Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 24 lis 2008, 18:02
- Imię: Jacek
- Auto: Astra
- Silnik: 1.7 td Isuzu
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Czujnik temp czy tremostat? Astra 1.7D 57km
Jak miałem 1.7D to wskazówka przeważnie była właśnie miedzy połowie między niebieską kreską a 90*, ponad 100 przechodziła tylko w korkach.
[nieregulaminowy podpis wycięty przez administrację]
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
z czujnika na budzik zejmij kabelek podlacz do niego
v-tomierz . wlacz zapłon zmierz napiecie . odpal silnik i ponowniezmierz napiecie . podlacz kabelek do czujnika . podaj jake zmierzyles napięcia i jakie masz zegary z obrotkirem czy bez .
sprawdz czy wmom kiedy szaleje zeg temp nie wzrasta również wskazanie paliwa .
v-tomierz . wlacz zapłon zmierz napiecie . odpal silnik i ponowniezmierz napiecie . podlacz kabelek do czujnika . podaj jake zmierzyles napięcia i jakie masz zegary z obrotkirem czy bez .
sprawdz czy wmom kiedy szaleje zeg temp nie wzrasta również wskazanie paliwa .
marpas 1954
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 lis 2008, 18:21
- Imię: Sergiusz
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1.7 D
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Napięcie na kablu bez zapłonu 12,40 po włączeniu zapłony 2,40 a jak odpalę silnik to na kablu zaczyna się od 2,30 i pomału rośnie do 4,5. Zegary mam bez obrotomierza a z czujnikiem paliwa nie mam problemu.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
- Imię: Robert
- Auto: Astra Classic F (1998)
- Silnik: 1600 cm3
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Witam. Ja też się podepnę pod temat. Otóż w mojej efce 1,6 sedan z dnia na dzień przestała mi działać wskazówka temperatury płynu chłodniczego Nawet po przejechaniu kilku kilometrów wskazówka jest na samym dnie (niebieskie pole) Jaka może być przyczyna ? Dwa dni wcześniej działała normalnie; przy rozgrzanym silniku pokazywała nieco ponad 90 stopni...
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Płyn jest na właściwym poziome ?
Sprawdź czujnik i kable od czujnika temperatury na deskę(znajduje się na górze silnika).
Sprawdź czujnik i kable od czujnika temperatury na deskę(znajduje się na górze silnika).
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
- Imię: Robert
- Auto: Astra Classic F (1998)
- Silnik: 1600 cm3
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Płyn jest w normie W którym miejscu dokładni jest ten czujnik ?wacek pisze:Płyn jest na właściwym poziome ?
Sprawdź czujnik i kable od czujnika temperatury na deskę(znajduje się na górze silnika).
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
U góry w bloku silnika po stronie pasażera:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 02 gru 2007, 16:06
- Imię: Robert
- Auto: Astra Classic F (1998)
- Silnik: 1600 cm3
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Dzięki Wacek za foty Sprawdzę ten czujnik. Dwa dni temu wymieniałem pasek od alternatora... możliwe, że coś przypadkowo naruszyłem i stąd ten problem... sprawdzę co jest grane i dam znać
<<<<<< Górny Śląsk >>>>>>
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Raczej na pewno
A foty znaleźć w necie jak wie się jak to wygląda to 5 sekund.
PS Mogłeś napisać w dziale od benzyny a nie od diesla.
Bo jak domniemam z profilu problem dotyczy benzyny 1.6.
A foty znaleźć w necie jak wie się jak to wygląda to 5 sekund.
PS Mogłeś napisać w dziale od benzyny a nie od diesla.
Bo jak domniemam z profilu problem dotyczy benzyny 1.6.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
jeśli wykonales pomiar prawidłowo to :
napiecie na odlaczonym kabelku od czujnika jest dużo za duże . to jest napiecie akumulatora . to wskazuje na to ze stab w zegarach nie zyje . chyba ze w dieslu jest inaczej ale schemat zbiorczy dla tablicy zegarow nie rozróżnia benzyna czy diesel wiec powinno być jednakowo . napiecie nie ma prawa przekroczyć 10,2 V po wlaczeniu silnika wzrost może wynieść max 0,2V i to pod warunkiem ze napiecie aku na niepracującym silniku wynosi 12 lub ciut mniej . przy 12 stab może mieć kłopoty z utrzymaniem napięcia stab . bo sam tez musi się nazrec . przy zegarach z obrotkiem napiecie jest nieco wyższe ale ni o tyle . max 10,5 jeszcze zeg zniosa i wskazania będą w miare poprawne .
dalsze wskazania sugerują ze pomiar wykonany jest na podlaczonym kabelku do czujnika . po odpaleniu silnika na wiszącym kablu ma być w ok 10,2-10,3 V . nie może wzrastać razem ze wzrostem napięcia ladowania . a co do zeg paliwa po prostu nie wiesz dokładnie ile go masz i dlatego nie zaobserwowales jego ustawien .
przy podanym napięciu zasilania(12,4V ) w przypadku jeśli czujnik przyjal by oporność dla temp 90 * ok 50 ohm w układzie pomiarowym poplynie prad 0,248 A i wskazowka ustali się na pozycji gotującego się silnika . pelne wychylenie to ok 0,3A
gdyby natomiast napiecie zasilania było w granicach 10,3 V to przy tej samej oporności czujnika prad w obwodzie pomiarowym wyniesie 0,206 A a wiec dużo nizej ustawi się wskazowka . jak dlamnie albo pomiary sa skopane albo stab nie zyje .
jeżeli okaze się ze podales napiecie prawidłowo i stab jest out to albo wydłubiesz orginal na szrocie (w sklepach nie szukaj bo cie cena zwali z nog i na dodatek będzie na zamówienie . ) albo zamiennie kupuj w elektronicznym stabilizator lm 7810
montuj go odwróconego o 180* bo ma zamienione skrajne wyprowadzenia . pamiętaj o dorobieniu polaczenia z radiatorem z kawalka blachy o dobrym przewodnictwie cieplnym . za lm 7810 zapłacisz tyle co za piwo .wyraźnie we wskazanym tem napisałem -zegary sa miliamperomierzami i każdy wzrost napięcia zasilania odbije się na dokladnosci wskazan
zegarow .
napiecie na odlaczonym kabelku od czujnika jest dużo za duże . to jest napiecie akumulatora . to wskazuje na to ze stab w zegarach nie zyje . chyba ze w dieslu jest inaczej ale schemat zbiorczy dla tablicy zegarow nie rozróżnia benzyna czy diesel wiec powinno być jednakowo . napiecie nie ma prawa przekroczyć 10,2 V po wlaczeniu silnika wzrost może wynieść max 0,2V i to pod warunkiem ze napiecie aku na niepracującym silniku wynosi 12 lub ciut mniej . przy 12 stab może mieć kłopoty z utrzymaniem napięcia stab . bo sam tez musi się nazrec . przy zegarach z obrotkiem napiecie jest nieco wyższe ale ni o tyle . max 10,5 jeszcze zeg zniosa i wskazania będą w miare poprawne .
dalsze wskazania sugerują ze pomiar wykonany jest na podlaczonym kabelku do czujnika . po odpaleniu silnika na wiszącym kablu ma być w ok 10,2-10,3 V . nie może wzrastać razem ze wzrostem napięcia ladowania . a co do zeg paliwa po prostu nie wiesz dokładnie ile go masz i dlatego nie zaobserwowales jego ustawien .
przy podanym napięciu zasilania(12,4V ) w przypadku jeśli czujnik przyjal by oporność dla temp 90 * ok 50 ohm w układzie pomiarowym poplynie prad 0,248 A i wskazowka ustali się na pozycji gotującego się silnika . pelne wychylenie to ok 0,3A
gdyby natomiast napiecie zasilania było w granicach 10,3 V to przy tej samej oporności czujnika prad w obwodzie pomiarowym wyniesie 0,206 A a wiec dużo nizej ustawi się wskazowka . jak dlamnie albo pomiary sa skopane albo stab nie zyje .
jeżeli okaze się ze podales napiecie prawidłowo i stab jest out to albo wydłubiesz orginal na szrocie (w sklepach nie szukaj bo cie cena zwali z nog i na dodatek będzie na zamówienie . ) albo zamiennie kupuj w elektronicznym stabilizator lm 7810
montuj go odwróconego o 180* bo ma zamienione skrajne wyprowadzenia . pamiętaj o dorobieniu polaczenia z radiatorem z kawalka blachy o dobrym przewodnictwie cieplnym . za lm 7810 zapłacisz tyle co za piwo .wyraźnie we wskazanym tem napisałem -zegary sa miliamperomierzami i każdy wzrost napięcia zasilania odbije się na dokladnosci wskazan
zegarow .
Ostatnio zmieniony 02 sie 2013, 17:16 przez marian paszek, łącznie zmieniany 3 razy.
marpas 1954