Radio Opel Touch & Connect
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Radio Opel Touch & Connect
Postanowiłem założyć ten temat ponieważ radyjko jest dość niszowe, a co za tym idzie brak o nim jakich kolwiek informacji w sieci (zwłaszcza na polskich forach). Może moje dywagacje przydadzą się komuś kto rozważa zakup tego modelu .
Wszystkie informacje jakie są poniżej pozyskałem na anglo lub rosyjsko języcznych forach plus własne spostrzeżenia .
Radyjko jest produktem firmy BOSCH. Nie jest logowane do auta mimo, że pracuje na szynie CAN. Każdorazowe odłączenie od zasilania blokuje radio i konieczne jest podanie cztero cyfrowego kodu.
Kod to ostatnie cztery cyfry w ciągu liczb poniżej długiego kodu paskowego na samym dole naklejki na radiu.
Występuje we wszystkich opcjach kolorystycznych i było montowane jako opcja w trzech modelach :
- Corsa D
- Zafira B
- Antara
Podstawowe parametry :
- dotykowa matryca 5"
- napęd CD z odczytem cd audio, mp3, wma
- moc 4 x 20 W
- obsługa USB (odczyt plików audio, aktualizacja POI w nawigacji)
- wbudowany zestaw słuchawkowy bluetooth (wymagany zewnętrzny mikrofon)
- streaming muzyki z telefonu po bluetooth z mozliwością sterowania telefonem
- moduł nawigacji ( mapy Tom Tom'a)
- tuner am (6 stacji)
- tuner FM (12 stacji)
Podłączenie radia jest zasadniczo takie samo jak w innych modelach. Różnica występuje w wyprowadzeniu pinów AUX oraz dołożonej obsłudze USB. Rozpiska pinów poniżej :
Zalety radia :
- w pełni integruje się z szyną CAN - działa sterowanie z kierownicy, obsługa BC
- idealnie dopasowane do kokpitu
- jakość dźwięku porównywalna lub lepsza jak w CD70 (subiektywna ocena)
- obsługa pamięci USB
- streaming muzyki z telefonu
- montaż bez żadnych przeróbek (te same złącza co w CD30, CD70)
- możliwość aktualizacji baz POI dla nawigacji przez pendrive’a (format ASC.)
Wady radia :
- sposób montażu mocno utrudnia korzystanie z nawigacji
- brak języka polskiego w radiu i nawigacji (podobno da się zrobić wg. PEPAS’a z Czech)
- brak możliwości wejścia w tryb diagnostyczny (albo jeszcze nikt nie znalazł jak to zrobić)
- mapy – dostępne tylko na kartach SD (koszt wysoki i nie da się ich złamać)
- nie ma możliwości podpięcia kamery cofania
Instrukcję do radia w języku polskim można pobrać stąd :
[External Link Removed for Guests]
Samo radio wygląda tak :
Do zamontowania radia w kokpicie jest potrzebna specjalna kieszeń. Ta od CD30, CD 70 nie pasuje. Dedykowana kieszeń w ASO kosztuje 41 pln.
Radyjko po montażu :
Odczyt z USB i zaktualizowana baza punktów dla nawigacji :
Po tygodniu użytkowania tego radia uważam, że radio jest przemyślane i łatwe w obsłudze.
Obsługa USB i telefonów działa doskonale. Nawigacja prowadzi dobrze, ale miejsce zamocowania radia sprawia, że korzystanie z niej jest męczace i może być niebezpieczne (koniecznośc zerkania w rejon lewarka zmiany biegów).
Czy warto kupić ja za 1500 pln na allegro?
Wg mnie nie warto. W tej cenie można już kupić stację AV oraz interfejs do jej sterowania z kierownicy. Obsłuży wideo, kamerę i co sobie jeszcze wymyślicie.
Ja je kupiłem w cenie niecałe 800 pln za nowe w kartonie w komplecie z mikrofonem. I myślę, że taka cena jest do zaakceptowania. Radio jest proste w obsłudze, dopasowane do kokpitu auta i posiada właściwie wszystkie funkcje, które powinno mieć nowożytne radio samochodowe.
Na pewno stanowi lepszą alternatywę niż wymiana na CD70 + CID.
Na koniec jeden zgrzyt, który wyszedł w praniu. Radio to fabrycznie było montowane z GID'em. U mnie jest CID i okazało sie, że powoduje on wybudzanie podświetlenia radia po wyjęciu kluczuka ze stacyjki. Rozwiązałem to dokładając układzik odcinający szynę CAN od radia po 5 sekundach od zgaszenia silnika i ponownie załaczający ją po 5 minutach. Po tym czasie ruch na szynie CAN ustaje i radio juz nie wariuje .
Wszystkie informacje jakie są poniżej pozyskałem na anglo lub rosyjsko języcznych forach plus własne spostrzeżenia .
Radyjko jest produktem firmy BOSCH. Nie jest logowane do auta mimo, że pracuje na szynie CAN. Każdorazowe odłączenie od zasilania blokuje radio i konieczne jest podanie cztero cyfrowego kodu.
Kod to ostatnie cztery cyfry w ciągu liczb poniżej długiego kodu paskowego na samym dole naklejki na radiu.
Występuje we wszystkich opcjach kolorystycznych i było montowane jako opcja w trzech modelach :
- Corsa D
- Zafira B
- Antara
Podstawowe parametry :
- dotykowa matryca 5"
- napęd CD z odczytem cd audio, mp3, wma
- moc 4 x 20 W
- obsługa USB (odczyt plików audio, aktualizacja POI w nawigacji)
- wbudowany zestaw słuchawkowy bluetooth (wymagany zewnętrzny mikrofon)
- streaming muzyki z telefonu po bluetooth z mozliwością sterowania telefonem
- moduł nawigacji ( mapy Tom Tom'a)
- tuner am (6 stacji)
- tuner FM (12 stacji)
Podłączenie radia jest zasadniczo takie samo jak w innych modelach. Różnica występuje w wyprowadzeniu pinów AUX oraz dołożonej obsłudze USB. Rozpiska pinów poniżej :
Zalety radia :
- w pełni integruje się z szyną CAN - działa sterowanie z kierownicy, obsługa BC
- idealnie dopasowane do kokpitu
- jakość dźwięku porównywalna lub lepsza jak w CD70 (subiektywna ocena)
- obsługa pamięci USB
- streaming muzyki z telefonu
- montaż bez żadnych przeróbek (te same złącza co w CD30, CD70)
- możliwość aktualizacji baz POI dla nawigacji przez pendrive’a (format ASC.)
Wady radia :
- sposób montażu mocno utrudnia korzystanie z nawigacji
- brak języka polskiego w radiu i nawigacji (podobno da się zrobić wg. PEPAS’a z Czech)
- brak możliwości wejścia w tryb diagnostyczny (albo jeszcze nikt nie znalazł jak to zrobić)
- mapy – dostępne tylko na kartach SD (koszt wysoki i nie da się ich złamać)
- nie ma możliwości podpięcia kamery cofania
Instrukcję do radia w języku polskim można pobrać stąd :
[External Link Removed for Guests]
Samo radio wygląda tak :
Do zamontowania radia w kokpicie jest potrzebna specjalna kieszeń. Ta od CD30, CD 70 nie pasuje. Dedykowana kieszeń w ASO kosztuje 41 pln.
Radyjko po montażu :
Odczyt z USB i zaktualizowana baza punktów dla nawigacji :
Po tygodniu użytkowania tego radia uważam, że radio jest przemyślane i łatwe w obsłudze.
Obsługa USB i telefonów działa doskonale. Nawigacja prowadzi dobrze, ale miejsce zamocowania radia sprawia, że korzystanie z niej jest męczace i może być niebezpieczne (koniecznośc zerkania w rejon lewarka zmiany biegów).
Czy warto kupić ja za 1500 pln na allegro?
Wg mnie nie warto. W tej cenie można już kupić stację AV oraz interfejs do jej sterowania z kierownicy. Obsłuży wideo, kamerę i co sobie jeszcze wymyślicie.
Ja je kupiłem w cenie niecałe 800 pln za nowe w kartonie w komplecie z mikrofonem. I myślę, że taka cena jest do zaakceptowania. Radio jest proste w obsłudze, dopasowane do kokpitu auta i posiada właściwie wszystkie funkcje, które powinno mieć nowożytne radio samochodowe.
Na pewno stanowi lepszą alternatywę niż wymiana na CD70 + CID.
Na koniec jeden zgrzyt, który wyszedł w praniu. Radio to fabrycznie było montowane z GID'em. U mnie jest CID i okazało sie, że powoduje on wybudzanie podświetlenia radia po wyjęciu kluczuka ze stacyjki. Rozwiązałem to dokładając układzik odcinający szynę CAN od radia po 5 sekundach od zgaszenia silnika i ponownie załaczający ją po 5 minutach. Po tym czasie ruch na szynie CAN ustaje i radio juz nie wariuje .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2016, 13:39 przez marwisn, łącznie zmieniany 2 razy.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Ja kupiłem samo radio.
Jak do radia handlarz da kieszeń, złącze USB, mikrofon i kartę z mapami to cena 1000 pln jest ok.
Jak do radia handlarz da kieszeń, złącze USB, mikrofon i kartę z mapami to cena 1000 pln jest ok.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2016, 13:41 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- ziollek
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 lut 2017, 0:27
- Auto: Corsa D
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Dzięki za bardzo przydatny wpis (dla użytkowników tego niszowego radia, w tym dla mnie ). Swoje radio kupiłem w zeszłym roku za 700zł z mapami 2012r. Udało mi się upolować mapy 2016r. za 220zł na aukcji w sieci. Drogo, ale jeździ się przyjemniej niż na tych z 2012r.
Od siebie mogę dodać, że radio, oprócz anteny fabrycznej, bardzo dobrze działa także z tanimi antenami fakra dostępnymi w internecie (np. na popularnych serwisach aukcyjnych ).
W urządzeniu tym można uzyskać dostęp do Menu serwisowego.
Należy przytrzymując przycisk Setup wykonać 4 obroty w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), po czym 4 w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), Obroty wykonujemy prawym pokrętłem (tym od funkcji Z+ Z-).
Wykonując obroty należy cały czas trzymać wciśnięty przycisk Setup.
Po poprawnym wykonaniu tej operacji wyświetla się ukryte menu. Wyjście do normalnego trybu odbywa się poprzez ponowne wciśnięcie strzałki wstecz (return) na głównym ekranie menu serwisowego.
Menu m.in. daje możliwość sprawdzenia poprawnego funkcjonowania radia, statusu podłączonych urządzeń (np.antena, mikrofon), siły sygnału GPS i radia, wersji oprogramowania, poziomu podświetlenia, zasilania itp.
Od siebie mogę dodać, że radio, oprócz anteny fabrycznej, bardzo dobrze działa także z tanimi antenami fakra dostępnymi w internecie (np. na popularnych serwisach aukcyjnych ).
W urządzeniu tym można uzyskać dostęp do Menu serwisowego.
Należy przytrzymując przycisk Setup wykonać 4 obroty w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), po czym 4 w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), Obroty wykonujemy prawym pokrętłem (tym od funkcji Z+ Z-).
Wykonując obroty należy cały czas trzymać wciśnięty przycisk Setup.
Po poprawnym wykonaniu tej operacji wyświetla się ukryte menu. Wyjście do normalnego trybu odbywa się poprzez ponowne wciśnięcie strzałki wstecz (return) na głównym ekranie menu serwisowego.
Menu m.in. daje możliwość sprawdzenia poprawnego funkcjonowania radia, statusu podłączonych urządzeń (np.antena, mikrofon), siły sygnału GPS i radia, wersji oprogramowania, poziomu podświetlenia, zasilania itp.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 1:31 przez ziollek, łącznie zmieniany 4 razy.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Czyli jest to tryb serwisowy samego radia i nie ma możliwości podkładu np. temperatury cieczy chłodzącej ?
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- ziollek
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 lut 2017, 0:27
- Auto: Corsa D
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Dokładnie tak jak piszesz, mi się przydało jak kupiłem antenę GPS, pierwsza która do mnie przyszła nie działała poprawnie i mogłem ją sprawdzić w tym menu.
- sauber94
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 gru 2016, 21:33
- Auto: Astra
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
Witam. Kupiłem właśnie to radio, lecz mam problem. Po podpięciu kostki niestety radio się nie załącza. Ponoć trzeba przewód CAN pod plusa dać tylko który ten CAN to jest na kostce?
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Opis wszystkich podłączeń masz w pierwszym poście. Zasilanie i linie CAN są wyprowadzone identycznie jak we wszystkich innych radiach opla (CD30,CD70 itp.).
ja to radio testowałem w domu na stole i po podłączeniu zasilania oraz wyświetlacza GID normalnie działało. Jak podepniesz +12 pod szynę CAN to będziesz miał pierwszy na świecie przycisk do papieru firmy Bosch.
ja to radio testowałem w domu na stole i po podłączeniu zasilania oraz wyświetlacza GID normalnie działało. Jak podepniesz +12 pod szynę CAN to będziesz miał pierwszy na świecie przycisk do papieru firmy Bosch.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, 8:05 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- sauber94
- Posty: 10
- Rejestracja: 29 gru 2016, 21:33
- Auto: Astra
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
Właśnie patrzyłem na ten schemat, dziwne, że u mnie nie działa. Sprzedawca sprawdzał w CORSA D i też mu nie działało, przepiął żółty przewód z czerwonym i ponoć wtedy mu działało. Na elektrodzie napisałem podobny temat i ponoć radio może blokować CAN.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
A gdzie tam jest żółty przewód .
W Astrze H nie ma w kostce radia plusa po zapłonie. Informacja o uruchomieniu auta przychodzi do radia po linii CAN.
Koleś pcha Tobie kit wg mnie.
W Astrze H nie ma w kostce radia plusa po zapłonie. Informacja o uruchomieniu auta przychodzi do radia po linii CAN.
Koleś pcha Tobie kit wg mnie.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, 11:15 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]