Gdzie schować wzmacniacz - Astra H
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 paź 2011, 21:06
- Imię: Paweł
- Auto: Astra III
- Silnik: 1.9 cdti 120
- Województwo: łódzkie
Gdzie schować wzmacniacz - Astra H
Witam. Posiadam Astrę H hatchback. Chcę poprawić nagłośnienie. Przede wszystkim chce zamontować dedykowaną obudowę z subwooferem w prawy róg bagażnika. Obudowa jest mała 15 litrów. I oto mi właśnie chodzi żeby zająć jak najmniej miejsca. I mam problem z wzmacniaczem. Gdzie można go zamontować poza bagażnikiem ? Czy jest takie miejsce gdzie można by zamontować a nie stracić miejsca w bagażniku. Wiadomo że bez wzmacniacza to nie będzie to samo z samego radia.
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 paź 2011, 21:06
- Imię: Paweł
- Auto: Astra III
- Silnik: 1.9 cdti 120
- Województwo: łódzkie
Z tego co kojarzę jak wymieniałem filtr kabinowy to nie ma szans tam coś wcisnąć. Myślałem w schowku, ale tam też miejsca jak na lekarstwo
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Ja władowałem za schowek
Jak wyciągniesz schowek to po prawej stronie przy ścianie bocznej jest trochę miejsca i tam go władowałem. Wzmak to Blaupunkt EMA 255, dosyć nieduży ale w mostku na 160 w rms. Do woofera mi starcza. Do wzmaka dołożyłem wentylator(napięcie na wentylator wyciągnąłem z nogi zasilającej TL494 czyli układu w przetwornicy napięcia we wzmacniaczu, pojawia się tak jak się włącza wzmacniacz) bo tam mało miejsca i bez wentyla mogłoby się mu robić za ciepło. Wzmak zasila Excursion sx-8s4
Jak wyciągniesz schowek to po prawej stronie przy ścianie bocznej jest trochę miejsca i tam go władowałem. Wzmak to Blaupunkt EMA 255, dosyć nieduży ale w mostku na 160 w rms. Do woofera mi starcza. Do wzmaka dołożyłem wentylator(napięcie na wentylator wyciągnąłem z nogi zasilającej TL494 czyli układu w przetwornicy napięcia we wzmacniaczu, pojawia się tak jak się włącza wzmacniacz) bo tam mało miejsca i bez wentyla mogłoby się mu robić za ciepło. Wzmak zasila Excursion sx-8s4
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 paź 2011, 21:06
- Imię: Paweł
- Auto: Astra III
- Silnik: 1.9 cdti 120
- Województwo: łódzkie
No jest to jakieś wyjście, ale ja raczej myślałem o 4 kanałowym żeby też przody odseparowane trochę wzmocnić. TO znowu taki duży się tam nie zmieści . I mam problem . Bo wpadł mi jeszcze taki pomysł jakby np. zakupić taki wzmacniacz co się wbudowuje w obudowę subwoofera, ale z tego co widziałem to same słabeusze po 70 zł są. I nie sądze że pociągnie taki 150 w rms głośnik 25 cm. Wtedy miejsce byłby zaoszczędzone, ale czy efekt by był ? A głośniki z przodu zostawić pod radiem po prostu.
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Taki wzmak sobie odpuść. Radio masz blaupunkt czy delphi grundig ? CD30, CD30 MP3 ?
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 05 paź 2011, 21:06
- Imię: Paweł
- Auto: Astra III
- Silnik: 1.9 cdti 120
- Województwo: łódzkie
Radio mam CD30, ale na dniach zamawiam coś w 2-din dotykowego . Jakieś JVC, Pioneer. Chce do tego zrobić wygłuszenie drzwi z przodu i wstawić coś lepszego, ale bez subwoofera to i tak nie będzie zabawy.
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Zabawa zabawą, a grać musi dobrze. Wytłumienie drzwi to podstawa. Wzmacniacze w radiach raczej ze swojej natury więcej jak te 30W na kanał nie zrobią... . Nie ma opcji. Nie wspominając, że te w klasie D, z pompką ładunku maja dramatyczne zniekształcenia. więc użytecznie nadmuchasz z takiego radia 15-20W mocy na kanał, przy założeniu że nie ugotujesz końcówki
Ja jestem zdecydowanym zwolennikiem montowania wzmacniacza z przodu. Im krótszy kabel zasilający wzmacniacz tym lepiej. Więc albo za schowek, albo pod siedzenie. Albo do konsoli środkowej. Nikt nie mówi, że wzmacniacz musi być duży. Popatrz na te od Mercedesów, albo nawet Bose z Omegi - ja jestem fanem firmowych, montowanych fabrycznie. W środku to jest inne wykonanie, inne części, inne materiały, odporność na wilgoć, chłodzenie, przemyślane obwody - inny świat. I wiadomo, w samochodzie generalnie jest problem z wysokim napięciem do zasilania wzmacniacza, więc znacznie lepiej sprawdza się dużo małych wzmacniaczy niż jeden duży. Zwrotnice pasywne to coś czego unikam, bo to straty mocy - lepiej robić to na filtrach aktywnych, ale wtedy "ile głośników - tyle wzmacniaczy".
Ja jestem zdecydowanym zwolennikiem montowania wzmacniacza z przodu. Im krótszy kabel zasilający wzmacniacz tym lepiej. Więc albo za schowek, albo pod siedzenie. Albo do konsoli środkowej. Nikt nie mówi, że wzmacniacz musi być duży. Popatrz na te od Mercedesów, albo nawet Bose z Omegi - ja jestem fanem firmowych, montowanych fabrycznie. W środku to jest inne wykonanie, inne części, inne materiały, odporność na wilgoć, chłodzenie, przemyślane obwody - inny świat. I wiadomo, w samochodzie generalnie jest problem z wysokim napięciem do zasilania wzmacniacza, więc znacznie lepiej sprawdza się dużo małych wzmacniaczy niż jeden duży. Zwrotnice pasywne to coś czego unikam, bo to straty mocy - lepiej robić to na filtrach aktywnych, ale wtedy "ile głośników - tyle wzmacniaczy".