Regulacja luzów zaworowych w 1.7 cdti po 150000 km
-
- Posty: 492
- Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Regulacja luzów zaworowych w 1.7 cdti po 150000 km
pytanie czy ktoś może to już wykonywał w astrze III,
niedawno nabiłem ponad 150 000 silnikiem 1.7 dth i zastanawiam się czy regulować zawory,
silnik odpala dobrze , pali na 4 cylindry, spalanie w normie, mechanik mi odradził regulację bo ponoć w starym 1.7 dtl przy takim przebiegu luzów nie było. ASO oczywiście zaleca , koszt jednej płytki to kilkadziesiąt złorych a zaworów jest 16...
niedawno nabiłem ponad 150 000 silnikiem 1.7 dth i zastanawiam się czy regulować zawory,
silnik odpala dobrze , pali na 4 cylindry, spalanie w normie, mechanik mi odradził regulację bo ponoć w starym 1.7 dtl przy takim przebiegu luzów nie było. ASO oczywiście zaleca , koszt jednej płytki to kilkadziesiąt złorych a zaworów jest 16...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 9:45
- Imię: Tomek
- Auto: Astra IV J
- Silnik: 1,6 16v 115km
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Daj sobie luz, rozmawiałem z znajomym, masz tu pełną chydraulike, tego sie nie rusza, w starszych modelach samochodów tak ale nie w naszych furachjoseph pisze:pytanie czy ktoś może to już wykonywał w astrze III,
niedawno nabiłem ponad 150 000 silnikiem 1.7 dth i zastanawiam się czy regulować zawory,
silnik odpala dobrze , pali na 4 cylindry, spalanie w normie, mechanik mi odradził regulację bo ponoć w starym 1.7 dtl przy takim przebiegu luzów nie było. ASO oczywiście zaleca , koszt jednej płytki to kilkadziesiąt złorych a zaworów jest 16...
Asrta IV 1,6 16V 115 km enjoy pakiet Techno + alu 17
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Przecież w instrukcji obsługi jest nawet wspomniane o regulacji luzów zaworowych (dotyczy to silników: Z16LET, Z16XEP, Z18XER, Z17DT, Z17DTL, Z17DTH, Z17DTR) co 10 lat lub co 150000km, natomiast w Z19DT i Z19DTL co 2 lata lub co 60000km
To są czynności dodatkowe, więc jeżeli jest wszystko ok to nie trzeba ich wykonywać.
To są czynności dodatkowe, więc jeżeli jest wszystko ok to nie trzeba ich wykonywać.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2008, 15:06 przez Usunięty użytkownik 3235, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- luckyboy
- Posty: 893
- Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
- Pomocny: 15 razy
Co za brednie:) W silniku Z17DTH nie ma zadnych hydraulicznych kompenstatorów luzu (kasatorow luzu), wiec nic samo sie nie reguluje, poniewaz luz na zaworach jest regulowany plytkami. Jezeli nie ma oznak klekotania rozrzadu, silnik pracuje regularnie, nie traci mocy po rozgrzaniu, nie zuzywa wiecej paliwa, dobrze odpala na zimnym silniku, to wszystko wskazuje ze raczej luz jest odpowiedni. Dla wlasnego spokoju mozna najpierw skontrolowac luz a dopiero wymienic plytki.
- Luca san
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 lut 2011, 10:32
- Imię: Luca
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 CDTI
Witam . Podpinam się do tematu z moim problemem. Od dwóch dni jestem posiadaczem Astry H z silnikiem 1.7cdti 125km. Przebieg 105 tys, rozrząd wymieniony przy 90tys. Zauważyłem że przy 1800-3000 obr/min na biegach 1-4 mam dziwne brzęczenie. Do tej pory jeździłem 1.9 cdti 150km i tego nie zauważyłem w żadnym z dwóch egzemplarzy, ale wiem że to jest inny silnik. Znajomy stwierdził po przejechaniu 10 km że to mogą być niewyregulowane zawory. Proszę o potwierdzenie diagnozy.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 02 sie 2009, 20:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Ogólnie 1,9 jest cichszy od 1,7 (ja mam 1,7 szwagier 1,9).Luca san pisze:Witam . Podpinam się do tematu z moim problemem. Od dwóch dni jestem posiadaczem Astry H z silnikiem 1.7cdti 125km. Przebieg 105 tys, rozrząd wymieniony przy 90tys. Zauważyłem że przy 1800-3000 obr/min na biegach 1-4 mam dziwne brzęczenie. Do tej pory jeździłem 1.9 cdti 150km i tego nie zauważyłem w żadnym z dwóch egzemplarzy, ale wiem że to jest inny silnik. Znajomy stwierdził po przejechaniu 10 km że to mogą być niewyregulowane zawory. Proszę o potwierdzenie diagnozy.
Też martwiłem się, że to może zawory, ale odpuściłem.
Ogólnie pisze się o tym silniku, że głośny w mieście i tyle.
Zmiana oleju z GM na Millers nieco wyciszyła pracę silnika (tzn sporo jak jest bardzo zimny), ale szału nie ma.
Nie martw się tylko jeździj TTTM
Astra H 1.7DTH
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- DamianSz
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 lut 2011, 14:25
- Imię: Damian
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
luzy z Z17DTH są regulowane ręcznie i wynoszą 0,35-0,45 na dolocie i wydechu na zimnym silniku, daj sobie spokój z regulacją kolega pokusił się o sprawdzenie luzów w TC4EE1 z astry F po przebiegu ponad 400.000 i wszystko było w normie