Perę pytań odnośnie silnika isuzu 1.7 td

ADIson

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 29 maja 2013, 12:47
Imię: Adrian
Auto: Opel Astra 1.7 TDIsuzu
Silnik: 1.7
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Bodzechów / Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Perę pytań odnośnie silnika isuzu 1.7 td

#11

Nieprzeczytany post autor: ADIson »

Witam serdecznie . mam problem. Posiadam silnik isuzu w mojej astrze, lecz w dowodzie mam problem bo jest wpisany jako zwykły diesel i dane się nie zgadzają ,mniejsza o większość. Nie wiem jaki mam symbol silnika, ponieważ na gwałt mi to potrzebne do trafnego wyboru ROZRZĄDU ... bez oznaczenia mam 2 do wyboru,a nie chcę pieniążków w ciemno wypłacać... z racji tego też że to nie jest tanie

Awatar użytkownika
Darian

V.I.P.
Posty: 3156
Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
Imię: Darek
Auto: Astra J ST OPC Line`11
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: GWE - Rumia
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Darian »

Na przyszłość kłania się korzystanie z wyszukiwarki na forum... temat już opisany i wyjaśniony...

:arrow: [External Link Removed for Guests]
Moje autko => Szara Eminencja

ADIson

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 29 maja 2013, 12:47
Imię: Adrian
Auto: Opel Astra 1.7 TDIsuzu
Silnik: 1.7
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Bodzechów / Ostrowiec Świętokrzyski

#13

Nieprzeczytany post autor: ADIson »

nie ma oznaczenia diesla

Awatar użytkownika
rafix6814

Astro-maniak
Posty: 331
Rejestracja: 25 lip 2011, 18:13
Imię: Rafał
Auto: astra F
Silnik: 1.7 TDS ISUZU
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: 20 km od Torunia

#14

Nieprzeczytany post autor: rafix6814 »

jak napewno masz isuzu z turbodoładowaniem to były dwa przed i po modernizacji, przed miał filtr powietrza na kolektorze ssącym [External Link Removed for Guests] cos takiego

a po [External Link Removed for Guests]

i to tyle co mi wiadomo jak pojedziesz do jakiegos dobrego sklepu i powiesz ze chcesz rozrząd do 1.7 td isuzu to powinen pasować

wazne bys powiedział do isuzu i astra f ja zawsze tak mówie i nie miałem jeszczez problemu

w dowodzie mam wpisane 60 KW ale 1.7 td a nie tds
moja astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

ADIson

Astro-maniak
Posty: 62
Rejestracja: 29 maja 2013, 12:47
Imię: Adrian
Auto: Opel Astra 1.7 TDIsuzu
Silnik: 1.7
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Bodzechów / Ostrowiec Świętokrzyski

#15

Nieprzeczytany post autor: ADIson »

a ja mam wpisane zwykłe " D " i jest problem z KW :/ być może ktoś wymieniał silnik, a mam ten silnik z plastikowym filtrem nie metalowym. :)) czyli przed modernizacjami :/ ;-]

Czyli ile mam KW lub Koni mechanicznych ?? :D Dziękuję za odpisanie. -

Nosiu

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 sie 2011, 16:20
Imię: Marek
Auto: Astra F Kombi
Silnik: 1.7 TDS
Województwo: kujawsko-pomorskie

#16

Nieprzeczytany post autor: Nosiu »

Podpinam się pod temat,
Astra Kombi F 1.7 ISUZU silnik `94 r.
Bardzo ciężko pali na zimnym silniku nawet przy temp +15 st C w nocy trzeba kręcić 3-5 razy po 5-8 sekund.
Filtr powietrza i paliwa nowy, dodatkowo zaworek zwrotny przed filtrem, zbiornik paliwa nowy (stary był już zawalony i nie chciało mi się czyścić), świece żarowe i akumulator nowe.
Do teraz myślałem, że ostatnia rzecz do sprawdzenia to pompa wtryskowa a teraz tutaj doczytałem o regulacji zaworów.
Po tym ciężkim odpaleniu wyleci obłok szaro ciemnego dymu ale zaraz potem już nie kopci nawet przy ostrym dodaniu gazu.
Dodam, że jak już odpali to chodzi równo, temperatury trzyma w normie, spalanie 4,9-5,5 trasa i 5,5-6,0 miasto (przy średnio ciężkiej nodze trasa 100-140km/h, miasto dynamicznie ale bez pisku opon). Jak trzeba to 170km/h licznik też pokaże i nie kopci, turbina cicha, oleju na bagnecie przez ostatnie 15 tys. km ubyło może z 3-4 mm czyli nie dolewam między wymianami.
Na co stawiacie, pompa wtryskowa czy jeszcze jakaś dodatkowa pompka podająca paliwo czy jednak te zawory?
Pomocy bo idą chłodne dni i już będzie zupełny dramat!

EDIT 18.09.2014 19:00

Mam jeszcze dwa spostrzeżenia z dzisiaj:
1. Przemawiające za zaworami - po całonocnym postoju przy pierwszym odpaleniu gdy silnik już zaskoczy słychać jedno głośne stuknięcie jakby młotkiem o młotek. Tak jakby uderzył nienasmarowany zawór o... "coś"

2. Przemawiające za wtryskami lub pompą - zauważyłem dzisiaj (niestety dopiero na ciepłym silniku a wtedy wiadomo, że odpala łatwiej), że jeśli włączę i wyłączę zapłon z 8-10 razy na ok pół sekundy (nie ma to związku z grzaniem świec) i zaraz potem odpalam to zapala błyskawicznie. Czyli tak jakby przez te 10 załączeń zapłonu miał wtryśnięte 10 dawek paliwa i wtedy startuje bez problemu a po jednorazowym zapłonie nie ma paliwa i musi je naciągnąć.
Jutro rano sprawdzę to na zimnym silniku i zobaczymy jak się zachowa.

Jacolo

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 24 lis 2008, 18:02
Imię: Jacek
Auto: Astra
Silnik: 1.7 td Isuzu
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Jacolo »

Sprawdź filtr paliwa czy jest dobrze dokręcony i rozumiem że był prawidłowo założony tzn uszczelka posmarowana. Drugie to zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy masz luzy na zaworach jak nie to sprawa jest prosta, ja miałem bez luzu wszystkie wydechowe, po zrobieniu auto pali od dotknięcia rozrusznika. Sprawdź jeszcze czy dochodzi prąd na szynę świec żarowych lub każdą świecę po kolei ale ta ostatnią czynność dopiero po sprawdzeniu tych 2 pierwszych.

Mi kiedyś przestał podawać z przekaźnika prąd na świece po wyjęciu i oczyszczeniu styków wszystko było ok ale ciekawostką jest to że nawet jak nie grzało świec to rano na dwa razy zakręciłem to odpalił puścił chmurę dymu ale właśnie to pokazuje że jak jest prawidłowa kompresja i zawory wyregulowane to w takich sytuacjach tez nie ma problemu z odpaleniem.
[nieregulaminowy podpis wycięty przez administrację]

Awatar użytkownika
rafix6814

Astro-maniak
Posty: 331
Rejestracja: 25 lip 2011, 18:13
Imię: Rafał
Auto: astra F
Silnik: 1.7 TDS ISUZU
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: 20 km od Torunia

#18

Nieprzeczytany post autor: rafix6814 »

takie stukanie mam jak dogrzewanie swiecami mam wyłaczone przy około 10 stopni i mniej
tak jak kolega pisze sprawdz czy napięcie jest na swiecach a w isuzu jest jeszcze długo po odpaleniu chyba ze poprzedni własciniel przeciął niebiesko biały przewód :D
jak nie masz miernkia to zarówka 12 wystarczy

popma jej napędzana przez rozrząd tak ze mysle ze włącznie zapłonu na pół sekundy 10 razy nie sprawi ze wstrzeli sie ta dawka paliwa

mi np lepiej pali na zimnym jak na ciepłym ;) rano jade do pracy to od strzała a jak sie nagrzeje i zatrzymuje sie to chwile zakreci nim odpali

mnie regulacja zaworów 150 pln w cenie 3 płytki
moja astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Nosiu

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 sie 2011, 16:20
Imię: Marek
Auto: Astra F Kombi
Silnik: 1.7 TDS
Województwo: kujawsko-pomorskie

#19

Nieprzeczytany post autor: Nosiu »

Filtr jest zamontowany prawidłowo, świece wymieniałem, mimo, że stare grzały, ciężko palił więc najpierw kupiłem nowe a potem wykręciłem stare, okazało się, że były oryginalne, przebieg ok 250.000 km i były oryginalne. Teraz są nowe a oryginały leżą schowane w kartoniku w razie "W". napięcie na listwie oczywiście sprawdzone.
Ostatnie rzeczy do sprawdzenia to te zawory, a jak to nie pomoże to pompa wtryskowa.
rafix6814 faktycznie na zimnym silniku włączanie zapłonu nic nie pomogło, trzeba kręcić dziada 4-5 razy po 5-8 sekund... aż mi żal rozrusznika :roll:

Nosiu

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 18 sie 2011, 16:20
Imię: Marek
Auto: Astra F Kombi
Silnik: 1.7 TDS
Województwo: kujawsko-pomorskie

#20

Nieprzeczytany post autor: Nosiu »

No to Panowie odebrałem samochód od mechanika i potwierdzam to do czego nie przykładamy wagi a jest tak istotne:

REGULACJA ZAWORÓW!!!!!

Miałem za duże luzy na zaworach ssących wymiana 4 płytek po 2,70 zł/szt i dziś rano pierwsze odpalenie na zimnym silniku (pierwszy raz tej jesieni mam lód na szybach więc jest chyba zimno :evil: ) i... podgrzałem dwa razy świece zakręciłem rozrusznikiem i... niemal go nie zdążyłem usłyszeć może wykonał ćwierć obrotu i silnik zaskoczył pięknie i od razu równo, bez żadnych stuknięć, bez dymu, jak nowy a ma na pewno grubo ponad 250 tys km (bo tyle to on ma według sprzedawcy z komisu w Gnieźnie :twisted: czyli liczę mu +100-150...)

Dziękuję Wam za pomoc a następnym czytającym temat mówię to co poprzednicy:

SPRAWDZAJCIE LUZY ZAWOROWE!!!

ODPOWIEDZ