Głośniki są, kable są. Jak podłączyć pod kostkę ISO?
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Głośniki są, kable są. Jak podłączyć pod kostkę ISO?
Hej.
Kupiłem głośniki 6x9 peying na tylnią półkę w astrze F 99r, jako iż nie są poprowadzone kable do tyłu, muszę zrobić to sam. Chciałbym poprowadzić je stroną pasażera odkrecic boczek przy nogach (jest tam jedna śruba) i podłączyć pod kostkę. Tutaj mam pytanie. Jak się podłącza kable pod kostkę? Trzeba mieć jakąś końcówkę do włożenia w nią? Czy normalnie wkłada się tam kable. Jestem trochę zielony, nie znalazłem żadnych poradników z tym związanych. Nawet filmiku a to bardzo by mi pomogło. Jedynie znalazłem rysunek co gdzie podłączyć.
A mam jeszcze jedno pytanie. Żeby do tej kostki się dostać trzeba demontować cały przód (plastiki)? Ciężkie wydaje się dojście do tej kostki. :/
Kupiłem głośniki 6x9 peying na tylnią półkę w astrze F 99r, jako iż nie są poprowadzone kable do tyłu, muszę zrobić to sam. Chciałbym poprowadzić je stroną pasażera odkrecic boczek przy nogach (jest tam jedna śruba) i podłączyć pod kostkę. Tutaj mam pytanie. Jak się podłącza kable pod kostkę? Trzeba mieć jakąś końcówkę do włożenia w nią? Czy normalnie wkłada się tam kable. Jestem trochę zielony, nie znalazłem żadnych poradników z tym związanych. Nawet filmiku a to bardzo by mi pomogło. Jedynie znalazłem rysunek co gdzie podłączyć.
A mam jeszcze jedno pytanie. Żeby do tej kostki się dostać trzeba demontować cały przód (plastiki)? Ciężkie wydaje się dojście do tej kostki. :/
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
Kable, ciągniesz bokiem jak pisałeś od strony pasażera, potem za schowkiem i bez problemu dostaniesz się nimi do radia. A boczek przy nogach jest złączony z osłoną progu i jest tam parę śrub za zaślepkami . Nie musisz nic demontować na konsoli środkowej. Na wyciągniętym radioodtwarzaczu wszystko robisz.
Co do podłączenia , jeśli nie masz wystających kabli z kostki ISO by się podpiąć, to lecisz do elektrycznego i kupujesz takowe kabelki lub nawet całą kostkę nową. Tylne głośniki wpinasz na lewym i prawym końcu kostki. Zazwyczaj to dwa fioletowe (Prawy tył) i dwa zielone (lewy tył) .
Co do podłączenia , jeśli nie masz wystających kabli z kostki ISO by się podpiąć, to lecisz do elektrycznego i kupujesz takowe kabelki lub nawet całą kostkę nową. Tylne głośniki wpinasz na lewym i prawym końcu kostki. Zazwyczaj to dwa fioletowe (Prawy tył) i dwa zielone (lewy tył) .
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Jak zdemontuje schowek to będę miał łatwy dostep do kostki by podłączyć tam kable? chce mieć łatwiejszy dostep do niej a nie się męczyć przez szparke ;d u mnie chyba nie można do końca jej wyjąć bo kable są poplatane w środku a szarpać nie chcę
- ilek8822
- Posty: 3066
- Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
- Imię: Kamil
- Auto: Astra GSI
- Silnik: c20xe
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)
Nie, jak zdemontujesz schowek nie będziesz miał dostępu do kostki. Będziesz mógł fachowo schować kable, które będziesz prowadził. A dostęp to będzie, do przeciągnięcia ich tam gdzie radio. Idź, zdemontuj, zobacz i zobaczysz jakie to proste.
Moja GSI
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
ASIA by ilek8822 The rise of GSI str.42
BMW E38 Cyganeczka
BMW E38 czyli Cyganeczka by ilek8822
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Przecież chodzi o wtyczkę, którą się w radio wkłada. Więc jak wyjmowanie schowka może mieć cokolwiek z nią wspólnego? Styki w tej kostce są na 2 zatrzaski. Ja je wypinam wkładając 2 igły od strzykawki aby zgiąć zatrzaski. Blaszek samych luzem nie da się łatwo kupić. Najlepiej kupić całą wtyczkę z zarobionymi krótkimi odcinkami przewodów. (5zł kosztuje) Wybebeszyć blaszki z wtyczki, rozgiąć zaciski i zalutować swoje kable w miejsce tych co były sklepowo. Potem tylko wstrzelić w oryginalną wtyczkę od radia.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Jednak nie ma na 100% "ucietych kabli" od poprowadzenia tylnich głośników, czyste miejsca są (tylko 4 miejsca zajęte od przednich). Udało mi się wyjąć kostkę i była trochę zablokowana w środku. Gdzie mogę dostać końcówki do kostki ISO (to metalowe końcówki co się szczepia w końcówkę kabla). Jak tam dostać się do środka żeby kable szły razem z wiązka od kostki, boczek lub schowek można zdemontować i wyjąć tamtędy kostkę ISO, podłączyć i znowu włożyć w miejsce gdzie jest tył radia? To chyba jest najtrudniejsze według mnie i Nie wiem jak to zrobić ;/
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Tosz ci napisałem. Jak kupujesz kostkę, to razem z uciętymi kawałkami kabelków - jakieś 20cm.
Wszystko ci napisałem, zadajesz drugi raz pytania na które otrzymałeś odpowiedzi.
Wszystko ci napisałem, zadajesz drugi raz pytania na które otrzymałeś odpowiedzi.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Sorki byłem wtedy rozkojarzony :p sprawdzałem jeszcze raz i zdjęcie zrobiłem. Tam jest jakąś kostka która w ogóle nie jest z niczym podłączona a jest, mógłbym jej przeciąć kabelki, za izolować i włożyć w kostkę ISO, a ona później idzie do głośnikowej. Dolaczam zdjęcie tego:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
- Auto: Astra F
- Silnik: x16szr
- Województwo: pomorskie
Te 3 brązowe kable to magistrala I2C. Fabryczne radio nie ma wyświetlacza i pokazuje stacje na TID-zie. Tam gdzie data.
Niebiesko-czerwony ma być połączony! Te 2 odcięte kabelki mają być obowiązkowo złączone z sobą.
W sumie jakbyś wydłubał te 3 brązowe i tego jednego niebiesko-czerwonego to być miał dosyć zacisków. Pytanie czy uda ci się to wyjąć, dolutować kable i wsadzić z powrotem.
Niebiesko-czerwony ma być połączony! Te 2 odcięte kabelki mają być obowiązkowo złączone z sobą.
W sumie jakbyś wydłubał te 3 brązowe i tego jednego niebiesko-czerwonego to być miał dosyć zacisków. Pytanie czy uda ci się to wyjąć, dolutować kable i wsadzić z powrotem.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 kwie 2015, 16:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Właśnie nie wiem czemu one są ucięte xd kupiłem auto i tak było, wiec nie ruszałem a wszystko działa. Jaką one odgrywają role? To mogę uciąć te 3 brązowe i wziąć zaciski? A takie jedno pytanie jeszcze mnie nurtuje.. Mogę wsadzic kabelki (bez tych szczepionych koncowek, sama miedz xd) w miejsca gdzie maja iść kable od głośników (+ i - na lewy i prawy tylni głośnik) oczywiście w takim interesie iż zobaczył bym jak grają, da się? Nic nie Spale? :d
EDIT:
@@@@@
Zrobiłem wczoraj jeszcze jedno zdjęcie. (Do dziewczyny samochodu bo tylko na rozruszniku działa jej radio). A wiec teraz patrze i ten niebiesko czerwony kabel nie jest poprowadzony a więc nie muszę go łączyć.
[External Link Removed for Guests]
EDIT:
@@@@@
Zrobiłem wczoraj jeszcze jedno zdjęcie. (Do dziewczyny samochodu bo tylko na rozruszniku działa jej radio). A wiec teraz patrze i ten niebiesko czerwony kabel nie jest poprowadzony a więc nie muszę go łączyć.
[External Link Removed for Guests]