Jak wylogować CD70
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 25 lip 2015, 21:48
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,6XER
- Województwo: łódzkie
Re: Jak wylogować CD70
Chcesz się bawić sam,to musisz mieć stację lutowniczą na gorące powietrze i programator,ja używam xprog m 5.51.Koszt stacji i programatora to po najniższych cenach ok 500 zł,wiedza w tym temacie bezcenna aczkolwiek mogę też trochę naprowadzić jak koniecznie chcesz sam działać.
- miko00
- Posty: 24
- Rejestracja: 14 cze 2015, 20:33
- Imię: Mikołaj
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: wielkopolskie
Stację mam, ale z kolbą, nie hotair... SMD nią lutowałem już i dało radę. Jedynie z tym klejem może sobie nie poradzić Bez wylutowywania z radia nie ma co próbować?
Na jeden raz nie opłaca mi się kupować profesjonalnego programatora.
Jeśli o prowizoryczny programator chodzi, to znalazłem coś takiego:
Albo jeszcze prostszy pod rs232:
Pytanie czy ma to szansę zadziałać
No ale dobra, powiedzmy, że dałoby się tym czytać i programować EEPROM. Co dalej? Skąd czysty wsad? Czy może trzeba przerobić ten, który wyciągnę?
EDIT
Żeby nie zepsuć na dzień dobry CD70, dorwałem dzisiaj taką kostkę EEPROM z pewnego urządzenia i w ramach ćwiczeń próbowałem ją zaprogramować programatorem numer 2. Trochę go zmodyfikowałem pod tym względem, że kostkę zamiast zasilać z portu RS232 przez diodkę podałem mu 5V z zasilacza stabilizowanego. I powiem, że coś tam szło programować, ale coś nie do końca... Nie wiem dlaczego, ale nie dało się nadpisać pewnego obszaru pamięci. Żeby było śmieszniej, po kilku próbach kostka w ogóle przestała się programować Nie wiem czy kostka była uwalona czy ten "programator" do bani jest... W każdym bądź razie jakby kiedyś ktoś z potomnych próbował sam programować EEPROM powyższymi programatorami, to raczej odradzam takie eksperymenty No chyba, żeby jeszcze bardziej go zmodyfikować i dołożyć 2 tranzystorki na złącza SCL i SDA jak w pierwszym przykładzie.
Na jeden raz nie opłaca mi się kupować profesjonalnego programatora.
Jeśli o prowizoryczny programator chodzi, to znalazłem coś takiego:
Albo jeszcze prostszy pod rs232:
Pytanie czy ma to szansę zadziałać
No ale dobra, powiedzmy, że dałoby się tym czytać i programować EEPROM. Co dalej? Skąd czysty wsad? Czy może trzeba przerobić ten, który wyciągnę?
EDIT
Żeby nie zepsuć na dzień dobry CD70, dorwałem dzisiaj taką kostkę EEPROM z pewnego urządzenia i w ramach ćwiczeń próbowałem ją zaprogramować programatorem numer 2. Trochę go zmodyfikowałem pod tym względem, że kostkę zamiast zasilać z portu RS232 przez diodkę podałem mu 5V z zasilacza stabilizowanego. I powiem, że coś tam szło programować, ale coś nie do końca... Nie wiem dlaczego, ale nie dało się nadpisać pewnego obszaru pamięci. Żeby było śmieszniej, po kilku próbach kostka w ogóle przestała się programować Nie wiem czy kostka była uwalona czy ten "programator" do bani jest... W każdym bądź razie jakby kiedyś ktoś z potomnych próbował sam programować EEPROM powyższymi programatorami, to raczej odradzam takie eksperymenty No chyba, żeby jeszcze bardziej go zmodyfikować i dołożyć 2 tranzystorki na złącza SCL i SDA jak w pierwszym przykładzie.
Kto ma Opla - ten ma holpa
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 07 mar 2015, 18:39
- Imię: Kuba
- Auto: Astra H 1.9 CDTI
- Silnik: Z19DT
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Pomocny: 1 raz
Co tam siedzi w tym CD70? 24C32? Ja te pamięci bez problemu robię tym 2 prostym programatorem a co do +5V to masz tyle na USB. Ja właśnie z USB biorę zasilanie. Co do twoich prób programowania pamięci, możliwe że ją przegrzałeś podczas wylutowywania i się uszkodziła, stąd czasami się zaprogramowała a czasami nie. Miałem już takie przypadki. Na szczęście te pamięci są stosunkowo tanie.
Co do logowania radia do samochodu. Z tego co tu czytam to kupiłeś radio zalogowane ale masz do niego kod. Jeżeli tak to po wylogowaniu starego radia (w wyświetlaczu musi być status STAN DOSTAWY) logujesz wyświetlacz do radia poprzez WŁĄCZENIE zabezpieczenia antywłamaniowego. Używasz do tego kodu który masz z nowym radiem. Wyświetlacz zostanie sparowany z radiem kodem tego radia, wtedy możesz znowu rozkodować elementy i zalogować kodem swojego auta, żeby była jednolitość kodu w całym aucie. Dodatkowo, problemy z logowaniem wystąpią jeżeli nie będzie poprawnie skonfigurowana magistrala MS CAN.
Co do logowania radia do samochodu. Z tego co tu czytam to kupiłeś radio zalogowane ale masz do niego kod. Jeżeli tak to po wylogowaniu starego radia (w wyświetlaczu musi być status STAN DOSTAWY) logujesz wyświetlacz do radia poprzez WŁĄCZENIE zabezpieczenia antywłamaniowego. Używasz do tego kodu który masz z nowym radiem. Wyświetlacz zostanie sparowany z radiem kodem tego radia, wtedy możesz znowu rozkodować elementy i zalogować kodem swojego auta, żeby była jednolitość kodu w całym aucie. Dodatkowo, problemy z logowaniem wystąpią jeżeli nie będzie poprawnie skonfigurowana magistrala MS CAN.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Też doradzałem to rozwiązanie. Wlodar napisał, że jak radio nie zostało rozpatrywane to ten patent nie zadziała.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 07 mar 2015, 18:39
- Imię: Kuba
- Auto: Astra H 1.9 CDTI
- Silnik: Z19DT
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Pomocny: 1 raz
Zadziała zadziała, nie raz już tak robiłem, radio zalogowane a wyświetlacz wylogowany. Jak rozkodowuję radyjka to zwykle robię tak że zostawiam oryginalny wsad w radiu i tylko kod odczytuje, następnie właśnie w ten sposób loguję sobie radio do auta po czym dopiero wylogowuje. Jeszcze nie zdarzyło mi się żeby tak nie zadziałało. Problem jedynie czasami był jak miałem w radiu błąd że MS CAN źle skonfigurowany czy coś takiego, ale po ustawieniu bez problemu wyświetlacz logował się do radia.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 25 lip 2015, 21:48
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,6XER
- Województwo: łódzkie
Jest opcja,że jak konfiguracja na CAN będzie ok,to ten sposób może zadziałać,oczywiście wyświetlacz musi być wylogowany,bo zdaje się,że wyświetlacz się do radia loguje,ja jak mam pomieszane radio z GID lub CID to zawsze w eprom czyszczę i potem zgrywam kodem PIN.
- miko00
- Posty: 24
- Rejestracja: 14 cze 2015, 20:33
- Imię: Mikołaj
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: wielkopolskie
W Siemens VDO jest 24c64. Ale zasada programowania identyczna. Nie wiem dlaczego nie szło programowanie tak jak chciałem. Wylutowałem ją z jakiejś karty telewizyjnej, która i tak zbywała mi. Możliwe że była już uszkodzona, albo faktycznie za bardzo ją przegrzałem. Bo zczytała się ładnie (pytanie tylko czy prawidłową zawartość dostałem), ale jak chciałem ją nadpisać zmodyfikowaną zawartoscią, to tak jakby część komórek pamięci było uwalone, bo fragment na początku pamięci się programował i na końcu też, a środek nie chciał się za nic nadpisać. Nawet jak nadpisywałem zerami, to był bez zmian. A po kilku programowaniach nic się nie programowało. Więc możliwe, że ten "programator" nie jest dla tych kostek bezpieczny (w końcu RS232 walił 12V, a wg datasheetu 6,5-7 na wejście to dla nich max ) Ale skoro innym działa, to też chciałem z ciekawości czystej sprawdzić Wiem, że one kosztują grosze, ale bałem się, że jak z tą właściwą też mi nie pójdzie, to już będzie nie do zczytania, a po co mam komuś potem dodatkowej roboty robić.ejeycorp pisze:Co tam siedzi w tym CD70? 24C32? Ja te pamięci bez problemu robię tym 2 prostym programatorem a co do +5V to masz tyle na USB. Ja właśnie z USB biorę zasilanie. Co do twoich prób programowania pamięci, możliwe że ją przegrzałeś podczas wylutowywania i się uszkodziła, stąd czasami się zaprogramowała a czasami nie. Miałem już takie przypadki. Na szczęście te pamięci są stosunkowo tanie.
Co do logowania radia do samochodu. Z tego co tu czytam to kupiłeś radio zalogowane ale masz do niego kod. Jeżeli tak to po wylogowaniu starego radia (w wyświetlaczu musi być status STAN DOSTAWY) logujesz wyświetlacz do radia poprzez WŁĄCZENIE zabezpieczenia antywłamaniowego. Używasz do tego kodu który masz z nowym radiem. Wyświetlacz zostanie sparowany z radiem kodem tego radia, wtedy możesz znowu rozkodować elementy i zalogować kodem swojego auta, żeby była jednolitość kodu w całym aucie. Dodatkowo, problemy z logowaniem wystąpią jeżeli nie będzie poprawnie skonfigurowana magistrala MS CAN.
Tak czy inaczej robiłem to w ramach ćwiczeń i stwierdziłem, że jak nie wyjdzie to nie będę ryzykował na żywym organiźmie CD70.
Co do tego sposobu, to nie jestem pewien, ale magik u którego byłem zapewne go próbował. Choć nie powiedział dokładnie czego próbował. Ale w tej chwili nie ma to znaczenia, bo twierdzi, że kilka dni nad tym siedział i wszystko co mógł to zrobił i poddaje się. Bredził coś, że może mój GID jest niekompatybilny z CD70 (pierwsze słyszę), bo ponoć z kimś to konsultował i też mu powiedzieli, że jak ten sposób, który wszędzie działa u mnie nie działa, to może być winny GID...
Kod do CD70 raczej jest dobry, bo jak wpisał inny, to zmniejszała się ilość prób do wykonania. Jak wpisał ten co dostałem z radiem, to niby ilość prób się resetowała, radio się restartowało jakby zostało wylogowane, ale display safe dalej świecił. Tak mi mniej więcej opisał zachowanie... Może EEPROM uwalony? Albo tylko robi nie tak jak trzeba. Lub np wcześniej do niego był wpięty CID i nie daje się nabrać na mojego GIDa Nie wiem, nie mam już siły do tego i drugi raz do tego gościa raczej nie pójdę bo szkoda mojego i jego czasu... Zrobił co mógł, lecz się poddał, więc niech da szansę innym zawalczyć
Ostatnio zmieniony 17 lis 2015, 21:57 przez miko00, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto ma Opla - ten ma holpa
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 07 mar 2015, 18:39
- Imię: Kuba
- Auto: Astra H 1.9 CDTI
- Silnik: Z19DT
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Pomocny: 1 raz
No widzisz właśnie nie można wylogować radia jeżeli jest podłączone do wylogowanego wyświetlacza, czyli przypadek radio ZAlogowane wyświetlacz WYlogowany. Trzeba zrobić tak jak mówiłem, czyli włączyć blokadę antywłamaniową kodem z radia, wtedy wyświetlacz się zaloguje. No a wiesz czy czasem nie wywaliło mu błędów o nieskonfigurowanym MS CAN? Bo tak jak wspomniałem, jest to ważne. Przerobiłem już trochę tych przypadków, ostatnio właśnie parowałem wyświetlacz z radiem i bez uprzedniego skonfigurowania MS CAN nie chciało się zalogować. Aha jeszcze jedno, czego używał twój magik? Bo jak opcoma z Chin to wiesz, klon klonowi nie równy...
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 25 lip 2015, 21:48
- Auto: Astra J
- Silnik: 1,6XER
- Województwo: łódzkie
Jest zasada taka,żeby nie pomieszać gratów z przedlift i polift,jak radio i wyświetlacz przedliftowe lub poliftowe to nie ma bata,że się uda zgrać,miałem już różne przypadki,ale zawsze sparowałem.Nie ma rzeczy niemożliwych,czasem na cuda trzeba trochę u mnie poczekać,a tak na poważnie,to najgorszy przypadek jak ktoś wbija do resetu kilkakrotnie zły kod,wtedy jest odliczany czas zabezpieczenia.Jak już jest dużo namieszane to tylko wyczyszczenie zawartości eprom z PIN i po kłopocie.
- miko00
- Posty: 24
- Rejestracja: 14 cze 2015, 20:33
- Imię: Mikołaj
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: wielkopolskie
Za dużo mi nie powiedział czego i jak próbował i czym dysponuje... Twierdził, że już 30 parę zestawów zrobił i każdy sobie dokumentuje żeby wiedzieć na przyszłość co i jak w przypadku problemów i takiego jak moje jeszcze nie miał Tak czy inaczej kolejny raz do niego nie pójdę z tym samym, bo po tylu dniach walki na próżno już chyba nie może patrzeć na moją Astrę i CD70ejeycorp pisze:No widzisz właśnie nie można wylogować radia jeżeli jest podłączone do wylogowanego wyświetlacza, czyli przypadek radio ZAlogowane wyświetlacz WYlogowany. Trzeba zrobić tak jak mówiłem, czyli włączyć blokadę antywłamaniową kodem z radia, wtedy wyświetlacz się zaloguje. No a wiesz czy czasem nie wywaliło mu błędów o nieskonfigurowanym MS CAN? Bo tak jak wspomniałem, jest to ważne. Przerobiłem już trochę tych przypadków, ostatnio właśnie parowałem wyświetlacz z radiem i bez uprzedniego skonfigurowania MS CAN nie chciało się zalogować. Aha jeszcze jedno, czego używał twój magik? Bo jak opcoma z Chin to wiesz, klon klonowi nie równy...
Kto ma Opla - ten ma holpa