Samoczynna znaczna zmiana ilości spalanego paliwa
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:37
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Samoczynna znaczna zmiana ilości spalanego paliwa
Witam.Problem jest nastepującej treści:jak jest wszystko dobrze to na wolnych obrotach na postoju komp pokazuje zużycie chwilowe 0,6-0,7 l /h. Nagle coś mu odwali obroty silnika podskakują do okolo 900 obr/min i zaczyna pokazywac spalanie 4,0-4,9 l /h.Wiec rosnie kilkakrotnie.Tak samo w czasie jazdy da sie zauwazyc spalanie wieksze o okolo 3 l.Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.Efekt jakby sie zawieszał jakis zaworek czy cos.Czy ktos z Was miał podobne problemiki? Pozdrawiam.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 cze 2007, 22:17
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:37
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Ralphj pisze:A to sie czasem nie dzieje tak gdy sie wlacza sprezarka od klimy ?
Nie nie.Klima jest wyłączona.Sama się nie włączy.Chociaż objaw jest taki sam-obroty w górę spalanie jeszcze bardziej w górę.Ale to nie to.Wystarczy że tylko zgasze(nawet w czasie jazdy)motor i wszystko wraca do normy. I o co tu chodzi?Muszę szukać Techa w okolicy Poznania.dzieki.pozdrawiam.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 21 gru 2006, 17:53
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 04 paź 2007, 20:52
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: nieobecny
- Kontakt:
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Ehh co tu kolege straszycie.Wszystko jest w najlepszym porządku!!Jako,że większośc Astr CDTi ma DPF filtr cząstek stałych,to jak się zabije sadzą,to celowo zwiększają się obroty,żeby zwiększysc temperature spalin, do filtra zostaje wstrzykiwany uszlachetniacz i wypala cały ten syf w nim zawarty.Robi to się zależnie od stylu jazdy co ok.1,5tys.km,albo co inny okres,wszystko zależy od stylu jazdy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:37
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Coś w tym jest,bo na BC zauważyłem że właśnie DPF raz jest włączony a za chwile wyłączony.Tyle że to mi się dzieje często bo przynajmniej 2 razy w tygodniu chociaż reguły nie ma.A staram się jezdzic delikatnie(bez przesady ale delikatnie).Ale to może być dobra wskazówka.Dzieki i pozdrawiam. :m :m :m
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Może właśnie dlatego,że delikatnie,a tak przegoń raz porządnie to będziesz miał spokój na dłuższy czas,bo się syf cały wypali,tak wogóle to wg.mnie dzieje siętak często,dlatego,że zapewne ganisz dużo po mieście i na nie za długich trasach.Ja jeżdże w cyklu mieszanym i nawet nie zauważam.Z tym jest tak jak z baterią w telefonie,jak raz nie naładujesz do końca to będziesz musiał robic to często.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 sie 2007, 18:37
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 492
- Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
mnie na szczęście przyjemność posiadania DPF w cdti omineła i nie może nie znam problemów z autopsji ale wydaje mi się że zapychanie się filtra oraz duże spalanie są skutkiem końcowym jakiejeś usterki. Podepnij wóz pod techa i sprawdź czy nie ma błędów w układzie kontrolującym DPF /jest tam trochę elektroniki/ oraz parametry pracy układu wtryskowego /ciśnienie na szynie cr, wtryskiwacze, zawory sterujące, pracę egr etc.
Wg mnie średnie spalanie 9.5 l/100km w cyklu mieszanym dla 1.7 CDTI 100km w astrze to nie jest zdrowy objaw.
Wg mnie średnie spalanie 9.5 l/100km w cyklu mieszanym dla 1.7 CDTI 100km w astrze to nie jest zdrowy objaw.
[External Link Removed for Guests]