CD 30 i tuba basowa ?

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

Re: CD 30 i tuba basowa ?

#31

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Nie, nie o to chodzi. Nie zrozumiesz jak ci napiszę. Po prostu masz te 2 opcje. Albo dodatkowy moduł, albo przeróbka radia.

Ani jednego ani drugiego sam nie zrobisz. Z resztą, dla czego piszesz, że nie chcesz konwertera, skoro ani nie wiesz czym jest ani jak działa?
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Awatar użytkownika
danny88astra

Astro-maniak
Posty: 200
Rejestracja: 03 sie 2014, 16:25
Imię: Damian
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Aalsmeer, Nederland/ Złotów

#32

Nieprzeczytany post autor: danny88astra »

Zmieniłem post. Wiem o co chodzi, wiem że wysokopoziomowy to sygnał o normalnym napieciu taaki na gotowo pod głośnik, a niskopoziomowy to niskonapięciowy . Z góry Kolego zakładasz ze ktos jest w ciemie bity?
Jak zapodam rezystory i uzyskam napiecia podobne do tych z radia z przed koncówki mocy jaki efekt uzyskam?
OPEL FOREVER

Moje sreberko :D
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#33

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Taki, że nie będzie to grało poprawnie. W zależności jak podłączysz to problemy pojawią się różnorakie. Sygnał z radia musi zostać zdesymetryzowany. To bardzo ważne, bo wzmacniacz w radiu jest wzmacniaczem mostkowym - TAK to oznacza, że jak radio jest 4ero kanałowe to jest w środku 8 wzmacniaczy.

Oznacza to, że jak dasz dzielnik rezystancyjny to wprawdzie dopasujesz poziom sygnału ale zewrzesz przewód "-" głośnika z masą układu po stronie niskopoziomowej. Robiąc tym samym zwarcie jednego ze wzmacniaczy. I to jest ten problem.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Awatar użytkownika
danny88astra

Astro-maniak
Posty: 200
Rejestracja: 03 sie 2014, 16:25
Imię: Damian
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Aalsmeer, Nederland/ Złotów

#34

Nieprzeczytany post autor: danny88astra »

I o to mi chodziło. Chciałem na 100% wiedziec że nieda rady . Jedno mnie zastanawia. Kiedyś jak wyciągałem sygnal z radia pod wzmaka to cos takie trzaski sie pojawiały i szumy, z tąd moje pytanie odnośnie zmiany tego napiecia. Skąd pewność że jak teraz wyciągne sygnał z radia to sie to nie pojawi? No i własciwie co to za trzaski i szumy? Normalne radia z rca tych szumów i trzasków nie maja?
Ostatnio zmieniony 23 maja 2015, 21:54 przez danny88astra, łącznie zmieniany 1 raz.
OPEL FOREVER

Moje sreberko :D
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#35

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Jasne, że da. Tylko trzeba to poprawnie zrobić. Przed tłumikiem sygnału potrzeba desymetryzatora ze wzmacniaczem operacyjnym. Wzmacniacz ten ma wzmocnienie ustawione poniżej "1" czyli nie wzmacnia a tłumi ileśtam- x sygnał.



EDIT. No właśnie te szumy i trzaski to jest wariująca końcówka mocy w radiu przez podłączenie takie "na dziko" jakichś zabawek pod głośniki. Główna zasada jest taka,że:


MINUS głośnika to nie jest MASA samochodu, ani MINUS akumulatora. Tego nie wolno łączyć ze sobą. Bo dzieje się właśnie to co u ciebie. Jak są czincze to nie ma problemu, bo tam MINUS to masa radia, czyli masa samochodu.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

certino

Astro-maniak
Posty: 213
Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#36

Nieprzeczytany post autor: certino »

A jak są zakłócenia to wtórnik napięciowy i masz je z głowy

jakub12345

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 16 cze 2015, 7:26
Imię: Jakub
Auto: Astra H HB 2007
Silnik: 1.6 XER
Województwo: wielkopolskie

#37

Nieprzeczytany post autor: jakub12345 »

Na wiosnę 2016 też się zabiorę za Caraudio i założę tubę + wzmacniacz.

Usunięty użytkownik 853989

#38

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 853989 »

Witajcie,

podpinam się z moimi pytaniami tu, bo w sumie temat idealny. Czy jesteście w stanie wskazać, w które miejsca płytki radia (fabryczne CD 30) trzeba by wlutować taki konwerter? :

[External Link Removed for Guests]

Szukając po forach, w tym również innych modeli znalazłem pełny przewodnik po wyciąganiu synału na chinche na forum vectry:

[External Link Removed for Guests]

ale obawiam się, że starsza i gorsza wersja radia będzie wymagała innego lutowania. Odpowiadam również z góry - schemat instalacji radia nic mi nie da, bo się na tym nie znam.

Awatar użytkownika
danny88astra

Astro-maniak
Posty: 200
Rejestracja: 03 sie 2014, 16:25
Imię: Damian
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Aalsmeer, Nederland/ Złotów

#39

Nieprzeczytany post autor: danny88astra »

Tego się nie lutuje do radia. Do radia przed końcówką mocy lutuje się przewody RCA bez konwertera. Uzyskujesz w ten sposób sygnał niskopoziomowy z przed końcówki mocy. Natomiast konwerter jak sama nazwa wskazuje służy do konwersji sygnału wysokopoziomowego do niskopoziomowego. Więc wystarczy podpisać do kostki ISO w miejscu wyjść na głośniki. Uzyskasz w ten sposób RCA z sygnału wysokopoziomowego.
OPEL FOREVER

Moje sreberko :D
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Usunięty użytkownik 853989

#40

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 853989 »

Czyli dobrze rozumiem, że dopiąć to mogę do oryginalnej wtyczki z oplowskiego radia? No a właściwie koszyczka z pinami, bo takie określenie mi bardziej pasuje niż "wtyczka". No i dalej, jeżeli będę to próbował podpiąć to mogę się sugerować oznaczeniami i rozpiską na obudowie radia?

ODPOWIEDZ