ASTRA H , Kenwood + sterowanie w kierownicy

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
Awatar użytkownika
firebox

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 lip 2008, 15:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wlkp.
Kontakt:

ASTRA H , Kenwood + sterowanie w kierownicy

#1

Nieprzeczytany post autor: firebox »

Witam wszystkich,
chciałbym podzielić się moimi doświadczeniami, może pomogą one rozwiać wątpliwości CAR-AUDIO, które często pojawiają się wśród właścicieli Asterixów Trzecich.

Oto na co wydałem już kilkanaście ulubionych zielonych banknotów z wizerunkiem Jagiełło, żeby zastąpić CD30


-1- [External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Na stronie jest mały błąd, model radio nie ma wyjścia na wyświetlacz (ma go model KDC-BT8041UY, co ciekawe obsługuje on TYLKO stary typ wyswietlaczy opla - np. Astra G, modeli z CAN'em już nie ruszymy)


-2- PHONOCAR 4/070 - uniwersalny interfejs do sterowania z kierownicy z CAN'em

[External Link Removed for Guests]

-3- Hertz ESK 165.3 + DystansMDF + Maty bitumiczne - niestety jeszcze nie zamontowane - brak czasu na dobranie się do drzwi

-4- Akcesoria - ramka 1 DIN ; separator anteny ; przejściówka OPEL <-> ISO



---- WRAŻENIA i WNIOSKI ----

-1-

PLUSY:
- znaczna poprawa dźwięku i to na oryginalnych głośnikach
- wbudowany interfejs bluetooth z zewnętrznym mikrofonem (umieszczony przy kierownicy), świetna jakość dźwięku, większość rozmówców nie słyszy szumu związanego z podróżą autem
- USB i AUX wyprowadzone z tyłu radia
- zaawansowane ustawienia dźwięku, wejść/wyjść, filtry dolno- i górnoprzepustowe, a nawet 2 strefy
- możliwość konfiguracji zawartośći wyświetlacza osobno dla każdego źródła
- możliwość wyłączenia wewnętrznej końcówki mocy i wyświetlacza (to pierwsze szczególnie może poprawić jakość, gdy używamy tylko zewnętrznych wzmacniaczy)

MINUSY:
- brak numerycznych klawiszy wyboru zapamiętanych stacji (1-6), trzeba kręcić pokrętłem i potwierdzać - irytujące
- odrobinę "palcujący" się panel
- czasem skomplikowana obsługa - zaawansowane funkcje można ustawiać tylko przy wybraniu odpowiadającego źródła dźwięku, tym samym dla każdego źródła menu wygląda trochę inaczej - na początku można się pogubić

-2-

PLUSY:
- uniwersalność - obsługuje większość popularnych marek samochodów oraz modeli odtwarzaczy
- wyjścia:
* +12V po zapłonie
* sygnał podświetlenia deski rozdzielczej przy włączeniu świateł
* bieg wsteczny (przydatne przy załączaniu czujników cofania)
* impulsy prędkości (pomocne, gdy radio ma wbudowaną nawigację)
* sygnał zaciągniętego hamulca ręcznego (o ile kojarzę nie obsługiwane w Oplach)
MINUSY:
- nie wszyscy mogą sobie poradzić z konfiguracją - co ważne konfigurujemy przy włączonym zapłonie, sam zmarnowałem godzinę zanim na to wpadłem, a nie znalazłem odpowiedniego wpisu w instrukcji
- klawisz zmiany zapamiętanych stacji na kierownicy działa jako MUTE (mógłby zmieniać zapamiętaną stację jak w oryginalnym radiu i wybierać następny katalog MP3 - jest to wada związana z radiem np. Alpine ma inne funkcje w połączeniu z tym interfejsem)
- nie umożliwia zmiany ustawień zegara/daty/ustawień komputera w Oplu
- sterowanie z kierownicy nie działa przy włączonym zapłonie

Ostatnie 2 minusy pozwalają przypuszczać, że interfejs jest pasywny tzn. tylko analizuje magistalę CAN i wystawia wyjścia, może to być zaletą i umożliwić podłączenie równolegle oryginalnego radia tylko w celu uzyskania zaawansowanych wskazań komputera - m.in. temp. silnika - sprawdzę w przyszłości jeśli tylko znajdę czas.

pozdrawiam i mam nadzieję, że inni forumowicze zamieszczą swoje przetestowane konfiguracje w Astrach H

Firebox
Astra H, 5d, 2007, 1.7cdti
Astra F, 3d, 1992, 1.4i + LPG

czimu

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 30 lis 2008, 12:44
Imię: Maciek
Auto: astra h
Silnik: 1.9 120km
Lokalizacja: KObyłka
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: czimu »

Brałeś pod uwagę inne interfejsy? Myślę o connect 2 i alpine cde-113bt. Ale cały czas chodzi mi po głowie czy nie poszukać jakiegoś jakiegoś (nawet droższego) interfejsu ale obsługującego wyświetlacz, widziałeś może coś takiego?

Awatar użytkownika
firebox

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 lip 2008, 15:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wlkp.
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: firebox »

Cześć,
brałem inne pod uwagę, ale czasu brak na "grzebanie" w takich tematach.

Do rzeczy, kiedyś w Internecie widziałem coś takiego:

[External Link Removed for Guests]

Blaupunkt, który umożliwia nawet wejście w tryb serwisowy auta.
Podobno działa też wyświetlacz, ale tylko na radiu(?) i tylko na monochromatycznych LDC - trzeba uważać na typ radia i typ interfejsu (nie wszystkie to miały).

Tyle pamiętam, a interesowałem się tematem dość dawno.

Numer interfejsu to: CAN-Interface RCI-4A-OPEL (FAKRA) - 7 607 589 541

PS. Znalazłem na dysku instrukcję instalacji, którą kiedyś ściągnąłem - mogę wysłać na priva.
Astra H, 5d, 2007, 1.7cdti
Astra F, 3d, 1992, 1.4i + LPG

Denek

Astro-maniak
Posty: 142
Rejestracja: 13 sty 2008, 10:38
Imię: nie mam
Auto: Saab 9-3
Silnik: B234R
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Opole

#4

Nieprzeczytany post autor: Denek »

W przypadku Astry lepszym wyborem byłby Alpine, ale co kto woli.

Natomiast jakbyś był zainteresowany, to mam gdzieś namiar na firmę, która ma ramki 1DIN w kolorze złotym.

czimu

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 30 lis 2008, 12:44
Imię: Maciek
Auto: astra h
Silnik: 1.9 120km
Lokalizacja: KObyłka
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: czimu »

Też znalazłem tą instrukcję, niestety to jest do blaupunkta, trudno się mówi pojadę dziś lub jutro do sklepu to się dowiem może czegoś więcej.

nasa

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 13 sty 2011, 16:49
Imię: Łukasz
Auto: ASTRA GTC
Silnik: 1.6 16V
Lokalizacja: Katowice

#6

Nieprzeczytany post autor: nasa »

pytanko co do interfejsu sterowania kierownicy trzebaq robic ADAPTACJE Can? czy tylko podlaczamy i smiga? (to samo z radiem?)

Awatar użytkownika
firebox

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 lip 2008, 15:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wlkp.
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: firebox »

Cześć,
jeśli nie wkładasz radia OPLowego nic nie musisz adaptować, w każdym razie ja nic takiego nie robiłem i wszystko działa.
Co więcej, gdy podłączyłem znów oryginalne radio (CD30) wszystko działało bez zarzutu.

Jeśli chcesz włożyć inne radio oplowskie to już inna bajka - musi być wcześniej wylogowane z poprzedniego auta.
pzdr.
Astra H, 5d, 2007, 1.7cdti
Astra F, 3d, 1992, 1.4i + LPG

ODPOWIEDZ