Problem po wymianie radia na nie ori
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Problem po wymianie radia na nie ori
Witam Panowie.
Zabrałem się za wymianę radia w aucie.
Zakupiłem odpowiednia przelotkę :
A do obsługi z kierownicy + BC odpowiedni moduł (firmy Connects 2).
Obsługa z kierownicy działa, BC też, ale mam dwa problemy:
1. Radio wyłącza się od razu po wyłączeniu silnika - ori CD 30 wyłącza sie dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki
2. Po wrzuceniu wstecznego radio nie przełącza się w tryb kamery. Tej co prawda jeszcze nie mam, ale na moje powinno pokazać poprostu czarny ekran.
Sprawdziłem zasilanie i na czerwonym jest 12V po stacyjce. Jak to jest zrobione w fabrycznym radiu, że nie wyłącza się odrazy po wyłączeniu zapłonu ??
Co do kamerki. Czy ktoś miał styczność z tym modułem. Ma on wyprowadzony przewód opisany jako "wsteczny" jednak jego połączenie z odpowiednim przewodem w radiu nie daje spodziewanego efektu.
Wszelkie uwagi i sugestie będą bardzo pomocne.
Zabrałem się za wymianę radia w aucie.
Zakupiłem odpowiednia przelotkę :
A do obsługi z kierownicy + BC odpowiedni moduł (firmy Connects 2).
Obsługa z kierownicy działa, BC też, ale mam dwa problemy:
1. Radio wyłącza się od razu po wyłączeniu silnika - ori CD 30 wyłącza sie dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki
2. Po wrzuceniu wstecznego radio nie przełącza się w tryb kamery. Tej co prawda jeszcze nie mam, ale na moje powinno pokazać poprostu czarny ekran.
Sprawdziłem zasilanie i na czerwonym jest 12V po stacyjce. Jak to jest zrobione w fabrycznym radiu, że nie wyłącza się odrazy po wyłączeniu zapłonu ??
Co do kamerki. Czy ktoś miał styczność z tym modułem. Ma on wyprowadzony przewód opisany jako "wsteczny" jednak jego połączenie z odpowiednim przewodem w radiu nie daje spodziewanego efektu.
Wszelkie uwagi i sugestie będą bardzo pomocne.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:24
- Imię: Damian
- Auto: Astra GTC / BMW E30 Coupe
- Silnik: 1.9 bocian :D / 2.5
- Województwo: dolnośląskie
Musisz poszukać kabla +12V w kostce (ori), z którego znika napięcie dopiero po wyciągnięciu kluczyka i ten kabel zamienić z obecnym od zasilania.marwisn pisze:
1. Radio wyłącza się od razu po wyłączeniu silnika - ori CD 30 wyłącza sie dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki
Zazwyczaj jest tak, że ekran odpala się dopiero po podaniu sygnału, bez tego z automatu monitor nie działa, bo i po co? Podłącz jakiekolwiek źródło obrazu pod wejście kamery i podaj sygnał. Zobacz, czy wtedy odpala, jak nie to szukaj w ustawieniach.marwisn pisze:2. Po wrzuceniu wstecznego radio nie przełącza się w tryb kamery. Tej co prawda jeszcze nie mam, ale na moje powinno pokazać poprostu czarny ekran.
Sprawdziłem zasilanie i na czerwonym jest 12V po stacyjce. Jak to jest zrobione w fabrycznym radiu, że nie wyłącza się odrazy po wyłączeniu zapłonu ??
Co do kamerki. Czy ktoś miał styczność z tym modułem. Ma on wyprowadzony przewód opisany jako "wsteczny" jednak jego połączenie z odpowiednim przewodem w radiu nie daje spodziewanego efektu.
Wszelkie uwagi i sugestie będą bardzo pomocne.
W większości przypadków kamerka ma wyprowadzony przewód do wzbudzania, który podłączasz pod żarówkę wstecznego. Po wrzuceniu wstecznego kamerka z automatu się odpala i podaje sygnał na radio, które z automatu włącza obraz z kamery.
Powered by Bear Garage
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Trochę odgrzeję temat.
Wszystko śmiga od dłuższego czasu. Niestety nie potrafiłem rozpracować modułu Connets2 i tego jak wyprowadza sygnał z can'a o wstecznym biegu. Podłączyłem do radia po prostu plusa z żarówki od wstecznego (i tak musiałem położyć kabel sygnału video z kamery).
Ponieważ w Ah wyłączenie radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki również jest po can'ie i nie udało mi się znaleźć żadnego modułu który by ten sygnał przechwytywał i przekładał na sygnał analogowy zastosowałem przekaźnik z pamięcią stanu (model 4wsp). Każde podanie impulsu na styk sterujący zmienia stan przekaźnika (on/off). Załączanie i wyłączanie radia odbywa się pojedyńczym przyciskiem monostabilnym umieszczonym pomiędzy fotelami.
Efekt końcowy :
Wszystko śmiga od dłuższego czasu. Niestety nie potrafiłem rozpracować modułu Connets2 i tego jak wyprowadza sygnał z can'a o wstecznym biegu. Podłączyłem do radia po prostu plusa z żarówki od wstecznego (i tak musiałem położyć kabel sygnału video z kamery).
Ponieważ w Ah wyłączenie radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki również jest po can'ie i nie udało mi się znaleźć żadnego modułu który by ten sygnał przechwytywał i przekładał na sygnał analogowy zastosowałem przekaźnik z pamięcią stanu (model 4wsp). Każde podanie impulsu na styk sterujący zmienia stan przekaźnika (on/off). Załączanie i wyłączanie radia odbywa się pojedyńczym przyciskiem monostabilnym umieszczonym pomiędzy fotelami.
Efekt końcowy :
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Andrevvv
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 lut 2014, 20:17
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Chrzanów
Mam do Ciebie pytanie. Bo też zastanawiam się nad zmianą fabrycznego radia.
Gdzie zakupiłeś moduł Connects2?
Z poziomu przycisków na kierownicy wchodzisz w obsługę komputera pokładowego (BC)?
Jaki masz typ wyświetlacza BID czy GID?
Z góry dziękuję za odpowiedź;)
Gdzie zakupiłeś moduł Connects2?
Z poziomu przycisków na kierownicy wchodzisz w obsługę komputera pokładowego (BC)?
Jaki masz typ wyświetlacza BID czy GID?
Z góry dziękuję za odpowiedź;)
- KIT GTO
- Posty: 2287
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
- Imię: astra
- Silnik: DESTRUKCJA
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: lublin
- Kontakt:
dostęp do BC jest bezproblemowy przez starowanie w kierownicy i nic nie trzeba dokupywać
- Andrevvv
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 lut 2014, 20:17
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Chrzanów
KIT GTO - dziękuję za odpowiedź, właśnie to mnie nurtowało.
W takim razie mogę kupić kierownicę z przyciskami, moduł Connets2 i inne radio:)
Pozdrawiam!
W takim razie mogę kupić kierownicę z przyciskami, moduł Connets2 i inne radio:)
Pozdrawiam!
- drago
- Posty: 326
- Rejestracja: 22 gru 2011, 21:38
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H caravan
- Silnik: 1.7CDTi 101KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
KIT GTO do BC owszem ale chyba bez trybu serwisowego (temp. cieczy itd.) ?
[External Link Removed for Guests]
- norbi82
- Posty: 29
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 3:23
- Auto: AH Kombi
- Silnik: Z20LER
- Województwo: śląskie
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
! | Art.2 punkt 4 Kolejny temat z ofertą , prosisz się o nagrodę. // Wiadomość z:Dido2@ |
- toroso
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 cze 2014, 21:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Województwo: pomorskie
Jak w przypadku radia nieoryginalnego ( bez przycisku settings) wejść w ustawienia systemowe tj.język,data, zegar?KIT GTO pisze:dostęp do BC jest bezproblemowy przez starowanie w kierownicy i nic nie trzeba dokupywać
Z kierownicy pokrętłem na BIDzie mogę tylko dostać się do zasięgu,zużycia paliwa, stopera...
- drago
- Posty: 326
- Rejestracja: 22 gru 2011, 21:38
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H caravan
- Silnik: 1.7CDTi 101KM
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
kolego o setting zapomnij.. chyba ze bedziesz mial radio ktore obsluguje te funkcje przez can.
[External Link Removed for Guests]