Witam,
Posiadam w swoim samochodzie nagłosnienie:
1. Wzmacniacz Magnat The Rock 400, podłączony do przednich głosników, ( Powerbass S-6C)
2. Wzmacniacz Crunch GPX 1000.4 która zasila tylne głosniki oraz subwoofer Magnata BS-30
3. Radio Blaupunkt Casablanca Mp56
Mam natomiast taki problem, przy głośniejszym słuchaniu, całe oświetlenie, które mam na diodach LED, przygasa, również kontrolka POWER która jest we wzmacniaczu Crunch'a, nie mogę podkręcić głośniej, bo wszystko przygasa jeszcze bardziej a wzmacniacz zaczyna charczeć, gdyż dostaje za mało prądu, nie zależnie czy samochód ma włączony zapłon, czy też nie. Na Wyłączonym zapłonie przy słuchaniu głośnym jest na aku 11,8V, a gdy silnik pracuje napięcie schodzi do 13,7V, Kable maja przekrój 6,7mm2.
Już nie wiem co mam z tym zrobić, akumulator ma ok. 3 lat, wiec sadzę że jeszcze nie czas na niego. Zwracam się do was o pomoc, co można na to zaradzić.
Kiedyś ktoś mi mówił, żebym zakupił kondensator, lecz sądzę że to zniweluje tylko problem przygasania, lecz z głośnika przy głośniejszym słuchaniu nadal będzie wydobywało się charczenie.
Brak właściwej mocy wzmacniacza
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 mar 2012, 12:51
- Imię: Martin
- Województwo: śląskie
- klimi
- Posty: 183
- Rejestracja: 03 maja 2014, 14:37
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F Sedan
- Silnik: X16SZ+LPG
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Kondensator wyeliminuje przygasanie. Charczenie głośników spowodowane jest przesterowanym sygnałem. Za słabe głośniki lub wzmacniacz.
- CrashShoot
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lip 2014, 0:30
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F Caravan
- Silnik: C18XEL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Sierakowice
Wszystko przygasa ponieważ masz duży pobór prądu. Jak Kolega pisał kondensator załatwi sprawę bo pobiera mniej prądu i przedewszystkim trzyma stałe napięcie dla wzmacniacza . A co do charczenia to masz zapewne za słabe głośniki do tego wzmaka albo poprostu już są dojechane
- goru1
- Posty: 357
- Rejestracja: 29 gru 2013, 19:36
- Imię: Adam
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
Tak jest. Kondensator magazynuje prąd i akumulator nie dostaje po (...)
A słuchając muzyki na wyłączonym silniku i dając w palnik możesz uszkodzić akumulator. Kondensator kosztuje ok 150-170 zł (Powerbass), widziałem za i 100 zł ale jakiś Phantom, no name.
A słuchając muzyki na wyłączonym silniku i dając w palnik możesz uszkodzić akumulator. Kondensator kosztuje ok 150-170 zł (Powerbass), widziałem za i 100 zł ale jakiś Phantom, no name.
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
[External Link Removed for Guests]
Taki link na dzień-dobry. Aby nie być gołosłownym. To ma zasilanie 2x24V, a to oznacza, że przy 4Ohm zrobisz z tego jakieś 40-55W. Czy to dużo, to sobie sam odpowiedz. Niezależnie od obciążenia, tranzystory stopnia mocy w nim zastosowane wytrzymają 70W. I t one wybuchną pierwsze przy próbie pracy w przeciążeniu. (możliwe, że pierwsza ugotuj się przetwornica).
Kondensator tutaj nic nie da, wzmacniacze są zbyt słabe by zrobić z niego użytek. Masz bardzo złe połaczenia zasilania, plus albo masy. Możliwe że użyłeś kabli CCA?
Taki link na dzień-dobry. Aby nie być gołosłownym. To ma zasilanie 2x24V, a to oznacza, że przy 4Ohm zrobisz z tego jakieś 40-55W. Czy to dużo, to sobie sam odpowiedz. Niezależnie od obciążenia, tranzystory stopnia mocy w nim zastosowane wytrzymają 70W. I t one wybuchną pierwsze przy próbie pracy w przeciążeniu. (możliwe, że pierwsza ugotuj się przetwornica).
Kondensator tutaj nic nie da, wzmacniacze są zbyt słabe by zrobić z niego użytek. Masz bardzo złe połaczenia zasilania, plus albo masy. Możliwe że użyłeś kabli CCA?
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.