Jakieś zakłudenia

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
krzysiek025

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 18 lip 2011, 12:33
Imię: Krzysiek ;)
Auto: Astra G limited 2000
Silnik: 1.6 16V 105 KM

Jakieś zakłudenia

#1

Nieprzeczytany post autor: krzysiek025 »

witam ostatnio walcze z swoim car audio na początku był kenwood kupiłem wzmacniacz i dowiedziałem się że nie ma chinchy więc kupiłem adapter i po jednym lepszym graniu się spalił postanowiłem i kupiłem radio JVC który ma 6 złączy chinch w standardzie i doszła tuba aktywna ,wszystko podłączyłem i co słychać takie zakłucenia nie wiem od czego i słychać tylko z tylnej części samochodu bo idą przez wzmacniacz ,i czym większe obroty silnika tym te zakłucenia się natęrzają .Poradźcie jak to wyeliminować czymś takim [External Link Removed for Guests] ... 31148.html czy jest to nie warte świeczki ??? Pomóżcie ;)

lisek

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 13 sty 2011, 18:45
Imię: Irek
Auto: Astra G kombi
Silnik: X20DTL Automat
Lokalizacja: Murowana Goślina

#2

Nieprzeczytany post autor: lisek »

Nie otwiera mi linku więc nie wiem co tam jest.
Możesz założyć zwykły filtr na zasilanie i powinno pomóc.

KRIS DENT

Astro-maniak
Posty: 770
Rejestracja: 26 sie 2007, 1:47
Imię: Krzysiek
Auto: Astra F Sport,Vectra B Sport
Silnik: X16SZR,X18XE
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: KRIS DENT »

Miałem podobny problem więc założyłem filtr na zasilające przewody + filtr na sygnał audio chinch z radia do wzmaka.Problem ustąpił.Jedynie tylko co mogę doradzić poszukaj filtrów z troszkę wyższej półki bo te najtańsze mi się nie sprawdziły...i zamieniałem na te droższe (bynajmniej mają pozłacane gniazda chinch więc i lepsze przewodzenie sygnału audio.
KRIS DENT NYSA

marcin-real

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 12 kwie 2011, 22:16
Imię: Marcin
Auto: Astra H

#4

Nieprzeczytany post autor: marcin-real »

Zakładanie filtrów - to jest tylko omijanie problemów ...
Trzeba zacząć od usuwania przyczyny a nie leczenia doraźnie skutków ...
Przyczyn może być kilka : Dodam opis z Forum SCA -
Dodam iż częstą przyczyną są bardzo słabej jakości przewody sygnałowe które łapią zakłócenia zewsząd ...

Miłej lektury:

Otóż jeśli po podłączeniu całego systemu car audio (radia, głośników, wzmacniacza, kabli), włączeniu audio i po odpaleniu silnika okazuje się, że w głośnikach słychać niechciane: ZAKŁÓCENIA, SZUMY, PUKNIĘCIA, ODCZUWALNA JEST PRACA SILNIKA, LASERA LUB INNYCH URZĄDZEŃ NP. ALTERNATORA, WENTYLATORA ITP., należy przeprowadzić diagnozę krok po kroku, tym samym eliminując poszczególnego ogniwa systemu w celu dotarcia do przyczyny.


SZUKANIE PRZYCZYNY WYSTĘPOWANIA ZAKŁÓCEŃ, ŚWISTÓW, SZUMÓW ETC.

1. Sprawdź, czy przewody sygnałowe (czincze) nie leżą przy kablach od zasilania, głośnikowych lub innych, ewentualnie blisko urządzeń typu pompa paliwa, wentylatory etc. Aby to w 100% wyeliminować, warto na próbę puścić przewody sygnałowe luzem na siedzeniach.Pamiętaj: -już na etapie kładzenia kabli, trzeba tak rozplanować instalację, aby przewód sygnałowy(radio -> wzmacniacz) nie był ułożony przy przewodach zasilających czy głośnikowych.

2. Sprawdź, czy przewody sygnałowe nie są uszkodzone (przecięte, przetarte) lub we wtyczkach rozkręcalnych nie przerwał się lut i jest przerwa bądź zwarcie. Warto od razu kupić przewody dobrej jakości(ekranowane), gdyż także one same mogą przyczynić się do zbierania zakłóceń.

3. Bardzo częstą przyczyną zakłóceń jest brak masy na RCA. Dlatego w pierwszej kolejności sprawdź, czy gniazdo RCA zarówno w radiu jak i we wzmacniaczu nie jest oberwane na płycie radia/wzmacniacza. Najlepiej jest to sprawdzić przy włączonym audio i silniku (gdy słychać zakłócenia) dociskając i wyginając delikatnie na boki wtyczki czincz podłączonych do gniazda. Można będzie wtedy usłyszeć różnice w dźwięku w głośnikach(zakłócenia będą chwilowo zanikały). Powinno się również zajrzeć do wnętrza wzmacniacza i sprawdzić czy nie puścił lut mocujący gniazdo RCA.

4. Brak masy może być i często jest spowodowany UWALENIEM masy na RCA w radiu. Dzieje się tak zazwyczaj, gdy przepinamy przewody sygnałowe na włączonym sprzęcie, co jest kategorycznym błędem instalatora(!). Pamiętaj: -każde podłączenie kabli sygnałowych, zasilających, głośnikowych dokonujemy przy wyłączonym sprzęcie i wyjętym bezpieczniku! Oczywiście nie zawsze, winny jest czynnik ludzki i masa może paść z winy przepięcia etc.

Aby jednoznacznie stwierdzić, czy zakłócenia są spowodowane uwaloną masą trzeba wykonać bardzo prosty test:

Łączymy prowizorycznie za pomocą kawałka kabelka, obudowę radia (w dowolnym miejscu, byleby był to metal) do masy na wtyczce RCA z tyłu radia (złota blaszka wokół czincza). Tak jak na zdjęciu:

Dołączona grafika

Następnie włączamy radio i uruchamiamy silnik. Jeśli szumy nie wystąpią oznacza to, iż znaleźliśmy przyczynę - tj. RADIO MA UWALONĄ MASĘ.

W najlepszym przypadku padło zabezpieczenie w torze masy, najczęściej w postaci zwężenia ścieżki na płycie lub bezpiecznika SMD w nowszych radiach. Uwalona masa to bolączka Pioneerów, ale również w innych radiach może się to przytrafić. Radio można oddać do serwisu lub samemu to naprawić (wymienić bezpiecznik). Na własne ryzyko niektórzy ten prowizoryczny 'testowy kabelek' zostawiają na stałe, ale jest to jedynie półśrodek i przy kolejnym przypadkowym zwarciu można poważnie uszkodzić radio (wybór należy do Ciebie).

Jeśli sami próbujemy naprawić trzeba:
- Rozebrać radyjko, tak aby mieć dostęp do prześledzenia ścieżki masy.
- Odszukać najpierw ścieżkę, a następnie bezpiecznik. Najlepiej poszukiwanie rozpocząć od gniazd RCA w tylniej części radia:

Znajdujemy miejsce początek, czyli miejsce "A" w którym masa RCA łączy się z płytką: (zaznaczone kabelki idące od wyjść RCA do płyty radia):

Dołączona grafika

Następnie idąc ścieżką szukamy bezpiecznika w postaci SMD (będzie oznaczony F lub FU z angielskiego FUSE):

Dołączona grafika

lub w postaci zwężonej ścieżki(foto użytkownika wirgin z elektrody):

Dołączona grafika Dołączona grafika

W przypadku, gdy mamy problemy z lokalizacją bezpiecznika można użyć miernika i sprawdzić przejście dotykając jedną łapką miernika masy na wyjściu RCA (ta zewnętrzna złota blaszka na czinczu), a następnie drugą idziemy od miejsca "A" po ścieżce. Jeśli miernik 'pika' oznacza, że trzeba przesuwać się dalej do momentu w którym miernik ucichnie i tym samym wyznaczy przerwę w ścieżce. W zależności od zabezpieczenia, wymieniamy bezpiecznik lub lutujemy ścieżkę.

5. Jeśli mimo eliminacji pierwszych 4 punktów zakłócenia nadal występują, można spróbować podmiany poszczególnych elementów systemu car audio (radia, wzmacniacza, kabli sygnałowych) na inne lub podłączanie tych samych w innym aucie.

6. Gdy żaden z powyższych kroków nie pomoże i nie wskaże winnego elementu można ponadto:
- zastosować filtr przeciwzakłóceniowy na przewód sygnałowy (niektórym podobno pomogło),
- wyczyścić / naprawić / wymienić alternator,
- szukać winy po stronie elektryki / elektroniki samochodu.
Czasami jednak bywa tak, że dany zestaw car audio w jednym aucie gra normalnie, a w innym są zakłócenia, wtedy trzeba każdy przypadek badać od początku odrębnie.
POMOGĘ - DORADZĘ - PRZY CAR AUDIO - PW

krzysiek025

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 18 lip 2011, 12:33
Imię: Krzysiek ;)
Auto: Astra G limited 2000
Silnik: 1.6 16V 105 KM

#5

Nieprzeczytany post autor: krzysiek025 »

No chlopaki w tym tygodniu posiedziałem troche przy aucie i już krótko mówiąc jestem już głupi wszysko posprawdzałem i wychodzi na kacłucenia mam na kablu sygnałowym czyli tym od akumulatora do wzmacniacza poradźcie co by pomogło skutecznie wyeliminować te niechciane dzwięki

marcin-real

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 12 kwie 2011, 22:16
Imię: Marcin
Auto: Astra H

#6

Nieprzeczytany post autor: marcin-real »

krzysiek025 pisze:No chlopaki w tym tygodniu posiedziałem troche przy aucie i już krótko mówiąc jestem już głupi wszysko posprawdzałem i wychodzi na kacłucenia mam na kablu sygnałowym czyli tym od akumulatora do wzmacniacza poradźcie co by pomogło skutecznie wyeliminować te niechciane dzwięki
Kabel sygnałowy to jest przewód RCA...
Kabel który napisałeś to prądowy ...

Jak to wywnioskowałeś ?? bo kable prądowe nie zbierają zakłóceń ... jedynie powodują zakłócenia ...

Napisz jaśniej co jak sprawdzałeś ...
POMOGĘ - DORADZĘ - PRZY CAR AUDIO - PW

krzysiek025

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 18 lip 2011, 12:33
Imię: Krzysiek ;)
Auto: Astra G limited 2000
Silnik: 1.6 16V 105 KM

#7

Nieprzeczytany post autor: krzysiek025 »

no wziąłem wyciągłem kable rca i włączyłem wzmacniacz i odpaliłem samochód bez kabli rca i było słychąc zakłucenia tojedynie gdzie to łapie zakłucenia ka kablu prądowym i jak to można wyeliminować

marcin-real

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 12 kwie 2011, 22:16
Imię: Marcin
Auto: Astra H

#8

Nieprzeczytany post autor: marcin-real »

na 99% masz uwalony wzmacniacz ...
POMOGĘ - DORADZĘ - PRZY CAR AUDIO - PW

krzysiek025

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 18 lip 2011, 12:33
Imię: Krzysiek ;)
Auto: Astra G limited 2000
Silnik: 1.6 16V 105 KM

#9

Nieprzeczytany post autor: krzysiek025 »

i co teraz moge zrobić

ODPOWIEDZ