Astra H super caraudio na chińskim radiu
- KrystianK
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lut 2021, 0:58
- Imię: Krystian
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
Astra H super caraudio na chińskim radiu
Cześć,
mam chwilę wolego i z tego tytułu zabrałem się za skończenie audio w Astrze z 2007, wersja twintop. Częściowo wygłuszyłem drzwi jeszcze w zeszłym roku i wstawiłem na przód tani zestaw Hertz 165 z promocji. Auto przez kilka miesięcy stało na niezadaszonym parkingu i albo przez sparciałą uszczelkę na prawy głośnik nakapało wody, albo mechanicznie przycisnąłem głośnik przy demontażu boczka, albo spaliłem - nie wiem, w każdym razie prawy mid pierdzi i jest do wymiany.
Coś poprrawić?
Kupiłem nowe radio i jestem zadowolony, nawet bardzo.
[External Link Removed for Guests]
Funkcja LTE jest bardzo wygodna, menu na 8GB ramu nie zamula i jeszcze się nie zawiesiło. Z jakością dźwięku ciężko coś powiedzieć na tym etapie, odsłuchałem tylko na tym prowizorycznym setupie ze zdjęć - ale na pewno gra lepiej niż oryginalne navi 90. Jako minus wymienić można chińsko androidowe menu, nie jest jakoś bardzo źle ale chińczyk projektował i to widać, niedziałające przyciski w poszczególnych aplikacjach. SŁABA MOC TUNERA - słabiej odbiera niż stockowe radio (może jakiś wzmacniacz anteny kupię...praktykuję się coś takiego w radiach samochodowych?).
okej,
jestem na etapie docinania pokryw do otworów drzwi. Znalazłem jakąś resztkę płyty pcv z warstwą aluminum po obu stronach - nada się idealnie bo można ją delikatnie formować pod temperaturą. Duże środkowe Pokrywy zamocuję na wkręty do nowo zagwintowanych otworów i tutaj mam pierwsze pytania do bardziej doświadczonych kolegów. Jak dokładnie powinno się uszczelniać skrzydło? Np. na tym zdjęciu widać górny otwór montażowy, który jest mniejszy (jakieś 5na10cm), no i nie zamknąłem go dokładnie na sztywno, tylko zakleiłem matą butylową i zostawiłem otwór na drut klamki. Mam to jeszcze wszystko rozłożone, warto poświęcić czas , usztywnić i uszczelnić? Ktoś może podpowiedzieć jak zabrać się za wyciszenie tylnych przestrzeni głośników? Nie zaglądałem jeszcze do tyłu, w internecie jest mało materiału i nie wiem czego się spodziewać.
W ogóle to jeszcze nie wybrałem głośników i wzmacniacza -pomóżcie bo nie mogę się zdecydować.
Ogólne założenia systemu są takie, że chciałbym dźwięk z amatorskiej półki średniej, mały nadmiar bassu do muzyki elektronicznej ale nie mam miejsca na suba w bagażniku, nawet wzmacniacz najchętniej schowałbym w innym miejscu.
Początkowo myślałem o Audio System m165 Evo 2 na przód - głównie ze względu na polecenia, ale odniosłem po chwili wrażenie, że te dobre opinie i polecenia w internecie to w dużej części albo za euro producenta albo powtarzanie opinii bez faktycznego dostępu do sprzętu. Producent dodatkowo nie ułatwia sprawy nie publikując dokumentacji (przynajmniej ja nie dotarłem).
a na tył Ground Zero GZRK 165SQ jako suby.
wybrałem je ze względu na 35 Hz - 4 KHz SPL 89, solidny wygląd i wysoką wagę, producent podaje pełną specyfikację - nie jak w audio system….
[External Link Removed for Guests]
Po drodze przyszły mi jeszcze inne pomysły, jak np. zostawić górę z Hertzów a midy wymienić na 4xGZRK 165SQ. Coś takiego podeszłoby pod zwrotnice Hertza?
Co o tym myślicie? Łupnie, czy się zawiodę? Może przesadzam z ceną bo to i tak nie zagra z tym pacjentem i pod tym radiem.
Jaki wzmacniacz polecilibyście do takich 4x100RMS, priorytet to małe rozmiary i zakres przenoszenia pod wybrane zestawy.
Zostały mi takie kable - chodzi mi o ten biały i czarny - nie mam na nie wejścia w chińczyku, niebieski podpiąłem do anteny przez przejściówkę.
Na koniec dodam, że jestem totalnym nowicjuszem, większość z tych rzeczy robię po raz pierwszy, szukając info na tym forum i oglądając yt. Będę wdzięczy za pomoc.
mam chwilę wolego i z tego tytułu zabrałem się za skończenie audio w Astrze z 2007, wersja twintop. Częściowo wygłuszyłem drzwi jeszcze w zeszłym roku i wstawiłem na przód tani zestaw Hertz 165 z promocji. Auto przez kilka miesięcy stało na niezadaszonym parkingu i albo przez sparciałą uszczelkę na prawy głośnik nakapało wody, albo mechanicznie przycisnąłem głośnik przy demontażu boczka, albo spaliłem - nie wiem, w każdym razie prawy mid pierdzi i jest do wymiany.
Coś poprrawić?
Kupiłem nowe radio i jestem zadowolony, nawet bardzo.
[External Link Removed for Guests]
Funkcja LTE jest bardzo wygodna, menu na 8GB ramu nie zamula i jeszcze się nie zawiesiło. Z jakością dźwięku ciężko coś powiedzieć na tym etapie, odsłuchałem tylko na tym prowizorycznym setupie ze zdjęć - ale na pewno gra lepiej niż oryginalne navi 90. Jako minus wymienić można chińsko androidowe menu, nie jest jakoś bardzo źle ale chińczyk projektował i to widać, niedziałające przyciski w poszczególnych aplikacjach. SŁABA MOC TUNERA - słabiej odbiera niż stockowe radio (może jakiś wzmacniacz anteny kupię...praktykuję się coś takiego w radiach samochodowych?).
okej,
jestem na etapie docinania pokryw do otworów drzwi. Znalazłem jakąś resztkę płyty pcv z warstwą aluminum po obu stronach - nada się idealnie bo można ją delikatnie formować pod temperaturą. Duże środkowe Pokrywy zamocuję na wkręty do nowo zagwintowanych otworów i tutaj mam pierwsze pytania do bardziej doświadczonych kolegów. Jak dokładnie powinno się uszczelniać skrzydło? Np. na tym zdjęciu widać górny otwór montażowy, który jest mniejszy (jakieś 5na10cm), no i nie zamknąłem go dokładnie na sztywno, tylko zakleiłem matą butylową i zostawiłem otwór na drut klamki. Mam to jeszcze wszystko rozłożone, warto poświęcić czas , usztywnić i uszczelnić? Ktoś może podpowiedzieć jak zabrać się za wyciszenie tylnych przestrzeni głośników? Nie zaglądałem jeszcze do tyłu, w internecie jest mało materiału i nie wiem czego się spodziewać.
W ogóle to jeszcze nie wybrałem głośników i wzmacniacza -pomóżcie bo nie mogę się zdecydować.
Ogólne założenia systemu są takie, że chciałbym dźwięk z amatorskiej półki średniej, mały nadmiar bassu do muzyki elektronicznej ale nie mam miejsca na suba w bagażniku, nawet wzmacniacz najchętniej schowałbym w innym miejscu.
Początkowo myślałem o Audio System m165 Evo 2 na przód - głównie ze względu na polecenia, ale odniosłem po chwili wrażenie, że te dobre opinie i polecenia w internecie to w dużej części albo za euro producenta albo powtarzanie opinii bez faktycznego dostępu do sprzętu. Producent dodatkowo nie ułatwia sprawy nie publikując dokumentacji (przynajmniej ja nie dotarłem).
a na tył Ground Zero GZRK 165SQ jako suby.
wybrałem je ze względu na 35 Hz - 4 KHz SPL 89, solidny wygląd i wysoką wagę, producent podaje pełną specyfikację - nie jak w audio system….
[External Link Removed for Guests]
Po drodze przyszły mi jeszcze inne pomysły, jak np. zostawić górę z Hertzów a midy wymienić na 4xGZRK 165SQ. Coś takiego podeszłoby pod zwrotnice Hertza?
Co o tym myślicie? Łupnie, czy się zawiodę? Może przesadzam z ceną bo to i tak nie zagra z tym pacjentem i pod tym radiem.
Jaki wzmacniacz polecilibyście do takich 4x100RMS, priorytet to małe rozmiary i zakres przenoszenia pod wybrane zestawy.
Zostały mi takie kable - chodzi mi o ten biały i czarny - nie mam na nie wejścia w chińczyku, niebieski podpiąłem do anteny przez przejściówkę.
Na koniec dodam, że jestem totalnym nowicjuszem, większość z tych rzeczy robię po raz pierwszy, szukając info na tym forum i oglądając yt. Będę wdzięczy za pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 112 razy
- Pomocny: 60 razy
Jedno , co przychodzi mi do głowy , to fakt że drzwi w tym modelu są duże i ciężkie same w sobie .... Zastanawiam się jak długo wytrzymają zawiasy gdy je jeszcze dodatkowo obciążyć .... Pozdrawiam
- KrystianK
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lut 2021, 0:58
- Imię: Krystian
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
w środku uszczuplałem mate butylową wraz z odejściem od zawiasu - jest okej. Przesiadłem się z większego auta wyższej klasy i klekot w astrze był nie do zniesienia. W ogóle dzwięk zamykania drzwi z poloneza.
Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Z belką wzmocnienia przesadziłem to fakt
Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Z belką wzmocnienia przesadziłem to fakt
- KrystianK
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lut 2021, 0:58
- Imię: Krystian
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
No halo Panowie, nie dajcie się tak rozczarować nowemu koledze. Niby pierwszy post na forum, a tu przepiękne zdjęcia, kolorowe opisy, linki, dalej znowu zdjęcia...no [cenzura]...Człowiek się stara, od razu widać że prymus...warto pomóc - mówię wam.
-
- Posty: 675
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
- Auto: Astra k
- Silnik: 14xft
- Rocznik: 2017
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 54 razy
- Pomocny: 25 razy
Otworki raczej zlikwiduj-tylko niezbędne minimum.
Czy nowe średnio-niskotonowe będą dobrze współgrały ze starymi wysokotonowkami to przekonasz się dopiero po podłączeniu.
Może zainteresuj się focal as 165,morelami maximo lub tańszymi udimension el comp6.
Mam jakieś ground zero z niskiej półki(Iridium?) i są dosyć agresywne w brzmieniu.
Przód i tył rób na głośnikach z tych samych serii-zeby pasowaly brzmieniowo .
Czy nowe średnio-niskotonowe będą dobrze współgrały ze starymi wysokotonowkami to przekonasz się dopiero po podłączeniu.
Może zainteresuj się focal as 165,morelami maximo lub tańszymi udimension el comp6.
Mam jakieś ground zero z niskiej półki(Iridium?) i są dosyć agresywne w brzmieniu.
Przód i tył rób na głośnikach z tych samych serii-zeby pasowaly brzmieniowo .
- KrystianK
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lut 2021, 0:58
- Imię: Krystian
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
Dzięki, biorę pod uwagę.PanTeutates pisze: ↑29 maja 2023, 20:29Otworki raczej zlikwiduj-tylko niezbędne minimum.
Czy nowe średnio-niskotonowe będą dobrze współgrały ze starymi wysokotonowkami to przekonasz się dopiero po podłączeniu.
Może zainteresuj się focal as 165,morelami maximo lub tańszymi udimension el comp6.
Mam jakieś ground zero z niskiej półki(Iridium?) i są dosyć agresywne w brzmieniu.
Przód i tył rób na głośnikach z tych samych serii-zeby pasowaly brzmieniowo .
1. u-dimension-el-comp-6 + u-dimension-el-coax-6
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
700
To zagra lepiej niż stare Hertze?
2. Morele Maximo 602 ultra + 602 coax ultra
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
1300
3. Ground Zero gzrc-165-2sq +
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
1500
Jaki mały wzmacniacz do tego?
-
- Posty: 675
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
- Auto: Astra k
- Silnik: 14xft
- Rocznik: 2017
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 54 razy
- Pomocny: 25 razy
Koniecznie współosiowe?
Może lepiej zrobić dziurkę pod separowane?
Morele bez ultra będą tańsze .
Jm lab nie podeszły?
Wzmacniacz np.od helixa .
Ale....idź do firmy instalującej car audio,popytaj i koniecznie posłuchaj:
to tak naprawdę jedyna słuszna droga,bo każdy ma inny gust .
Może lepiej zrobić dziurkę pod separowane?
Morele bez ultra będą tańsze .
Jm lab nie podeszły?
Wzmacniacz np.od helixa .
Ale....idź do firmy instalującej car audio,popytaj i koniecznie posłuchaj:
to tak naprawdę jedyna słuszna droga,bo każdy ma inny gust .
- KrystianK
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lut 2021, 0:58
- Imię: Krystian
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
Niby nie, ale wygląda to już na grubszą operacje i przy okazji droższą. Chyba się na to nie porwę sam.PanTeutates pisze: ↑30 maja 2023, 10:44Koniecznie współosiowe?
Może lepiej zrobić dziurkę pod separowane?
Morele bez ultra będą tańsze .
Jm lab nie podeszły?
Wzmacniacz np.od helixa .
Ale....idź do firmy instalującej car audio, popytaj i koniecznie posłuchaj:
to tak naprawdę jedyna słuszna droga,bo każdy ma inny gust .
Okej, a morele bez ultra nie mają słabszego basu? Ponieważ nie będzie suba, chciałem 4x coś co zejdzie możliwie najniżej. Dlatego szukałem głośników z niskim zakresem....czy w ogóle to tak nie działa, że im niższy dolny zakres głośnika tym głębszy bass?
[External Link Removed for Guests]?
Jm lab - co to?
Byłem w 2 miejscach, brak możliwości odsłuchu. Chciałem na początku to komuś oddać, ale w pierwszym kręcili nosem na chińskie radio, w drugim cena i terminy na za miesiąc. W tym tygodniu chce skończyć - musimy zamawiać dzisiaj !
-
- Posty: 675
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
- Auto: Astra k
- Silnik: 14xft
- Rocznik: 2017
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 54 razy
- Pomocny: 25 razy
Bass to ryba.
Niski ton to bas.
Jeśli jesteś miłośnikiem
nawału basu,to potrzebny Ci subwoofer.
Mnie do szczęścia wystarczają 16.
A niższe zejście głośnika nie oznacza większej ilości basu.
JM lab to Focal .
Niski ton to bas.
Jeśli jesteś miłośnikiem
nawału basu,to potrzebny Ci subwoofer.
Mnie do szczęścia wystarczają 16.
A niższe zejście głośnika nie oznacza większej ilości basu.
JM lab to Focal .
- KrystianK
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lut 2021, 0:58
- Imię: Krystian
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
Może nie nawału, ale mogłoby być go trochę więcej niż jest hertzach...no i żeby był mozliwie niższy. Nie mam miejsca w bagażniku, a pod fotel się pewnie będzie plątał i przeszkadzał.