Kenwood DPX206U nie działa

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
Awatar użytkownika
Frycekz

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 06 wrz 2014, 23:39
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTL
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Kenwood DPX206U nie działa

#1

Nieprzeczytany post autor: Frycekz »

Witam, sprawiłem sobie nowe radio Kenwood DPX206U. Zakupiłem adapter iso, zgodnie z instrukcją zamieniłem od strony radia połączenie kabli na czerwony z żółtym. Problem polega na tym, że nie ma podświetlenia radia, nie słychać nic (nie mam podłączonej anteny, bo zapomniałem kupić adapteru). Zasilanie dostaje, bo przycisk wyjmowania płyty reaguje. Po włożeniu płyty nic nie gra.

Dodam, że na kostce z zasilaniem od radia są przewody czerwony,żółty,czarny (wiadomo do czego) i niebiesko-biały, który na instrukcji jest opisany jako "Power control". Nie wiem czy ma on jakiś odpowiednik w kostce samochodu, bo na adapterze był podpięty w miejsce gdzie nie było wtyku na pin.

Co może być przyczyną?

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#2

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Czarny powinien iść do brązowego - to masa jest, wiadomo. Kwestię poprawności podłączenia głośników na razie pomijam.
Brązowy z radia zostawiasz luźny, tak samo jak niebiesko-żółty -To MUTE i sterowanie z kierownicy.
Niebiesko-Biały to jest REM do wzmacniacza i anteny. W samochodzie jest to kabel czarno-biały.

Zasilanie to żółty i czerwony. Na żółtym powinno być stałe 12, a na czerwonym po zapłonie. W aucie to są odpowiednio czerwony i czarny.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Awatar użytkownika
Frycekz

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 06 wrz 2014, 23:39
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTL
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#3

Nieprzeczytany post autor: Frycekz »

Próbowałem juz wszystkich kombinacji - czerwony z żółtym itd. W kostce samochodu od strony zasilającej mam tylko kolory kabli - żółty,czerwony,brązowy,biały,biało brązowy i zielony.

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

No, bo mi się też kolory pomieszały. Raczej nie kolory, tylko samochody. Nieważne.

Tam u ciebie nie ma sygnału po stacyjce. Jest tylko stałe 12V i to jest czerwony kabel. Czyli masa to brązowy - tu nie było błędu. Za to czerwony łączysz z czerwonym i żółtym z radia naraz. Żółty z samochodu zostaje nie podłączony. Zielony i biały to CAN czyli magistrala do wyświetlacza - tego nie używasz.
Czarny to TEL mute.
Żółty i biało-brązowy są opisane jako CS albo CE. Podobno to głośnik centralny ale tego i tak nie masz gdzie w radiu podpiąć.
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

Awatar użytkownika
Frycekz

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 06 wrz 2014, 23:39
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTL
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#5

Nieprzeczytany post autor: Frycekz »

Tak zrobiłem, radio działa. Dzięki wielkie ;)

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Minus tego rozwiązania jest taki, że radio ma stałe zasilanie. Alpine 9884 potrafiło mi załatwić akumulator w tydzień jak nie jeździłem.

Problem rozwiązało dopiero rozbicie zasilania na osobne dla podtrzymania (stałe) i osobne dla zasilania (po kluczyku).
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Frycekz

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 06 wrz 2014, 23:39
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTL
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#7

Nieprzeczytany post autor: Frycekz »

Kurczę, czyli będę musiał jeszcze grzebać w stacyjce. Zbliża się długi weekend to spróbuję podziałać

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Ja zrobiłem tak. Zasilanie radia (czerwony) puściłem przez przekaźnik, którego cewka jest wysterowana plusem z podświetlenia zapalniczki.

Podświetlenie zapalniczki pojawia się po przekręceniu kluczyka. Załącza przekaźnik, który podaje zasilanie na radio. Po wyjęciu kluczyka radio się wyłączało.

Podtrzymanie pamięci zostawiasz normalnie bezpośrednio na czerwonym.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Frycekz

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 06 wrz 2014, 23:39
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTL
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków

#9

Nieprzeczytany post autor: Frycekz »

Panowie jest problem. Podłączyłem czerwony kabel radia bezpośrednio do zasilania zapalniczki. Najpierw na luzie połączyłem kable aby sprawdzic czy działa. Działało wiec zostawiłem na stałe. Za jakis czas wróciłem do auta i radio nie odpala. Sprawdzałem miernikiem kosteke i nie ma napięcia na zasilaniu. Bezpieczniki w bagażniku i silniki sprawdzone.

Elektronit

Astro-maniak
Posty: 515
Rejestracja: 30 mar 2014, 4:02
Auto: Astra F
Silnik: x16szr
Województwo: pomorskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Elektronit »

Ale nie masz na czerwonym kablu zasilającym radio czy nie masz na kablu od zapalniczki?
Ludzie dzielą się na dwie grupy. Na tych co mają Z19DT i tych co maja 1.9CDTI EcoTec.

ODPOWIEDZ