Regulacja luzów zaworowych w 1.7 cdti po 150000 km

joseph

Astro-maniak
Posty: 492
Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Regulacja luzów zaworowych w 1.7 cdti po 150000 km

#1

Nieprzeczytany post autor: joseph »

pytanie czy ktoś może to już wykonywał w astrze III,

niedawno nabiłem ponad 150 000 silnikiem 1.7 dth i zastanawiam się czy regulować zawory,

silnik odpala dobrze , pali na 4 cylindry, spalanie w normie, mechanik mi odradził regulację bo ponoć w starym 1.7 dtl przy takim przebiegu luzów nie było. ASO oczywiście zaleca , koszt jednej płytki to kilkadziesiąt złorych a zaworów jest 16...
[External Link Removed for Guests]

Tomek-G-dz

Astro-maniak
Posty: 164
Rejestracja: 16 wrz 2008, 9:45
Imię: Tomek
Auto: Astra IV J
Silnik: 1,6 16v 115km
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Tomek-G-dz »

joseph pisze:pytanie czy ktoś może to już wykonywał w astrze III,

niedawno nabiłem ponad 150 000 silnikiem 1.7 dth i zastanawiam się czy regulować zawory,

silnik odpala dobrze , pali na 4 cylindry, spalanie w normie, mechanik mi odradził regulację bo ponoć w starym 1.7 dtl przy takim przebiegu luzów nie było. ASO oczywiście zaleca , koszt jednej płytki to kilkadziesiąt złorych a zaworów jest 16...
Daj sobie luz, rozmawiałem z znajomym, masz tu pełną chydraulike, tego sie nie rusza, w starszych modelach samochodów tak ale nie w naszych furach :mrgreen:
Asrta IV 1,6 16V 115 km enjoy pakiet Techno + alu 17

[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 5285

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5285 »

Też słyszałem że w Astrze H zawory są z regulacją hydrauliczną i same się regulują.
Może jednak ktoś ma dokładne informacje.

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Przecież w instrukcji obsługi jest nawet wspomniane o regulacji luzów zaworowych (dotyczy to silników: Z16LET, Z16XEP, Z18XER, Z17DT, Z17DTL, Z17DTH, Z17DTR) co 10 lat lub co 150000km, natomiast w Z19DT i Z19DTL co 2 lata lub co 60000km :roll:

To są czynności dodatkowe, więc jeżeli jest wszystko ok to nie trzeba ich wykonywać.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2008, 15:06 przez Usunięty użytkownik 3235, łącznie zmieniany 1 raz.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

joseph pisze:mechanik mi odradził regulację bo ponoć w starym 1.7 dtl przy takim przebiegu luzów nie było
bo tam też jest chydrauliczna regulacja więc co tu regulować. tylko isuzu w astrze f miało regulacje ręczną poprzez płytki

Jak Ci zimne autko dobrze odpala to sobie odpuść.

Usunięty użytkownik 7781

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 7781 »

luzy na zaworach regulowane sa poprzez popychacze. Jedynie ich awaraia moze cie sklonic do grzebania przy nich. Poza tym sama awaria ich jest mocno slyszlana - zadnie klepia na zimnym silniku

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

Co za brednie:) W silniku Z17DTH nie ma zadnych hydraulicznych kompenstatorów luzu (kasatorow luzu), wiec nic samo sie nie reguluje, poniewaz luz na zaworach jest regulowany plytkami. Jezeli nie ma oznak klekotania rozrzadu, silnik pracuje regularnie, nie traci mocy po rozgrzaniu, nie zuzywa wiecej paliwa, dobrze odpala na zimnym silniku, to wszystko wskazuje ze raczej luz jest odpowiedni. Dla wlasnego spokoju mozna najpierw skontrolowac luz a dopiero wymienic plytki.

Awatar użytkownika
Luca san

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 02 lut 2011, 10:32
Imię: Luca
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTI

#8

Nieprzeczytany post autor: Luca san »

Witam . Podpinam się do tematu z moim problemem. Od dwóch dni jestem posiadaczem Astry H z silnikiem 1.7cdti 125km. Przebieg 105 tys, rozrząd wymieniony przy 90tys. Zauważyłem że przy 1800-3000 obr/min na biegach 1-4 mam dziwne brzęczenie. Do tej pory jeździłem 1.9 cdti 150km i tego nie zauważyłem w żadnym z dwóch egzemplarzy, ale wiem że to jest inny silnik. Znajomy stwierdził po przejechaniu 10 km że to mogą być niewyregulowane zawory. Proszę o potwierdzenie diagnozy.

greco

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 02 sie 2009, 20:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: greco »

Luca san pisze:Witam . Podpinam się do tematu z moim problemem. Od dwóch dni jestem posiadaczem Astry H z silnikiem 1.7cdti 125km. Przebieg 105 tys, rozrząd wymieniony przy 90tys. Zauważyłem że przy 1800-3000 obr/min na biegach 1-4 mam dziwne brzęczenie. Do tej pory jeździłem 1.9 cdti 150km i tego nie zauważyłem w żadnym z dwóch egzemplarzy, ale wiem że to jest inny silnik. Znajomy stwierdził po przejechaniu 10 km że to mogą być niewyregulowane zawory. Proszę o potwierdzenie diagnozy.
Ogólnie 1,9 jest cichszy od 1,7 (ja mam 1,7 szwagier 1,9).
Też martwiłem się, że to może zawory, ale odpuściłem.
Ogólnie pisze się o tym silniku, że głośny w mieście i tyle.

Zmiana oleju z GM na Millers nieco wyciszyła pracę silnika (tzn sporo jak jest bardzo zimny), ale szału nie ma.

Nie martw się tylko jeździj TTTM
Astra H 1.7DTH
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
DamianSz

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 03 lut 2011, 14:25
Imię: Damian
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT

#10

Nieprzeczytany post autor: DamianSz »

luzy z Z17DTH są regulowane ręcznie i wynoszą 0,35-0,45 na dolocie i wydechu na zimnym silniku, daj sobie spokój z regulacją kolega pokusił się o sprawdzenie luzów w TC4EE1 z astry F po przebiegu ponad 400.000 i wszystko było w normie

ODPOWIEDZ