Radio BLAUPUNKT - problem

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
Awatar użytkownika
piotr907

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2009, 17:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Radio BLAUPUNKT - problem

#1

Nieprzeczytany post autor: piotr907 »

Witam! Kupiłem używanego Opla Astrę F Combi. Samochód wyposażony jest w radio [External Link Removed for Guests] i wyświetlacz [External Link Removed for Guests]. Problem polega na tym, że wyświetlacz, choć wszystkie przewody podłączone są poprawnie - zarówno przy radiu jak i przy wyświetlaczu, NIE REAGUJE na radio. Nie wyświetla treści RDS, nie wyświetla informacji o przełączeniu na kasetę i nawet nie wyświetla żadnych informacji o potrzebie wpisania kodu. Radio oczywiście gra bardzo dobrze, tyle, że wyświetlacz nie przełącza się z daty na radio.
Co może być nie tak?

jarek0608

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 17 maja 2008, 14:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: jarek0608 »

Sprawdz kostke od radia , może jakiś przewód nie łączyć . Jak wyświetlacz nie wyświetla wszystkich informacji to może być uszkodzony któryś przewód zasilający.

Awatar użytkownika
piotr907

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2009, 17:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: piotr907 »

Sprawdziłem kable. Przy radiu są dwie wtyczki - jedna z kilkoma podłączonymi przewodami i druga, do której wpięte jest pięć przewodów, z których tylko czerwony i czarny są sprawne, a reszta (żółty, zielony i chyba niebieski) są ucięte, tak, jakby poprzedni właściciel odciął pewne sygnały - podejrzewam, że właśnie te od wyświetlacza. Nie bardzo jednak wiem, gdzie te przewody powinny być podłączone, szczególnie, że strasznie ciężko zajrzeć do wnętrza samochodu od strony panelu z radiem i wyświetlaczem.

evergreen_1987

Astro-maniak
Posty: 629
Rejestracja: 05 lis 2007, 0:46
Imię: Mateusz
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9 JTD 16v
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: evergreen_1987 »

piotr907 w linku jest opis złącza X19 pomiędzy radiem a wyświetlaczem i piny w których powinny znajdować się kable od radia. [External Link Removed for Guests] . Ogólnie temat w linku jest o zmianie DIDa/TIDa na MIDa ale znajdziesz tam odpowiedź na na swoje pytanie ;)

[ Dodano: 2009-03-05, 15:57 ]
A w tym linku masz opis wtyczki do radia i TIDa z podłączeniami [External Link Removed for Guests] ... =did+radio

[ Dodano: 2009-03-05, 16:02 ]
Obrazek
D - złącze wyświetlaczas DID lub TID
1 Zasilanie +12V ( CZerwony)
2 temperatura, masa (niebieski) w did brak
3 zasilanie, masa (brązowy)
4 temperatura, sygnał (niebiesko-biały) w DID brak
5 zapłon +12V (czarny)
6 Podświetlanie )szaro+zielony
7 regulacja oświetlenia (czaro-czarny)
8 z radia +12V, sygnał wyświetlacza (czrwono-biały) w did (czerwono szary)
9 sygnał SCL z radia (brązowo-czerwony) w DID (brązowo-biały)
10 sygnał MRQ z radia (brązowo-szary) w DID (brązowo-biały)
11 sygnał SDA z radia (brązowo-czarny) w DID (brązowo-biały)
12 sygnał dystansu z prędkościomierz (niebiesko-czerwony) w DID brak

C - złącze sterujące
1 sygnał SDA dla wyświetlacza (brązowo-czarny) w DID (brązowo-bialy)
2 sygnał SCL dla wyświetlacza (brązowo-czerwony) w DID (brązowo-biały)
3 - brak
4 sygnał MRQ dla wyświetlacza (brązowo-szary) w DID (brązowo-biały)
5 masa sygnałowa (brązowy)
6 - brak
7 wyjście prawy przód
8 wyjście prawy tył
9 wyjście lewy przód
10 wyjście lewy tył

B - złącze głośników
1 głośnik prawy tylny + (biały)
2 głośnik prawy tylny - (biało-brązowy)
3 głośnik prawy przedni + (zółty)
4 głośnik prawy przedni - (żółto-brązowy)
5 głośnik lewy przedni + (niebieski)
6 głośnik lewy przedni - (niebiesko-brązowy)
7 głośnik lewy tylny + (zielony)
8 głośnik lewy tylnt - (zielono-brązowy)


A - złącze zasilania
1 głośność zależna od prędkości jazdy (niebiesko-czerony)
2 (brak kabla o ile pamiętam)
3 wyciszenie radia sygnałem z telefonu
4 po stacyjce +12V (czarny)
5 sterowanie anteną automatyczną, Zasilanie wzm. Antenowego(czarno-biały), sygnał dla wyświetlacza +12V (czerwono-szary) i ten kabel trzeba przeciąć
6 podświetlenie klawiszy radia (szaro-zielony)
7 zasilanie 12V (czerwony) to zasilanie podłączamy jeśli nie chcemy żeby wraz zwyłączeniem kluczyka wyłączało się radio)
8 zasilanie masa (brązowy)
GG: 9891042

Awatar użytkownika
piotr907

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2009, 17:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: piotr907 »

Dzięki! Postaram się spróbować samemu pogrzebać w tych przewodach...

Oto zdjęcia na których są te ucięte przewody: niebieski, żółty i pomarańczowy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2009-03-05, 16:22 ]
Pomyliłem się. Przejrzałem właśnie powyższy schemat złącz i porównałem go ze zdjęciami, które zrobiłem. Okazało się, że złącze C nie jest podłączone. Poprzedni właściciel przed sprzedażą miał odłączone radio i być może nie podłączył wtyczki od sterowania wyświetlaczem... Pewnie ta najdłuższa wtyczka C zsunęła się gdzieś z tyłu w tej wnęce z kablami...

[ Dodano: 2009-03-05, 22:44 ]
Prosiłbym jeszcze o jedną radę...
Jeśli ktoś posiada radio Blaupunkt CC22, to proszę o informację, czy ten odbiornik jest w stanie wyświetlać tekst RDS na wyświetlaczu Asty (tym wyświetlaczy z datą, godziną, temperaturą).
Podłączyłem trzecią kostkę i gdy włączam radio, to znika data i zamiast tego jest tylko pusty wyświetlacz - bez żadnych napisów i znaków.
Pozdrawiam.

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

Witam !

1. Balupunkt CC22 to nie jest fabryczne radio Astry F powiem wiecej nie jest to fabryczne radio jakiegokolwiek innego Opla
2. Jak na zdjęciach widać w złaczu "C" radia masz pusto brak styków

Na moje oko nie masz możliwości podłączenia tego radia pod twoj wyświetlacz.

patrząc na te zdjecia widze tez totaln bajzel w kablach radio podłączone najprostrzym sposobem zmostkowane 2 plusy i masa radio nie reaguje na przekręcanie kluczyka.
Dodatkowo wiszą ci kable od:
Remote ( niebieski) - wzmacniacza antenowego >> pogorszony odbiór stacji radiowych
Light ( pomarańczowy) poswietlanie >> brak podswietlania przycisków wyłączonego radia.

No i plus po stacyjce (żółty) >> brak reakcji na kluczyk musisz pamiętać o wyłączeniu radia


Pozdro

wojew

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 30 gru 2008, 16:27
Imię: Mateusz
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.4 c14se + LPG
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wojew »

Witam.
Orientuje się ktoś skąd idzie masa sygnałowa w złączu C ?
Bo tego kabelka nie mam w twej złączce.
Tid bedzie współpracował z Blaupunktem Kiel Rd 126?

ODPOWIEDZ