Co wybrać ?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 lip 2012, 16:21
- Imię: Dawid
- Auto: Opel Astra Classic
- Silnik: 1.6 16V
- Województwo: śląskie
Co wybrać ?
Witam
Posiadam Opla Astrę H Classic z 2012 roku.
Noszę się z zamiarem wymiany głośników na coś lepszego żeby lepiej grało.
Dzwoniłem po wielu firmach audiocar i każda doradza co innego.
Zależy mi na jak najlepszym dźwięku za cenę od 1000 zł do max 1500 zł.
Chodzi mi o:
- wymiana głośników przód
- wygłuszenie
- i teraz pytanie czy lepiej kupić nowe radio, lepsze niż CD 30 z Astry, czy też zamontować głośniki pod seryjne radio ze wzmacniaczem ?
Ma ktoś jakieś informacje i doświadczenia w tym temacie ?
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Posiadam Opla Astrę H Classic z 2012 roku.
Noszę się z zamiarem wymiany głośników na coś lepszego żeby lepiej grało.
Dzwoniłem po wielu firmach audiocar i każda doradza co innego.
Zależy mi na jak najlepszym dźwięku za cenę od 1000 zł do max 1500 zł.
Chodzi mi o:
- wymiana głośników przód
- wygłuszenie
- i teraz pytanie czy lepiej kupić nowe radio, lepsze niż CD 30 z Astry, czy też zamontować głośniki pod seryjne radio ze wzmacniaczem ?
Ma ktoś jakieś informacje i doświadczenia w tym temacie ?
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 15 sie 2012, 19:39
- Imię: Daniel
- Auto: Astra F kombi
- Silnik: 1,6 8V
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: gdańsk
Wiesz co tak zerknąłem na fotki tego radia oryginału i za bardzo nie widzę tam wyjścia na wzmaka. ja raczej bym se wstawił fajna stacje. ale można zacząć od przygotowania wszystkiego czyli wygłuszyć wstawić już głośniki np.JBL albo Infinity, Hertz też fajny mają dźwięk do tego 1 może 2 wzmaki a na koniec fajna stacje se wsadzic coś 2-pinowego bo sporo miejsca by zostało po starym radiu
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 lip 2012, 16:21
- Imię: Dawid
- Auto: Opel Astra Classic
- Silnik: 1.6 16V
- Województwo: śląskie
- kmdg
- Posty: 10
- Rejestracja: 09 sie 2012, 12:39
- Imię: Kamil
- Auto: Astra F /Astra G
- Silnik: 1,6 8v /1,4 16v
- Województwo: śląskie
Wyjście na wzmaka zawsze da się zrobić tylko dowiedz się czy gwarancji nie stracisz.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 08 sie 2012, 10:40
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LER
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław/Zawiercie
Od kilku lat bawię się w CarAudio. Mniej lub bardziej profesjonalnie, ale kilkanaście samochodów hobbystycznie już zmontowałem i muszę przyznać że im auto nowsze tym jest ciężej!
Nie chodzi już nawet o układanie wiązki kabli... głośniki w nowych autach są coraz lepsze i stworzenie widocznej poprawy staje się coraz droższe.
Na chwilę obecną nie widzę większego sensu wymiany fabrycznych głośników bez dodania wzmacniacza. Jak wzmacniacz to i nowe wiązki kabli. Jak kable to wymiana bądź przeróbka fabrycznego radia (większość fabrycznych jednostek nie posiada wyjścia RCA, a dodanie przejściówek RCA mija się z celem gdyż tracimy na jakości i może się okazać że nowy sprzęt zagra gorzej niż fabryczny!). Jak głośniki to minimum 2 drożne, a jak już rozbiera się tapicerkę do ich wymiany to najlepiej od razu wyciszyć drzwi.
Koszta, koszta i jeszcze raz koszta...
Żeby nie było, nie zniechęcam do zabawy w CarAudio bo radość po osiągnięciu lepszej jakości jest nie do ogarnięcia
Chcę jednak zaznaczyć że nie osiągnie się lepszej jakości za 500zł i 2h roboty!
Kable = ok. 300zł
Głośniki przednie = ok. 500zł
Wzmacniacz = ok. 800zł
Wygłuszenie = ok 300zł
Razem ok 2000zł na nowy sprzęt aby osiągnąć lepszą jakość. Tak zawsze liczę i każdemu znajomemu mówię żeby się liczył z podobnym kosztem!
Oczywiście można zainwestować w sprzęt używany, i właściwie przy mniejszym budżecie jest to jedyne słuszne rozwiązanie, ale zaznaczam raz jeszcze:
JAK CHCESZ EFEKTU: WYMIEŃ GŁOŚNIKI, WYMIEŃ KABLE, DODAJ WZMACNIACZ I WYGŁUSZ DRZWI
W kwestii CD30 - wyjść RCA nie ma, da się dorobić; a wzmacniacz obowiązkowo!
P.S. Przepraszam że się tak rozpisałem, ale właśnie dzwonił kolega który za 300zł chce mega jakość i słyszalność w sąsiedniej wiosce... krew mnie zalała i musiałem gdzieś się wyżyć
Nie chodzi już nawet o układanie wiązki kabli... głośniki w nowych autach są coraz lepsze i stworzenie widocznej poprawy staje się coraz droższe.
Na chwilę obecną nie widzę większego sensu wymiany fabrycznych głośników bez dodania wzmacniacza. Jak wzmacniacz to i nowe wiązki kabli. Jak kable to wymiana bądź przeróbka fabrycznego radia (większość fabrycznych jednostek nie posiada wyjścia RCA, a dodanie przejściówek RCA mija się z celem gdyż tracimy na jakości i może się okazać że nowy sprzęt zagra gorzej niż fabryczny!). Jak głośniki to minimum 2 drożne, a jak już rozbiera się tapicerkę do ich wymiany to najlepiej od razu wyciszyć drzwi.
Koszta, koszta i jeszcze raz koszta...
Żeby nie było, nie zniechęcam do zabawy w CarAudio bo radość po osiągnięciu lepszej jakości jest nie do ogarnięcia
Chcę jednak zaznaczyć że nie osiągnie się lepszej jakości za 500zł i 2h roboty!
Kable = ok. 300zł
Głośniki przednie = ok. 500zł
Wzmacniacz = ok. 800zł
Wygłuszenie = ok 300zł
Razem ok 2000zł na nowy sprzęt aby osiągnąć lepszą jakość. Tak zawsze liczę i każdemu znajomemu mówię żeby się liczył z podobnym kosztem!
Oczywiście można zainwestować w sprzęt używany, i właściwie przy mniejszym budżecie jest to jedyne słuszne rozwiązanie, ale zaznaczam raz jeszcze:
JAK CHCESZ EFEKTU: WYMIEŃ GŁOŚNIKI, WYMIEŃ KABLE, DODAJ WZMACNIACZ I WYGŁUSZ DRZWI
W kwestii CD30 - wyjść RCA nie ma, da się dorobić; a wzmacniacz obowiązkowo!
P.S. Przepraszam że się tak rozpisałem, ale właśnie dzwonił kolega który za 300zł chce mega jakość i słyszalność w sąsiedniej wiosce... krew mnie zalała i musiałem gdzieś się wyżyć
Motor: Z20LER 200KM
Mods: Ronal OPC 17"; H&R -30mm
Audio: [External Link Removed for Guests]
Mods: Ronal OPC 17"; H&R -30mm
Audio: [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 lip 2012, 16:21
- Imię: Dawid
- Auto: Opel Astra Classic
- Silnik: 1.6 16V
- Województwo: śląskie
Głośniki dwudrożne zamontowane, wzmacniacz też. Gra znacznie lepiej niż seria. Radio pozostało jak na razie seria.
CHYBA (?) przez to z głośników na słupkach wydobywa się świst (szczególnie gdy dodaję gazu).
Wymieniam teraz radio. Czy to rozwiąże problem ?
PS:
Pyt 1: Gdzie zdobyć ramkę na wąskie radio ?
Pyt 2: Co trzeba dokupić by sterowanie z kierownicy działało ? I co będzie wyświetlało się tam gdzie pokazane są stacje radiowe obecnie ? Data/godzina jak na wyłączonym czy to też będzie działało ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
CHYBA (?) przez to z głośników na słupkach wydobywa się świst (szczególnie gdy dodaję gazu).
Wymieniam teraz radio. Czy to rozwiąże problem ?
PS:
Pyt 1: Gdzie zdobyć ramkę na wąskie radio ?
Pyt 2: Co trzeba dokupić by sterowanie z kierownicy działało ? I co będzie wyświetlało się tam gdzie pokazane są stacje radiowe obecnie ? Data/godzina jak na wyłączonym czy to też będzie działało ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
- klaczek84
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 kwie 2008, 19:55
- Imię: Jarek
- Auto: AUDI A4 B6 1,9TDI 157PS 360NM
- Silnik: 1,9 TDI PD
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Co do ramki to tu masz różne modele i kolory.
[External Link Removed for Guests]
jeśli chodzi o sterowanie radiem z kierownicy to kluczową sprawą jest model radia. Interfejsy są pod konkretnych producentów i nie każde radio ma możliwość podłączenia takiego sterowania.
Poszukaj tu coś pod swoje radio:
[External Link Removed for Guests]
Co do wyświetlacza to dokładnie się nie orientuje ale w starszych modelach jest przewód odpowiedzialny za przesyłanie danych z radia i jak się go z kostki nie wyjęło to na wyświetlaczu nie było daty.
[External Link Removed for Guests]
jeśli chodzi o sterowanie radiem z kierownicy to kluczową sprawą jest model radia. Interfejsy są pod konkretnych producentów i nie każde radio ma możliwość podłączenia takiego sterowania.
Poszukaj tu coś pod swoje radio:
[External Link Removed for Guests]
Co do wyświetlacza to dokładnie się nie orientuje ale w starszych modelach jest przewód odpowiedzialny za przesyłanie danych z radia i jak się go z kostki nie wyjęło to na wyświetlaczu nie było daty.
- kmdg
- Posty: 10
- Rejestracja: 09 sie 2012, 12:39
- Imię: Kamil
- Auto: Astra F /Astra G
- Silnik: 1,6 8v /1,4 16v
- Województwo: śląskie
To winna kabla sygnałowego między radiem a wzmacniaczem który zbiera zakłócenia , należy go wymienić na porządny.d3jf pisze:CHYBA (?) przez to z głośników na słupkach wydobywa się świst (szczególnie gdy dodaję gazu).