostek(jedyny na płytce sterownika)i pin 8 jest mocno przegrzany.Wyszło mi wg Schematów z "Astra i Zafira sam naprawiam" że po włączeniu zapłonu, gdy przyciski zamykania drzwi sa w górze pojawia się 12V a gdy się je wciśnie robi sie zwarcie na stykach 7-8 mniejszego gniazda, czyli w Multitimerze i zarazem zasilaniu siłowników. rezystancja siłowników 500 Ohm z kawałkiem, więc chyba ok. Tyle, że wg tych samych schematów zasilanie jest na stykach 3-4, a do tych styków, żadne przewody nie dochodzą.
Jak by ktoś miał jakieś rady, jak to ma działać, to byłbym wdzięczny
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 02 lis 2007, 20:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Legionowo i Śląsk
- Kontakt:
- kletk
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lip 2008, 9:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Giżycko
- Kontakt:
wg schematów na odbiorach styków 7b-8b-10 nie ma różnicy. 8b- wspólny zasilania siłowników, 7b i 10 są przełączane między sobą krańcówką na siłownikach drzwi, na każdych tak samo.
Dodatkowo 7b i 8b idą prawdopodobnie do multitiemra. Elektryk w warsztacie twierdził, że do modułu alarmowego, którego nie mam. Ale jak się zjarzyłem posługiwał się schematami od Corsy, które przez przypadek dostał ode mnie.
Dodatkowo 7b i 8b idą prawdopodobnie do multitiemra. Elektryk w warsztacie twierdził, że do modułu alarmowego, którego nie mam. Ale jak się zjarzyłem posługiwał się schematami od Corsy, które przez przypadek dostał ode mnie.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 lip 2008, 10:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Morąg
- Kontakt:
- kletk
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 lip 2008, 9:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Giżycko
- Kontakt:
Nie ejstem osobą szczególnie kompetentną w tej kwestii, ale jeśli w twojej Astrze działa centralne zamykanie bagażnika i wlewu paliwa, to sterownik powinien być OK.
Jeśli siłownik jest sterowany 12V to można na krótko go sprawdzić, może tylko mechanicznie się gdzieś blokuje. Ale z tym podłączaniem na krótko lepiej się upewnić, że można.
Bezpieczniej zmierzyć rezystancję na zaciskach. jeśli siłownik spalony, to lepiej znaleźć przyczynę dlaczego.
Jeśli siłownik jest sterowany 12V to można na krótko go sprawdzić, może tylko mechanicznie się gdzieś blokuje. Ale z tym podłączaniem na krótko lepiej się upewnić, że można.
Bezpieczniej zmierzyć rezystancję na zaciskach. jeśli siłownik spalony, to lepiej znaleźć przyczynę dlaczego.
elo jestem nowy. i pozdrawiam wszyskich co sie wypowiadaja tu, bardzo wiele cennych info.
mam pytanie kupiłem astre II i drzwi od kierowcy i po przekątnej z tyłu nie otwierają sie.
od kierowcy tylko z klucza. wlew i bagażnik działają ok. bez elektrycznych szyb.
lusterka działają.
i od czasu do czasu odpala sie kontrolka z poduchy?
co z tym zrobić???
dzięki wielkie.
mam pytanie kupiłem astre II i drzwi od kierowcy i po przekątnej z tyłu nie otwierają sie.
od kierowcy tylko z klucza. wlew i bagażnik działają ok. bez elektrycznych szyb.
lusterka działają.
i od czasu do czasu odpala sie kontrolka z poduchy?
co z tym zrobić???
dzięki wielkie.