Perę pytań odnośnie silnika isuzu 1.7 td
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 29 maja 2013, 12:47
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Astra 1.7 TDIsuzu
- Silnik: 1.7
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Bodzechów / Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Perę pytań odnośnie silnika isuzu 1.7 td
Witam serdecznie . mam problem. Posiadam silnik isuzu w mojej astrze, lecz w dowodzie mam problem bo jest wpisany jako zwykły diesel i dane się nie zgadzają ,mniejsza o większość. Nie wiem jaki mam symbol silnika, ponieważ na gwałt mi to potrzebne do trafnego wyboru ROZRZĄDU ... bez oznaczenia mam 2 do wyboru,a nie chcę pieniążków w ciemno wypłacać... z racji tego też że to nie jest tanie
- Darian
- Posty: 3156
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST OPC Line`11
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GWE - Rumia
- Pomocny: 4 razy
- Kontakt:
Na przyszłość kłania się korzystanie z wyszukiwarki na forum... temat już opisany i wyjaśniony...
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Moje autko => Szara Eminencja
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 29 maja 2013, 12:47
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Astra 1.7 TDIsuzu
- Silnik: 1.7
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Bodzechów / Ostrowiec Świętokrzyski
- rafix6814
- Posty: 331
- Rejestracja: 25 lip 2011, 18:13
- Imię: Rafał
- Auto: astra F
- Silnik: 1.7 TDS ISUZU
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: 20 km od Torunia
jak napewno masz isuzu z turbodoładowaniem to były dwa przed i po modernizacji, przed miał filtr powietrza na kolektorze ssącym [External Link Removed for Guests] cos takiego
a po [External Link Removed for Guests]
i to tyle co mi wiadomo jak pojedziesz do jakiegos dobrego sklepu i powiesz ze chcesz rozrząd do 1.7 td isuzu to powinen pasować
wazne bys powiedział do isuzu i astra f ja zawsze tak mówie i nie miałem jeszczez problemu
w dowodzie mam wpisane 60 KW ale 1.7 td a nie tds
a po [External Link Removed for Guests]
i to tyle co mi wiadomo jak pojedziesz do jakiegos dobrego sklepu i powiesz ze chcesz rozrząd do 1.7 td isuzu to powinen pasować
wazne bys powiedział do isuzu i astra f ja zawsze tak mówie i nie miałem jeszczez problemu
w dowodzie mam wpisane 60 KW ale 1.7 td a nie tds
moja astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 29 maja 2013, 12:47
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Astra 1.7 TDIsuzu
- Silnik: 1.7
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Bodzechów / Ostrowiec Świętokrzyski
a ja mam wpisane zwykłe " D " i jest problem z KW :/ być może ktoś wymieniał silnik, a mam ten silnik z plastikowym filtrem nie metalowym. ) czyli przed modernizacjami :/ ;-]
Czyli ile mam KW lub Koni mechanicznych ?? Dziękuję za odpisanie. -
Czyli ile mam KW lub Koni mechanicznych ?? Dziękuję za odpisanie. -
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 sie 2011, 16:20
- Imię: Marek
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: 1.7 TDS
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Podpinam się pod temat,
Astra Kombi F 1.7 ISUZU silnik `94 r.
Bardzo ciężko pali na zimnym silniku nawet przy temp +15 st C w nocy trzeba kręcić 3-5 razy po 5-8 sekund.
Filtr powietrza i paliwa nowy, dodatkowo zaworek zwrotny przed filtrem, zbiornik paliwa nowy (stary był już zawalony i nie chciało mi się czyścić), świece żarowe i akumulator nowe.
Do teraz myślałem, że ostatnia rzecz do sprawdzenia to pompa wtryskowa a teraz tutaj doczytałem o regulacji zaworów.
Po tym ciężkim odpaleniu wyleci obłok szaro ciemnego dymu ale zaraz potem już nie kopci nawet przy ostrym dodaniu gazu.
Dodam, że jak już odpali to chodzi równo, temperatury trzyma w normie, spalanie 4,9-5,5 trasa i 5,5-6,0 miasto (przy średnio ciężkiej nodze trasa 100-140km/h, miasto dynamicznie ale bez pisku opon). Jak trzeba to 170km/h licznik też pokaże i nie kopci, turbina cicha, oleju na bagnecie przez ostatnie 15 tys. km ubyło może z 3-4 mm czyli nie dolewam między wymianami.
Na co stawiacie, pompa wtryskowa czy jeszcze jakaś dodatkowa pompka podająca paliwo czy jednak te zawory?
Pomocy bo idą chłodne dni i już będzie zupełny dramat!
EDIT 18.09.2014 19:00
Mam jeszcze dwa spostrzeżenia z dzisiaj:
1. Przemawiające za zaworami - po całonocnym postoju przy pierwszym odpaleniu gdy silnik już zaskoczy słychać jedno głośne stuknięcie jakby młotkiem o młotek. Tak jakby uderzył nienasmarowany zawór o... "coś"
2. Przemawiające za wtryskami lub pompą - zauważyłem dzisiaj (niestety dopiero na ciepłym silniku a wtedy wiadomo, że odpala łatwiej), że jeśli włączę i wyłączę zapłon z 8-10 razy na ok pół sekundy (nie ma to związku z grzaniem świec) i zaraz potem odpalam to zapala błyskawicznie. Czyli tak jakby przez te 10 załączeń zapłonu miał wtryśnięte 10 dawek paliwa i wtedy startuje bez problemu a po jednorazowym zapłonie nie ma paliwa i musi je naciągnąć.
Jutro rano sprawdzę to na zimnym silniku i zobaczymy jak się zachowa.
Astra Kombi F 1.7 ISUZU silnik `94 r.
Bardzo ciężko pali na zimnym silniku nawet przy temp +15 st C w nocy trzeba kręcić 3-5 razy po 5-8 sekund.
Filtr powietrza i paliwa nowy, dodatkowo zaworek zwrotny przed filtrem, zbiornik paliwa nowy (stary był już zawalony i nie chciało mi się czyścić), świece żarowe i akumulator nowe.
Do teraz myślałem, że ostatnia rzecz do sprawdzenia to pompa wtryskowa a teraz tutaj doczytałem o regulacji zaworów.
Po tym ciężkim odpaleniu wyleci obłok szaro ciemnego dymu ale zaraz potem już nie kopci nawet przy ostrym dodaniu gazu.
Dodam, że jak już odpali to chodzi równo, temperatury trzyma w normie, spalanie 4,9-5,5 trasa i 5,5-6,0 miasto (przy średnio ciężkiej nodze trasa 100-140km/h, miasto dynamicznie ale bez pisku opon). Jak trzeba to 170km/h licznik też pokaże i nie kopci, turbina cicha, oleju na bagnecie przez ostatnie 15 tys. km ubyło może z 3-4 mm czyli nie dolewam między wymianami.
Na co stawiacie, pompa wtryskowa czy jeszcze jakaś dodatkowa pompka podająca paliwo czy jednak te zawory?
Pomocy bo idą chłodne dni i już będzie zupełny dramat!
EDIT 18.09.2014 19:00
Mam jeszcze dwa spostrzeżenia z dzisiaj:
1. Przemawiające za zaworami - po całonocnym postoju przy pierwszym odpaleniu gdy silnik już zaskoczy słychać jedno głośne stuknięcie jakby młotkiem o młotek. Tak jakby uderzył nienasmarowany zawór o... "coś"
2. Przemawiające za wtryskami lub pompą - zauważyłem dzisiaj (niestety dopiero na ciepłym silniku a wtedy wiadomo, że odpala łatwiej), że jeśli włączę i wyłączę zapłon z 8-10 razy na ok pół sekundy (nie ma to związku z grzaniem świec) i zaraz potem odpalam to zapala błyskawicznie. Czyli tak jakby przez te 10 załączeń zapłonu miał wtryśnięte 10 dawek paliwa i wtedy startuje bez problemu a po jednorazowym zapłonie nie ma paliwa i musi je naciągnąć.
Jutro rano sprawdzę to na zimnym silniku i zobaczymy jak się zachowa.
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 24 lis 2008, 18:02
- Imię: Jacek
- Auto: Astra
- Silnik: 1.7 td Isuzu
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Sprawdź filtr paliwa czy jest dobrze dokręcony i rozumiem że był prawidłowo założony tzn uszczelka posmarowana. Drugie to zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy masz luzy na zaworach jak nie to sprawa jest prosta, ja miałem bez luzu wszystkie wydechowe, po zrobieniu auto pali od dotknięcia rozrusznika. Sprawdź jeszcze czy dochodzi prąd na szynę świec żarowych lub każdą świecę po kolei ale ta ostatnią czynność dopiero po sprawdzeniu tych 2 pierwszych.
Mi kiedyś przestał podawać z przekaźnika prąd na świece po wyjęciu i oczyszczeniu styków wszystko było ok ale ciekawostką jest to że nawet jak nie grzało świec to rano na dwa razy zakręciłem to odpalił puścił chmurę dymu ale właśnie to pokazuje że jak jest prawidłowa kompresja i zawory wyregulowane to w takich sytuacjach tez nie ma problemu z odpaleniem.
Mi kiedyś przestał podawać z przekaźnika prąd na świece po wyjęciu i oczyszczeniu styków wszystko było ok ale ciekawostką jest to że nawet jak nie grzało świec to rano na dwa razy zakręciłem to odpalił puścił chmurę dymu ale właśnie to pokazuje że jak jest prawidłowa kompresja i zawory wyregulowane to w takich sytuacjach tez nie ma problemu z odpaleniem.
[nieregulaminowy podpis wycięty przez administrację]
- rafix6814
- Posty: 331
- Rejestracja: 25 lip 2011, 18:13
- Imię: Rafał
- Auto: astra F
- Silnik: 1.7 TDS ISUZU
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: 20 km od Torunia
takie stukanie mam jak dogrzewanie swiecami mam wyłaczone przy około 10 stopni i mniej
tak jak kolega pisze sprawdz czy napięcie jest na swiecach a w isuzu jest jeszcze długo po odpaleniu chyba ze poprzedni własciniel przeciął niebiesko biały przewód
jak nie masz miernkia to zarówka 12 wystarczy
popma jej napędzana przez rozrząd tak ze mysle ze włącznie zapłonu na pół sekundy 10 razy nie sprawi ze wstrzeli sie ta dawka paliwa
mi np lepiej pali na zimnym jak na ciepłym rano jade do pracy to od strzała a jak sie nagrzeje i zatrzymuje sie to chwile zakreci nim odpali
mnie regulacja zaworów 150 pln w cenie 3 płytki
tak jak kolega pisze sprawdz czy napięcie jest na swiecach a w isuzu jest jeszcze długo po odpaleniu chyba ze poprzedni własciniel przeciął niebiesko biały przewód
jak nie masz miernkia to zarówka 12 wystarczy
popma jej napędzana przez rozrząd tak ze mysle ze włącznie zapłonu na pół sekundy 10 razy nie sprawi ze wstrzeli sie ta dawka paliwa
mi np lepiej pali na zimnym jak na ciepłym rano jade do pracy to od strzała a jak sie nagrzeje i zatrzymuje sie to chwile zakreci nim odpali
mnie regulacja zaworów 150 pln w cenie 3 płytki
moja astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 sie 2011, 16:20
- Imię: Marek
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: 1.7 TDS
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Filtr jest zamontowany prawidłowo, świece wymieniałem, mimo, że stare grzały, ciężko palił więc najpierw kupiłem nowe a potem wykręciłem stare, okazało się, że były oryginalne, przebieg ok 250.000 km i były oryginalne. Teraz są nowe a oryginały leżą schowane w kartoniku w razie "W". napięcie na listwie oczywiście sprawdzone.
Ostatnie rzeczy do sprawdzenia to te zawory, a jak to nie pomoże to pompa wtryskowa.
rafix6814 faktycznie na zimnym silniku włączanie zapłonu nic nie pomogło, trzeba kręcić dziada 4-5 razy po 5-8 sekund... aż mi żal rozrusznika
Ostatnie rzeczy do sprawdzenia to te zawory, a jak to nie pomoże to pompa wtryskowa.
rafix6814 faktycznie na zimnym silniku włączanie zapłonu nic nie pomogło, trzeba kręcić dziada 4-5 razy po 5-8 sekund... aż mi żal rozrusznika
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 sie 2011, 16:20
- Imię: Marek
- Auto: Astra F Kombi
- Silnik: 1.7 TDS
- Województwo: kujawsko-pomorskie
No to Panowie odebrałem samochód od mechanika i potwierdzam to do czego nie przykładamy wagi a jest tak istotne:
REGULACJA ZAWORÓW!!!!!
Miałem za duże luzy na zaworach ssących wymiana 4 płytek po 2,70 zł/szt i dziś rano pierwsze odpalenie na zimnym silniku (pierwszy raz tej jesieni mam lód na szybach więc jest chyba zimno ) i... podgrzałem dwa razy świece zakręciłem rozrusznikiem i... niemal go nie zdążyłem usłyszeć może wykonał ćwierć obrotu i silnik zaskoczył pięknie i od razu równo, bez żadnych stuknięć, bez dymu, jak nowy a ma na pewno grubo ponad 250 tys km (bo tyle to on ma według sprzedawcy z komisu w Gnieźnie czyli liczę mu +100-150...)
Dziękuję Wam za pomoc a następnym czytającym temat mówię to co poprzednicy:
SPRAWDZAJCIE LUZY ZAWOROWE!!!
REGULACJA ZAWORÓW!!!!!
Miałem za duże luzy na zaworach ssących wymiana 4 płytek po 2,70 zł/szt i dziś rano pierwsze odpalenie na zimnym silniku (pierwszy raz tej jesieni mam lód na szybach więc jest chyba zimno ) i... podgrzałem dwa razy świece zakręciłem rozrusznikiem i... niemal go nie zdążyłem usłyszeć może wykonał ćwierć obrotu i silnik zaskoczył pięknie i od razu równo, bez żadnych stuknięć, bez dymu, jak nowy a ma na pewno grubo ponad 250 tys km (bo tyle to on ma według sprzedawcy z komisu w Gnieźnie czyli liczę mu +100-150...)
Dziękuję Wam za pomoc a następnym czytającym temat mówię to co poprzednicy:
SPRAWDZAJCIE LUZY ZAWOROWE!!!