Parę pytań o podłączenie 2 wzmacniaczy
- djshaker1990
- Posty: 206
- Rejestracja: 17 sty 2011, 0:43
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE + LPG
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Parę pytań o podłączenie 2 wzmacniaczy
Witam serdecznie
Na początku chcę zaznaczyć, że czytałem forum (to i inne), a i tak za bardzo nie jestem pewny do końca czy tak mogę wszystko podłączyć, jak przedstawię wam poniżej.
Jestem posiadaczem autka Opel Astra F (3-d).
Moje radyjko to: Kenwooda KDC-W3044A i ma tylko jedną parę wyjść RCA (nie mam zamiaru na razie kupować innego).
W bagażniku jest również wzmacniacz i subwoofer.
Jako, że doszły mi na przód nowe głośniczki Morel Tempo 6, to zaczynam pomału zbierać kasę na wzmacniacz (mam już aż ok. 60zł ale ciągle coś dochodzi), żeby dodać im trochę mocy
I właśnie z tu zaczynają się dla mnie schody, tzn. nie za bardzo wiem do końca jak to w miarę dobrze potem podłączyć (jakie komponenty konkretne użyć itd.)..
A więc: na początek myślałem o rozdzielaczu RCA, np. coś takiego:
[External Link Removed for Guests]
Oczywiście razy 2, na jeden cinch po jednym..
Teraz jakieś sygnałówki np. Macrom RCA M1LC-5, gdzieś za 129zł widziałem, na wzmacniacz na przód, a na wzmacniacz na sub na razie zostanie taki jaki jest, czyli jakiś tam no name z alle
I teraz problem jak z prądem zrobić?
Bo myślałem żeby rozgałęziacz kupić i puścić przez auto plus do aku kablem 35mm2 i potem rozdzielić go na 2 po ok. 13mm2.
I nie wiem teraz czy takie wystarczą? Wg mnie raczej chyba tak, ale wolę się najpierw zapytać kogoś, kto się lepiej na tym zna?
Według tabelek które znalazłem na forum to powinno być ok..
Co do wzmacniaczy to na przód wejdzie pewnie Sony XM-6020 lub jak uda mi się złapać to XM-10020, ale z tym to już chyba ciężej.. A na suba jest jakiś Mac Audio MPX-2500, co producent podaje niby 240W RMS, czy coś koło tego, ale jest pewnie ze 160
Więc moce nie są aż takie duże. W przyszłości chcę tego Maca wymienić na coś do ok. 400W RMS na suba (sub też tak z 350-400W RMS), więc to nie jest aż tak duża moc chyba, więc myślę, że takie kabelki by starczyły do prądu..
I tu jeszcze mam z tym pytanie.. Jaki bezpiecznik wtedy zastosować (ile Amperów)? Bo nie za bardzo się na tym znam
I czy dać jeden na tym grubym kablu przy aku, czy 2 po rozdzieleniu? Wydaje mi się, że lepiej by było przy aku, ale mogę się mylić..
I teraz masa.. Każdy wzmacniacz osobno podpiąć do jakiejś śrubki przy karoserii w bagażniku, czy też dać po jednym krótkim kabelku do rozgałęziacza i masę grubszym z karoserii wziąć?
I jeszcze ostatnie pytanie, na przód do podłączenia głośników, tzn. zwrotnic z wzmacniaczem, to taki kabel raczej wystarczy, nie? :
[External Link Removed for Guests]
Wolę się zapytać teraz i wiedzieć ile mniej więcej kasy będę potrzebować, żeby potem się nie okazało, że mi np. nie starczy, albo coś..
I żeby potem też nie było, że to mi nie zagra, albo coś się jeszcze sfajczy..
Proszę też o wyrozumiałość, bo dopiero się uczę i próbuję pomału wchodzić w świat car audio i to, co dla niektórych jest oczywiste to ja mogę nie mieć jeszcze o tym zielonego pojęcia, chociaż często staram się wertować różne fora, czytać różne tematy i uczyć się
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Na początku chcę zaznaczyć, że czytałem forum (to i inne), a i tak za bardzo nie jestem pewny do końca czy tak mogę wszystko podłączyć, jak przedstawię wam poniżej.
Jestem posiadaczem autka Opel Astra F (3-d).
Moje radyjko to: Kenwooda KDC-W3044A i ma tylko jedną parę wyjść RCA (nie mam zamiaru na razie kupować innego).
W bagażniku jest również wzmacniacz i subwoofer.
Jako, że doszły mi na przód nowe głośniczki Morel Tempo 6, to zaczynam pomału zbierać kasę na wzmacniacz (mam już aż ok. 60zł ale ciągle coś dochodzi), żeby dodać im trochę mocy
I właśnie z tu zaczynają się dla mnie schody, tzn. nie za bardzo wiem do końca jak to w miarę dobrze potem podłączyć (jakie komponenty konkretne użyć itd.)..
A więc: na początek myślałem o rozdzielaczu RCA, np. coś takiego:
[External Link Removed for Guests]
Oczywiście razy 2, na jeden cinch po jednym..
Teraz jakieś sygnałówki np. Macrom RCA M1LC-5, gdzieś za 129zł widziałem, na wzmacniacz na przód, a na wzmacniacz na sub na razie zostanie taki jaki jest, czyli jakiś tam no name z alle
I teraz problem jak z prądem zrobić?
Bo myślałem żeby rozgałęziacz kupić i puścić przez auto plus do aku kablem 35mm2 i potem rozdzielić go na 2 po ok. 13mm2.
I nie wiem teraz czy takie wystarczą? Wg mnie raczej chyba tak, ale wolę się najpierw zapytać kogoś, kto się lepiej na tym zna?
Według tabelek które znalazłem na forum to powinno być ok..
Co do wzmacniaczy to na przód wejdzie pewnie Sony XM-6020 lub jak uda mi się złapać to XM-10020, ale z tym to już chyba ciężej.. A na suba jest jakiś Mac Audio MPX-2500, co producent podaje niby 240W RMS, czy coś koło tego, ale jest pewnie ze 160
Więc moce nie są aż takie duże. W przyszłości chcę tego Maca wymienić na coś do ok. 400W RMS na suba (sub też tak z 350-400W RMS), więc to nie jest aż tak duża moc chyba, więc myślę, że takie kabelki by starczyły do prądu..
I tu jeszcze mam z tym pytanie.. Jaki bezpiecznik wtedy zastosować (ile Amperów)? Bo nie za bardzo się na tym znam
I czy dać jeden na tym grubym kablu przy aku, czy 2 po rozdzieleniu? Wydaje mi się, że lepiej by było przy aku, ale mogę się mylić..
I teraz masa.. Każdy wzmacniacz osobno podpiąć do jakiejś śrubki przy karoserii w bagażniku, czy też dać po jednym krótkim kabelku do rozgałęziacza i masę grubszym z karoserii wziąć?
I jeszcze ostatnie pytanie, na przód do podłączenia głośników, tzn. zwrotnic z wzmacniaczem, to taki kabel raczej wystarczy, nie? :
[External Link Removed for Guests]
Wolę się zapytać teraz i wiedzieć ile mniej więcej kasy będę potrzebować, żeby potem się nie okazało, że mi np. nie starczy, albo coś..
I żeby potem też nie było, że to mi nie zagra, albo coś się jeszcze sfajczy..
Proszę też o wyrozumiałość, bo dopiero się uczę i próbuję pomału wchodzić w świat car audio i to, co dla niektórych jest oczywiste to ja mogę nie mieć jeszcze o tym zielonego pojęcia, chociaż często staram się wertować różne fora, czytać różne tematy i uczyć się
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.
Pozdrawiam
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
W takim wypadku łączysz wzmacniacz ze wzmacniaczem. Wtedy niestety nie masz kontroli nad przestawieniem przód-tył. Oczywiście któryś ze wzmacniaczy musi mieć wyjście chinch "OUT" . Sonego mam i takowego nie ma, więc twój drugi wzmak musi mieć. RCA też ciągniesz od drugiego wzmaka. Co do prądu to polecam pociągnąć kable + jak i - od Aku. Ja tam bezpiecznika nie mam bo mam kondensator, ale jak zakładać to przy aku. Bezpiecznik chroni kabel nie wzmacniacz więc jak najbliżej aku zamontuj. Myśle że z 50A max 60 starczy, jakoś to sie liczyło, ale nie pamiętam .
Kable sobie rozdzielisz w bagażniku na złotych śrubach lub takich specjalnych rozdzielaczach. 35mm dobrego kabla starczy spokojnie. Kable głośnikowe starczą . Pozatym nie mają dużego znaczenia tak jak sygnałowe, one odpowiadają za ewentualne zakłucenia.
Co do kontroli to jest mozliwe takowe sterowanie, ale wtedy robisz sobie takie cuś sam. Dwa potencjometry, parę oporników i zabawy. Niedługo chyba będe u siebie to robił, bo nie będe znów na radio 1k wydawał .
No i a propo dobry zestawik wybrałeś na przód
Pozdro
Kable sobie rozdzielisz w bagażniku na złotych śrubach lub takich specjalnych rozdzielaczach. 35mm dobrego kabla starczy spokojnie. Kable głośnikowe starczą . Pozatym nie mają dużego znaczenia tak jak sygnałowe, one odpowiadają za ewentualne zakłucenia.
Co do kontroli to jest mozliwe takowe sterowanie, ale wtedy robisz sobie takie cuś sam. Dwa potencjometry, parę oporników i zabawy. Niedługo chyba będe u siebie to robił, bo nie będe znów na radio 1k wydawał .
No i a propo dobry zestawik wybrałeś na przód
Pozdro
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
- djshaker1990
- Posty: 206
- Rejestracja: 17 sty 2011, 0:43
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE + LPG
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Okolice Poznania
No właśnie ten mój wzmak też nie ma wyjścia "OUT"..
I co w takim razie mam zrobić?
Nie chcę wydawać na razie kasy na radio.. Najpierw wzmacniacz..
A ten patent z rozdzieleniem cinchy nic nie da?
I co w takim razie mam zrobić?
Nie chcę wydawać na razie kasy na radio.. Najpierw wzmacniacz..
A ten patent z rozdzieleniem cinchy nic nie da?
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
To rodzielacz Napisałem tak bo po co kupywać dwa długie komplety chinch jak można jeden krótki ze wzmaka do wzmaka
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
- djshaker1990
- Posty: 206
- Rejestracja: 17 sty 2011, 0:43
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE + LPG
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Okolice Poznania
No to na razie zrobię z tymi rozdzielaczami co wrzuciłem link..
Ale na razie to i tak czeka mnie pewnie długie zbieranie kasy na to wszystko
Wzmak ze 3 stówki, a kable pewnie jeszcze więcej
No i jeszcze nawet furtki pod Morelki nie są wygłuszone, ani słupki nie zrobione.. Kurde.. Albo nie ma czasu, albo jak jest czas, to akurat człowiek musi się rozchorować.. Wszystko przeciwko mnie
Ale pomalutku wszystko się ogarnie
Mam nadzieję, że po świętach znajdę czas i wszystko się ładnie zrobi
Dzięki bardzo za pomoc
I jeszcze jedne małe pytanko, co z tymi kablami zasilającymi po rozdzieleniu?
Mogą być takie koło 13mm2??
I masa też z rozdzielacza, czy każda osobno?
Ale na razie to i tak czeka mnie pewnie długie zbieranie kasy na to wszystko
Wzmak ze 3 stówki, a kable pewnie jeszcze więcej
No i jeszcze nawet furtki pod Morelki nie są wygłuszone, ani słupki nie zrobione.. Kurde.. Albo nie ma czasu, albo jak jest czas, to akurat człowiek musi się rozchorować.. Wszystko przeciwko mnie
Ale pomalutku wszystko się ogarnie
Mam nadzieję, że po świętach znajdę czas i wszystko się ładnie zrobi
Dzięki bardzo za pomoc
I jeszcze jedne małe pytanko, co z tymi kablami zasilającymi po rozdzieleniu?
Mogą być takie koło 13mm2??
I masa też z rozdzielacza, czy każda osobno?
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
Aha i tak propo : [External Link Removed for Guests] ... 55356.html
Tutaj masz linka akurat do 6020, ale zadzwoń i sie zapytaj czy nie będzie miał jakoś na czasie 10020 bo twoje morelki to mają chyba ze 120RMS rzekomo :m
Sam od gościa kupiłem swego sonego i gość jest spoko i zajmuje sie sprzedażą takich rarytasków
Tutaj masz linka akurat do 6020, ale zadzwoń i sie zapytaj czy nie będzie miał jakoś na czasie 10020 bo twoje morelki to mają chyba ze 120RMS rzekomo :m
Sam od gościa kupiłem swego sonego i gość jest spoko i zajmuje sie sprzedażą takich rarytasków
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
Jak już kupisz 35mm to lepiej chyba ten metr więcej kupić i rodzielić do wzmacniaczy. Wszystko ciągniesz od aku i rozdzielasz w bagażniku, oby dwa kable + i -.
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
- djshaker1990
- Posty: 206
- Rejestracja: 17 sty 2011, 0:43
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE + LPG
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Dzięki bardzo
Sam już oglądałem tą aukcję
No mają 120W RMS, więc temu wolałbym XM-10020
To jak coś się ruszy więcej z kasą to zadzwonię do kolesia
Sam już oglądałem tą aukcję
No mają 120W RMS, więc temu wolałbym XM-10020
To jak coś się ruszy więcej z kasą to zadzwonię do kolesia
- djshaker1990
- Posty: 206
- Rejestracja: 17 sty 2011, 0:43
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE + LPG
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Okolice Poznania
A którędy najlepiej pociągnąć w Aśce te 2 kable?
Bo teraz mam jeden 20mm2 pociągnięty i mi się wydaje, że już dużo w tym progu miejsca zajmuje i ledwo wchodzi
A co dopiero takie 2 po 35mm2
Bo teraz mam jeden 20mm2 pociągnięty i mi się wydaje, że już dużo w tym progu miejsca zajmuje i ledwo wchodzi
A co dopiero takie 2 po 35mm2
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
6020 też daje rade. Moje PB które maja 70RMS podobno na połowie prawie rozwala .
Co do kabli to racja, w astrach mało miejsca jest na kable. Możesz spróbować jednym progiem, jak nie to drugim. Ja mam spawalnicze więc pociągłem jeden kabel jednym drugi drugim progiem. Wtedy musiałem wyciągnąć schowek pasażera i dziure wywiercić do komory silnika .
Co do kabli to racja, w astrach mało miejsca jest na kable. Możesz spróbować jednym progiem, jak nie to drugim. Ja mam spawalnicze więc pociągłem jeden kabel jednym drugi drugim progiem. Wtedy musiałem wyciągnąć schowek pasażera i dziure wywiercić do komory silnika .
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822