radio orginalne plus tuba
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 14 cze 2012, 22:03
- Imię: adi
- Auto: astra 3 kombi
- Silnik: 1.7
- Województwo: śląskie
radio orginalne plus tuba
witam czy jest mozliwosc podłączenia do orginalnego radia w oplu astra h tuby jest tam wyjscie na tube?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 13:33
- Imię: Michał
- Auto: GTC Cosmo RM07
- Silnik: 1.7 CDTI
- Województwo: łódzkie
Podłączyć to podłączysz na pewno, kwestia jakimi wyjściami dysponuje radio - nie podałeś modelu Ale nawet w najprostszym radiu, mając do dyspozycji jedynie wyjścia na głośniki, możesz się wpiąć przez HI INPUT na wzmacniaczu (ewentualnie konwerter HI INPUT -> RCA jeśli wzmacniacz takowego nie posiada). Nie będzie to zbyt eleganckie dla jakości dźwięku, zwłaszcza gdy lubisz rozkręcać głośność na maksa, ale zadziała.
Oprócz tego, bez względu na to jakie radio posiadasz, będzie trzeba zasilić wzmacniacz ciągnąc kable bezpośrednio z akumulatora i zapewnić sygnał +12V, który go wzbudzi, tzw. REM. Najlepiej służy temu wyście radia zasilające automatyczną antenę. Z tym ostatnim może być problem, bo nie każde takie coś ma. Zamiast tego można użyć np. +12V po zapłonie. Minus tego rozwiązania taki, że utrudni to rozruch silnika, bo wzmacniacz będzie podjadał prąd, nawet gdy muzyka nie gra.
Na początek wyciągnij radio i zobacz jakimi pinami dysponujesz. Gdzieś obok będzie tabliczka z opisem.
Oprócz tego, bez względu na to jakie radio posiadasz, będzie trzeba zasilić wzmacniacz ciągnąc kable bezpośrednio z akumulatora i zapewnić sygnał +12V, który go wzbudzi, tzw. REM. Najlepiej służy temu wyście radia zasilające automatyczną antenę. Z tym ostatnim może być problem, bo nie każde takie coś ma. Zamiast tego można użyć np. +12V po zapłonie. Minus tego rozwiązania taki, że utrudni to rozruch silnika, bo wzmacniacz będzie podjadał prąd, nawet gdy muzyka nie gra.
Na początek wyciągnij radio i zobacz jakimi pinami dysponujesz. Gdzieś obok będzie tabliczka z opisem.
- drahe
- Posty: 612
- Rejestracja: 23 mar 2008, 18:59
- Imię: Irek
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: Z18XE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
Napisz jakie masz radio.Mogę pomóc wyciągnąć z radyjka sygnał na wzmaka bez konwertera RCA.xxxADI22xxx pisze:witam czy jest mozliwosc podłączenia do orginalnego radia w oplu astra h tuby jest tam wyjscie na tube?
- goru1
- Posty: 357
- Rejestracja: 29 gru 2013, 19:36
- Imię: Adam
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
tylko podłączając do radia "tube" to zakatujesz radio. Odłóż kasę na normalne nagłośnienie a nie majstrować z nie wiadomo czym. Kup magnata za <200 zł + suba za ~250 zł. Nie lepiej tędy pójść?
Bo mówię że będziesz żałował.
Bo mówię że będziesz żałował.
- Rajdowy
- Posty: 2535
- Rejestracja: 11 cze 2009, 18:16
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F Caravan dB
- Silnik: X16SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Nie lepiej zainwestować w zwykle radio,? Wtedy na lajcie wpiąć wzmacniacz a pod niego suba?
No chyba że naprawdę jesteś miłośnikiem seryjnego wyposażenia auta. Jeżeli jednak chcesz zostawić fabryczne radio to na Twoim miejscu zainwestował bym w porządne markowe głośniki typowo bassowe, najlepiej zestaw odseparowany ze zwrotnicami, a do tego ogarnął porządnie wygłuszenie drzwi. Jestem pewien, że to zmieni jakość dźwięku i będziesz zadowolony z efektu bez zbędnego kombinowania typu podpinania suba pod seryjne radio takie tam moje skromne zdanie
No chyba że naprawdę jesteś miłośnikiem seryjnego wyposażenia auta. Jeżeli jednak chcesz zostawić fabryczne radio to na Twoim miejscu zainwestował bym w porządne markowe głośniki typowo bassowe, najlepiej zestaw odseparowany ze zwrotnicami, a do tego ogarnął porządnie wygłuszenie drzwi. Jestem pewien, że to zmieni jakość dźwięku i będziesz zadowolony z efektu bez zbędnego kombinowania typu podpinania suba pod seryjne radio takie tam moje skromne zdanie
--> CICHE SAMOCHODY ZABIJAJĄ DZIECI...BASS RATUJE ŻYCIE <--
VIBE BLACK AIR INNOVATIVE BASS ENCLOSURES & TARAMPS AMPLIFICADORES
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 04 sty 2014, 11:11
- Auto: Astra rdza
- Silnik: 1,2
- Województwo: łódzkie
panowie
podlaczenie wzmaka bez konvertera za 12 zł mija sie z celem
1 brak regulacji na wyjsciu
2 brak wzbudzenia do wzmaka ( nie mowie o chinczyku )
3 mozliwe szumy ( konwerter posiada regulacje wyjscia sygnalu itp )
prosta sprawa konwerter kosztuje 12 zł czyli wyjscie na glosniki z radia podlaczasz do konwertera i z niego RCA do wzmaka z niego na glosniki
zalety serowanie wyscie i ustaleniem mocy wyjsowej
wejscie po niskiej dla wzmaka przez co daje mozliwosc sterowania pelnym pasmem
wybaczcie opis w wersji dla laika latwiej nie potrafie
podlaczenie wzmaka bez konvertera za 12 zł mija sie z celem
1 brak regulacji na wyjsciu
2 brak wzbudzenia do wzmaka ( nie mowie o chinczyku )
3 mozliwe szumy ( konwerter posiada regulacje wyjscia sygnalu itp )
prosta sprawa konwerter kosztuje 12 zł czyli wyjscie na glosniki z radia podlaczasz do konwertera i z niego RCA do wzmaka z niego na glosniki
zalety serowanie wyscie i ustaleniem mocy wyjsowej
wejscie po niskiej dla wzmaka przez co daje mozliwosc sterowania pelnym pasmem
wybaczcie opis w wersji dla laika latwiej nie potrafie
- goru1
- Posty: 357
- Rejestracja: 29 gru 2013, 19:36
- Imię: Adam
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
tak tylko żeby chcieć do radia podłączyć suba to trzeba mieć wzmaka, bo jak wyżej kolega napisał też wzbudzenie jest potrzebne. Suba podłącza się do wzmaka a wzmaka do radia poprzez kable Chinch.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 04 sty 2014, 11:11
- Auto: Astra rdza
- Silnik: 1,2
- Województwo: łódzkie
od tego wlasnie jest konwerter
daje sygnal z "wysokiej" do "niskiej " plus regulacja sily wyjscia
do zalaczenia suba pradem ( co by nie dzialal wiecznie ) wystarczy wtedy kabel wzbudzajacy podlaczyc pod wyjscie np sterowania podnoszeniem anteny ( zazwyczaj jest to 7 pin od gory 2 kostka w zaleznosci od posiadanego radia modelu lub jesli jest kabel to wtedy pod ten kabel )
ot filozofia
suba podlaczac pod samo radio nie polecam efekt gorszy niz zenada
ale
jest na to mala opcja
wystarczy zbic mala skrzynke z BR i wyposazyc ja w 2 przyzwoite glosniki nisko tonowe np PB
skrzynka taka nie powinna przekraczac litrazu 9-11 litrow BR 1,5 cm na dlugosc 5 cm
lub wersja CL wtedy litraz powinien wyniesc 13,7 litra
( przeliczanie dla glosnikow PB s 6c czasami mozna kupic sam komplet midbas'ow za 50 zł na alledrogo )
wyglad jak i sprzet nisko budzetowy ale lepsze to niz mazenia o subie w bagazniku
efektu cudu i trzesieniem klapy brak ale bas jest slyszalny lepiej niz montaz tych glosnikow w polce
daje sygnal z "wysokiej" do "niskiej " plus regulacja sily wyjscia
do zalaczenia suba pradem ( co by nie dzialal wiecznie ) wystarczy wtedy kabel wzbudzajacy podlaczyc pod wyjscie np sterowania podnoszeniem anteny ( zazwyczaj jest to 7 pin od gory 2 kostka w zaleznosci od posiadanego radia modelu lub jesli jest kabel to wtedy pod ten kabel )
ot filozofia
suba podlaczac pod samo radio nie polecam efekt gorszy niz zenada
ale
jest na to mala opcja
wystarczy zbic mala skrzynke z BR i wyposazyc ja w 2 przyzwoite glosniki nisko tonowe np PB
skrzynka taka nie powinna przekraczac litrazu 9-11 litrow BR 1,5 cm na dlugosc 5 cm
lub wersja CL wtedy litraz powinien wyniesc 13,7 litra
( przeliczanie dla glosnikow PB s 6c czasami mozna kupic sam komplet midbas'ow za 50 zł na alledrogo )
wyglad jak i sprzet nisko budzetowy ale lepsze to niz mazenia o subie w bagazniku
efektu cudu i trzesieniem klapy brak ale bas jest slyszalny lepiej niz montaz tych glosnikow w polce
- goru1
- Posty: 357
- Rejestracja: 29 gru 2013, 19:36
- Imię: Adam
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
Coś w tym jest. Ja jak poprowadziłem kable od wzmaka i suba, wszystko podłączyłem to mi o dziwo sub nie grał, kombinowałem jak ciul i nic. Te wzbudzenie miałem podłaczone pod REMOTE control, nie działało. Akurat znajomy jechał na miasto i zajechał do mnie, popatrzył w 3 minuty i pod Antena COntrol podłączyliśmy i działa jak powinno. Tylko teraz ytanie czy tak powinno być czy coś podczas majstrowania z kablami coś narobili mi?Vercyngetoryx pisze:od tego wlasnie jest konwerter
daje sygnal z "wysokiej" do "niskiej " plus regulacja sily wyjscia
do zalaczenia suba pradem ( co by nie dzialal wiecznie ) wystarczy wtedy kabel wzbudzajacy podlaczyc pod wyjscie np sterowania podnoszeniem anteny ( zazwyczaj jest to 7 pin od gory 2 kostka w zaleznosci od posiadanego radia modelu lub jesli jest kabel to wtedy pod ten kabel )
Bo jak montowałem radio to dałem do zakładu CA by mi zrobili zapisywanie ustawień + odpalanie radia bez zapłonu i mógł mi coś nie tak zrobić?
Co prawda wszystko jest ok, zapisuje ustawienia, odpala bez kluczyka ale zastanawia mnie to czemu na Antena control jest wzbudzenie?
To od auta też zależy?
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 04 sty 2014, 11:11
- Auto: Astra rdza
- Silnik: 1,2
- Województwo: łódzkie
za zapisywanie ustawien odpowiada prad prawdopodobnie masz 2 kable radowe plusowe nalezy je polaczyc razem
wzbudzeniem jest antena dlatego ze daje sygnal do elektrycznej anteny co by sie wysunela w tym przypadku podaje informacje do wzmaka aby sie uruchomil
wzbudzeniem jest antena dlatego ze daje sygnal do elektrycznej anteny co by sie wysunela w tym przypadku podaje informacje do wzmaka aby sie uruchomil