Parę pytań o podłączenie 2 wzmacniaczy
- djshaker1990
- Posty: 206
- Rejestracja: 17 sty 2011, 0:43
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE + LPG
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Re: Parę pytań o podłączenie 2 wzmacniaczy
Jeszcze się zastanawiam, czy kupić do zasilania kabel spawalniczy, np. taki:
[External Link Removed for Guests]
I trochę dłuższy, żeby od razu było też na masę z niego..
No i takie konektory:
[External Link Removed for Guests]
Czy kupić kabel zasilający z takich Car Audio, np. taki:
[External Link Removed for Guests]
No i osobno masówkę:
[External Link Removed for Guests]
Która opcja byłaby lepsza?
Ze spawarą, czy "normalnymi" zasilającymi i masowym?
[External Link Removed for Guests]
I trochę dłuższy, żeby od razu było też na masę z niego..
No i takie konektory:
[External Link Removed for Guests]
Czy kupić kabel zasilający z takich Car Audio, np. taki:
[External Link Removed for Guests]
No i osobno masówkę:
[External Link Removed for Guests]
Która opcja byłaby lepsza?
Ze spawarą, czy "normalnymi" zasilającymi i masowym?
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 28 sty 2011, 20:32
- Imię: wojciech
- Auto: astra f
- Silnik: X16XEL
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tarnów/DT
120zl chinche??? chyba przesada. niektorzy daja ten kabel spawalnych jako zasilajacy. tanszy chyba jest jak normalny pod CA.
- djshaker1990
- Posty: 206
- Rejestracja: 17 sty 2011, 0:43
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE + LPG
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Te Macromy co chcę dać na wzmacniacz na przód to 129zł stoją w jednym sklepie Car Audio, na allegro gdzieś za 139zł były
A co tej taniości między spawalniczym, a CA, to nawet ten CA taniej wychodzi
Zajrzyj np. na te linki, co wrzuciłem wyżej
A tu są te Macromy:
[External Link Removed for Guests]
Podobno bardzo dobre i nie ma żadnych problemów z nimi i żadnych zakłóceń
A jak zależy mi na jakości to raczej muszę iść w stronę dobrych kabli
A co tej taniości między spawalniczym, a CA, to nawet ten CA taniej wychodzi
Zajrzyj np. na te linki, co wrzuciłem wyżej
A tu są te Macromy:
[External Link Removed for Guests]
Podobno bardzo dobre i nie ma żadnych problemów z nimi i żadnych zakłóceń
A jak zależy mi na jakości to raczej muszę iść w stronę dobrych kabli
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
Powiem tak, jeśli ktoś ma CB na pokładzie i dużo pierdół elektrycznych to warto zainwestować w dobre sygnałówki by obyło się bez zakłuceń.
Jeśli myślisz rozwinąć car audio, a wyczytałem że tak, to spawalnicze kable o przekroju 35mm będą jak najbardziej dobre. Mają jedną potężną zalete, że nie mają domieszek typu alu czy inne ścier.... no . A weź kabel ze sklepu i popatrz na przekrojony i co widzisz? Jest białawy nie ? Nie cały miedziany. Miałem raz niby to porządny kabel kupny i długo nie pociągnął. Zrobił sie z niego drut na odległości 0.5m Teraz spawalnicze mam i spadki napięcia są znikome .
Jeśli myślisz rozwinąć car audio, a wyczytałem że tak, to spawalnicze kable o przekroju 35mm będą jak najbardziej dobre. Mają jedną potężną zalete, że nie mają domieszek typu alu czy inne ścier.... no . A weź kabel ze sklepu i popatrz na przekrojony i co widzisz? Jest białawy nie ? Nie cały miedziany. Miałem raz niby to porządny kabel kupny i długo nie pociągnął. Zrobił sie z niego drut na odległości 0.5m Teraz spawalnicze mam i spadki napięcia są znikome .
No metr powiedzmy Dietza o przekroju 35mm kosztuje w granicach 16-20zł a spawalniczy 20-25zł. Także przy 10m jest troche różnicytanszy chyba jest jak normalny pod CA.
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
- djshaker1990
- Posty: 206
- Rejestracja: 17 sty 2011, 0:43
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE + LPG
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Okolice Poznania
No jest sporo
Ale na razie i tak masę pociągnę z bagażnika z karoserii
Może potem, przy wymianie suba i wzmaka do niego pokuszę się o pociągnięcie masy do aku
A na razie niech tak będzie
Co do CB to myślałem kiedyś o tym.. Ale na razie wolę audio hehe
Ale na razie i tak masę pociągnę z bagażnika z karoserii
Może potem, przy wymianie suba i wzmaka do niego pokuszę się o pociągnięcie masy do aku
A na razie niech tak będzie
Co do CB to myślałem kiedyś o tym.. Ale na razie wolę audio hehe
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 28 sty 2009, 22:36
- Imię: mam ładne
- Auto: Astra
- Silnik: X20DTL
- Lokalizacja: międzywojewódzki
- Kontakt:
tanio. Hmm, a czym różni się miedź w kablach spawalniczych (tańszych od kabli CA) od miedzi w kablu CA? Ja jakoś różnicy nie zauważyłem. Większość znanych mi osób stosuje w swoich instalacjach kable spawarkowe. Dlaczego? Bo spawara kosztuje 20 PLN metr za 50mm^2, a taki sound quest czy hollywood energetic kosztuje >50 PLN metr.wojtason pisze:120zl chinche??? chyba przesada. niektorzy daja ten kabel spawalnych jako zasilajacy. tanszy chyba jest jak normalny pod CA.
A co do sygnałówek, to dobre potrafią kosztować i 500 PLN (np. Eagle Cable). Ja tam kupiłem ProCon Gold za 10 PLN szt i grają jak te za 500, a skoro nie słychać różnicy, to po co przepłacać (potrójny ekran, bardzo solidne rozkręcane wtyki - coś się stanie, możesz poprawić lutowanie).
Widzę, że się zebrała ta sama grupka, co na SCA.
CA maniac
Siedzi: Alpine, Nakamichi, Helix, Kicker, Proa, Xtant, Scan Speak, Signat. Teraz tylko strojenie...
SPRZEDAM TROCHĘ GRATÓW CA: [External Link Removed for Guests]
Siedzi: Alpine, Nakamichi, Helix, Kicker, Proa, Xtant, Scan Speak, Signat. Teraz tylko strojenie...
SPRZEDAM TROCHĘ GRATÓW CA: [External Link Removed for Guests]
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
Ja tam mam chinche za 25zł i też nie widze potrzeby ich zmiany. Jak ktoś chce niech inwestuje.
Także różnica chyba jakaś jest nie ?
Pozatym kiedyś podesłałeś linka opisującego jak to się mami klijętów i zarabia na kablach. Z którym się zgadzam w 100% . Proste, wkręćmy ludzią że nie ma to jak "ten kabel" do CA domieszajmy czegoś by za drogi w produkcji nie był i heja, kasa leci. A spawalniczy pewniejszy, tańszy. Co by to było gdyby przy takim prądzie się kabel zajarał. Także nie mogą sobie pozwolić na takie jaja .
I w sumie to jest decydujący argument. Płacić 50zł za metr kabla bo co? Ma czerwoną otuline? A w drugim narożniku za 20zł....hmmmm....wybór należy do Pana mającego dolara.
Własnie jak napisałeś ceną przedewszystkim. Myśle że to już jest wystarczający argument. Jeśli nie zauważyłeś różnicy to widocznie dobre kable do CA miałeś w rękach. Wcześniej miałem 35mm do CA za 20zł za metr. Przez jakiś czas grało normalnie, ale z czasem domieszka która była (pewnie alu) się wyktuszyła i z kabla zrobił się drut na długości jakieś 30cm . Pozatym spadki napięcia były dużo większe na tamtych kablach. Nawet do 9.4V schodziło, a teraz do 11V .Hmm, a czym różni się miedź w kablach spawalniczych (tańszych od kabli CA) od miedzi w kablu CA?
Także różnica chyba jakaś jest nie ?
Pozatym kiedyś podesłałeś linka opisującego jak to się mami klijętów i zarabia na kablach. Z którym się zgadzam w 100% . Proste, wkręćmy ludzią że nie ma to jak "ten kabel" do CA domieszajmy czegoś by za drogi w produkcji nie był i heja, kasa leci. A spawalniczy pewniejszy, tańszy. Co by to było gdyby przy takim prądzie się kabel zajarał. Także nie mogą sobie pozwolić na takie jaja .
I w sumie to jest decydujący argument. Płacić 50zł za metr kabla bo co? Ma czerwoną otuline? A w drugim narożniku za 20zł....hmmmm....wybór należy do Pana mającego dolara.
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
- djshaker1990
- Posty: 206
- Rejestracja: 17 sty 2011, 0:43
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE + LPG
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Okolice Poznania
No właśnie.. Więc dlatego wolę kupić spawarę i też będzie dobrze
Dzisiaj zrobiłem wreszcie słupki pod tweeterki Może profesjonalnie nie wyszło, ale zawsze lepiej będzie grać niż tak sobie postawione na desce
Jak kupię jakiś materiał i obiję, to wtedy wrzucę zdjęcia do tematu o mojej Asi
Tylko mam pytanie.. Co do tej spawary potem.. 35mm2 kupować, czy wystarczy 20mm2
Dzisiaj zrobiłem wreszcie słupki pod tweeterki Może profesjonalnie nie wyszło, ale zawsze lepiej będzie grać niż tak sobie postawione na desce
Jak kupię jakiś materiał i obiję, to wtedy wrzucę zdjęcia do tematu o mojej Asi
Tylko mam pytanie.. Co do tej spawary potem.. 35mm2 kupować, czy wystarczy 20mm2
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Co do poruszonego tematu połączenia wzmacniacza z drugim krótkimi sygnałówkami to ja tu nie widzę problemu. Co z tego że masz wzmacniacz bez wyjścia chinch, po prostu kup drugi który będzie takie miał. Wtedy obecna sygnałówki podłączysz do tego nowego wzmacniacza i z niego dasz sygnał na ten stary. Proste i bez kombinowania z rozdzielaczami. W dodatku zaoszczędzisz na sygnałówkach które i tak nie są Ci potrzeba skoro radio i tak ma tylko jedno wyjście. Sygnałówki kupisz sobie jak zmienisz radio i tyle
Co do zasilania, ja mam 2 wzmacniacze podłączono budżetowo. Z aku idzie 16mm2 do wzmacniacza, z niego krótki kabel do drugiego a masy z karoserii. Grać gra i to nawet nieźle. Wiadomo spadki w mocy są przez to ale mi wystarcza. Nie ma przy tym żadnego przygasania świateł i innych problemów. Chciałem wymieniać kable ale w sumie jak zrobię astrą w miesiącu 5km to jest dużo więc nie ma sensu
Co do zasilania, ja mam 2 wzmacniacze podłączono budżetowo. Z aku idzie 16mm2 do wzmacniacza, z niego krótki kabel do drugiego a masy z karoserii. Grać gra i to nawet nieźle. Wiadomo spadki w mocy są przez to ale mi wystarcza. Nie ma przy tym żadnego przygasania świateł i innych problemów. Chciałem wymieniać kable ale w sumie jak zrobię astrą w miesiącu 5km to jest dużo więc nie ma sensu
- djshaker1990
- Posty: 206
- Rejestracja: 17 sty 2011, 0:43
- Imię: Filip
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.8 16V X18XE + LPG
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Okolice Poznania
Wzmacniacz już mam upatrzony. Więc na pewno wejdzie XM-6020 albo XM-10020. A żaden z nich nie ma wyjść cinchowych na drugi wzmak. I chyba pozostaje na razie tylko rozdzielacz w takim wypadku.. Ale mam nadzieję, że nie na długo.. Bo chcę potem radio kupić, jak uzbiera się trochę PLN-ów
I w ogóle coraz bliżej wzmaka jestem
Co do tych sygnałówek co mam teraz, to jest to totalny shit.. Bo nawet moja matka słyszy, że subwoofer nieźle się spóźnia, więc niezłe straty są. I na pewno idzie do wymiany.
Na Macroma się decyduje, gdyż chcę kabel na ładnych parę lat i który mi będzie służył może nawet w następnym aucie, bo Asia taka młoda już nie jest, ale niech żyje jak najdłużej
I dlatego wolę teraz wydać trochę więcej i mieć pewność, że będzie ok, a nie nadziać się znowu jak z tymi kablami..
Co do tej spawary to tak trochę kiepsko widzę ciągnięcie takiego grubego kabla przez próg i w ogóle zaginanie go potem, jak potrzebny będzie zakręt.. I dlatego myślałem o cieńszym.. Mocy aż tak dużo nie będzie, bo pewnie coś koło max 500W RMS z obu wzmaków, bo chcę iść w stronę SQ, a nie dB
Ale to jeszcze kiedy popatrzę sobie, czy może jednak da radę trochę grubszy dać..
No ale czy trzeba?
I w ogóle coraz bliżej wzmaka jestem
Co do tych sygnałówek co mam teraz, to jest to totalny shit.. Bo nawet moja matka słyszy, że subwoofer nieźle się spóźnia, więc niezłe straty są. I na pewno idzie do wymiany.
Na Macroma się decyduje, gdyż chcę kabel na ładnych parę lat i który mi będzie służył może nawet w następnym aucie, bo Asia taka młoda już nie jest, ale niech żyje jak najdłużej
I dlatego wolę teraz wydać trochę więcej i mieć pewność, że będzie ok, a nie nadziać się znowu jak z tymi kablami..
Co do tej spawary to tak trochę kiepsko widzę ciągnięcie takiego grubego kabla przez próg i w ogóle zaginanie go potem, jak potrzebny będzie zakręt.. I dlatego myślałem o cieńszym.. Mocy aż tak dużo nie będzie, bo pewnie coś koło max 500W RMS z obu wzmaków, bo chcę iść w stronę SQ, a nie dB
Ale to jeszcze kiedy popatrzę sobie, czy może jednak da radę trochę grubszy dać..
No ale czy trzeba?