Blaupunkt CAR300 a wyświetlacz

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
iro_iro

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2008, 19:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Niemodlin
Kontakt:

Blaupunkt CAR300 a wyświetlacz

#1

Nieprzeczytany post autor: iro_iro »

Witam. Podłączyłem wczoraj radio CAR300 do astry G z nadzieją że wyświetlacz będzie pokazywał nazwę stacji. Radio owszem gra ale na wyświetlaczu żadnych informacji z radia. Tzn. po włączeniu radia dalej pokazuje datę, godzinę i temp. Fale wyszukałem w ciemno i jakoś radzę sobie ale to nie jest do końca to o co mi chodziło. Astrę kupiłem z radiem niefabrycznym i wydawało mi się że wystarczy podpiąć radio oplowskie i będzie git ale okazuje się że nie.
Podjechałem dziś do serwisu opla zaciągnąć języka. Okazuje się że jeśli wcześniej nie było fabrycznego radia (od nowości), to należy podłączyć techa i wgrać jakieś kody by uaktywnić wyświetlanie RDSu na wyświetlaczu. Cena- 170zł. Nawet nie pytałem czy brutto. Śmiech na sali. Ale koleś polecił mi bym poszukał kogoś z techem i samemu to załatwił. Moje pytanie brzmi czy ktoś miał już podobną sytuację z podłączeniem radia (wyświetlacz nie był uaktywniony), oraz czy w woj. opolskim ktoś z forumowiczów dysponuje potrzebnym sprzętem do odpalenia tego wyświetlacza. Oczywiście nie za friko, ale 170zł to lekka przesada. To cztery razy tyle co radio mnie kosztowało. A może jakiś warsztat z odpowiednim sprzętem?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

słuchaj na początek trzeba sprawdzić najprostsze i najtańsze rozwiązania bo jak wiadomo serwis zazwyczaj g..no wie ;)

Zacznijmy od tego że zmieniając seryjne radio na jakieś inne na seryjnym wyświetlaczu po włączeniu nieseryjnego radia gaśnie data. Wiele osób którym to przeszkadza (czarny wyświetlacz) przecina kabelek w kostce iso który jest odpowiedzialny za przełączenie wyświetlacza na opcję wyświetlania sygnału z RDS z radia :D

Dobra jako że już trochę nakreśliłem o Co chodzi to teraz proponuje wyjąć radyjko i sprawdzić czy ten kabelek nie jest przecięty ;) Wychodzi on z kostki iso i idzie do seryjnego wyświetlacza i gdzieś tam po drodze pewnie jest przecięty :D

Tak więc zaczynamy:
Obrazek

D - złącze wyświetlaczas DID lub TID
1 Zasilanie +12V ( CZerwony)
2 temperatura, masa (niebieski) w did brak
3 zasilanie, masa (brązowy)
4 temperatura, sygnał (niebiesko-biały) w DID brak
5 zapłon +12V (czarny)
6 Podświetlanie )szaro+zielony
7 regulacja oświetlenia (czaro-czarny)
8 z radia +12V, sygnał wyświetlacza (czrwono-biały) w did (czerwono szary)
9 sygnał SCL z radia (brązowo-czerwony) w DID (brązowo-biały)
10 sygnał MRQ z radia (brązowo-szary) w DID (brązowo-biały)
11 sygnał SDA z radia (brązowo-czarny) w DID (brązowo-biały)
12 sygnał dystansu z prędkościomierz (niebiesko-czerwony) w DID brak

C - złącze sterujące
1 sygnał SDA dla wyświetlacza (brązowo-czarny) w DID (brązowo-bialy)
2 sygnał SCL dla wyświetlacza (brązowo-czerwony) w DID (brązowo-biały)
3 - brak
4 sygnał MRQ dla wyświetlacza (brązowo-szary) w DID (brązowo-biały)
5 masa sygnałowa (brązowy)
6 - brak
7 wyjście prawy przód
8 wyjście prawy tył
9 wyjście lewy przód
10 wyjście lewy tył

B - złącze głośników
1 głośnik prawy tylny + (biały)
2 głośnik prawy tylny - (biało-brązowy)
3 głośnik prawy przedni + (zółty)
4 głośnik prawy przedni - (żółto-brązowy)
5 głośnik lewy przedni + (niebieski)
6 głośnik lewy przedni - (niebiesko-brązowy)
7 głośnik lewy tylny + (zielony)
8 głośnik lewy tylnt - (zielono-brązowy)


A - złącze zasilania
1 głośność zależna od prędkości jazdy (niebiesko-czerony)
2 (brak kabla o ile pamiętam)
3 wyciszenie radia sygnałem z telefonu
4 po stacyjce +12V (czarny)
5 sterowanie anteną automatyczną, Zasilanie wzm. Antenowego(czarno-biały), sygnał dla wyświetlacza +12V (czerwono-szary) i ten kabel trzeba przeciąć
6 podświetlenie klawiszy radia (szaro-zielony)
7 zasilanie 12V (czerwony) to zasilanie podłączamy jeśli nie chcemy żeby wraz zwyłączeniem kluczyka wyłączało się radio)
8 zasilanie masa (brązowy)


Zlokalizuj kabelek w kostce opisany A5 a przy wyświetlaczu D8 i sprawdź czy jest ok. Jeśli jest przerwany to połącz z powrotem i powinno zadziałać, jeśli nie to jest jeszcze druga szansa:
Wyświetlacze w oplu mają to do siebie że w astrze f miały one 8 znaków a w astrze g 10 znaków. Jeżeli np radio masz z astry f to należało by przestawić w radiu tryb wyświetlania z 8 na 10 znaków. Do tego masz specjalną kombinację przycisków:
1. Wyłączone radio
2. naciskasz przyciski 3 i 5 albo 4 i 6 i je trzymasz (były 2 różne kombinacje)
3 trzymając przyciski włączasz radio
Powinno się przełączyć. Jeśli nadal nie zadziała to powtórz obie te kombinacje żeby przestawić do wartości początkowej i dopiero wtedy zostaje Ci TECH i uaktywnianie wyświetlacza.

Mam nadzieję że pomogłem i pamiętaj że zawsze trzeba zacząć od najprostszych i najbardziej oczywistych rzeczy jak coś się spsuje ;)

iro_iro

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2008, 19:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Niemodlin
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: iro_iro »

Dzięki za szybka odpowiedź. A więc tak. Przy podłączaniu radia sprawdziłem przewody przy radiu. Żaden z nich nie był przecięty. Może przy wyświetlaczu został przecięty ale nie sądzę żeby ktoś sobie zadawał trud z demontażem wyświetlacza by obciąć kabelek. Ale sprawdzę jeszcze przy wyświetlaczu. Co do kombinacji klawiszy już próbowałem- nie dyga.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

No to faktycznie zostaje chyba tylko tech lub wymiana wyświetlacza na inny np z allegro :D podejrzewam że to taniej wyjdzie znając ceny aso ;)

iro_iro

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2008, 19:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Niemodlin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: iro_iro »

JOszi- przyjacielu, a jesteś pewien że z nowym wyświetlaczem będzie hulać? Bo jak tak, to faktycznie wyjdzie taniej. Ale mam obawy że cały dowcip nie tkwi w wyświetlaczu tylko gdzieś "głębiej". Może ktoś bawił się w taka wymianę i ma doświadczenia w tym temacie to proszę o wypowiedzenie się. Pytanie w zasadzie powinno brzmieć- co serwis podłączając techa programuje? Jeśli wyświetlacz to sprawa jasna- wymiana. Ale obawiam się że to chodzi o jakiś sterownik- jeśli się mylę to poprawcie mnie.

Awatar użytkownika
JACKMOTORS

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 14 cze 2009, 6:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa, Maków Maz.
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: JACKMOTORS »

Kolego masz rozłaczony czerwono brazowy przewód przy kostce wyswietlacza i dlatego ci pokazuje cały czas date i godzine nie wyswietla radia umnie tak było połaczyłem i jet ok nieraz tak robia jak zakładane jest nieori radio bo po przekreceniu kluczyka by było puste pole a tak cały czas wyswietla dane kostka C we wtyczce radia a w wyświetlaczu o ile pamietam 8
Sprzedaż części nowych i używanych do samochodów osobowych i ciężarowych.

jajo

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 11 sie 2008, 19:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: jajo »

JACKMOTORS - niestety przykro mi to powiedzieć ale się mylisz. Kupiłem CAR 300 i podłączyłem do opla F, Niestety kicha, wyświetlacz nawet nie drgnął - nic. Posprawdzałem kable, tak jak pokazany wyżej schemat instalacji. Każdy kabel przewodzi, nie jest przecięty. Więc spróbowałem kombinacji klawiszy, żeby zmienić ustawienia wyświetlacza - no i dalej nic. Stanąłem więc i nic nie robię, bo koszty jak kolega wcześniej podał sa wysokie, ale mnie to denerwuje, że radio muszę ustawiać na czuja.
Dlatego jeżeli możliwe również proszę o pomoc w tej sprawie.

ODPOWIEDZ