Witam wszystkich Jest to mój pierwszy post na tym forum
Panowie zamontowałem u siebie pod oryginalne radio Opla wzmacniacz który podpięty jest przez adapter wysokiego napięcia które daje sygnał do wzmacniacza (sygnał po RCA) jest on podłączony do przednich kanałów w radiu, wszytko gra bdb, ale jest pewna denerwująca rzecz. Jak przekręcę zapłon wzmacniacz się wzbudza i zaczyna grać do tego momentu jest git, ale gdy zapale silnik to przez ok 4 sekundy pojawia się sygnał na głośnikach (Pyk , pyk, pyk, pyk) coś jakby 5Hz i po tym czasie jest okej. Też zauważyłem że jak radio jest ściszone na 0 tego problemu nie ma.
Zastanawiam się od czego to może być ? Na pewno jakieś zakłócenia ale jak je usunąć ? Jaki filtr ? Może to wina źródła remote ? Jest one podłączone pod zapalniczkę, która po przekręceniu dostaje +12V
Problem z zakłóceniami po montażu wzmacniacza
- lliper
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 gru 2014, 11:02
- Auto: Astra h
- Silnik: 1.6
- Województwo: warmińsko-mazurskie
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Z zapalniczki z tego co się orientuje to zawsze będziesz miał jakieś zakłócenia (z jednej wiązki z całą reszta urządzeń w aucie, które emitują różne zakłócenia), spróbuj bezpośrednio z aku prąd pociągnąć i zobacz czy pomoże.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
- lliper
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 gru 2014, 11:02
- Auto: Astra h
- Silnik: 1.6
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Niestety, to nie z powodu tego że jest podłączony pod zapalniczkę. Po zmianie zasilania remote prosto z akumulatora dalej jest ten sam problem
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Odłącz adapter od radia. Wtedy zobacz czy znika. Najlepiej dolutuj czincze i wywal adapter całkowicie. Zakłócenia przenoszą się najprawdopodobniej z alternatora po zasilaniu - ciężko będzie się tego pozbyć.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Ja też miałem zakłócenia pomimo wyprowadzenia sygnału z kocówki mocy. Ale wstawiłem między końcówkę a wyprowadzone gniazda wtórnik napięciowy na wzmacniaczu operacyjnym i wszystkie świsty i gwizdy jak ręką odjął