Blaupunkt CAR300 a wyświetlacz
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 08 paź 2008, 19:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Niemodlin
- Kontakt:
Blaupunkt CAR300 a wyświetlacz
Witam. Podłączyłem wczoraj radio CAR300 do astry G z nadzieją że wyświetlacz będzie pokazywał nazwę stacji. Radio owszem gra ale na wyświetlaczu żadnych informacji z radia. Tzn. po włączeniu radia dalej pokazuje datę, godzinę i temp. Fale wyszukałem w ciemno i jakoś radzę sobie ale to nie jest do końca to o co mi chodziło. Astrę kupiłem z radiem niefabrycznym i wydawało mi się że wystarczy podpiąć radio oplowskie i będzie git ale okazuje się że nie.
Podjechałem dziś do serwisu opla zaciągnąć języka. Okazuje się że jeśli wcześniej nie było fabrycznego radia (od nowości), to należy podłączyć techa i wgrać jakieś kody by uaktywnić wyświetlanie RDSu na wyświetlaczu. Cena- 170zł. Nawet nie pytałem czy brutto. Śmiech na sali. Ale koleś polecił mi bym poszukał kogoś z techem i samemu to załatwił. Moje pytanie brzmi czy ktoś miał już podobną sytuację z podłączeniem radia (wyświetlacz nie był uaktywniony), oraz czy w woj. opolskim ktoś z forumowiczów dysponuje potrzebnym sprzętem do odpalenia tego wyświetlacza. Oczywiście nie za friko, ale 170zł to lekka przesada. To cztery razy tyle co radio mnie kosztowało. A może jakiś warsztat z odpowiednim sprzętem?
Podjechałem dziś do serwisu opla zaciągnąć języka. Okazuje się że jeśli wcześniej nie było fabrycznego radia (od nowości), to należy podłączyć techa i wgrać jakieś kody by uaktywnić wyświetlanie RDSu na wyświetlaczu. Cena- 170zł. Nawet nie pytałem czy brutto. Śmiech na sali. Ale koleś polecił mi bym poszukał kogoś z techem i samemu to załatwił. Moje pytanie brzmi czy ktoś miał już podobną sytuację z podłączeniem radia (wyświetlacz nie był uaktywniony), oraz czy w woj. opolskim ktoś z forumowiczów dysponuje potrzebnym sprzętem do odpalenia tego wyświetlacza. Oczywiście nie za friko, ale 170zł to lekka przesada. To cztery razy tyle co radio mnie kosztowało. A może jakiś warsztat z odpowiednim sprzętem?
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
słuchaj na początek trzeba sprawdzić najprostsze i najtańsze rozwiązania bo jak wiadomo serwis zazwyczaj g..no wie
Zacznijmy od tego że zmieniając seryjne radio na jakieś inne na seryjnym wyświetlaczu po włączeniu nieseryjnego radia gaśnie data. Wiele osób którym to przeszkadza (czarny wyświetlacz) przecina kabelek w kostce iso który jest odpowiedzialny za przełączenie wyświetlacza na opcję wyświetlania sygnału z RDS z radia
Dobra jako że już trochę nakreśliłem o Co chodzi to teraz proponuje wyjąć radyjko i sprawdzić czy ten kabelek nie jest przecięty Wychodzi on z kostki iso i idzie do seryjnego wyświetlacza i gdzieś tam po drodze pewnie jest przecięty
Tak więc zaczynamy:
D - złącze wyświetlaczas DID lub TID
1 Zasilanie +12V ( CZerwony)
2 temperatura, masa (niebieski) w did brak
3 zasilanie, masa (brązowy)
4 temperatura, sygnał (niebiesko-biały) w DID brak
5 zapłon +12V (czarny)
6 Podświetlanie )szaro+zielony
7 regulacja oświetlenia (czaro-czarny)
8 z radia +12V, sygnał wyświetlacza (czrwono-biały) w did (czerwono szary)
9 sygnał SCL z radia (brązowo-czerwony) w DID (brązowo-biały)
10 sygnał MRQ z radia (brązowo-szary) w DID (brązowo-biały)
11 sygnał SDA z radia (brązowo-czarny) w DID (brązowo-biały)
12 sygnał dystansu z prędkościomierz (niebiesko-czerwony) w DID brak
C - złącze sterujące
1 sygnał SDA dla wyświetlacza (brązowo-czarny) w DID (brązowo-bialy)
2 sygnał SCL dla wyświetlacza (brązowo-czerwony) w DID (brązowo-biały)
3 - brak
4 sygnał MRQ dla wyświetlacza (brązowo-szary) w DID (brązowo-biały)
5 masa sygnałowa (brązowy)
6 - brak
7 wyjście prawy przód
8 wyjście prawy tył
9 wyjście lewy przód
10 wyjście lewy tył
B - złącze głośników
1 głośnik prawy tylny + (biały)
2 głośnik prawy tylny - (biało-brązowy)
3 głośnik prawy przedni + (zółty)
4 głośnik prawy przedni - (żółto-brązowy)
5 głośnik lewy przedni + (niebieski)
6 głośnik lewy przedni - (niebiesko-brązowy)
7 głośnik lewy tylny + (zielony)
8 głośnik lewy tylnt - (zielono-brązowy)
A - złącze zasilania
1 głośność zależna od prędkości jazdy (niebiesko-czerony)
2 (brak kabla o ile pamiętam)
3 wyciszenie radia sygnałem z telefonu
4 po stacyjce +12V (czarny)
5 sterowanie anteną automatyczną, Zasilanie wzm. Antenowego(czarno-biały), sygnał dla wyświetlacza +12V (czerwono-szary) i ten kabel trzeba przeciąć
6 podświetlenie klawiszy radia (szaro-zielony)
7 zasilanie 12V (czerwony) to zasilanie podłączamy jeśli nie chcemy żeby wraz zwyłączeniem kluczyka wyłączało się radio)
8 zasilanie masa (brązowy)
Zlokalizuj kabelek w kostce opisany A5 a przy wyświetlaczu D8 i sprawdź czy jest ok. Jeśli jest przerwany to połącz z powrotem i powinno zadziałać, jeśli nie to jest jeszcze druga szansa:
Wyświetlacze w oplu mają to do siebie że w astrze f miały one 8 znaków a w astrze g 10 znaków. Jeżeli np radio masz z astry f to należało by przestawić w radiu tryb wyświetlania z 8 na 10 znaków. Do tego masz specjalną kombinację przycisków:
1. Wyłączone radio
2. naciskasz przyciski 3 i 5 albo 4 i 6 i je trzymasz (były 2 różne kombinacje)
3 trzymając przyciski włączasz radio
Powinno się przełączyć. Jeśli nadal nie zadziała to powtórz obie te kombinacje żeby przestawić do wartości początkowej i dopiero wtedy zostaje Ci TECH i uaktywnianie wyświetlacza.
Mam nadzieję że pomogłem i pamiętaj że zawsze trzeba zacząć od najprostszych i najbardziej oczywistych rzeczy jak coś się spsuje
Zacznijmy od tego że zmieniając seryjne radio na jakieś inne na seryjnym wyświetlaczu po włączeniu nieseryjnego radia gaśnie data. Wiele osób którym to przeszkadza (czarny wyświetlacz) przecina kabelek w kostce iso który jest odpowiedzialny za przełączenie wyświetlacza na opcję wyświetlania sygnału z RDS z radia
Dobra jako że już trochę nakreśliłem o Co chodzi to teraz proponuje wyjąć radyjko i sprawdzić czy ten kabelek nie jest przecięty Wychodzi on z kostki iso i idzie do seryjnego wyświetlacza i gdzieś tam po drodze pewnie jest przecięty
Tak więc zaczynamy:
D - złącze wyświetlaczas DID lub TID
1 Zasilanie +12V ( CZerwony)
2 temperatura, masa (niebieski) w did brak
3 zasilanie, masa (brązowy)
4 temperatura, sygnał (niebiesko-biały) w DID brak
5 zapłon +12V (czarny)
6 Podświetlanie )szaro+zielony
7 regulacja oświetlenia (czaro-czarny)
8 z radia +12V, sygnał wyświetlacza (czrwono-biały) w did (czerwono szary)
9 sygnał SCL z radia (brązowo-czerwony) w DID (brązowo-biały)
10 sygnał MRQ z radia (brązowo-szary) w DID (brązowo-biały)
11 sygnał SDA z radia (brązowo-czarny) w DID (brązowo-biały)
12 sygnał dystansu z prędkościomierz (niebiesko-czerwony) w DID brak
C - złącze sterujące
1 sygnał SDA dla wyświetlacza (brązowo-czarny) w DID (brązowo-bialy)
2 sygnał SCL dla wyświetlacza (brązowo-czerwony) w DID (brązowo-biały)
3 - brak
4 sygnał MRQ dla wyświetlacza (brązowo-szary) w DID (brązowo-biały)
5 masa sygnałowa (brązowy)
6 - brak
7 wyjście prawy przód
8 wyjście prawy tył
9 wyjście lewy przód
10 wyjście lewy tył
B - złącze głośników
1 głośnik prawy tylny + (biały)
2 głośnik prawy tylny - (biało-brązowy)
3 głośnik prawy przedni + (zółty)
4 głośnik prawy przedni - (żółto-brązowy)
5 głośnik lewy przedni + (niebieski)
6 głośnik lewy przedni - (niebiesko-brązowy)
7 głośnik lewy tylny + (zielony)
8 głośnik lewy tylnt - (zielono-brązowy)
A - złącze zasilania
1 głośność zależna od prędkości jazdy (niebiesko-czerony)
2 (brak kabla o ile pamiętam)
3 wyciszenie radia sygnałem z telefonu
4 po stacyjce +12V (czarny)
5 sterowanie anteną automatyczną, Zasilanie wzm. Antenowego(czarno-biały), sygnał dla wyświetlacza +12V (czerwono-szary) i ten kabel trzeba przeciąć
6 podświetlenie klawiszy radia (szaro-zielony)
7 zasilanie 12V (czerwony) to zasilanie podłączamy jeśli nie chcemy żeby wraz zwyłączeniem kluczyka wyłączało się radio)
8 zasilanie masa (brązowy)
Zlokalizuj kabelek w kostce opisany A5 a przy wyświetlaczu D8 i sprawdź czy jest ok. Jeśli jest przerwany to połącz z powrotem i powinno zadziałać, jeśli nie to jest jeszcze druga szansa:
Wyświetlacze w oplu mają to do siebie że w astrze f miały one 8 znaków a w astrze g 10 znaków. Jeżeli np radio masz z astry f to należało by przestawić w radiu tryb wyświetlania z 8 na 10 znaków. Do tego masz specjalną kombinację przycisków:
1. Wyłączone radio
2. naciskasz przyciski 3 i 5 albo 4 i 6 i je trzymasz (były 2 różne kombinacje)
3 trzymając przyciski włączasz radio
Powinno się przełączyć. Jeśli nadal nie zadziała to powtórz obie te kombinacje żeby przestawić do wartości początkowej i dopiero wtedy zostaje Ci TECH i uaktywnianie wyświetlacza.
Mam nadzieję że pomogłem i pamiętaj że zawsze trzeba zacząć od najprostszych i najbardziej oczywistych rzeczy jak coś się spsuje
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 08 paź 2008, 19:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Niemodlin
- Kontakt:
Dzięki za szybka odpowiedź. A więc tak. Przy podłączaniu radia sprawdziłem przewody przy radiu. Żaden z nich nie był przecięty. Może przy wyświetlaczu został przecięty ale nie sądzę żeby ktoś sobie zadawał trud z demontażem wyświetlacza by obciąć kabelek. Ale sprawdzę jeszcze przy wyświetlaczu. Co do kombinacji klawiszy już próbowałem- nie dyga.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 08 paź 2008, 19:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Niemodlin
- Kontakt:
JOszi- przyjacielu, a jesteś pewien że z nowym wyświetlaczem będzie hulać? Bo jak tak, to faktycznie wyjdzie taniej. Ale mam obawy że cały dowcip nie tkwi w wyświetlaczu tylko gdzieś "głębiej". Może ktoś bawił się w taka wymianę i ma doświadczenia w tym temacie to proszę o wypowiedzenie się. Pytanie w zasadzie powinno brzmieć- co serwis podłączając techa programuje? Jeśli wyświetlacz to sprawa jasna- wymiana. Ale obawiam się że to chodzi o jakiś sterownik- jeśli się mylę to poprawcie mnie.
- JACKMOTORS
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 cze 2009, 6:30
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa, Maków Maz.
- Kontakt:
Kolego masz rozłaczony czerwono brazowy przewód przy kostce wyswietlacza i dlatego ci pokazuje cały czas date i godzine nie wyswietla radia umnie tak było połaczyłem i jet ok nieraz tak robia jak zakładane jest nieori radio bo po przekreceniu kluczyka by było puste pole a tak cały czas wyswietla dane kostka C we wtyczce radia a w wyświetlaczu o ile pamietam 8
Sprzedaż części nowych i używanych do samochodów osobowych i ciężarowych.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 sie 2008, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Proszowice
- Kontakt:
JACKMOTORS - niestety przykro mi to powiedzieć ale się mylisz. Kupiłem CAR 300 i podłączyłem do opla F, Niestety kicha, wyświetlacz nawet nie drgnął - nic. Posprawdzałem kable, tak jak pokazany wyżej schemat instalacji. Każdy kabel przewodzi, nie jest przecięty. Więc spróbowałem kombinacji klawiszy, żeby zmienić ustawienia wyświetlacza - no i dalej nic. Stanąłem więc i nic nie robię, bo koszty jak kolega wcześniej podał sa wysokie, ale mnie to denerwuje, że radio muszę ustawiać na czuja.
Dlatego jeżeli możliwe również proszę o pomoc w tej sprawie.
Dlatego jeżeli możliwe również proszę o pomoc w tej sprawie.