rozdzielenie kondensatora na 2 wzmaki

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
frodziak

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2008, 22:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

rozdzielenie kondensatora na 2 wzmaki

#1

Nieprzeczytany post autor: frodziak »

Witam mam takie pytanie

posiadam u sbie wzmaka JBL gt 2060 kupilem jeszcze jeden taki sam wiec łacznie 2 wzmaki JBL gt2060
jeden napedza Tube JBL 250rms natomiast drugi bedzie do skrzyni JBL tez 250rms

Pytanie mam takie bo w systemie posiadam jeszcze trzeci wzmacniacz ale on napedza tylnia połke oraz przednie głosniki jest podpiety na osobnym zasilaniu PLUSA z akumulatora (odrebny kabel) w tym momencie mam pociagniete dwa kable plusowe od akumulatora .

Kupuje teraz kondensator z tego co liczyłem to wypada około 1farad na 500rms planuje Kupic 2faradowy( nie za duzy??), czy moge zrobic podpiecie jendego kabla plusa do kondensatora a od kondensatora podpiac do 2 wzmacniaczy JBL-a?? i to samo z masa??
wtedy miałbym jeden przewod od akumulatora do kondensatora i od kondensatora na 2 wzmacniacze, a natomias drugi przewod od akumulatora osobno na odrebny wzmacniacz pod głosniki we wnetrzu auta:)

Wiem ze moze troszke namieszałem ale mam nadzieje ze ktos to zrozumie :)

w skrocie , czy moge rozdzielic kabel Plusa na kondensatorze zeby napedzał 2 wzmacniacze, oraz jaka moc kondensatora bedzie najlepsza??



z gory dzieki za pomoc:)

Awatar użytkownika
bbartasswlkp

V.I.P.
Posty: 642
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:59
Imię: Bartosz
Auto: Opel Vectra C GTS
Silnik: Z18XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#2

Nieprzeczytany post autor: bbartasswlkp »

frodziak mozesz tak zrobic że do konda idzie kabel zasilajacy od aku a na kondensatorze kabel rozdziela sie na poszczególne wzmaki, tylko pamietaj otym ze kabel kondensatora niepowinien być oddalony od wzmaka o jakies 20-30cm, co do pojemności konda to masz racje na 500w RMS przypada 1F, co do mocy konda to niema czegos takiego kondensator słuzy do gromadzenia ładunku elektryczne i gdy poprostu dajesz sprzeten na full i masz np. za cienkie bkable zasilajace to kondensator powoduje to ze niebedziesz miał spadków napiecia czyli utrzyma Ci stałe zasilanie na wzmakach dzieki czemu niepojawia sie zniekształcenia oraz brak kontroli nad głosnikami co mogłoby nawet doprowadzic do uszkodzenia sprzetu. pozdro
Obrazek

frodziak

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2008, 22:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: frodziak »

czyli spokojnie 1farad moze byc:) wiem amietam nie wiecej niz 40cm kabla , i z tego co wiem ma byc cienszy zgadza sie??

czy lepiej zastosowac jeden kondensator czy moze dwa??

Awatar użytkownika
bbartasswlkp

V.I.P.
Posty: 642
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:59
Imię: Bartosz
Auto: Opel Vectra C GTS
Silnik: Z18XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#4

Nieprzeczytany post autor: bbartasswlkp »

Wiesz jak dlamnie to pytanie brzymi wy warto ci kupowac konda ja mam wzmaka 2x320w RMS przy 4ohm i kabel o grubości 25mm2 i spadki napiecia sa bardzo małe wzmak ma zabezpieczenie pradowe 80A, ale to juz decyzja zalezy od ciebie, pierwsze co to tez niemysl ze kond da ci niewiedomo ile jak niedasz dobrych kabli zasilajacych bez których sprzet car audio nieruszy jak trzeba. odpowiednia grubośc kabla dobiera sie zgodnie z ta tabela :
[External Link Removed for Guests]

wiec kabel daj odpowiedni a konda jak juz chhcesz to spokojnie styknie ci 1F polecam kondy Dietza z seri niebieskiej lub srebrej nie zadne gówniate tanie chińskie podróbki które nawet niemaja 0,4F. pozdrawiam
Obrazek

MusZi

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 05 wrz 2008, 11:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: MusZi »

Głupota i jeszcze raz głupota!!! Powiedz mi człowieku po co ci podpinać jeszcze tube skoro masz już skrzynke? Co do kondensatora to 1F starcza na ok 600W RMS w zupełności i można go użyć jako rozdzielacza na dwa wzmacniacze. JEDNA SPRAWA KOLEGO, PAMIETAJ ŻE TUBA NIGDY CI NIE DA TAKIEJ JAKOŚCI DŹWIĘKU JAK DOBRA SKRZYNKA. Powiem tyle, jeśli lubisz masaż pleców a nadal brakuje ci niskich tonów do daj mi znać na priva a zaproponuje ci taką skrzyneczke że astra się rozleci, a i miejsca w bagażniku jeszcze kupe zaoszczędzisz. Pytanie jest tylko takie czy lubisz niskie zejście suba czy masaż pleców



P.S. No chyba że robisz wiejskowóz to Ci nie pomoge ale dodam że ta moda na jak najgłośniejsze granie już odeszła

frodziak

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 10 maja 2008, 22:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: frodziak »

skrzynke mam JBL GT 1204, natomiast tuba to JBL GT312, skrzynia zostaje w aucie a donosnie tuby tak napisałem ogulnie bo wyciagam z niej głosnik i bede go zabudowywał w aucie gdzies z boku cos własnego pomysłu!!

MusZi

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 05 wrz 2008, 11:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: MusZi »

Ogólnie nie pakuj się w przekładanie głośnika z tuby do skrzynki bo nie będzie efektu...
Głośniki montowane w tubach mają sporo mniejszą moc od tych zamontowanych w skrzynkach... stracisz sporo czasu i poświęcenia. Chcesz aby dobrze zagrało poszukaj sprzętu JL lub Cerwin-Vega, do masażu pleców dobre są jeszcze rockfordy ;]

MlodySZalony

Astro-maniak
Posty: 621
Rejestracja: 24 cze 2008, 22:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: MlodySZalony »

Ja bym na Twoim miejscu sprzedał tą tubę i skrzynkę, i kupił bym jeden dobry głośnik który zagra jakościowo, bo te co Masz nie ma co ukrywać jakościowo nie zagrają ładnie
[External Link Removed for Guests]

mihas96

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 28 paź 2008, 14:59
Imię: Michał
Auto: Astra F
Silnik: x17dtl+
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: mihas96 »

panowie czy wy wiecie co piszecie 620wat rms w samochodzie? z akumulatora 12v? przecież to 43ampery bez żadnych strat na tranzystorach itp no chyba że mnie uczono jakiegoś innego prawa oma;p proszę się nie sugerować napisami na radiach, wzmacniaczach, głośnikach bo chińczyki piszą takie głupoty że to bajka... gdybyś miał naprawdę m620wat rms w samochodzie to wątpię żeby szyby nie wyleciały albo rdza się nie posypała... ps jeszcze jedno tuba to nie tuba!!!!!-proszę przeczytać pierwszą stronę tego tematu i obejrzeć obrazek [External Link Removed for Guests] ... ?t=1135240

z kolega prowadziliśmy takie małe testy i końcówka mocy z jakiegoś tam radia sony co niby miało 4*50(radio kosztowało ze 3 stówki ale się zepsuło) w rzeczywistości po podaniu sinusa miało mocy ciągłej(rms) przy 4 omach niecałe 15 wat na kanał :mrgreen:

ps. 200wat prawdziwe zmierzone w pokoju 10m2 robi niezły huk tak że szyby w starych oknach się ruszają a to co będzie po 620watach w astrze proszę o odp bo jestem cholernie ciekawy...

NorMan

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: NorMan »

mihas96 :

Witam !

Jeśli chodzi o te "moce" to się zgadzam. Podam mój przykład z audio w domu (ale samochodowego też się tyczy).

Wzmacniacz Onkyo 2x60 W (w RMSie oczywiście), kolumny trójdrożne 2x140 W (RMS). Wzmacniacz dla testów podłączyłem przez miernik elektroniczny (dokładniej przez Watomierz). Odpalam sprzęt, ustawiam niskie na maxa, głośność odpalam na taki poziom że w kuchni naczynia zaczynają grać....patrzę na miernik a tam......40 W. Załużmy czysto teoretycznie że sprawność wzmacniacza to jakieś 60 % więc (40 W / 2) * 0.6 = 12 W RMS na kanał.....a gdzie reszta ?

Wracając do tematu tych 600W RMS, ciekawe ile osób wokół tego auta straciło by słuch przy ciągłej mocy 600W....aż strach pomysleć

pozdrawiam....

P.S. Proponuję pomierzyć ile prądu bierze takie car-audio odpalone na full'a...sam jestem ciekaw ile mocy idzie na poszczególny głośnik

ODPOWIEDZ