Radio Pioneer DEH-X700BT jak podłączyć

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
Awatar użytkownika
lukaszz1231

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 01 mar 2015, 16:11
Imię: Łukasz
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: Zagranica - UE

Radio Pioneer DEH-X700BT jak podłączyć

#1

Nieprzeczytany post autor: lukaszz1231 »

Witam.
Chcę podłączyć radio Pioneer DEH-X700BT do Astry H. Fabryczne radio wyciągnięte, kupiona przejściówka
[External Link Removed for Guests] .
Od tej przejściówki wychodzi czerwony przewód 'live ignition'. Rozumiem, że trzeba to podpiąć pod zapłon tylko gdzie? Zastanawia mnie dlaczego radio nie działa gdy połączę czerwony z czerwonym w fabrycznej kostce? Oryginalne radio nie potrzebuje dodatkowego kabla, wszystko łączy się w kostce i działa. Wcześniej miałem Vectre C 2004 i tam Pioneer działał bez podłączania dodatkowych przewodów. Tylko tam chyba fabrycznie była kostka ISO.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Oryginalne radio działa bo dostaje sygnał o zapłonie przez szynę can. To szyna can informuje radio kiedy ma się złączyć, a kiedy wyłączyć. Czerwony w kostce to stałe 12V. Teoretycznie więc radio powinno się załączyć po podłączeniu zasilania radia do tego przewodu. Sprawdź czy nie przepaliłeś bezpiecznika od radia.

Połącz żółty i czerwony od tego pioneera i radio powinno działać i mieć podtrzymanie pamięci.

O wyłączaniu radia po wyjęciu kluczyka możesz raczej zapomnieć. Chyba ze znajdziesz w instalacji plus po zapłonie i do niego podepniesz czerwony kabel od nowego radia (najlepiej przez przekaźnik wysterowany tym plusem).

Taki moduł pozwala na wyłapanie z szyny can informacji np. o zapłonie i zamienia je na sygnał analogowy wysyłany do radia. Pozwala także na obsługę BC z kierownicy i sterowanie aftermarketowym radiem.

Obrazek
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Pumex

Astro-maniak
Posty: 77
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:40
Auto: Astra GTC
Silnik: Z16XEP
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: Pumex »

U mnie po wyjęciu kluczyka radio gra normalnie, a też mam pionera z tym że deh9600. Jak dostanę furę w poniedziałek to napisze Ci jak mam to podłączone. Przejściówkę mam taką
[External Link Removed for Guests]
Ale na 90% podpinasz przejściówke i dodatkowo czerwony przewód (ten wolny przy kosce) podpinasz bezpośrednio pod 12V

Awatar użytkownika
lukaszz1231

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 01 mar 2015, 16:11
Imię: Łukasz
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: Zagranica - UE

#4

Nieprzeczytany post autor: lukaszz1231 »

Witam ponownie.
Bezpiecznik w radio jest cały więc podłączyłem czerwony przewód pod zapalniczkę żeby sprawdzić czy w ogóle radio działa. Okazało się, że tak. Czyli czerwony z fabrycznej kostki nie podaje napięcia albo ja już nic nie rozumiem. Nie chcę wydawać na ten moduł can pieniędzy, bo potrzebuję tylko żeby grało radio. Po podłączeniu do zapalniczki nie da się wyłączyć radia więc to odpada. Zresztą podłączenie pod zapalniczkę to chyba ogólnie zły pomysł, czy się mylę? Najlepszym sposobem będzie odnalezienie plusa po zapłonie i podpięcie tam czerwonego przewodu tak? Ale kompletnie nie wiem o co chodzi z tym przekaźnikiem.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Pisząc o sprawdzeniu bezpiecznika miałem na myśli ten w skrzyne bezpiecznikowej auta odpowiedzialny za zabezpieczenie fabrycznego radia (nr 19).

Obrazek

Plus po stacyjce masz w przewodzie podświetlenia zapalniczki.

By radio właczało się po zapłonie najprościej zrobić tak :

Kupujesz przekażnik jak poniżej :

Obrazek
Obrazek

Sposób podłączenia przekaźnika :
- styk 86 (+12V) - podpinasz przewód plusowy zasilający lampke podświetlającą zapalniczkę
- styk 85 - podpinasz masę (może byc przewód masowy z zapalniczki)
- styk 30 - podpinasz zasilanie dla radia (czerwony z radia lub plus zasilający zapalniczkę)
- styk 87 - podpinasz kabel zasilania wychodzacy z radia

Jak to działa. Na styku 30 masz stałe zasilanie, jednak przekaźnik jest rozwarty i radio się nie włącza. Po przekręceniu kluczuka pojawia sie napięcie na kabelku podświetlenia zapalniczki, a tym samym na cewce przekażnika (styk 86). Cewka przełącza styk zwierając styki 30 i 87. To powoduje podanie napiecia na radio i jego włączenie.

Taki układ nie obciąża przewodu podświetlenia zapalniczki, a pozwala na załączenie urządzenia w chwili zapalenia się kontrolek.

Jeżeli podepniesz zasilanie radia pod czerwony kabel z kostki radia to radio będzie grało stale bez względu na pozycję kluczyka. Wyłączyć je będzie można tylko przez zdjęcie panelu, lub nacisnięcie przycisku zasilania na radiu.

Minus tego rozwiazania jest taki, że radio jest stale podłaczone do instalacji co może powodować wyładowanie akumulatora. Wiele radii nawet wyłączonych (zdjęty panel) pobiera jakiś tam prąd. Warto przed podłączeniem radia zrobić pomiar prądu na klemach przy wyłaczonym silniku. Kolejny pomiar już po podłączeniu radia. Wyjdzie czy radio w spoczynku pobiera prąd,

Na czerwonym w kostce radia jest stałe napięcie 12V i to jest fakt. Jeżeli u ciebie go nie ma, to albo spaliłeś bezpiecznik który zabezpiecza ten obwód, albo masz cos nagrzebane w instalacji. Innej możliwości nie ma.

Poniżej rozpiska pinów we wtyczce radia:
Obrazek

Jeżeli taki opis dalej jest niezrozumiały, to proponuję wizytę u jakiegoś elektryka. Zrobi ci to w 30 minut za parę złotych, a ty oszczędzisz sobie ewentualnej awarii instalacji przy próbach podłączenia.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
lukaszz1231

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 01 mar 2015, 16:11
Imię: Łukasz
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: Zagranica - UE

#6

Nieprzeczytany post autor: lukaszz1231 »

Wszystko jest jak najbardziej zrozumiałe. Dziękuję bardzo za pomoc. Tylko nurtuje mnie ten czerwony przewód przy kostce fabrycznej. Oryginalne radio działa bez problemu więc chyba z bezpiecznikiem, kablem i całą instalacją wszystko ok. Nie wygląda jakby ktoś tam grzebał. Generalnie nie mam zapalniczki ani popielniczki (taka wersja samochodu) więc nie mam podświetlenia podłączonego. Do zapalniczki idą dwa przewody, a trzeci nie jest podłączony. Ten jest od podświetlenia? Sorry za głupie pytania, ale myślałem, że kupię radio, podłączę i będzie normalnie grało, a tu takie problemy.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Ten trzeci (nie podpięty) w wiązce zasilania gniazda zapalniczki to właśnie od podświetlenia. Na nim pokazuje się 12V po przekręceniu kluczuka.

Jak radio oryginalne chodzi to z zasilaniem ok. Sprawdż jak masz wyprowadzone z tej przejściówki przewody zasilania. Czy plus z radia wchodzi na plusa w przejściówce. Masę sprawdź podobnie.

Nie ma bata musi działać :lol: .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ