sterowanie w kierownicy
sterowanie w kierownicy
mam Asterkę, która nie ma sterowania w kierownicy i myślę o kupieniu kierownicy z takim sterowaniem. Moje pytanie brzmi, czy mogą być jakieś kłopoty z jej założeniem, to znaczy chodzi mi o to czy bedą tam wszystkie potrzebne urządzenia w kolumnie kierownicy żeby to wszystko działało ??
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 21 gru 2006, 17:53
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
z tym pytaniem lepiej podjedz do ASO... bo to roznie bywa
Sama kierwonice na pewno zalozysz, ale czy wszystko potrzebne do sprawnego dzialania bedzie to nie wiadomo. Jak tam bedziesz to dowiedz sie co jest potrzebne lub co daja przy ewentualnym zakupie w serwisie.
Sama kierwonice na pewno zalozysz, ale czy wszystko potrzebne do sprawnego dzialania bedzie to nie wiadomo. Jak tam bedziesz to dowiedz sie co jest potrzebne lub co daja przy ewentualnym zakupie w serwisie.
No risk no fun
Do or Die
Fun is not a straight line
Do or Die
Fun is not a straight line
-
- Posty: 492
- Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Bardzo fajna rzecz, wogóle to kierownica z przyciskami i obszyciem skórą w nowej astrze naprawdę się inżynierom udała. Kiedyś też chciałem taką zainstalować ale odpuściłem bo ojciec u którego to miałem zainstalować nie chciał powypadkowej kierownicy którą trzymał w łapach jakiś denat/ a niestety takie są sprzedawane w większości na allegro, nówka w ASO to koszt ponad 1300 zł/ więc dałem sobie ostatecznie spokój.
Przypuszczam - choć mogę się mylić że może być potrzebna inna wiązka elektryczna /wiązek w astrze H jest kilkadziesiąt rodzajów zależnie od wersji wyposażenia/, teoretycznie inny moduł CIM /elektronika w kierownicy sterująca sygnałami z dźwigienek/ lub ten sam CIM a wystarczy przeprogramowanie komputera techem.
Niemniej chyba można samemu się dowiedzieć jak to zrobić dedukując w programie opel TIS oraz opel EPC - są tam wykazy częsci składowych oraz sposoby napraw podzespołów. W sumie to nawet więcej tam znajdziesz niż wiedzą w serwisach bo na chwilę obecną to słowo interfejs CAN w nowej astrze budzi u wielu serwisantów ASO odrazę /najczęstsza odpowiedź brzmi "tego się nie da" lub rzucą ceną z powietrza żebyś spadał na drzewo/.
Kiedyś zapytałem co zrobić żeby komputer wyświetlał mi chwilowe spalanie, odpowiedź brzmiała: wymienić połowę elektroniki pod kokpitem, jak się okazało potem wystarczyło 30 minut zabawy z techem.
Można też przeszukać forum astry u niemców lub na forum vauxhall u angoli. Dużo osób tam zrobiło naróżniejsze ulepszenia w nowych astrach.
pzdr
Przypuszczam - choć mogę się mylić że może być potrzebna inna wiązka elektryczna /wiązek w astrze H jest kilkadziesiąt rodzajów zależnie od wersji wyposażenia/, teoretycznie inny moduł CIM /elektronika w kierownicy sterująca sygnałami z dźwigienek/ lub ten sam CIM a wystarczy przeprogramowanie komputera techem.
Niemniej chyba można samemu się dowiedzieć jak to zrobić dedukując w programie opel TIS oraz opel EPC - są tam wykazy częsci składowych oraz sposoby napraw podzespołów. W sumie to nawet więcej tam znajdziesz niż wiedzą w serwisach bo na chwilę obecną to słowo interfejs CAN w nowej astrze budzi u wielu serwisantów ASO odrazę /najczęstsza odpowiedź brzmi "tego się nie da" lub rzucą ceną z powietrza żebyś spadał na drzewo/.
Kiedyś zapytałem co zrobić żeby komputer wyświetlał mi chwilowe spalanie, odpowiedź brzmiała: wymienić połowę elektroniki pod kokpitem, jak się okazało potem wystarczyło 30 minut zabawy z techem.
Można też przeszukać forum astry u niemców lub na forum vauxhall u angoli. Dużo osób tam zrobiło naróżniejsze ulepszenia w nowych astrach.
pzdr
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 21 gru 2006, 17:53
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: 3M
- Kontakt:
a ja uwazam ze nie :/ korzystalem z tego wynalazku w innych autach i bylo ok, ale tu w astrze jest dosc niewygodnie: przyciski trzeba nacisnac dosc mocno i maja dlugi skok co powoduje ze jak chcesz szybko zmienic kilka stacji albo zmienic utwor na CD to trwa to troche dlugo, a po drugie te 2 rolery to porazka - samo sciszanie odbywa sie takze za dlugo i o bardzo malo skok :/joseph pisze:Bardzo fajna rzecz, wogóle to kierownica z przyciskami i obszyciem skórą w nowej astrze naprawdę się inżynierom udała.
Sam pomysl przyciskow w kierownicy jest dobry jezeli masz caly rece na niej polozone (w pozycji "za pietnascie trzecia") i nie zmieniasz ich. W innym przypadku musisz oderwac jedna z nich i kilka sekund poswiecic na wykonanie danej czynnosci. W praktyce szybciej i latwiej jest zrobic to na radiu.
Zeby nie bylo ze marudze to powiem ze duzo lepiej dziala to w volvo albo starych modelach opla
No risk no fun
Do or Die
Fun is not a straight line
Do or Die
Fun is not a straight line
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 lut 2007, 20:09
- Imię: Waldek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
-
- Posty: 492
- Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
- ZIELAK
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 lut 2008, 5:10
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
Witam.
Czy ktoś może miał problem z sterowaniem głośności radia z kierownicy.
Od wczoraj przestało działać zwiększanie głośności radia ( zmniejszanie działa ) i wszystkie inne przyciski działają prawidłowo.
Może ktoś rozbierał (wyciągał) te przyciski z kierownicy ?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam ZIELAK.
Czy ktoś może miał problem z sterowaniem głośności radia z kierownicy.
Od wczoraj przestało działać zwiększanie głośności radia ( zmniejszanie działa ) i wszystkie inne przyciski działają prawidłowo.
Może ktoś rozbierał (wyciągał) te przyciski z kierownicy ?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam ZIELAK.
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
-
- Posty: 492
- Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
- ZIELAK
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 lut 2008, 5:10
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
Witam.
Ostatnio wymieniałem żarówkę od postoju aby skasować INSP2 z lewej strony.
Przyznam że bardzo się namęczyłem. Aby dostać się do niej zdemontowałem akumulator aby mieć dostęp.
Być może to jest przyczyną że odłączyłem aku.
I jeszcze jedno: wypiąłem zabezpieczenie od żarówki światła drogowego ( ten drucik ) i niestety nie mogłem go później zapiąć ( bardzo ciężki dostęp i nic nie widać ) może to jest przyczyną.
Proszę o pomoc i dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam ZIELAK.
Ostatnio wymieniałem żarówkę od postoju aby skasować INSP2 z lewej strony.
Przyznam że bardzo się namęczyłem. Aby dostać się do niej zdemontowałem akumulator aby mieć dostęp.
Być może to jest przyczyną że odłączyłem aku.
I jeszcze jedno: wypiąłem zabezpieczenie od żarówki światła drogowego ( ten drucik ) i niestety nie mogłem go później zapiąć ( bardzo ciężki dostęp i nic nie widać ) może to jest przyczyną.
Proszę o pomoc i dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam ZIELAK.