Ostrożności nigdy nie za wiele.

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
Patrykk19

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 20 paź 2014, 23:06
Auto: Astra H 1.4
Województwo: opolskie

Ostrożności nigdy nie za wiele.

#1

Nieprzeczytany post autor: Patrykk19 »

Witam zabieram się niedługo za wymiane fabrycznego CA w mojej asterce.

Posiadam Radio JVC które potrafi wyciągnąc co nie co z fabrycznych głosniczków i bangla nieźle jednak chce takowe głośniki zamienić na na zes. ods. helix b 62c to mi zdecydowanie wystarczy bo nie zależy mi na tym żeby bass słyszała cała ulica.

Mam kilka pytam, otóz w życiu nie widziałem zwrotnic do głosników wysoko tonowych na oczy, na co uważać, żeby nic nie zepsuć, chciałem też wymienić oryginalne okablowanie na jakieś grubsze domyślam się że mam po prostu na to samo miejsce włożyc inny kabel i po sprawie.

Czy ktoś z Was wie może czy gdzieś w serwisie do CA wyciągną mi radyjko? bo zgubiłem klucze.

Oczywiście drzwi będą wygłuszane.

Jakieś rady dla totalnego laika ?

Awatar użytkownika
goru1

Astro-maniak
Posty: 357
Rejestracja: 29 gru 2013, 19:36
Imię: Adam
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Województwo: mazowieckie
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: goru1 »

żeby wyjąć radio musiałbyś mieć coś twardego i cienkiego, pierw zdjęć ramkę z radia i potem delikatnie wyjmować radio.
Co do zestawu odseparowanego to nie wiem jak jest w Helixach, ale u mnie w PB żeby to grało to podłączanie było bardzo proste - kable, które idą do seryjnego głośnika 16 cm (woofera) to odcinasz kostkę i wycinasz trochę by było miedzi i podłączasz do zwrotnicy aby był sygnał od radia do zwrotnicy Reszta podłączała się tak (szukałem na google grafiki i o dziwo znalazłem swoje foto :3 )

Obrazek

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Kabli nie kupuj głośnikowych. Nie ma sensu. A już na pewno nie kupuj CCA. Generalnie weź najtańszy przewód Ly 2,5mm. Taki linkowy, miedziany - pojedyncza żyła. Albo weź OMy 2x2,5 i wypruj z białej powłoki. To najlepsze i najtańsze rozwiązanie. Wszystkie kable "for car audio" będą droższe i jednocześnie będą gorszej jakości niż instalacyjna miedź. Lepsze kable, z miedzi beztlenowej i oczywiście bez dodatku aluminium robi firma Klotz. I w jej stronę się kieruj, jeżeli szukasz czegoś więcej niż Ly-grek. Ale do samochodu uważam nie ma sensu.

To tyle jeżeli chodzi o kable. Zwrotnica to temat szerszy. Ważne, aby wszystkie kondensatory były typu MKT lub lepiej MKSE, a nie były to elektrolityczne. Zasadniczo zwrotnicę liczy się w specjalnych programach symulacyjnych, pod konkretne głośńiki. Nie ma czegoś takiego, że idziesz do sklepu i tam na półce leży 12-cie modeli od "takich" po "śmakie. To nie ma prawa dobrze działać, i nigdy nie będzie. Tak samo nie kupuje się głośników do których nie ma podanej pełnej dokumentacji.

Mogę polecić Reduktor Szumu z YT, facet mądrze mówi, opisuje mniej więcej problematykę obudów - w samochodzie wygląda to tak samo. No i odradzam głośniki wielo-drożne - mają one zawsze otwartą szczelinę magnetyczną - zawsze tam jakiś syf naleci, szybko charczeć zaczynają.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Patrykk19

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 20 paź 2014, 23:06
Auto: Astra H 1.4
Województwo: opolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Patrykk19 »

Dzięki już jestem mądrzejszy o konkretną dawke wiedzy.

Jeszcze takie pytanko gdzie wepchnąć tą zwrotnice? tak żeby rzecz jasna nie obijała się o nic i gdzie znajduje się stara oplowska zwrotnica? wystarczy zddjąć boczek czy musze dobrać się do tapicerki ?

Miał juz ktoś helixy 62c? w porównaniu do oplowskich jak się mają?

P.S zwrotnice są już w zestawie pod helixy czyli sa nastrojone tak?

Awatar użytkownika
Maythis

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 13 sty 2014, 19:15
Imię: Mateusz
Auto: Astra F
Silnik: Y17DT
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Maythis »

Ja u siebie wcisnąłem je na samym dole drzwi pod szybą, jednak tam trzeba je zabezpieczyć przed wodą :)
Nie ma czegoś takiego jak "stara oplowska zwrotnica", oryginalne głośniki grają pełnym pasmem, bez zwrotnic.

Tak, w zestawie pewnie będziesz miał zwrotki, które będą stosunkowo dobrze dostrojone pod te głośniki ;)
[External Link Removed for Guests]

Patrykk19

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 20 paź 2014, 23:06
Auto: Astra H 1.4
Województwo: opolskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Patrykk19 »

Jesteś z nich zadowolony? wiem że to rzecz gustu ale ja mnie zależy na niemęczącym basie i przyjemnym brzmieniu, radyjko mam z podbiciem basu, zdradzisz jak je zabezpieczyłeś przed wodą? planuje tez dac MDF'y z racji tego że magnesy są duże wejdzie to wszystko?

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

w oryginale głośnik w drzwiach jest głośnikiem pełno-pasmowym. I jest podpięty bezpośrednio pod radio. W zależności od wersji, jak jest gwizdek w słupku albo lusterku to on ma malutki kondensatorek 2,2uF. I to jest najprymitywniejsza zwrotnica 6db/Oct. Tnie około 7kHz, czyli bardzo wysoko. W takim ustawieniu sprawdził by się głośnik średnio-nisko tonowy w drzwiach, czyli taki ze stożkiem wysokotonowym.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Patrykk19

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 20 paź 2014, 23:06
Auto: Astra H 1.4
Województwo: opolskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Patrykk19 »

Zdecydowałem się na całkowitą wymianą stare gwizdki i niskotonowe wywalam i wkładam jednak Helix DB 62.1 lepiej dopłacić te 20 zł a opini na temat tego zestawu jest o wiele wiecej pozytywnych wiadomo że cudów nie będzie ale gorzej od seryjnych wypracowanych już być nie moze?

Polecicie jakąś mate w średniej cenie?

Patrykk19

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 20 paź 2014, 23:06
Auto: Astra H 1.4
Województwo: opolskie

#9

Nieprzeczytany post autor: Patrykk19 »

Mam jeszcze jedno pytanie w jaki sposób podłączyć zwrotnice. Ponieważ zwrotnica z Helixów ma tylko jeden 'slot' na kable +/- z której wyprowadzany sygnał już jest podzielony na woofer i tweeter, ale przy demontażu oryginalnych głośników zostaną mi dwie pary z wooferów i tweeterów. Pytanie czy mam podpiąć obie pary tj. skręcić je razem i wkręcić w zwrotnice ponieważ to wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem czy kable np z tweeterów mają sobie "dyndać" a podpiąć do zwrotki tylko kable z wooferów? Co wydaje mi swię absolutną bzdurą ponieważ końcówka mocy będzie beznadziejna. Poradzi ktoś? I czy opłaca mi sie w ogóle wymieniać fabryczne kable RADIO -->ZWROTKA pod takie głośniki? (Helixy B62C)

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Zaraz zaraz? Nie rozumiem.

Masz 2 pary głośników to potrzebujesz 2 zwrotnice. Po 1 na każdy kanał wzmacniacza. Zwrotnica ma wyraźnie napisane gdzie jest jej wejście i wyjścia.

Ja bym wymieniał kable do głośników. Ale na takie zwykłe energetyczne. Typu OMY 2x2,5.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

ODPOWIEDZ