ASTRA H , Kenwood + sterowanie w kierownicy
- firebox
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 lip 2008, 15:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wlkp.
- Kontakt:
ASTRA H , Kenwood + sterowanie w kierownicy
Witam wszystkich,
chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami, może pomogą one rozwiać wątpliwości CAR-AUDIO, które często pojawiają się wśród właścicieli Asterixów Trzecich.
Oto na co wydałem już kilkanaście ulubionych zielonych banknotów z wizerunkiem Jagiełło, żeby zastąpić CD30
-1- [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Na stronie jest mały błąd, model radio nie ma wyjścia na wyświetlacz (ma go model KDC-BT8041UY, co ciekawe obsługuje on TYLKO stary typ wyswietlaczy opla - np. Astra G, modeli z CAN'em już nie ruszymy)
-2- PHONOCAR 4/070 - uniwersalny interfejs do sterowania z kierownicy z CAN'em
[External Link Removed for Guests]
-3- Hertz ESK 165.3 + DystansMDF + Maty bitumiczne - niestety jeszcze nie zamontowane - brak czasu na dobranie się do drzwi
-4- Akcesoria - ramka 1 DIN ; separator anteny ; przejściówka OPEL <-> ISO
---- WRAŻENIA i WNIOSKI ----
-1-
PLUSY:
- znaczna poprawa dźwięku i to na oryginalnych głośnikach
- wbudowany interfejs bluetooth z zewnętrznym mikrofonem (umieszczony przy kierownicy), świetna jakość dźwięku, większość rozmówców nie słyszy szumu związanego z podróżą autem
- USB i AUX wyprowadzone z tyłu radia
- zaawansowane ustawienia dźwięku, wejść/wyjść, filtry dolno- i górnoprzepustowe, a nawet 2 strefy
- możliwość konfiguracji zawartośći wyświetlacza osobno dla każdego źródła
- możliwość wyłączenia wewnętrznej końcówki mocy i wyświetlacza (to pierwsze szczególnie może poprawić jakość, gdy używamy tylko zewnętrznych wzmacniaczy)
MINUSY:
- brak numerycznych klawiszy wyboru zapamiętanych stacji (1-6), trzeba kręcić pokrętłem i potwierdzać - irytujące
- odrobinę "palcujący" się panel
- czasem skomplikowana obsługa - zaawansowane funkcje można ustawiać tylko przy wybraniu odpowiadającego źródła dźwięku, tym samym dla każdego źródła menu wygląda trochę inaczej - na początku można się pogubić
-2-
PLUSY:
- uniwersalność - obsługuje większość popularnych marek samochodów oraz modeli odtwarzaczy
- wyjścia:
* +12V po zapłonie
* sygnał podświetlenia deski rozdzielczej przy włączeniu świateł
* bieg wsteczny (przydatne przy załączaniu czujników cofania)
* impulsy prędkości (pomocne, gdy radio ma wbudowaną nawigację)
* sygnał zaciągniętego hamulca ręcznego (o ile kojarzę nie obsługiwane w Oplach)
MINUSY:
- nie wszyscy mogą sobie poradzić z konfiguracją - co ważne konfigurujemy przy włączonym zapłonie, sam zmarnowałem godzinę zanim na to wpadłem, a nie znalazłem odpowiedniego wpisu w instrukcji
- klawisz zmiany zapamiętanych stacji na kierownicy działa jako MUTE (mógłby zmieniać zapamiętaną stację jak w oryginalnym radiu i wybierać następny katalog MP3 - jest to wada związana z radiem np. Alpine ma inne funkcje w połączeniu z tym interfejsem)
- nie umożliwia zmiany ustawień zegara/daty/ustawień komputera w Oplu
- sterowanie z kierownicy nie działa przy włączonym zapłonie
Ostatnie 2 minusy pozwalają przypuszczać, że interfejs jest pasywny tzn. tylko analizuje magistalę CAN i wystawia wyjścia, może to być zaletą i umożliwić podłączenie równolegle oryginalnego radia tylko w celu uzyskania zaawansowanych wskazań komputera - m.in. temp. silnika - sprawdzę w przyszłości jeśli tylko znajdę czas.
pozdrawiam i mam nadzieję, że inni forumowicze zamieszczą swoje przetestowane konfiguracje w Astrach H
Firebox
chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami, może pomogą one rozwiać wątpliwości CAR-AUDIO, które często pojawiają się wśród właścicieli Asterixów Trzecich.
Oto na co wydałem już kilkanaście ulubionych zielonych banknotów z wizerunkiem Jagiełło, żeby zastąpić CD30
-1- [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Na stronie jest mały błąd, model radio nie ma wyjścia na wyświetlacz (ma go model KDC-BT8041UY, co ciekawe obsługuje on TYLKO stary typ wyswietlaczy opla - np. Astra G, modeli z CAN'em już nie ruszymy)
-2- PHONOCAR 4/070 - uniwersalny interfejs do sterowania z kierownicy z CAN'em
[External Link Removed for Guests]
-3- Hertz ESK 165.3 + DystansMDF + Maty bitumiczne - niestety jeszcze nie zamontowane - brak czasu na dobranie się do drzwi
-4- Akcesoria - ramka 1 DIN ; separator anteny ; przejściówka OPEL <-> ISO
---- WRAŻENIA i WNIOSKI ----
-1-
PLUSY:
- znaczna poprawa dźwięku i to na oryginalnych głośnikach
- wbudowany interfejs bluetooth z zewnętrznym mikrofonem (umieszczony przy kierownicy), świetna jakość dźwięku, większość rozmówców nie słyszy szumu związanego z podróżą autem
- USB i AUX wyprowadzone z tyłu radia
- zaawansowane ustawienia dźwięku, wejść/wyjść, filtry dolno- i górnoprzepustowe, a nawet 2 strefy
- możliwość konfiguracji zawartośći wyświetlacza osobno dla każdego źródła
- możliwość wyłączenia wewnętrznej końcówki mocy i wyświetlacza (to pierwsze szczególnie może poprawić jakość, gdy używamy tylko zewnętrznych wzmacniaczy)
MINUSY:
- brak numerycznych klawiszy wyboru zapamiętanych stacji (1-6), trzeba kręcić pokrętłem i potwierdzać - irytujące
- odrobinę "palcujący" się panel
- czasem skomplikowana obsługa - zaawansowane funkcje można ustawiać tylko przy wybraniu odpowiadającego źródła dźwięku, tym samym dla każdego źródła menu wygląda trochę inaczej - na początku można się pogubić
-2-
PLUSY:
- uniwersalność - obsługuje większość popularnych marek samochodów oraz modeli odtwarzaczy
- wyjścia:
* +12V po zapłonie
* sygnał podświetlenia deski rozdzielczej przy włączeniu świateł
* bieg wsteczny (przydatne przy załączaniu czujników cofania)
* impulsy prędkości (pomocne, gdy radio ma wbudowaną nawigację)
* sygnał zaciągniętego hamulca ręcznego (o ile kojarzę nie obsługiwane w Oplach)
MINUSY:
- nie wszyscy mogą sobie poradzić z konfiguracją - co ważne konfigurujemy przy włączonym zapłonie, sam zmarnowałem godzinę zanim na to wpadłem, a nie znalazłem odpowiedniego wpisu w instrukcji
- klawisz zmiany zapamiętanych stacji na kierownicy działa jako MUTE (mógłby zmieniać zapamiętaną stację jak w oryginalnym radiu i wybierać następny katalog MP3 - jest to wada związana z radiem np. Alpine ma inne funkcje w połączeniu z tym interfejsem)
- nie umożliwia zmiany ustawień zegara/daty/ustawień komputera w Oplu
- sterowanie z kierownicy nie działa przy włączonym zapłonie
Ostatnie 2 minusy pozwalają przypuszczać, że interfejs jest pasywny tzn. tylko analizuje magistalę CAN i wystawia wyjścia, może to być zaletą i umożliwić podłączenie równolegle oryginalnego radia tylko w celu uzyskania zaawansowanych wskazań komputera - m.in. temp. silnika - sprawdzę w przyszłości jeśli tylko znajdę czas.
pozdrawiam i mam nadzieję, że inni forumowicze zamieszczą swoje przetestowane konfiguracje w Astrach H
Firebox
Astra H, 5d, 2007, 1.7cdti
Astra F, 3d, 1992, 1.4i + LPG
Astra F, 3d, 1992, 1.4i + LPG
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 30 lis 2008, 12:44
- Imię: Maciek
- Auto: astra h
- Silnik: 1.9 120km
- Lokalizacja: KObyłka
- Kontakt:
Brałeś pod uwagę inne interfejsy? Myślę o connect 2 i alpine cde-113bt. Ale cały czas chodzi mi po głowie czy nie poszukać jakiegoś jakiegoś (nawet droższego) interfejsu ale obsługującego wyświetlacz, widziałeś może coś takiego?
- firebox
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 lip 2008, 15:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wlkp.
- Kontakt:
Cześć,
brałem inne pod uwagę, ale czasu brak na "grzebanie" w takich tematach.
Do rzeczy, kiedyś w Internecie widziałem coś takiego:
[External Link Removed for Guests]
Blaupunkt, który umożliwia nawet wejście w tryb serwisowy auta.
Podobno działa też wyświetlacz, ale tylko na radiu(?) i tylko na monochromatycznych LDC - trzeba uważać na typ radia i typ interfejsu (nie wszystkie to miały).
Tyle pamiętam, a interesowałem się tematem dość dawno.
Numer interfejsu to: CAN-Interface RCI-4A-OPEL (FAKRA) - 7 607 589 541
PS. Znalazłem na dysku instrukcję instalacji, którą kiedyś ściągnąłem - mogę wysłać na priva.
brałem inne pod uwagę, ale czasu brak na "grzebanie" w takich tematach.
Do rzeczy, kiedyś w Internecie widziałem coś takiego:
[External Link Removed for Guests]
Blaupunkt, który umożliwia nawet wejście w tryb serwisowy auta.
Podobno działa też wyświetlacz, ale tylko na radiu(?) i tylko na monochromatycznych LDC - trzeba uważać na typ radia i typ interfejsu (nie wszystkie to miały).
Tyle pamiętam, a interesowałem się tematem dość dawno.
Numer interfejsu to: CAN-Interface RCI-4A-OPEL (FAKRA) - 7 607 589 541
PS. Znalazłem na dysku instrukcję instalacji, którą kiedyś ściągnąłem - mogę wysłać na priva.
Astra H, 5d, 2007, 1.7cdti
Astra F, 3d, 1992, 1.4i + LPG
Astra F, 3d, 1992, 1.4i + LPG
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 13 sty 2008, 10:38
- Imię: nie mam
- Auto: Saab 9-3
- Silnik: B234R
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Opole
W przypadku Astry lepszym wyborem byłby Alpine, ale co kto woli.
Natomiast jakbyś był zainteresowany, to mam gdzieś namiar na firmę, która ma ramki 1DIN w kolorze złotym.
Natomiast jakbyś był zainteresowany, to mam gdzieś namiar na firmę, która ma ramki 1DIN w kolorze złotym.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 30 lis 2008, 12:44
- Imię: Maciek
- Auto: astra h
- Silnik: 1.9 120km
- Lokalizacja: KObyłka
- Kontakt:
Też znalazłem tą instrukcję, niestety to jest do blaupunkta, trudno się mówi pojadę dziś lub jutro do sklepu to się dowiem może czegoś więcej.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 sty 2011, 16:49
- Imię: Łukasz
- Auto: ASTRA GTC
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Katowice
pytanko co do interfejsu sterowania kierownicy trzebaq robic ADAPTACJE Can? czy tylko podlaczamy i smiga? (to samo z radiem?)
- firebox
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 lip 2008, 15:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wlkp.
- Kontakt:
Cześć,
jeśli nie wkładasz radia OPLowego nic nie musisz adaptować, w każdym razie ja nic takiego nie robiłem i wszystko działa.
Co więcej, gdy podłączyłem znów oryginalne radio (CD30) wszystko działało bez zarzutu.
Jeśli chcesz włożyć inne radio oplowskie to już inna bajka - musi być wcześniej wylogowane z poprzedniego auta.
pzdr.
jeśli nie wkładasz radia OPLowego nic nie musisz adaptować, w każdym razie ja nic takiego nie robiłem i wszystko działa.
Co więcej, gdy podłączyłem znów oryginalne radio (CD30) wszystko działało bez zarzutu.
Jeśli chcesz włożyć inne radio oplowskie to już inna bajka - musi być wcześniej wylogowane z poprzedniego auta.
pzdr.
Astra H, 5d, 2007, 1.7cdti
Astra F, 3d, 1992, 1.4i + LPG
Astra F, 3d, 1992, 1.4i + LPG