Car audio - zestaw. Proszę o poradę!

porady, informacje dotyczące sprzętu car audio
Mamusa

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 05 paź 2015, 22:44
Imię: Kamil
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z19DT
Województwo: zachodniopomorskie

Re: Car audio - zestaw. Proszę o poradę!

#11

Nieprzeczytany post autor: Mamusa »

kretmg92 pisze:Najwazniejsze to wykleic blache zewnetrzna czyli ta za glosnikiem i pozaklejac dziury ten blachy do ktorej jest przyczepiona tapicerka nie trzeba oklejac calej! Wystarczy zakleic dziury aby ztworzyc zamknieta komore lub prawie zamknieta.
Trochę głupota. Drzwi "zamyka" się czymś sztywnym ( docięta blacha, wytłoczki z żywicy), mata służy czemuś kompletnie innemu i takie "zaklejenie" dziur to straszne pójście na łatwizne i nie oczekiwałbym poprawnego grania.

Co do reszty kwestii. GMS'a wyroby jak najbardziej. Im grubiej tym lepiej, bez sensu kłaść 2 wartwy. Na profi zrobienie pary drzwi w H GTC zeszło 2m^2. Do tego pianka pod tapicerkę. Jak zrobisz porządnie drzwi to posłuchaj serii, osobiście uważam że glośnikami za 200-300zł niewiele poprawisz. W dobrze zrobionych drzwiach seryjny woofer potrafi zatrzęść nogawką bez trudu, średnicy zarzucić nic nie można. Jedynie ten tweeter w trójkącie o kant dupy rozbić ;)

kretmg92

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 23 sie 2015, 20:15
Imię: Wojtek
Auto: Astra G
Silnik: z18xe
Województwo: mazowieckie

#12

Nieprzeczytany post autor: kretmg92 »

Wiesz co nie w kazdym aucie sa duze polacie dziur technologicznych w drzwiach. Dziury o powierzchni piesci czy palca nie ma sensu uzbrajac, za to jak ktos nie ma poduszek bocznych to ma duza dziure w drzwiach.
Ogolnie chodzi o zamkniecie i odciecie fali dzwiekowej jaka tworzy tyl membrany od blachy. Ogolnie wiadomo o co chodzi.

Ps: u mnie seria bez wygluszenia (jeszcze) trzezie nogawka :D ale sa podpiete pod wzmaka ;)
Opel Astra g bertone 1.8 , srebrna, alu 16 opel, 2004r.
Zrobione mac audio mpx 2500 przod, crunch gpx 1000.4 tyl, jbl gt5-12
Co w planach wygluszenie drzwi, zmiana glosnikow przod i tyl.


pomoc w doborze zestawow jak i czesci audio, pomoc w montazu

Mamusa

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 05 paź 2015, 22:44
Imię: Kamil
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z19DT
Województwo: zachodniopomorskie

#13

Nieprzeczytany post autor: Mamusa »

Podaj mi przyklad takiego auta ;)

kretmg92

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 23 sie 2015, 20:15
Imię: Wojtek
Auto: Astra G
Silnik: z18xe
Województwo: mazowieckie

#14

Nieprzeczytany post autor: kretmg92 »

Astra g np ;P duzo sie taki aut znajdzie.
Wazne ny nie dac sie zwariowac.
Ja juz nie raz stoczylem boje z "fachowcami" na forach gdzie ktos szukał zestawu za 300 na przod a ten polecil zestaw za 700zl plus wygluszenie wszystkiego co jest mozliwe, wstawienie przewodo jak palec itd. Niestety trzeba uwazac na takich.
Opel Astra g bertone 1.8 , srebrna, alu 16 opel, 2004r.
Zrobione mac audio mpx 2500 przod, crunch gpx 1000.4 tyl, jbl gt5-12
Co w planach wygluszenie drzwi, zmiana glosnikow przod i tyl.


pomoc w doborze zestawow jak i czesci audio, pomoc w montazu

Mamusa

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 05 paź 2015, 22:44
Imię: Kamil
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z19DT
Województwo: zachodniopomorskie

#15

Nieprzeczytany post autor: Mamusa »

Duzy otwor w G wymaga zamkniecia na sztywno dla uzyskania dobrych efektow. Szczegolnie dlatego ze lezy w poblizu głośnika. Zreszta ten mniejszy dla pewnosci tez bym zamknął. Jak robic to porządnie, albo nie robic wcale.

kretmg92

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 23 sie 2015, 20:15
Imię: Wojtek
Auto: Astra G
Silnik: z18xe
Województwo: mazowieckie

#16

Nieprzeczytany post autor: kretmg92 »

Tak ale w duzej czesci duzy otwor jest zatkany czujnikiem do poduchy bocznej ;) ten drugi mniejszy jest zdala od glosnika. Wszystko zalezy tez od maty. Dobrze jest usztywnic ale trzba znac umiar bo niektorzy to wala tak, ze szkoda auta.
Opel Astra g bertone 1.8 , srebrna, alu 16 opel, 2004r.
Zrobione mac audio mpx 2500 przod, crunch gpx 1000.4 tyl, jbl gt5-12
Co w planach wygluszenie drzwi, zmiana glosnikow przod i tyl.


pomoc w doborze zestawow jak i czesci audio, pomoc w montazu

Mamusa

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 05 paź 2015, 22:44
Imię: Kamil
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z19DT
Województwo: zachodniopomorskie

#17

Nieprzeczytany post autor: Mamusa »

I właśnie dlatego blacha w otwory jest lepsza :D Nie kosztuje dużo, waży czasem mniej niż maty o tej samej powierzchni, zapewnia idealną sztywność. Nie jestem zwolennikiem robienia drzwi wg. zasady "dajemy jak najwięcej" bo nie tędy droga. Ale podejście na łatwizne zaklejając otwory matą to też zła droga.

Żeby nie teoretyzować a sprecyzować, drzwi w mojej GTC zrobione są następująco :
-w obu otworach blacha bednarka 3mm oklejona matą obustronnie
-wewnątrz 1 warstwa Silent Coat 4mm
-zewnętrzna połać Silent Coat 4mm (warstwa od "środka" w pobliżu głośnika)
-pianka Armaflex na tapicerkę

Nie jest przesadnie dużo ani ciężko, a poprawiać nie ma czego ;)

Bulsons

Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2014, 21:11
Imię: Dawid
Auto: Astra 3 GTC
Silnik: DTH
Województwo: mazowieckie

#18

Nieprzeczytany post autor: Bulsons »

Kolego tak naprawdę szkoda podpiąć ten zestaw pod fabryczne radio. Wcale to lepiej nie będzie grać. Sam to przerabiałem. Kup najpierw dobre radio, a później wygłuszenie, głośniki i Sub. Zobaczysz, że problem tkwi w CD30.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Ja kupiłem auto z CD30 na pokładzie. Potem miałem CD70 i było sporo lepiej. Teraz mam aftermarketowe JVC i jest tak duża poprawa jeśli chodzi o dźwięk, że, zrezygnowałem z wygłuszania drzwi.

Głośniki cały czas seria.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Mamusa

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 05 paź 2015, 22:44
Imię: Kamil
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z19DT
Województwo: zachodniopomorskie

#20

Nieprzeczytany post autor: Mamusa »

Wygłusz porządnie drzwi to zobaczysz co to znaczy zmiana ;)

ODPOWIEDZ