CD70+wzmacniacz

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
Awatar użytkownika
wroneq

Astro-maniak
Posty: 537
Rejestracja: 23 mar 2011, 19:27
Imię: Marcin
Auto: GTC OPC Line
Silnik: mam silnik
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: CD70+wzmacniacz

#11

Nieprzeczytany post autor: wroneq »

A dlaczego nie chcesz wyciągnąć radia i po prostu zobaczyć ?
Jak nie masz kluczy do radia to wkładasz 4 gwoździe odchylasz do zewnątrz i radio wychodzi, nie odpinając kostki nie zgubisz ustawień stacji radiowych, a będziesz miał 100% pewność czy masz złącze AUX czy nie.
Była Corsa C jest Astra GTC
[External Link Removed for Guests]

astra tt

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 09 sty 2012, 22:07
Imię: xxx
Auto: opel?
Silnik: srebrny
Województwo: wielkopolskie

#12

Nieprzeczytany post autor: astra tt »

Ale jest pewnosc ze jesli bede mial ta wtyczke to stosujac tego typu przejsciowke bede mogl podlaczyc zewnetrzny wzmacniacz??

GRAND_GTC

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:24
Imię: Damian
Auto: Astra GTC / BMW E30 Coupe
Silnik: 1.9 bocian :D / 2.5
Województwo: dolnośląskie

#13

Nieprzeczytany post autor: GRAND_GTC »

Berni, jakieś 2 tygodnie temu skończyłem budowę audio u siebie. Poniżej w skrócie opiszę Ci jak to wyglądało u mnie:
- położyłem kable (plus i minus) od akumulatora do bagażnika (kable 21mm2) - 5 metrów (jedna żyła) to jest optymalna długość, bezpiecznik dajesz na kablu plusowym ok. 15cm od klemy, u mnie spokojnie dają radę przy 500W w RMS,
- z komory silnika do kabiny przechodzisz przez gumowy korek po lewej stronie serwa hamulcowego (stojąc przeciwnie do kierunku jazdy przed samochodem), możesz ten korek rozwiercić, wypalić itd., tylko pamiętaj potem o uszczelnieniu silikonem,
- kable położyłem nad kolumną kierownicy, następnie progiem kierowcy, pod tylnym boczkiem,
- żeby zrobić to porządnie trzeba odkręcić tylny boczek, a co za tym idzie kanapę, osłonę słupka, pasy itd.,
- jak już uporasz się z położeniem przewodów to najwygodniej jest zamontować wzmaka na ściance bagażnika po stronie modułu REC,

Teraz druga część, czyli wyprowadzenie sygnału z radia do wzmaka:
- jeżeli ma na tym grać tylko sub to najprościej będzie zastosować adapter hi-level podpinając go pod tylne głośniki, adapter obniży sygnał, podpinasz z niego kable sygnałowe do wzmaka,
- pod wzmaka oczywiście podpinasz suba, ustawiasz poziomy na adapterze, "stroisz wzmacniacz" i bangla,
- opcja najbardziej skomplikowana - procesor dźwięku - nie polecam,
- opcja alternatywna warta uwagi - wyprowadzenie sygnału bezpośrednio z preampa radia - CD70 navi ma np. prostą symetryczną końcówkę TDA 7561, widziałem, że ktoś to ogarnia na alledrogo w sensownych $$$, w przypadku tej opcji ciągniesz kable sygnałowe tunelem środkowym do wzmacniacza i bangla.

Dodatkowo - jeżeli nie chcesz spadków napięcia to spróbuj upolować jakiś kondensator 1F.

Jak będziesz miał więcej pytań to numer tel. znasz.

Gość, który zajmuje się wyprowadzaniem sygnału z przedwzmacniacza radia kasuje za to 60zł i jest z Katowic :)
Powered by Bear Garage :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

daniel911

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 21 lut 2013, 22:46
Imię: Daniel
Auto: Astra H kombi
Silnik: 1.9 DTH
Województwo: pomorskie

#14

Nieprzeczytany post autor: daniel911 »

Jest jeszcze opcja pomiędzy:)
[External Link Removed for Guests]
Jeżeli pod wzmakiem będziesz miał samego suba, to masz od razu sterowanie wzmocnienia potencjometrem(montujesz sobie np. w popielniczce)
Nawet wiem komu takie "cudo" zalega niepotrzebne i sprzeda za sensowne $$$ :roll:

Awatar użytkownika
Luki S

Astro-maniak
Posty: 1318
Rejestracja: 01 paź 2008, 19:34
Imię: Łukasz
Auto: GTC Turbo 283 KM Stage 3+
Silnik: Z20LER
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Luki S »

GRAND, a te adaptery to są lepsze gorsze, czy wszystko jeden shit ? Masz coś wartego polecenia ?
Astra GTC Turbo, Z20LER 200KMSTAGE 3+ 283 KM, 425 Nm, OPC/OPC Line 2, Astra J OPC Seats, COSMO, Panorama, Panacotta, IDS+, Eibach Sportline 50/30 mm, Bi-xenon AFL, HSA, CD70 Navi MP3 CID, GM OPC Ronal 18'' 225/40R18,
---> [External Link Removed for Guests] <---

GRAND_GTC

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:24
Imię: Damian
Auto: Astra GTC / BMW E30 Coupe
Silnik: 1.9 bocian :D / 2.5
Województwo: dolnośląskie

#16

Nieprzeczytany post autor: GRAND_GTC »

Luki, moim zdaniem te wszystkie adaptery to jeden shit. Zdaję sobie sprawę, że jednym taki dźwięk będzie odpowiadał (tak samo jak np. silnik 1.3cdti w AH GTC) innym nie (do suba ok, na przód słaaaaaabo). Jeżeli miałeś okazję kiedykolwiek słuchać dobrze poskładanego car audio to nie będziesz zadowolony. Ja montowałem u siebie procesor, który obniża sygnał z wyjść głośnikowych, obrabia, ble be ble - gra to sensownie, ale i tak niebawem będę wyprowadzał RCA z przedwzmacniacza radia. Jak tylko uporam się z wyciągnięciem RCA to albo prześlę Ci instrukcję jak to zrobić (bardzo prosty zabieg), albo prześlesz mi radio i ogarnę Ci ten temat.
Z racji, że jest to niewielki koszt możesz kupić taki adapter na próbę, ale fajerwerków się nie spodziewaj.
Powered by Bear Garage :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
KIT GTO

ex-Staff
Posty: 2287
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
Imię: astra
Silnik: DESTRUKCJA
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: KIT GTO »

ja korzystam z takiego za 25 zeta i nie narzekam ;) na moje emeryckie potrzeby wystarcza

GRAND_GTC

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:24
Imię: Damian
Auto: Astra GTC / BMW E30 Coupe
Silnik: 1.9 bocian :D / 2.5
Województwo: dolnośląskie

#18

Nieprzeczytany post autor: GRAND_GTC »

KIT to oczywiście zależy od potrzeb. Jak ktoś oczekuje dźwięku wysokiej jakości to adapter nie jest wskazany, ale jak ktoś chce wykorzystać takie rozwiązanie tylko do suba, który i tak nie uwydatni zakłóceń/kiepskiej jakości dźwięku to ok.
Podsumowując: Temat rzeka, adapter, procesor, wyciągnięcie RCA z preampa - wszystko zależy od potrzeb, oczekiwań i budżetu. Moim zdaniem najlepszym z możliwych kompromisów jest wyciągnięcie sygnału z preampa (60zł). Otrzymujemy niski sygnał stosunkowo dobrej jakości (jak na fabryczne radio) i mamy pełne sterowanie z radia bez kombinowania z poziomem sygnału. W każdej chwili można odpiąć sygnał z RCA i przejść na fabryczne wyście z radia do głośników.
Powered by Bear Garage :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
KIT GTO

ex-Staff
Posty: 2287
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
Imię: astra
Silnik: DESTRUKCJA
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: KIT GTO »

masz namiary na niego ?? to ten co robi skanowanie przy zwykłym liczniku ?

GRAND_GTC

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:24
Imię: Damian
Auto: Astra GTC / BMW E30 Coupe
Silnik: 1.9 bocian :D / 2.5
Województwo: dolnośląskie

#20

Nieprzeczytany post autor: GRAND_GTC »

To jest ten koleś [External Link Removed for Guests]

Gość jest z Katowic i dokłada RCA w ciągu 3 godzin za 60zł. Chyba, że poczekasz 2-3 tygodnie jak ogarnę to u siebie i 2-3 radia zrobię dla ludzi za darmo (jedynie przesyłka w obie strony 30zł) :D Naprawdę ta operacja nie jest skomplikowana - wystarczy umiejętność obsługi lutownicy i jakiekolwiek pojęcie jak rozkręcić radio i go nie uszkodzić :)

Co do licznika to tamten gość jest z okolic Bydgoszczy. Przerabiałem z nim temat skalowania wskazówek (pisałem gdzieś o tym w moim temacie). Musisz mieć odpowiednie SW zegarów (są 4 wersje, w 2 się da to zrobić, a w 2 nie).
Powered by Bear Garage :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

ODPOWIEDZ