Nie działające radio bez zapłonu:( POMOCY!!!
- Adix45
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 mar 2012, 18:49
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Astra F 93r.
- Silnik: 1.6 8V 75KM
- Województwo: wielkopolskie
Nie działające radio bez zapłonu:( POMOCY!!!
Witam mam taki problem który mi bardzo przeszkadza, zakupiłem se Opla Astrę F 93r. Hatchback. Miałem zamiar na początek wymienić radio stare od Blaupunkta na jakieś inne, kupiłem radio i zabrałem się do roboty. Po całej wymianie okazało się że nowe radio nie można uruchomić bez zapłonu lecz radio potrafi wypluwać i wciągać płytę dziwne, a w starym można było i to nawet bez kluczyka uruchomić:(. Zacząłem przekładać wszystkie piny od zasilania w kostce od radia lecz nie przyniosło żadnego efektu:(...
Jeżeli ktoś też miał taki problem lub wie jak to zrobić to proszę o POMOC inaczej czeka mnie wizyta u elektryka:(
Chciałbym od was konkretnych odpowiedzi. PROSZĘ:(
Jeżeli ktoś też miał taki problem lub wie jak to zrobić to proszę o POMOC inaczej czeka mnie wizyta u elektryka:(
Chciałbym od was konkretnych odpowiedzi. PROSZĘ:(
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Inne
- Silnik: Inny
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ziębice
Rzecz prosta, ale musisz mieć miernik napięcia. Wyciągasz radio, bierzesz kostkę elektryczną ISO (są 2, elektryczna i do głośników) i musisz zmostkować stałe +12V (do pamięci radia) z pinem +12V po stacyjce w kostce (oczywiście wcześniej trzeba rozciąć kabelek +12V po stacyjce i go zaizolować). Przyda się na pewno miernik, żeby pinów nie pomylić. Poniżej mniej więcej poglądowe rysunki....
PRZED
[External Link Removed for Guests]
PO
[External Link Removed for Guests]
PRZED
[External Link Removed for Guests]
PO
[External Link Removed for Guests]
- Adix45
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 mar 2012, 18:49
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Astra F 93r.
- Silnik: 1.6 8V 75KM
- Województwo: wielkopolskie
Ok dzięki dobra biorę się do roboty oby zadziałało heh
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Inne
- Silnik: Inny
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Ziębice
- zezol
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 kwie 2012, 16:53
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra F HB 99'
- Silnik: 1.6 X16SZR
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Boguchwała
Witam.
Miałem podobny problem. Zacznę do tego, że w Astrze nie było fabrycznie radia ale były głośniki. Problemy miałem już od głośników bo lewy nie działał. Po zdjęciu tapicerki okazało się, że kostka przy głośniku nie łączyła. Podpiąłem w końcu radio Pioneer MVH-1400UB ale okazało się, że po wyjęciu kluczyka gubi ustawienia. Jak przeczytałem na [External Link Removed for Guests], w Oplach jest odwrotnie z kablami. Po zmianie w ISO od radia żółtego na czerwony trzyma pamięć. No ale zachciało mi się aby móc włączać radio bez kluczyka. Przy próbie jak wyżej (post @grzegorza), nie nałożyłem osłonki i poszło zwarcie kabla 4 i 7 czyli stacyjki i akumulatora.
Nie działa ani radio ani wyświetlacz TID. Pytanie teraz który bezpiecznik poszedł?
Pozdrawiam
Aktualizacja:
Wystarczyło sprawdzić w Google: [External Link Removed for Guests]
Bezpiecznik numer 24 ładnie się sfajczył.
Mimo wszystko, kwestia radia bez kluczyka pozostaje otwarta. Podpinałem tak jak wyżej, z akumulatora pod obydwa kable od radia i mogłem włączyć radio tylko ręcznie ale już nie z zapłonu. No ale przecież nie o to chodzi.
Miałem podobny problem. Zacznę do tego, że w Astrze nie było fabrycznie radia ale były głośniki. Problemy miałem już od głośników bo lewy nie działał. Po zdjęciu tapicerki okazało się, że kostka przy głośniku nie łączyła. Podpiąłem w końcu radio Pioneer MVH-1400UB ale okazało się, że po wyjęciu kluczyka gubi ustawienia. Jak przeczytałem na [External Link Removed for Guests], w Oplach jest odwrotnie z kablami. Po zmianie w ISO od radia żółtego na czerwony trzyma pamięć. No ale zachciało mi się aby móc włączać radio bez kluczyka. Przy próbie jak wyżej (post @grzegorza), nie nałożyłem osłonki i poszło zwarcie kabla 4 i 7 czyli stacyjki i akumulatora.
Nie działa ani radio ani wyświetlacz TID. Pytanie teraz który bezpiecznik poszedł?
Pozdrawiam
Aktualizacja:
Wystarczyło sprawdzić w Google: [External Link Removed for Guests]
Bezpiecznik numer 24 ładnie się sfajczył.
Mimo wszystko, kwestia radia bez kluczyka pozostaje otwarta. Podpinałem tak jak wyżej, z akumulatora pod obydwa kable od radia i mogłem włączyć radio tylko ręcznie ale już nie z zapłonu. No ale przecież nie o to chodzi.
- zezol
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 kwie 2012, 16:53
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra F HB 99'
- Silnik: 1.6 X16SZR
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Boguchwała
Wystarczyło sprawdzić w Google: [External Link Removed for Guests]
Bezpiecznik numer 24 ładnie się sfajczył.
Mimo wszystko, kwestia radia bez kluczyka pozostaje otwarta. Podpinałem tak jak wyżej, z akumulatora pod obydwa kable od radia i mogłem włączyć radio tylko ręcznie ale już nie z zapłonu. No ale przecież nie o to chodzi.
Bezpiecznik numer 24 ładnie się sfajczył.
Mimo wszystko, kwestia radia bez kluczyka pozostaje otwarta. Podpinałem tak jak wyżej, z akumulatora pod obydwa kable od radia i mogłem włączyć radio tylko ręcznie ale już nie z zapłonu. No ale przecież nie o to chodzi.
- M!chael
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 paź 2011, 23:45
- Imię: Michał
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: 1386
- Województwo: zachodniopomorskie
Ja właśnie mam problem z zapisywaniem ustawień radia. Po wył. zapłonu gubi mi wszystkie ustawienia. I mimo że przeczytałem te posty to nadal nie wiem co mam zrobić żeby te ustawienia zostały zapisywane. Kabel prądowy zmasować z pamięcią dobrze rozumiem?
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Źle Zamieniasz miejscami kabel stałe +12V z kablem +12V kiedy stacyjka jest włączona. Większość przejściówek do radia ma nawet możliwość zamiany tych kabli miejscami Poprzez takie wtyczki gdzieś na połowie długości kabla na przejściówce.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
-
- Posty: 639
- Rejestracja: 16 sty 2011, 18:32
- Imię: Adrian
- Auto: Vauxhall Insignia
- Silnik: A20DTH
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Płock/UK
- Kontakt:
Jeżeli kostka ISO to masz najprawdopodobniej wszedzie tak jest ze zolty i czerwony poprostu jeden i drugi kabel na pol przeciac i czerwony z zoltym i ten drugi tak samo czerwony z zoltym i Ci pamiec trzyma