rado 4x 45W jakie głośniki?

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
deejwid

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 11 kwie 2011, 18:18
Imię: Dawid
Auto: Opel Astra F HB `96r
Silnik: X16SZR 1.6 8v 75km
Lokalizacja: TBU TKA

Re: rado 4x 45W jakie głośniki?

#21

Nieprzeczytany post autor: deejwid »

Więc najwyżej do kumpla podjadę lub opalarkę od kogoś pożyczę ;)


Aha no i co z tym kablem jeszcze. Ile będzie potrzeba metrów na 2 drzwi żeby nie brakło ?

frodo

Astro-maniak
Posty: 139
Rejestracja: 26 paź 2008, 0:28
Imię: Err
Auto: Astra F Cabrio Bertone
Silnik: X16SZR
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Biecz

#22

Nieprzeczytany post autor: frodo »

ilek8822 pisze:
deejwid pisze:I nadal nie czaję :roll:
Tą matę którą wysłałem w zdjęciu wyżej to najzwyklejsza BOLL 5zł za sztukę a więc wyjdzie około 100zł za wygłuszenie 2 drzwi. Czyli taka się nadaje ? Te STP czy GMS są drogie. Wyszłoby około 250zł za samo wyciszenie - raczej odpadają.
Najtańsza opcja z markowych to Dynamat i kosztuje ona 300zł za dwoje drzwi. Jeśli maniakiem nie jesteś to wygłusz bollem. Ja u siebie nim wygłuszyłem i jakoś nie czułem mega różnicy. No może po części dlatego że sub robił swoje :P . U mnie w temacie na pierwszej stronie masz jak wygłuszyłem drzwi bollem. Jak sie przypatrzysz to widać płaskowniki tam gdzie jest dziura. niektórzy mówią ze boll pęka, sretetete. Ponad dwa lata jeździło u mnie i dalej jeździ i jakoś wszystko całe, cud?
deejwid pisze:drzwi wewnątrz - chodzi Ci o to co jest tak jakby za głośnikiem tu za magnesem ?
drzwi zewnątrz - chodzi o tą blachę co jest na równo dystansu ?
Wygłusza sie całą powierzchnie drzwi weznątrz jak i wewnątrz. Zresztą obczaj sobie zdjecie.
Kolego nikt tutaj nie pisałem o żadnych "cudach" z bollem tylko z app. Wewnątrz dekarką , dlaczego?? bo jest zajebiście miekka ale tez cięższa ale i tańsza. Teorii odnośnie wygłuszania jest tyle ile mechaników ale zasad należy sie trzymac.I nie mówie o dekarce ze jest to podstawą heeh. W lecie opalarki nie potrzebowałem. Drzwi odtłuśc najpierw benzyną ekstrakcyjną, umyj je dobrze. i staraj sie wszystkie otwory zatkac jalepiej podwójnie od wewnątrz i od zewnątrz , tutoriali na ten temat jest w googlach co niemiara nie bede wiecej pisał .
Dynamat to nie jest najtańsza opcja wygłuszania- pierwsze słysze, raczej najdroższa :!:
Jak wygłuszyłes u siebie drzwi i nie czules różnicy to faktycznie cos jest nie tak albo z wygłuszeniem albo ....sam nie wiem :)
Sub ma dopełniac częstotliwości i pasmo dlatego jest przetwornikiem subniskotonowym a nie grac najgłośniej w aucie! zalezy co sie lubi. albo sie jest SQ albo DB nie o tym temat.
NIGDY NIE JEŻDŻĘ BEZ RADIA!!!

Moje cabrio -> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

deejwid

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 11 kwie 2011, 18:18
Imię: Dawid
Auto: Opel Astra F HB `96r
Silnik: X16SZR 1.6 8v 75km
Lokalizacja: TBU TKA

#23

Nieprzeczytany post autor: deejwid »

No ok już zrozumiałem wszystko :)

Pozostaje jeszcze tylko pytanie ile kupić metrów tego kabla 1.5mm OFC żeby go ładnie pochować no i żeby nie brakło :P

frodo

Astro-maniak
Posty: 139
Rejestracja: 26 paź 2008, 0:28
Imię: Err
Auto: Astra F Cabrio Bertone
Silnik: X16SZR
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Biecz

#24

Nieprzeczytany post autor: frodo »

kolego sznurek i jedziesz:D , albo przeciąg jakis inny kabel i bedzie robił za wzór. od radia do glośników w drzwiach noi do tweeterów osobno , czyli 4 sztuki ale nie znam odległości , ja mam tweetery w słupkach . Lepiej kupic więcej i spokojna robota. nie rób na styk, zostaw sobie więcej nie wiadomo co będzie w przyszłości ;) , akurat starczyłoby wtedy na zwrotnice pod deską rozdzielczą , u siebie mam pod schowkiem pasażera z przodu.fajne miejsce, nie zawadzają i jest stabilnie. w razie czego mogę ręcznie zmieniac parametry.
NIGDY NIE JEŻDŻĘ BEZ RADIA!!!

Moje cabrio -> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ilek8822

Przedstawiciel Regionu
Posty: 3066
Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
Imię: Kamil
Auto: Astra GSI
Silnik: c20xe
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)

#25

Nieprzeczytany post autor: ilek8822 »

frodo pisze:Kolego nikt tutaj nie pisałem o żadnych "cudach" z bollem tylko z app. Wewnątrz dekarką , dlaczego?? bo jest zajebiście miekka ale tez cięższa ale i tańsza. Teorii odnośnie wygłuszania jest tyle ile mechaników ale zasad należy sie trzymac.I nie mówie o dekarce ze jest to podstawą heeh. W lecie opalarki nie potrzebowałem. Drzwi odtłuśc najpierw benzyną ekstrakcyjną, umyj je dobrze. i staraj sie wszystkie otwory zatkac jalepiej podwójnie od wewnątrz i od zewnątrz , tutoriali na ten temat jest w googlach co niemiara nie bede wiecej pisał .
Dynamat to nie jest najtańsza opcja wygłuszania- pierwsze słysze, raczej najdroższa :!:
Jak wygłuszyłes u siebie drzwi i nie czules różnicy to faktycznie cos jest nie tak albo z wygłuszeniem albo ....sam nie wiem :)
Sub ma dopełniac częstotliwości i pasmo dlatego jest przetwornikiem subniskotonowym a nie grac najgłośniej w aucie! zalezy co sie lubi. albo sie jest SQ albo DB nie o tym temat.
Heh :) Może głupio wyszło jak napisałem, ale nie piłem do Ciebie Kolego ;) Poprostu ogólnie wkurza mnie jak ktoś mówi że te maty to gó$#@ i że pękają i takie tam .

Co do dynamata, chodziło mi o to że zestawiając różne marki to do 300zł dynamat ma zestaw niby na dwoje drzwi. Inne wychodzą podobnie, ale mi wyszło jeszcze drożej o 50-100zł.

Różnica jest, ale ja nie uważam żeby była na tyle potężna by inwestować w wygłuszenie jak niektórzy po 500-1000zł i więcej. Dla mnie limit mojej choroby został osiągnięty poprostu w tym pułapie co mam teraz ;)

No a co do suba no to ja lubie jak mi masuje plecki, dlatego mam RE :D

frodo

Astro-maniak
Posty: 139
Rejestracja: 26 paź 2008, 0:28
Imię: Err
Auto: Astra F Cabrio Bertone
Silnik: X16SZR
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Biecz

#26

Nieprzeczytany post autor: frodo »

Kolego Illek w tym tez sie zgodze , 500 zł za drzwi to jest przesada. Mnie jak narazie wygłuszanie nie satysfakcjonuje, choroba psotępuje dlatego zmierzam ku zabudowie na drzwiach ,tj. utworzenie z kieszenie w drzwiach komory dla głośnika ;) . niestety musze poczekac az sie cieplej zrobi... :x
NIGDY NIE JEŻDŻĘ BEZ RADIA!!!

Moje cabrio -> [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

deejwid

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 11 kwie 2011, 18:18
Imię: Dawid
Auto: Opel Astra F HB `96r
Silnik: X16SZR 1.6 8v 75km
Lokalizacja: TBU TKA

#27

Nieprzeczytany post autor: deejwid »

Póki jesteśmy przy temacie. Jak pociągnę 4 kable od radia do drzwi to do których kabli podpinam zwrotnice ?
Tzn. idąc od radia > 2 kable (+ ; -) > zwrotnica > woofer ?

a gwizdki normalnie bez zwrotnicy ? radio > 2 kable (+ ; -) > gwizdek ?

Awatar użytkownika
ilek8822

Przedstawiciel Regionu
Posty: 3066
Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
Imię: Kamil
Auto: Astra GSI
Silnik: c20xe
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)

#28

Nieprzeczytany post autor: ilek8822 »

Na zworce pisze. Tweeter, wofeer i input. Więc chyba nie będzie problemu? :P Mogą być ewentualnie skróty od tego . No i - + też jest zaznaczony. Zobaczysz. W helixach jest mała zworkai troche inna niż wszystkie, ale instrukcje dają więc nie bój nic :P

deejwid

Astro-maniak
Posty: 156
Rejestracja: 11 kwie 2011, 18:18
Imię: Dawid
Auto: Opel Astra F HB `96r
Silnik: X16SZR 1.6 8v 75km
Lokalizacja: TBU TKA

#29

Nieprzeczytany post autor: deejwid »

No teraz rozumiem. Trochę nie zrozumiałem tej wypowiedzi i dlatego :P
frodo pisze:od radia do głośników w drzwiach noi do tweeterów osobno , czyli 4 sztuki
1 drzwi: od radia ciągnę dwa kable > zwrotnica > rozgałęziam na 4 kable > woofer i tweeter.
2 drzwi: analogicznie do 1.


A tak w ogóle to zwrotnica coś daje czy jest to tylko coś w rodzaju rozgałęzienia ?
Jak będę miał odpięty tył (seria - bo pewnie będzie charczał jak założę dobry przód) to będę miał 4 wejścia głośnikowe wolne i wtedy można podłączyć każdy głośnik do jednego wejścia.

Awatar użytkownika
ilek8822

Przedstawiciel Regionu
Posty: 3066
Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
Imię: Kamil
Auto: Astra GSI
Silnik: c20xe
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)

#30

Nieprzeczytany post autor: ilek8822 »

deejwid pisze:A tak w ogóle to zwrotnica coś daje czy jest to tylko coś w rodzaju rozgałęzienia ?
Nie no jaj sobie nie rób Kolego :D .Rozdziela, ale sygnał odpowiedni do TW i WF .
deejwid pisze:Jak będę miał odpięty tył (seria - bo pewnie będzie charczał jak założę dobry przód) to będę miał 4 wejścia głośnikowe wolne i wtedy można podłączyć każdy głośnik do jednego wejścia.
Poprostu odłącz je, zaizoluj kable i nic wiecej nie dotykaj :P .

ODPOWIEDZ