1.7TDS Ciężko odpala,kręci

Mianas

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 13 gru 2012, 21:00
Imię: Szymon
Auto: Astra F hatchback
Silnik: 1.7TDS
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Nowy Staw

1.7TDS Ciężko odpala,kręci

#1

Nieprzeczytany post autor: Mianas »

Witam. Poczytałem sporo na forum na temat tego problemu jednak nie znalazłem takiej samej sytuacji jaka jest u mnie. Z tego co się doczytałem to moze byc winny luz na zaworach ale wole się dowiedziec.
A wiec taka gdy astra jest zimna (postoi całą noc,dzisiaj akurat ok. 0 stopni było) kreciłem ją rano ze 4 razy, kręcenie to idzie tak jakoś cieżko,powoli ale nie tak jakby akumulator był rozładowany tylko tak jakby coś przytrzymywało rozrzusznik. Akumulator nie jest rozładowany ale też nie jest naładowany do pełna ma 12,5V mierzac napiecie samego aku, przyznam też ze akumulator jest także zasiarczony ale już się łąduje i odsiarcza.Z tego co mi wiadomo to wszystkie filtry i olej był wymieniany 2 tys km temu;a z tego co zauwazyłem to świece żarowe też jakos niedawno bo się jeszcze nawet swieca nowoscia. Dodam także że silnik ma 305tys przejechane i jest zalany olejem mineralnym jakim to nie wiem bo jestem włascicielem tej astry od wczoraj.Ale wydaje mi sie że gestość oleju nie gra duzej roli przy temp. 0 stopni co innego jakby było -15.Gdy silnik jest ciepły astra pali od strzała.Proszę o jakieś porady. Z góry Dzięki.

Jacolo

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 24 lis 2008, 18:02
Imię: Jacek
Auto: Astra
Silnik: 1.7 td Isuzu
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Jacolo »

Odkręć kapę zaworową, szczelinomierz w rękę i będziesz wiedział czy to zawory. Mineralny olej może byc w tym silniku ponieważ ma zwykłe zawory bez hydraulicznych popychaczy ale mimo wszystko polecam półsyntetyczny 10W40.
[nieregulaminowy podpis wycięty przez administrację]

Mianas

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 13 gru 2012, 21:00
Imię: Szymon
Auto: Astra F hatchback
Silnik: 1.7TDS
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Nowy Staw

#3

Nieprzeczytany post autor: Mianas »

A to że tak wolno kreci to bedzie wina zaworów? Bo facet przy kupnie mi cos mówił ze coś moze być z rozrusznikiem?
I jakie luzy mają być ustawione? Jaki dla ssacego a jaki dla wydechowego?

Jacolo

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 24 lis 2008, 18:02
Imię: Jacek
Auto: Astra
Silnik: 1.7 td Isuzu
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Jacolo »

Luz roboczy zaworów (na zimno)
- zawór ssący 0,15 mm
- zawór wydechowy 0,25 mm
[nieregulaminowy podpis wycięty przez administrację]

Mianas

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 13 gru 2012, 21:00
Imię: Szymon
Auto: Astra F hatchback
Silnik: 1.7TDS
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Nowy Staw

#5

Nieprzeczytany post autor: Mianas »

A na reszte pytań możesz cos powiedzieć, czy aż tak się nie znasz?? :|

Jacolo

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 24 lis 2008, 18:02
Imię: Jacek
Auto: Astra
Silnik: 1.7 td Isuzu
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Jacolo »

Tzn ciężko kręci zawsze czy np tylko na zimnym??
[nieregulaminowy podpis wycięty przez administrację]

Mianas

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 13 gru 2012, 21:00
Imię: Szymon
Auto: Astra F hatchback
Silnik: 1.7TDS
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Nowy Staw

#7

Nieprzeczytany post autor: Mianas »

JacoloTylko jak jest zimny, jak jest ciepły to pali od strzału.

A mozecie mi powiedzieć jak sprawdzić czy do świec dochodzi prąd? Dodałem zdjęcie na którym na niebiesko zanaczyłem swiece które są połączone blaszką do której jest podłączony kabel (zaznaczone na czerwono) od akumulatora. Czy prąd mam mierzyc dotykajac tej blaszki podczas grzania świec? jaki ma być tam prad?

[External Link Removed for Guests]

Jacolo

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 24 lis 2008, 18:02
Imię: Jacek
Auto: Astra
Silnik: 1.7 td Isuzu
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Jacolo »

Zmierz czy w ogóle dochodzi prąd na tej "blaszce", można zwykłą żarówką, na "blaszkę" dochodzi oczywiście +.

I sprawdź luzy na zaworach, nie ważne jakie konkretnie, po prostu czy w ogóle są, jak nie wiesz jak to podjedz na jakiś warsztat i niech tobie sprawdzą.
[nieregulaminowy podpis wycięty przez administrację]

Mianas

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 13 gru 2012, 21:00
Imię: Szymon
Auto: Astra F hatchback
Silnik: 1.7TDS
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Nowy Staw

#9

Nieprzeczytany post autor: Mianas »

CZyli wystarcze że dotkne tą blaszke kablem (+) z multimetru a kabel (-) np do ramy,akumulatora tak? Jaki ma być tam prąd? ile voltów?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

tak, powyżej 12V

na ATT odpisałem Ci żebyś wymienił masy. Są 2, ja podejrzewam tą silnik-karoseria , ta plecionka jest za kołem, śniedzieje i z czasem słabiej przewodzi co skutkuje też niedoładowaniem akumulatora. Po prostu rozrusznik nie ma prądu żeby zakręcić z całą siłą (a wiadomo że diesla trzeba porządnie zakręcić na starcie), jak trochę pojeździsz aku troszkę sie podładuje, olej się nagrzej e więc i rozrusznik ma lżej zakręcić stąd może odpalać dobrze na ciepłym ;)

co ciekawe mam prawie identyczny przebieg i niedawno własnie musiałem zmienić przewody masowe ;)

to jest chyba najtańsza rzecz do sprawdzenia i zrobienia na początek a może sporo wnieść do tematu. Sam przed tym władowałem w auto w kupę kasy wymieniając alternator, regenerując rozrusznik, robiąc luzy zaworowe i sprawdzając świece, a okazało się że nie sprawdziłem głupich przewodów :/

ODPOWIEDZ