Samoczynna znaczna zmiana ilości spalanego paliwa

Archi-p

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Samoczynna znaczna zmiana ilości spalanego paliwa

#1

Nieprzeczytany post autor: Archi-p »

Witam.Problem jest nastepującej treści:jak jest wszystko dobrze to na wolnych obrotach na postoju komp pokazuje zużycie chwilowe 0,6-0,7 l /h. Nagle coś mu odwali obroty silnika podskakują do okolo 900 obr/min i zaczyna pokazywac spalanie 4,0-4,9 l /h.Wiec rosnie kilkakrotnie.Tak samo w czasie jazdy da sie zauwazyc spalanie wieksze o okolo 3 l.Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.Efekt jakby sie zawieszał jakis zaworek czy cos.Czy ktos z Was miał podobne problemiki? :cry: Pozdrawiam.

Ralphj

Astro-maniak
Posty: 69
Rejestracja: 30 cze 2007, 22:17
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Ralphj »

A to sie czasem nie dzieje tak gdy sie wlacza sprezarka od klimy ?
[External Link Removed for Guests]

Archi-p

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Archi-p »

Ralphj pisze:A to sie czasem nie dzieje tak gdy sie wlacza sprezarka od klimy ?


Nie nie.Klima jest wyłączona.Sama się nie włączy.Chociaż objaw jest taki sam-obroty w górę spalanie jeszcze bardziej w górę.Ale to nie to.Wystarczy że tylko zgasze(nawet w czasie jazdy)motor i wszystko wraca do normy. :? I o co tu chodzi?Muszę szukać Techa w okolicy Poznania.dzieki.pozdrawiam.

enzo

Astro-maniak
Posty: 77
Rejestracja: 21 gru 2006, 17:53
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: 3M
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: enzo »

Ralphj pisze:sprezarka od klimy
nie powinna tyle pobierac benzyny... u mnie roznica z klima i bez klimy to ok 0.3-0.5l
No risk no fun
Do or Die
Fun is not a straight line

Wydra

Astro-maniak
Posty: 393
Rejestracja: 04 paź 2007, 20:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: nieobecny
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Wydra »

Sprawdz elektro magnes od obrotow ;] a jesli masz autko na gwarancji to smigaj do serwisu ;]

kubik_cdti

Astro-maniak
Posty: 395
Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: kubik_cdti »

Ehh co tu kolege straszycie.Wszystko jest w najlepszym porządku!!Jako,że większośc Astr CDTi ma DPF filtr cząstek stałych,to jak się zabije sadzą,to celowo zwiększają się obroty,żeby zwiększysc temperature spalin, do filtra zostaje wstrzykiwany uszlachetniacz i wypala cały ten syf w nim zawarty.Robi to się zależnie od stylu jazdy co ok.1,5tys.km,albo co inny okres,wszystko zależy od stylu jazdy.
Pozdrawiam

Archi-p

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Archi-p »

Coś w tym jest,bo na BC zauważyłem że właśnie DPF raz jest włączony a za chwile wyłączony.Tyle że to mi się dzieje często bo przynajmniej 2 razy w tygodniu chociaż reguły nie ma.A staram się jezdzic delikatnie(bez przesady ale delikatnie).Ale to może być dobra wskazówka.Dzieki i pozdrawiam. :m :m :m

kubik_cdti

Astro-maniak
Posty: 395
Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: kubik_cdti »

Może właśnie dlatego,że delikatnie,a tak przegoń raz porządnie to będziesz miał spokój na dłuższy czas,bo się syf cały wypali,tak wogóle to wg.mnie dzieje siętak często,dlatego,że zapewne ganisz dużo po mieście i na nie za długich trasach.Ja jeżdże w cyklu mieszanym i nawet nie zauważam.Z tym jest tak jak z baterią w telefonie,jak raz nie naładujesz do końca to będziesz musiał robic to często.

Archi-p

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2007, 18:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Archi-p »

Trasy raczej mieszane-dziennie około 40 km.w trasie i 30 w mieście.Tego nie zmienie.Natomiast mogę ją "przegonić".Przy okazji "odmule" stwora.I oby to było to bo powoli tracę cierpliwość do tego auta(spalanie przy 100-u koniach w tym mieszanym cyklu 9-9,5 litra ON-TRAGEDIA)siemka. :m :m :m

joseph

Astro-maniak
Posty: 492
Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: joseph »

mnie na szczęście przyjemność posiadania DPF w cdti omineła i nie może nie znam problemów z autopsji ale wydaje mi się że zapychanie się filtra oraz duże spalanie są skutkiem końcowym jakiejeś usterki. Podepnij wóz pod techa i sprawdź czy nie ma błędów w układzie kontrolującym DPF /jest tam trochę elektroniki/ oraz parametry pracy układu wtryskowego /ciśnienie na szynie cr, wtryskiwacze, zawory sterujące, pracę egr etc.

Wg mnie średnie spalanie 9.5 l/100km w cyklu mieszanym dla 1.7 CDTI 100km w astrze to nie jest zdrowy objaw.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ