Co to są zwrotnice i do czego służą?
- wracław
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lis 2008, 22:18
- Imię: Krzysztof
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: 1.6 16v 74kW
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
Co to są zwrotnice i do czego służą?
Witam wszystkim.
Jestem nowym klubowiczem. Mam Astrę G od sierpnia tego roku. Planuję po zimie wymienić wszystkie głośniki w samochodzie. Znalazłem całkiem ciekawe firmy Hertz, ale czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to są zwrotnice i po co są? tak na chłopski rozum. Czy one coś dają ? i czy nowe głośniki podpinać pod seryjną instalacje, czy ciągnąć nowe kable??? Proszę o porady
Proszę o poprawne nadawanie tytułów swoim tematom, inaczej takie tematy będą zamykane a użytkownicy karani ostrzeżeniami!!!
analyzer64
Jestem nowym klubowiczem. Mam Astrę G od sierpnia tego roku. Planuję po zimie wymienić wszystkie głośniki w samochodzie. Znalazłem całkiem ciekawe firmy Hertz, ale czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to są zwrotnice i po co są? tak na chłopski rozum. Czy one coś dają ? i czy nowe głośniki podpinać pod seryjną instalacje, czy ciągnąć nowe kable??? Proszę o porady
Proszę o poprawne nadawanie tytułów swoim tematom, inaczej takie tematy będą zamykane a użytkownicy karani ostrzeżeniami!!!
analyzer64
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, 22:39 przez wracław, łącznie zmieniany 2 razy.
- iver
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 lis 2008, 23:34
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sochaczew
- Kontakt:
Do prawidłowego podłączenia głośników konieczne jest zastosowanie odpowiednich zwrotnic zapewniających podział pasma akustycznego w zależności od liczby i rodzaju użytych głośników. W tym celu produkowane są trzy rodzaje zwrotnic.
To znaczy żeby tweeter nie próbował odtworzyć ci pasma niższego niż matka natura mu na to pozwala to stosuje się zwrotnice która filtruje mu to co trzeba i gra gitara. Tak samo jest ze wszystkimi głośnikami. To zależy jak bardzo rozbudowany zestaw chcesz włożyć do astry. Powiem Ci z własnego doświadczenia.
-kable zostaw w spokoju
-wygłusz dzwi to podstawa, jest mega różnica po takim zabiegu już w seryjnym sprzęcie
-polecam Ci głośniki firmy Phonocar to według mnie najlepszy wybór do tego jedwabne tweetery od VW i jest już co pograć.
To znaczy żeby tweeter nie próbował odtworzyć ci pasma niższego niż matka natura mu na to pozwala to stosuje się zwrotnice która filtruje mu to co trzeba i gra gitara. Tak samo jest ze wszystkimi głośnikami. To zależy jak bardzo rozbudowany zestaw chcesz włożyć do astry. Powiem Ci z własnego doświadczenia.
-kable zostaw w spokoju
-wygłusz dzwi to podstawa, jest mega różnica po takim zabiegu już w seryjnym sprzęcie
-polecam Ci głośniki firmy Phonocar to według mnie najlepszy wybór do tego jedwabne tweetery od VW i jest już co pograć.
- Thomas87
- Posty: 1987
- Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Wdzięczny: 3 razy
Źródło: WikipediaZwrotnica elektryczna - układ elektryczny rozdzielający występujące w jednym przewodzie sygnały elektryczne o różnych częstotliwościach, będący układem filtrów.
- W zestawach głośnikowych wielodrożnych zwrotnica rozdziela sygnały płynące do głośników nisko-, średnio- i wysoko tonowego
- wracław
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lis 2008, 22:18
- Imię: Krzysztof
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: 1.6 16v 74kW
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- iver
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 lis 2008, 23:34
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sochaczew
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tu Cię zaskocze bo seryjnie nie ma zwrotnic Tzn Midbass gra całym pasmem natomiast przy oryginalnym Tweeterze masz odpowietni kondensator który zastępuje zwrotnicęwracław pisze:a czy w astrach seryjnie siedza jakieś zwrotnice? bo domyślam się, że tak. W którym miejscu są umiejscowione i czy je wymieniać przy zmianie głośników czy nie?
Co do kabli to wymień je koniecznie bo po co instalować lepsze głośniki a zostawić cieniutkie kabelki które mogą ograniczyć głośnik :/
Druga sprawa to wygłuszenie drzwi - to jest konieczne przy lepszych głosnikach zupełnie inaczej zagra.
Trzecia sprawa to to że astra g ma dość dobre głośniki, niestety ogranicza je seryjne radio. Jak już chcesz koniecznie je zmieniać to zmień sobie przedni zestaw na jakiś dobry a tył zostaw w spokoju. Po co tylne głośniki mają Ci psuć scenę muzyczną z przodu
Czwarte to jak będziesz zmieniał przednie głośniki to zwrotnicę najlepiej żebyś umieścił w drzwiach - z prostego powodu Do zwrotnicy idą 2 kable a wychodzą z niej 4 na 2 głośniki Jak umieścisz zwrotnicę gdzieś poza drzwiami to będziesz musiał pociągnąć przez złącze drzwi 4 kable a nie 2
po piąte jak chcesz zostawić seryjne kable to zwrotnica musi być KONIECZNIE w drzwiach bo dopiero tam oryginalna instalacja rozdziela się na tweeter i midbass
Warto też pamiętać przy wymianie kabli że muszą być one symetryczne co do długości tzn. Jeżeli kabel pociagnięty do drzwi pasażera będzie miał 2 metry to taką samą długość musi mieć kabel idący do drzwi kierowcy. NO i chyba wiadomo że kable muszą być w miarę dobrej grubości i jakości.
- iver
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 lis 2008, 23:34
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sochaczew
- Kontakt:
Kable nie są takie złe, powinny spokojnie wystarczyćJOszi pisze:Co do kabli to wymień je koniecznie bo po co instalować lepsze głośniki a zostawić cieniutkie kabelki które mogą ograniczyć głośnik :/
Wygłuszenie zwykła gąbką piankową która praktycznie można kupić wszędzie już daje ładny efekt.JOszi pisze:Druga sprawa to wygłuszenie drzwi - to jest konieczne przy lepszych głosnikach zupełnie inaczej zagra.
Jeśli chcesz zostawić seryjne radio to najlepiej podpiąć wszystko do wzmacniacza.JOszi pisze:Trzecia sprawa to to że astra g ma dość dobre głośniki, niestety ogranicza je seryjne radio.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
gąbką piankową to można sobie tapicerkę wygłuszyć. Jak wygłuszysz nimi drzwi w środku to gąbka będzie nasiąkała wodą spływającą po szybie, a jak będzie nasiąkać to może potem rdza zacząć wychodzić od wilgoci itd :/ Lepiej użyć mat APP miękkich albo chociaż taśmy dekarskiej soudaband i dopiero pomiędzy matę a tapicerkę dać gąbkę żeby wygłuszyć skrzypienie. Wygłuszenie musi być sztywne bo jak będzie pracować to szkoda Twojej roboty dlatego też odradzam gąbkę na samo wygłuszenie
A kable są złe :/ za cienkie na głośniki dobrej klasy. Za bardzo mogą je ograniczać. Im grubszy kabel tym mniejszy opór. To tak jakby zmienić silnik z 1,4 na 2 litry i zostawić pompę paliwową od 1.4.
A kable są złe :/ za cienkie na głośniki dobrej klasy. Za bardzo mogą je ograniczać. Im grubszy kabel tym mniejszy opór. To tak jakby zmienić silnik z 1,4 na 2 litry i zostawić pompę paliwową od 1.4.
- wracław
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lis 2008, 22:18
- Imię: Krzysztof
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: 1.6 16v 74kW
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
Drzwi mam już wygłuszone matami. Zaczynam od głośników z tyłu gdyż niskotonowe mam spalone, a przodu na razie nie tykam gdyż nie pierdzi. Trzecia sprawa tą zwrotnice przykręcić chyba gdzieś do drzwi nie?
[ Dodano: 2008-11-26, 06:27 ]
A ogólnie zastanawiam się nad takimi głośnikami: [External Link Removed for Guests] ... ratis.html . Czy one będą dobre? I czy się zmieszczą?
[ Dodano: 2008-11-26, 06:27 ]
A ogólnie zastanawiam się nad takimi głośnikami: [External Link Removed for Guests] ... ratis.html . Czy one będą dobre? I czy się zmieszczą?
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 24 cze 2008, 22:28
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt: