Regulamin witryny

Poniższe zasady zostały ujawnione celem wyjaśnienia poszczególnych obowiązków wszystkich członków społeczności Astra Klub Polska. Zasady te powinny być przestrzegane przez wszystkich, aby zapewnić, iż nasza witryna działa sprawnie i zapewnia zabawę oraz produktywne doświadczenia dla wszystkich członków naszej społeczności i odwiedzających.

  1. Informacje ogólne

    1. Forum Astra Klub Polska (zwane dalej Forum) jest częścią składową serwisu astraklubpolska.pl #
    2. Każdy z użytkowników poprzez proces rejestracji wyraża zgodę na postanowienia regulaminu, oraz zobowiązuje się do jego przestrzegania. #
    3. Na stronie Astra Klub Polska zarejestrować się może każdy, wskazane jest jednak, aby osoba ta była właścicielem, użytkownikiem lub co najmniej miłośnikiem samochodu marki Opel Astra. Zapewnia to dostęp do szerszych informacji niedostępnych dla gości. #
    4. Dozwolone jest posiadanie tylko jednego konta. Zakładanie nowego, "czystego" konta przez użytkownika, który otrzymał już ostrzeżenie jest zabronione - ujawnienie takiego faktu wiąże się z trwałą blokadą na wszystkie konta danego użytkownika. #
    5. Podszywanie się pod inne osoby lub robienie zamieszania na forum będzie skutkowało banem bez uprzedzenia. Udostępnianie swojego konta na forum osobom trzecim skutkuje również banem. #
    6. Każdy użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z regulaminem i zasadami w poszczególnych działach i przestrzegania ich, jeśli chce korzystać z Forum. #
    7. Każdy z użytkowników może składać prośby/propozycje co do zmiany treści regulaminu, lecz tylko Administracja może wpłynąć na zmianę zapisu w regulaminie. #
    8. Forum Astra Klub Polska służy do prowadzenia dyskusji, wymianie opinii i poglądów oraz wzajemnej pomocy z zakresu danego działu tematycznego forum. #
  2. Prawa i obowiązki użytkownika

    1. Użytkownik ma obowiązek

      1. przestrzegania regulaminu i podporządkowywania się w ramach forum decyzjom Moderatorów i Administratorów #
      2. powiadamiać Moderatorów o nieprawidłowościach w przestrzeganiu regulaminu przez innych użytkowników #
      3. używać wyszukiwarki przed założeniem tematu co pomaga sprawdzić, czy interesujący go temat już nie widnieje na forum #
      4. zapoznać się z FAQ i regulaminem oraz przestrzegać go! #
      5. zakładać wątki tylko i wyłącznie w działach do tego stworzonych #
      6. nie powielać takiego samego tematu w kilku miejscach naraz - takie działanie traktowane jest jako zaśmiecanie forum i będzie karane ostrzeżeniem #
      7. tytułować tematy zgodnie z regulaminem ([External Link Removed for Guests]) #
      8. unikać pisania kilku postów, jeden po drugim. Jeżeli koniecznie musisz dodać coś do swojej wypowiedzi, użyj opcji "Edytuj" #
      9. szanować moderatorów i administratorów, nie zapominając oczywiście o szacunku do innych użytkowników #
    2. Użytkownik ma prawo

      1. zakładać nowe tematy #
      2. odpowiadać na komentarze innych użytkowników #
      3. edytować własne posty #
      4. korzystać ze wszystkich elementów formatowania BBCode oraz używać dostępnych emotikonek #
      5. wysyłać prywatne wiadomości #
      6. korzystać z obrazka awatar #
      7. korzystać z podpisu w profilu #
    3. Każdy użytkownik posiada własny profil i ma prawo wykorzystywać wszelkie jego funkcje oraz wprowadzać w nim zmiany. Jednakże zabronione jest zakładanie konta o loginie zawierającym w treści słowa powszechnie uznawane za obraźliwe lub wulgarne. Login nie może być także reklamą innego fora lub strony internetowej. #
    4. Osoby nie posiadające przynajmniej 15 postów na forum mają status "Nowo zarejestrowany użytkownik".
      Osoby takie, ze względów bezpieczeństwa mają na forum ograniczone możliwości. W skład tego wchodzi:
      • ograniczenie dostępu do niektórych działów na forum m.in. giełda, prezentacje samochodów, czat
      • brak możliwości używania avatarów
      • brak możliwości używania podpisów/sygnatur
      • brak możliwości przeglądania profili
      #
  3. Prawa i obowiązki klubowicza/przyjaciela klubu

    1. Użytkownik może starać się o status klubowicza/przyjaciela klubu najwcześniej po upływie 3 miesięcy od daty rejestracji na forum Astra Klub Polska. #
    2. W tym okresie użytkownik musi wykazać się aktywnością na forum (nie nabijanie postów): pomoc innym forumowiczom, własna (trafiona) inwencja na forum. #
    3. Brać czynny udział w życiu Klubu: udział w różnych spotkaniach (spontany, spoty, zloty). #
    4. Pomagać w promowaniu naszego Klubu, utożsamiać się z nim (promowanie nie polega na spamowaniu). #
    5. Administracja ma prawo do zasięgania informacji na temat użytkownika ubiegającego się o status klubowicza/przyjaciela klubu wśród pozostałych członków klubu. W przypadku otrzymania informacji negatywnych na temat użytkownika ubiegającego się o status klubowicza/przyjaciela klubu, administracja może podjąć decyzję o nie przyznaniu statusu. #
    6. Utrata statusu klubowicza/przyjaciela klubu następuje gdy:
      - klubowicz/przyjaciel zostaje skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo w ruchu drogowym.
      - klubowicz/przyjaciel podejmuje działania skierowane przeciwko klubowi, wpływające niekorzystnie na wizerunek klubu.
      - klubowicz/przyjaciel sprzedaje na forum mienie nie będące jego własnością.
      - klubowicz/przyjaciel nie uczestniczy w życiu klubu bez podania przyczyny przez okres dłuższy niż 3 miesiące.
      - klubowicz/przyjaciel sprzedaje akcesoria klubowe Astra Klub Polska bez pozwolenia administracji - dotyczy to także innych serwisów i for.
      - klubowicz/przyjaciel posiada nieuregulowane zobowiązania wobec innych użytkowników forum wynikające z zawartych transakcji.
      - jeśli klubowicz przestanie być właścicielem/posiadaczem Astry, a nadal będzie wykazywał się aktywnością wobec klubu, zostanie zmieniony mu status na Przyjaciela Klubu. #
  4. Pisanie postów i tematów na forum

    1. Przed dodaniem nowego postu lub tematu, zapoznaj się z regulaminem danego działu, jeżeli taki jest dostępny. W przypadku braku regulaminu działu, stosuj się do ogólnych zasad pisania opisanych w tym regulaminie. #
    2. Przed napisaniem nowego tematu upewnij się, że takowy już nie został założony. Skorzystaj z wyszukiwarki dostępnej na forum, aby wyszukać podobne tematy. #
    3. Jeżeli dany temat już istnieje a nie ma w nim odpowiedzi na nurtujące nas problemy, to należy zadać pytanie w istniejącym temacie. #
    4. Posty nie związane tematycznie z działem, w którym zostały umieszczone mogą być przenoszone, blokowane lub usuwane bez żadnego ostrzeżenia. #
    5. Na forum nikt nie będzie tolerował chamskich, obscenicznych, obraźliwych, bardzo wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, nazistowskich, antysemickich zachowań i wypowiedzi zawierających groźby i innych materiałów, które mogą być sprzeczne z prawem lub naruszającym cudze prawa autorskie i dobra osobiste. Forum może być wykorzystywane tylko zgodnie z obowiązującym prawem oraz netykietą. Użytkownicy łamiący ten zapis od razu zostaną ukarani ostrzeżeniem lub blokadą konta. #
    6. Na forum najbardziej cenimy mądre i przemyślane wypowiedzi. Przemyśl zatem najpierw co chcesz napisać, abyś dzięki swojej wypowiedzi traktowany był jako mądry i inteligentny człowiek. #
    7. Tytuł tematu powinien być zwięzły i konkretny - zwiększa to szansę na uzyskanie odpowiedzi. Ogólne tytuły w stylu "Mam problem...", "Pomocy!", itp. są błędne i będą usuwane. Temat wiadomości powinien nawiązywać do treści - ułatwi to innym poszukiwania odpowiedzi. #
    8. Dbaj o poprawną pisownie oraz unikaj pisania np. w tym "sTyLu". #
    9. Posty, tematy, podpis w profilu oraz czat nie są miejscem na Twoją reklamę i każda próba reklamy umieszczona bez wiedzy Administracji będzie karana. #
    10. Loginy, avatary oraz podpisy zamieszczane pod treścią wypowiedzi użytkowników nie mogą mieć charakteru komercyjnego; reklamowe, związane z działalnością gospodarczą nie mające zgody Administracji są niedozwolone i będą usuwane. #
    11. W podpisach, postach i tematach zabrania się używania czcionki czerwonej – kolor zarezerwowany dla osób funkcyjnych na forum. #
    12. Wszelkie obrazki wklejaj w postaci tagów - czyli wrzucaj na darmowe serwery oferujące hosting zdjęć. Tylko wybrane grupy mają przywilej dodawania załączników bezpośrednio przez forum. #
  5. Avatar

    1. Maksymalne wymiary oraz rozmiar grafiki jaka może zostać wykorzystana jako avatar jest ograniczona do 25 KiB i 150x150 pikseli. #
    2. Grafika prezentująca Twój profil nie może łamać regulaminu forum, ani być wykorzystana jako reklama. #
  6. Sygnatura - podpis profilu

    1. Maksymalne wymiary podpisu są ograniczone do rozmiaru 300x100 pikseli. #
    2. Podpis prezentujący Twój profil nie może łamać regulaminu forum, ani być wykorzystany jako reklama. #
  7. Kary na forum

    1. Za złamanie regulaminu użytkownik może zostać ukarany ostrzeżeniem (warn) albo tymczasową lub trwałą blokadą (ban). #
    2. Dwa warny powodują blokadę konta na 30 dni. #
    3. Zależnie od woli Administratora/Moderatora Globalnego/Moderatora Technicznego, blokada konta może być stała lub czasowa. #
    4. Osoby nie reagujące na upomnienia, ustawicznie naruszające regulamin forum, otrzymają ostrzeżenia, a w dalszej konsekwencji może zostać im zablokowany dostęp do forum. #
  8. Czego unikać, aby nie dostać warna lub bana

    1. Przestrzegaj ogólnego regulaminu forum oraz regulaminów działów, jeżeli takowe są dostępne.
      Nie przeklinaj.
      Nie obrażaj i nie atakuj personalnie swoich rozmówców.
      Nie publikuj ogłoszeń ani reklam w jakiejkolwiek postaci, bez wcześniejszej zgody Administracji.
      Nie spamuj - nie zamieszczaj takiego samego tematu w wielu miejscach.
      Nie pisz WIELKIMI literami - w internecie oznacza to, że krzyczysz. Jeżeli chcesz wyróżnić jakieś słowo lub zdanie, możesz użyć podkreślenia lub pogrubienia. #
    2. Zabrania się edytowania, bądź usuwania przez użytkowników wpisów pozostawionych w ich postach przez moderatorów. Za złamanie tego punktu użytkownik otrzyma bezwarunkowo warna. #
  9. Osoby funkcyjne na forum

    1. Za ład i porządek na forum odpowiedzialni są Administratorzy, Moderatorzy Globalni oraz Moderatorzy Techniczni. Osoby funkcyjne nie odpowiadają za treść wiadomości wysłanych przez użytkowników forum. #
    2. Jeżeli masz kłopoty związane z forum i nie możesz znaleźć rozwiązania skontaktuj się z jednym z Moderatorów poprzez PW. Mają oni obowiązek pomóc Ci, w miarę swojej wiedzy i możliwości. #
    3. Moderatorzy Globalni, Moderatorzy Techniczni, Przedstawiciele Regionów mają prawo do przesuwania tematów do innego działu, a także ich dzielenia, blokowania i kasowania bez wcześniejszego informowania o tym fakcie. #
    4. Przedstawiciel Regionu powinien:
      - wykazywać się znajomością regulaminu obowiązującego na forum Astra Klub Polska
      - godnie reprezentować swój region, przekazywać Administracji informacje dotyczące regionu
      - wskazywać do nominacji na rekrutów/klubowiczów/przyjaciół osoby starające się o ten status
      - działać w imieniu wszystkich klubowiczów swojego regionu i dbać o dobre imię każdego z nich
      - decydować w sprawach związanych z życiem regionu
      - pilnować porządku na forum regionalnym(poprzez moderowanie, zamykanie nieaktualnych tematów itp.) oraz dbać o przestrzeganie regulaminu
      - w przypadku łamania regulaminu karać użytkowników ostrzeżeniami zgodnie z zasadami działającymi na forum lub zgłosić sprawę do Administracji #
  10. Uwagi końcowe

    1. Ignoruj użytkowników, których jedynym celem jest dokuczanie i krytykowanie. Twoje odpowiedzi na ich posty tylko ich zachęcą do dalszej działalności. Wystarczy, że zgłosisz ich działalność Administracji. #
    2. Uważaj z humorem i ironią! Mogą być niezrozumiałe dla innych albo obraźliwe. #
    3. Jeśli dyskusja przerodzi się w prywatną pogawędkę, kontynuuj ją poprzez PW. #
    4. Jeśli chcesz zwrócić komuś uwagę, zrób to kulturalnie, najlepiej poprzez PW. Staraj się doradzać innym, a nie wyśmiewać ich - każdy był kiedyś początkujący. #
  11. Administracja oświadcza, że

    1. Posty i tematy zawarte na forum prezentowane są wyłącznie w celach informacyjnych. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treści postów zamieszczanych przez użytkowników oraz wykorzystanie ich niezgodnie z przeznaczeniem. #
    2. Administracja Klubu ma decydujący głos w kwestii dotyczącej działalności forum. #
    3. Wszelkie akcje związane ze zbiórkami pieniędzy (akcje charytatywne, pomoc w związku z wypadkiem itp.) przed umieszczeniem na forum wymagają zgody Administracji Astra Klub Polska. #
    4. Jazda samochodem po alkoholu skutkuje:
      - zakazem udziału w jakichkolwiek spotkaniach klubowych
      - zdegradowaniem użytkownika, włącznie z trwałą blokadą konta #
    5. Administracja zastrzega sobie prawo do zmian regulaminu, o których każdy użytkownik zostanie poinformowany. #
    6. Wszelkie formy samowolnej reklamy są zakazane. Wszelka reklama w loginach, avatarach, postach, PW, czacie i podpisie w profilu jest surowo zakazana i będzie karana tymczasowym banem. Jeśli jesteś zainteresowany/a reklamą, należy skierować prośbę do Administracji forum poprzez PW w celu uzyskania zgody. #
    7. Wykorzystanie logo klubu np. do celów reklamowych, czy też w jakikolwiek sposób promujących klub i jego użytkowników bez zgody Administracji jest zabroniony. #
    8. Obowiązuje całkowity zakaz reklamowania wszelkich serwisów w celu pozyskania użytkowników. Jest to karane blokadą konta bez wcześniejszego ostrzeżenia. #
  12. Dane osobowe

    1. W momencie rejestracji Użytkownik wyraża zgodę na umieszczenie i przetwarzanie podanych danych przez Administrację (osoby funkcyjne). #
    2. Administratorem danych osobowych jest Administracja, która dokonuje przetwarzania danych osobowych Użytkowników zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. jedn. Dz.U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.). #
    3. Podane przez ciebie dane osobowe przetwarzane będą w celach:
      • informacyjnych (zgodnie z zaznaczonymi opcjami w profilu)
      • realizacji wysyłki zamówionych akcesoriów (jeśli zamówiono)
      • zameldowania w ośrodku wypoczynkowym (jeśli wykupujesz nocleg)
      #
    4. Nikomu nie będziemy przekazywali twoich danych.
      • Twoje dane będziemy przechowywać aż do czasu wycofania twojej zgody.
      • Masz zawsze prawo dostępu do danych, możesz je sprostować. Możesz też zawsze sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas twoich danych.
      • Możesz również w każdym momencie cofnąć udzieloną nam zgodę.
      • Masz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
      • Podanie przez ciebie danych nie wynika z żadnego obowiązku prawnego - jest dobrowolne.
      • W odniesieniu do twoich danych nie następuje zautomatyzowane podejmowanie decyzji (profilowanie).
      #
    5. Wszelkie pytania związane z przetwarzaniem przez nas twoich danych możesz kierować pod adres e-mail: forum[małpa]astraklub.pl #
    6. W przypadku powzięcia przez Administrację wątpliwości, co do zgodności z prawdą bądź aktualności podanych przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym danych, uzyskuje on prawo do podjęcia następujących czynności:
      - wezwania Użytkownika do niezwłocznego usunięcia nieprawdziwych danych bądź aktualizacji danych
      - natychmiastowego zablokowania Konta Użytkownika do czasu wyjaśnienia sprawy
      - usunięcia Konta Użytkownika w przypadku braku reakcji Użytkownika #
    7. Użytkownik, umieszczając w profilu Konta Użytkownika dane, wizerunek lub inne treści, wyraża zgodę na wgląd w te informacje przez innych Użytkowników Forum, a w przypadku umieszczenia treści, mających charakter utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. jedn. Dz. U. z 2006 r., nr 90, poz. 631 ze zm.), Użytkownik zrzeka się wszelkich roszczeń w stosunku do Administracji w przypadku jego nieodpłatnego wykorzystania i kopiowania w celach związanych z działalnością Forum, jak również ich usunięcia. #