Jak puścic przewód od akumulatora do wzmacnaicza w Astrze G

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
maloniak

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 28 sty 2009, 22:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Jak puścic przewód od akumulatora do wzmacnaicza w Astrze G

#1

Nieprzeczytany post autor: maloniak »

Jak w temacie, robi sie powoli cieplo to bedzie mozna podlubac w plastikach, przednie drzwi juz dostaly Dark Blue Helixa 61,2 MK II + wygluszenie to teraz czas na wzmak i suba :) wszystko juz mam bo zostalo z pezuta ;) tylko pytanie dla osob ktore przerobily temat, jak puscic przedow od aku do bagaznika ? za odp z gory dzieki ;)

ps2snake

Astro-maniak
Posty: 589
Rejestracja: 18 kwie 2008, 23:50
Imię: Dominik
Auto: Astra G/ Audi A4 B5
Silnik: Y20DTH/ AFN+(wirus)
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: ps2snake »

Jak w temacie, robi sie powoli cieplo to bedzie mozna podlubac w plastikach, przednie drzwi juz dostaly Dark Blue Helixa 61,2 MK II + wygluszenie to teraz czas na wzmak i suba :) wszystko juz mam bo zostalo z pezuta ;) tylko pytanie dla osob ktore przerobily temat, jak puscic przedow od aku do bagaznika ? za odp z gory dzieki ;)
Wiertarka i wiercisz dziure i zakladasz gumke. Jak chcesz mic profesjonalnie jedz do serwisu CA i zrobia tak samo za $$
Pozdrawiam!
Obrazek
Nie chcesz wiercic dziury w dachu pod antene CB w ASTRZE II HB?? Mam na to sposob ;) PW

mariobtl

Astro-maniak
Posty: 338
Rejestracja: 29 sie 2008, 0:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: mariobtl »

ja miałem ten sam problem jak montowałem u siebie, wkoncu sie wkurzyłem i pojechałem do JBL w Katowicach i za 120zł mi to zrobili wszystko, kable mam poprowadzone chyba listwami a potem wychodzi spod siedzenia do wzmachola :P
z elektryką nie ma zartów :/ :m
Wszystkie szyby w doł bo bas dudni w membranach, a Ty weź swoją fure bo zostanie rozje**** :)

Moja Asterka :D
[External Link Removed for Guests]

Morfi

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 28 sty 2009, 22:36
Imię: mam ładne
Auto: Astra
Silnik: X20DTL
Lokalizacja: międzywojewódzki
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Morfi »

to i ja się dołączę.

Kabel w Astrze G możesz puścić na dwa sposoby, jednak nie obejdzie się bez wiercenia lub rozwiercania.

Pierwsza metoda - nie bawisz się, tylko robisz dziure, zakładasz gumy uszczelniające, możesz to jeszcze nasmarować jakimś gęstym smarem dla uszczelnienia lub zalać klejem ( nie polecam - przy zmianie przewodów trzeba się bardzo namęczyć, a miejsca do manewrowania mało - bez ściągania zbyt wielu plastików)

Druga metoda - po lewej stronie w podszybiu masz linke od maski. Tam trzeba się jedynie rozwiercić do szerokości kabelków - zależy czy puszczasz jeden, czy dwa - przy dwóch masz pewne rozwiercanie. Normalnie powinien przejść bez wiercenia jeden przewód.

W najbliższym czasie będę pisał post z obszerną dokumentacją fotograficzną, jak zrobić audio w Astrze G, tak więc załącze fotki.

Ja osobiście się przewiercałem przez komorę. Przy kablach >10mm^2 ciężko jest je puścić w podszybiu, poza tym wychodzi trochę więcej kombinowania i linka od maski może się ciężko otwierać.

Kable sygnałowe można puścić środkiem lub prawą stroną. Najbezpieczniej, aby kable zasilające oraz sygnałowe były od siebie oddalone.

Przy ciągnięciu kabelków trzeba trochę pokombinować z listwami - szczególnie od strony kierowcy - jest tam wiele przewodów i czasem ciężko upchnąć kable. Trzeba też uważać na plastik, który wchodzi pod fotel i kable od poduchy w fotelu. Przy zakupie kabli warto wybrać najbardziej elastyczne kable, jakie będą tylko dostępne - skraca to pracę o jakąś godzinę (sztywne kable to zło :o ). Kabelki w bagażniku można wyprowadzić bez wiercenia przez kratki od świateł. Ewentualnie zaraz za fotelami można puścić pod obiciem z lewej strony/prawej strony - zależy, gdzie chcesz postawić wzmacniacz/przywiercić wzmacniacz.
CA maniac
Siedzi: Alpine, Nakamichi, Helix, Kicker, Proa, Xtant, Scan Speak, Signat. Teraz tylko strojenie... :D

SPRZEDAM TROCHĘ GRATÓW CA: [External Link Removed for Guests]

ps2snake

Astro-maniak
Posty: 589
Rejestracja: 18 kwie 2008, 23:50
Imię: Dominik
Auto: Astra G/ Audi A4 B5
Silnik: Y20DTH/ AFN+(wirus)
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: ps2snake »

Druga metoda - po lewej stronie w podszybiu masz linke od maski. Tam trzeba się jedynie rozwiercić do szerokości kabelków - zależy czy puszczasz jeden, czy dwa - przy dwóch masz pewne rozwiercanie. Normalnie powinien przejść bez wiercenia jeden przewód.
Podwojna robota. Bez sensu.
Morfi pisze: Przy ciągnięciu kabelków trzeba trochę pokombinować z listwami - szczególnie od strony kierowcy - jest tam wiele przewodów i czasem ciężko upchnąć kable. Trzeba też uważać na plastik, który wchodzi pod fotel i kable od poduchy w fotelu. Przy zakupie kabli warto wybrać najbardziej elastyczne kable, jakie będą tylko dostępne - skraca to pracę o jakąś godzinę (sztywne kable to zło :o ). Kabelki w bagażniku można wyprowadzić bez wiercenia przez kratki od świateł. Ewentualnie zaraz za fotelami można puścić pod obiciem z lewej strony/prawej strony - zależy, gdzie chcesz postawić wzmacniacz/przywiercić wzmacniacz.
bez problenu sciagaja sie plastiki i kladzie kabel :) lepiej jak nie jest miekki jak detka bo sie nieraz przyda sztywna koncowka szczegolnie w trudno dostepnych miejscach a z drugiej strony to kable grubosci danej grubosci maja podobna sztywnosc
Pozdrawiam!
Obrazek
Nie chcesz wiercic dziury w dachu pod antene CB w ASTRZE II HB?? Mam na to sposob ;) PW

MlodySZalony

Astro-maniak
Posty: 621
Rejestracja: 24 cze 2008, 22:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: MlodySZalony »

Jeśli Masz "elektroniczny" pedał gazu to nie trzeba nic wiercić ponieważ jest zaślepiona dziura która była przewidziana na linkę od pedału gazu, można jeszcze zrobić dziurę przy wlocie powietrza do nawiewu
[External Link Removed for Guests]

Morfi

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 28 sty 2009, 22:36
Imię: mam ładne
Auto: Astra
Silnik: X20DTL
Lokalizacja: międzywojewódzki
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Morfi »

ps2snake pisze:
Podwojna robota. Bez sensu.
Zgadzam się, poza tym strasznie trzeba się nakombinować przy tej operacji. Lepiej jest wiercić.
ps2snake pisze:
bez problenu sciagaja sie plastiki i kladzie kabel :) lepiej jak nie jest miekki jak detka bo sie nieraz przyda sztywna koncowka szczegolnie w trudno dostepnych miejscach a z drugiej strony to kable grubosci danej grubosci maja podobna sztywnosc
Nie zgodzę się co do kabelków. Plastiki schodzą ładnie, jednak lubię, kiedy wszystko jest ładnie spasowane ze sobą. Można przecież wszystko ściągnąć i byle jak złożyć, jednak nie o to chodzi. Chodzi o to, aby plastiki były dobrze spasowane, by nie trzeszczały, odchodziły itd. Co do sztywności kabli, to naprawdę jest różnica. Weźmy np. badziewne kable voice-craft'a oraz dobre kable np. Signata. >20 mm^2 sztywność kabli ma znaczenie, szczególnie kiedy kładziesz dwa kable przenosząc np. drugi aku do bagażnika. Widziałem, jak goście kładli np. kable do spawarek >50 mm^2 z miedzi beztlenowej, ponieważ chcieli oszczędzić (kable do spawarek są prawie 2 razy tańsze od dedykowanych CA, a robione są również z miedzi beztlenowej). Męczyli się przy tym niemiłosiernie, ponieważ kable były cholernie sztywne.
Co do trudno dostępnych miejsc, stosuje się i prowadnice i usztywnienia kabelków. Same końcówki przecież są sztywne. W sumie nie wiem, gdzie w astrze są trudno dostępne miejsca. Kładąc kabelki w S klasie u znajomego - tam była męczarnia. Spasować wszystkie plastiki, welur itp itd.


Ogólnie astry g są podatne na tuning audio :) Do drzwi pasuje większość głośników, przy dystansach można założyć głośniki ponad 60 mm głębokie bez zmiany tapicerki drzwi ( ważne dla tych, którzy cenią sobie serię). Niestety, trzeba je solidnie wytłumiać.

maloniak

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 28 sty 2009, 22:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: maloniak »

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi :) To bedzie wiercona dziurka pewnie ;) w pezocie tak mialem i bylo wszystko ok, tymbardziej ze mam dosc sztywny przewod i 25mm^2 i proste rozwiazanie bedzie najskuteczniejsze. Jeszcze sprawdze czy jest mozliwosc puscic po pdlodze do w niektorych autach tak mozna ;) a jeszcze jedno czy przewod sygnal od radia do wzmaka 3,6 metra starczy do bagaznika (HB 3drzwi) ? Drzwi zrobione i graja az milutko tak jak to byc powinno ;)

ps2snake

Astro-maniak
Posty: 589
Rejestracja: 18 kwie 2008, 23:50
Imię: Dominik
Auto: Astra G/ Audi A4 B5
Silnik: Y20DTH/ AFN+(wirus)
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: ps2snake »

maloniak pisze:a jeszcze jedno czy przewod sygnal od radia do wzmaka 3,6 metra starczy do bagaznika (HB 3drzwi) ?
Tak starczy.
Pozdrawiam!
Obrazek
Nie chcesz wiercic dziury w dachu pod antene CB w ASTRZE II HB?? Mam na to sposob ;) PW

maloniak

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 28 sty 2009, 22:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: maloniak »

Noo to git ;) bo mam prolinka z najwyzszej serii i by bylo srednio fajnei jakby nie starczylo. Dziekuje :)

ODPOWIEDZ