CD 30 i tuba basowa ?
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Re: CD 30 i tuba basowa ?
Nie, nie o to chodzi. Nie zrozumiesz jak ci napiszę. Po prostu masz te 2 opcje. Albo dodatkowy moduł, albo przeróbka radia.
Ani jednego ani drugiego sam nie zrobisz. Z resztą, dla czego piszesz, że nie chcesz konwertera, skoro ani nie wiesz czym jest ani jak działa?
Ani jednego ani drugiego sam nie zrobisz. Z resztą, dla czego piszesz, że nie chcesz konwertera, skoro ani nie wiesz czym jest ani jak działa?
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
- danny88astra
- Posty: 200
- Rejestracja: 03 sie 2014, 16:25
- Imię: Damian
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Aalsmeer, Nederland/ Złotów
Zmieniłem post. Wiem o co chodzi, wiem że wysokopoziomowy to sygnał o normalnym napieciu taaki na gotowo pod głośnik, a niskopoziomowy to niskonapięciowy . Z góry Kolego zakładasz ze ktos jest w ciemie bity?
Jak zapodam rezystory i uzyskam napiecia podobne do tych z radia z przed koncówki mocy jaki efekt uzyskam?
Jak zapodam rezystory i uzyskam napiecia podobne do tych z radia z przed koncówki mocy jaki efekt uzyskam?
OPEL FOREVER
Moje sreberko
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje sreberko
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Taki, że nie będzie to grało poprawnie. W zależności jak podłączysz to problemy pojawią się różnorakie. Sygnał z radia musi zostać zdesymetryzowany. To bardzo ważne, bo wzmacniacz w radiu jest wzmacniaczem mostkowym - TAK to oznacza, że jak radio jest 4ero kanałowe to jest w środku 8 wzmacniaczy.
Oznacza to, że jak dasz dzielnik rezystancyjny to wprawdzie dopasujesz poziom sygnału ale zewrzesz przewód "-" głośnika z masą układu po stronie niskopoziomowej. Robiąc tym samym zwarcie jednego ze wzmacniaczy. I to jest ten problem.
Oznacza to, że jak dasz dzielnik rezystancyjny to wprawdzie dopasujesz poziom sygnału ale zewrzesz przewód "-" głośnika z masą układu po stronie niskopoziomowej. Robiąc tym samym zwarcie jednego ze wzmacniaczy. I to jest ten problem.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
- danny88astra
- Posty: 200
- Rejestracja: 03 sie 2014, 16:25
- Imię: Damian
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Aalsmeer, Nederland/ Złotów
I o to mi chodziło. Chciałem na 100% wiedziec że nieda rady . Jedno mnie zastanawia. Kiedyś jak wyciągałem sygnal z radia pod wzmaka to cos takie trzaski sie pojawiały i szumy, z tąd moje pytanie odnośnie zmiany tego napiecia. Skąd pewność że jak teraz wyciągne sygnał z radia to sie to nie pojawi? No i własciwie co to za trzaski i szumy? Normalne radia z rca tych szumów i trzasków nie maja?
Ostatnio zmieniony 23 maja 2015, 21:54 przez danny88astra, łącznie zmieniany 1 raz.
OPEL FOREVER
Moje sreberko
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje sreberko
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Jasne, że da. Tylko trzeba to poprawnie zrobić. Przed tłumikiem sygnału potrzeba desymetryzatora ze wzmacniaczem operacyjnym. Wzmacniacz ten ma wzmocnienie ustawione poniżej "1" czyli nie wzmacnia a tłumi ileśtam- x sygnał.
EDIT. No właśnie te szumy i trzaski to jest wariująca końcówka mocy w radiu przez podłączenie takie "na dziko" jakichś zabawek pod głośniki. Główna zasada jest taka,że:
MINUS głośnika to nie jest MASA samochodu, ani MINUS akumulatora. Tego nie wolno łączyć ze sobą. Bo dzieje się właśnie to co u ciebie. Jak są czincze to nie ma problemu, bo tam MINUS to masa radia, czyli masa samochodu.
EDIT. No właśnie te szumy i trzaski to jest wariująca końcówka mocy w radiu przez podłączenie takie "na dziko" jakichś zabawek pod głośniki. Główna zasada jest taka,że:
MINUS głośnika to nie jest MASA samochodu, ani MINUS akumulatora. Tego nie wolno łączyć ze sobą. Bo dzieje się właśnie to co u ciebie. Jak są czincze to nie ma problemu, bo tam MINUS to masa radia, czyli masa samochodu.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 cze 2015, 7:26
- Imię: Jakub
- Auto: Astra H HB 2007
- Silnik: 1.6 XER
- Województwo: wielkopolskie
Witajcie,
podpinam się z moimi pytaniami tu, bo w sumie temat idealny. Czy jesteście w stanie wskazać, w które miejsca płytki radia (fabryczne CD 30) trzeba by wlutować taki konwerter? :
[External Link Removed for Guests]
Szukając po forach, w tym również innych modeli znalazłem pełny przewodnik po wyciąganiu synału na chinche na forum vectry:
[External Link Removed for Guests]
ale obawiam się, że starsza i gorsza wersja radia będzie wymagała innego lutowania. Odpowiadam również z góry - schemat instalacji radia nic mi nie da, bo się na tym nie znam.
podpinam się z moimi pytaniami tu, bo w sumie temat idealny. Czy jesteście w stanie wskazać, w które miejsca płytki radia (fabryczne CD 30) trzeba by wlutować taki konwerter? :
[External Link Removed for Guests]
Szukając po forach, w tym również innych modeli znalazłem pełny przewodnik po wyciąganiu synału na chinche na forum vectry:
[External Link Removed for Guests]
ale obawiam się, że starsza i gorsza wersja radia będzie wymagała innego lutowania. Odpowiadam również z góry - schemat instalacji radia nic mi nie da, bo się na tym nie znam.
- danny88astra
- Posty: 200
- Rejestracja: 03 sie 2014, 16:25
- Imię: Damian
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Aalsmeer, Nederland/ Złotów
Tego się nie lutuje do radia. Do radia przed końcówką mocy lutuje się przewody RCA bez konwertera. Uzyskujesz w ten sposób sygnał niskopoziomowy z przed końcówki mocy. Natomiast konwerter jak sama nazwa wskazuje służy do konwersji sygnału wysokopoziomowego do niskopoziomowego. Więc wystarczy podpisać do kostki ISO w miejscu wyjść na głośniki. Uzyskasz w ten sposób RCA z sygnału wysokopoziomowego.
OPEL FOREVER
Moje sreberko
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje sreberko
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyli dobrze rozumiem, że dopiąć to mogę do oryginalnej wtyczki z oplowskiego radia? No a właściwie koszyczka z pinami, bo takie określenie mi bardziej pasuje niż "wtyczka". No i dalej, jeżeli będę to próbował podpiąć to mogę się sugerować oznaczeniami i rozpiską na obudowie radia?